da się anulować transakcję kredytówką ?

Data: 2009-12-08 00:26:37
Autor: qwerty
da się anulować transakcję kredytówką ?
kupiłem w zeszłym tygodniu bilet lotniczy kastą visa (mbank) przez internet,
transakcja dalej wisi jako blokada,
w międzyczasie popieprzyła sią sytuacja, szkoda gadać,
da się to jakoś cofnąć ?
jak nie to trudno ... ale lepiej by było jakby był jakiś patent :|

Data: 2009-12-07 18:09:59
Autor: witek
qwerty wrote:
[...]

Z poziomu banku sie nie da.
Z poziomu tam gdzie płaciłeś, jak oni zechcą to tak. Ale na zasadzie "ty rezygnujesz". Jak takiej opcji nie mają, to sorry.

Data: 2009-12-08 09:36:26
Autor: Valdi
da się anulować transakcję kredytówką ?
"witek" news:hfk5gn$p4d$6inews.gazeta.pl

Z poziomu banku sie nie da.
Z poziomu tam gdzie płaciłeś, jak oni zechcą to tak. Ale na zasadzie "ty
rezygnujesz". Jak takiej opcji nie mają, to sorry.

Może byś jeszcze inny problem - linie lotnicze niekiedy za anulacje śpiewają
sobie dodatkowe pieniądze i to spore, w wyniku czego gra jest nie warta
świeczki. Sam kiedyś przerabiałem taką sytuację - zakupiłem znajomej bilet,
która miała mnie nawiedzić w okresie wakacyjnym. Niestety z przyczyn
osobistych jakie wynikły w jej rodzinie wyjazd nie doszedł do skutki.
Niestety bilet poszedł się stukać wraz z pieniędzmi jakie za niego
wyłożyłem - na szczęście nie był to lot przez Atlantyk więc strata tak nie
zabolała :)
Sytuacja miała miejsce jakieś 2 lata temu. Czy coś od tego czasu się
zmieniło, niestety nie wiem.

Pozdrawiam.

Data: 2009-12-08 01:02:14
Autor: mucher
On Dec 8, 9:36 am, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
> [...]

zabolała :)
Sytuacja miała miejsce jakieś 2 lata temu. Czy coś od tego czasu się

Refundowalne taryfy są dużo droższe. Może dać się zmienić daty za
doplata, może jest szansa anulować bilet ze względu na szczególne
okoliczności (ale to faktycznie poważniejsze uzasadnione przypadki).
Niestety platnosc karta niewiele pomzoe.

mucher

Data: 2009-12-08 01:15:36
Autor: Krzysiek
On 8 Gru, 00:26, "qwerty" <qwe...@op.pl> wrote:
... ale lepiej by było jakby był jakiś patent :|

Sprawdź taryfą swojego biletu/linii lotniczych.
Jeśli to nie jest bilet który można oddać(i to  bez dodatkowych
kosztów), to zależnie od tego ile kosztował sprawdź czy opłaca się
oddawać z jakąś opłatą manipulacyjną albo ile by kosztowała zmiana
nazwiska. Jeśli był tani a zmiana nazwiska jest możliwa za rozsądną
cenę to możesz próbować komuś odsprzedać.

Data: 2009-12-08 15:07:40
Autor: Hals
da się anulować transakcję kredytówką ?
da się to jakoś cofnąć ?

Rozpatrując system bankowy czysto hipotetycznie, nie wdając się w dyskusje moralne - czy zgłoszenie zgubienia karty, z żądaniem anulowania wiszących zobowiązań daje jakąś szansę?
Moim zdaniem nie, ale z uwagi na to że transakcja ta mogła być wykonana przez osoby trzecie - a nie właściciela karty wprowadza dodatkowy parametr do tych rozważań, tym bardziej że do realizacji lotu nie doszło - czyli "towar nie został wydany".

Pozdrawiam. Hals.

Data: 2009-12-08 12:49:36
Autor: witek
Hals wrote:
da się to jakoś cofnąć ?

Rozpatrując system bankowy czysto hipotetycznie, nie wdając się w dyskusje moralne - czy zgłoszenie zgubienia karty, z żądaniem anulowania wiszących zobowiązań daje jakąś szansę?

tak, można ewentulanie pójść siedzieć jak sie bank wkurzy.

Data: 2009-12-08 20:56:56
Autor: Hals
[...]

Za zgubienie karty?
Za prośbę anulowania transakcji?
Siedzieć?

ByZyDura.....jak to mawiał pewien Lord.
Lepiej nic nie pisz jak nie masz nic mądrego do powiedzenia. Infantylne wypowiedzi zachowaj sobie na jakiś czat.

Wracając do rozważań - problemem może być jedynie wdrożenie procedury wyjaśnienia przestępstwa - użycia karty przez osoby nieuprawnione, podczas gdy do niego nie doszło.
Swoją drogą jest to ciekawe zagadnienie z punktu widzenia wdrożonych prcedur banku.
Natomiast nie ma to znaczenia dla linii lotniczych - objaw jest identyczny jak próba zapłacenia kartą która nie posiada pokrycia lub innych przypadków gdy płatność nie może być zrealizowana. Należność nie zostanie pobrana - transakcja zostaje anulowana. Straty linii lotniczych to jedynie blokada rezerwacji, lecz z uwagi na rosnące ceny przed odlotem może okazać się niezłym zyskiem :-)

Hals.

Data: 2009-12-08 15:06:18
Autor: witek
Hals wrote:
[...]

Nie było zgubienia karty.

Za prośbę anulowania transakcji?

Co za problem podciągnąć to pod próbę wyłudzenia.
Tylko bankom sie nie chce bo i po co.

Data: 2009-12-08 21:25:20
Autor: MarekZ
Użytkownik "Hals" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hfmb6q$mvc$1@atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Pytaniem jest czy na karcie nie było jakichś późniejszych transakcji, które w takim przypadku także musiałyby zostać zareklamowane. Gdyby nie było, a kwota transakcji za bilety była naprawdę tego warta, imo można by zaryzykować. Choć jak już inni pisali (na przykładzie parabanku HSBC) nawet pozytywne zakończenie procedury wyjaśniającej (wykazanie, iż to nie klient dokonał transakcji) nie zakończyło się zwrotem reklamowanej kwoty klientowi, a arbiter bankowy sprawę rozstrzygnął negatywnie dla klienta.

Data: 2009-12-08 14:35:23
Autor: Sinus
Hals <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> napisał(a):
Rozpatrując system bankowy czysto hipotetycznie, nie wdając się w dyskusje moralne - czy zgłoszenie zgubienia karty, z żądaniem anulowania wiszących zobowiązań daje jakąś szansę?

Wtedy jest to reklamacja i transakcje sa sprawdzane przez bank w ciagu 90 dni od zgloszenia, przez ten czas nie musisz splacac zadluzenia.
Anulowanie zobowiazac bedzie w oparciu o wynik dochodzenia kto tych transakcji dokonal (Ty czy zlodziej).

--
Sinus

Data: 2009-12-08 16:59:54
Autor: Tomasz Chmielewski
Sinus wrote:
[...]

I jak wykazuje archiwum grupy - nawet jak dochodzenie wykaze, ze transakcji dokonal zlodziej - obciazony moze byc posiadacz karty.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-08 19:26:13
Autor: Hals
da się anulować transakcję kredytówką ?
I jak wykazuje archiwum grupy - nawet jak dochodzenie wykaze, ze transakcji dokonal zlodziej - obciazony moze byc posiadacz karty.

Nie brzmi to optymistycznie z uwagi na jakość naszego systemu bankowego.
Lecz biorąc pod uwagę ubezpieczenie karty - jak to wygląda dalej?
W przypadku "tanich" kart - oki. A Gold i Platinium?
Mnie zapewniano że te transakcje są cofane. Ale zapewniał bank, który złowił drogiego klienta. Realia mogą wyglądać zupełnie inaczej.

Hals.

Data: 2009-12-08 22:33:33
Autor: Filip
Hals pisze:
[...]

Karty z wyższej półki mają zazwyczaj ubezpieczenie, które zwraca koszt biletu w przypadku jego niewykorzystania. Oczywiście nie wtedy, kiedy Ci się odechce, ale warunki są dużo łagodniejsze niż te, które stosują linie lotnicze. Biletów open z bezpłatnym zwrotem zazwyczaj nie opłaca się w ogóle kupować - często taniej jest kupić drugi bilet w taryfie restrykcyjnej niż kupować w taryfach, B, Z, J i coś tam jeszcze

Data: 2009-12-10 22:27:26
Autor: Rafał
Hals pisze:
Rozpatrując system bankowy czysto hipotetycznie, nie wdając się w dyskusje moralne - czy zgłoszenie zgubienia karty, z żądaniem anulowania wiszących zobowiązań daje jakąś szansę?

Tak, na spotkanie z prokuratorem. Anulowanie idzie w procedurze chargeback, przewoźnik poda kto kupił bilet i na jakie nazwisko. Chyba nie sądzisz, że złodziej kupiłby lot dla właściciela karty?

--
Raf

Data: 2009-12-10 22:54:11
Autor: Hals
[...]

To jest bardzo prawdopodobne w przypadku polskich np. przewoźników - lub takich którzy mają swoich przedstawicieli w PL.
A co w przypadku linii np. chińskich, gruzińskich lub ukraińskich? Albo innych - moze nawet europejskich.
Tym bardziej że w przypadku problemów z realizacją transakcji kartą u usługodawcy zagranicznego - negocjacja z bankiem nie daje żadnego efektu. Żadna prośba o anulowanie płatności nie wchodzi w grę - wszelkie prośby i reklamacje należy kierować do kontrahenta. Nie znam natomiast ich reakcji w przypadku płatności kartami z szerokim pakietem ubezpieczeń.
Czy ktoś spotkał się z przypadkiem anulowania takiej transakcji?

Zaznaczam że cały czas rozważania te są czysto hipotetyczne - coś jak równania o wielu zmiennych - bez zabarwień emocjonalnych i personalizacji w wypowiedziach - takich jak powyżej. Za to proponuję by były to wypowiedzi wyczerpujące.

Rozważmy w systemie opcję o której wspomniał wyżej Rafał: złodziej kupił bilet na dane właścicielab karty. Właściciel później zgłasza zgubienie karty.
Skutki - według Rafała grozi mu prokurator.
Niezła metoda na zniszczenie komuś życia - więc wykluczam taką możliwość by prokuratura dobrała się do niewinnego pechowca który zgubił kartę. System nie powien do tego doprowadzić. Nie powinien....ale może?
Obawiam się jednak że tak jak ktoś już sugerował - bank "umyje ręce".

Jakieś spostrzeżenia?

Pozdrawiam. Hals.

Data: 2009-12-10 23:46:02
Autor: Ra
Hals pisze:
[...]

Jeśli ginie ci karta zapewne razem z portfelem to zawiadamiasz bank i policję. Ponosisz ew odpowiedzialność do AFAIR 150 ojro
Jeśli policja bank udowodni że kłamałeś powiadamia policję. Nie ma tu chyba nic niezwykłego
System nie powien do tego doprowadzić. Nie powinien....ale może?
Obawiam się jednak że tak jak ktoś już sugerował - bank "umyje ręce".

a jak system miałby bronić usługodawców przez cwaniaczkami gdyby można było sobie dowolnie anulować transakcje ? Bank nie wie czy przypadkiem nie kupiłeś sobie tv za 10tys

Data: 2009-12-11 00:19:49
Autor: Hals
[...]

Nie personalizuj - a Ci należy pisac wielką literą.
Ponadto - ja nie ponoszę. Mam ubezpieczenie od takiej sytuacji i wielu innych. Między innymi od zniszczenia zakupionego towaru - nawet umyślnie zniszczonego. Przynajmniej teoretycznie - nie czuję potrzeby sprawdzać. Ale nie to jest przedmiotem rozważań.

a jak system miałby bronić usługodawców przez cwaniaczkami gdyby można było sobie dowolnie anulować transakcje ? Bank nie wie czy przypadkiem nie kupiłeś sobie tv za 10tys

Rozważamy zakup biletów lotniczych o określonym teminie realizacji, które mogą zostać anulowane - a nie zakup TV - to ma znaczenie.
Pisz na temat.

Hals.

Data: 2009-12-11 14:33:44
Autor: Krzysztof Halasa
da się anulować transakcję kredyt ówką ?
"Hals" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> writes:

Jeśli ginie ci

Nie personalizuj - a Ci należy pisac wielką literą.

Nie zebym sie czepial, ale prawo do zwracania autorowi uwagi na "ci" vs
"Ci" maja tylko osoby niezainteresowane :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-11 21:53:20
Autor: Hals
da się anulować transakcję k redytówką ?
Nie personalizuj - a Ci należy pisac wielką literą.

Nie zebym sie czepial, ale prawo do zwracania autorowi uwagi na "ci" vs
"Ci" maja tylko osoby niezainteresowane :-)

Czepiasz się :-)
Nie jestem osobą zainteresowaną - zaznaczyłem żeby traktować ten problem jako równanie matematyczne o wielu zmiennych.
Nie utożsamiam sie z żadną zmienną :-)
Co do prawa zwracania uwagi - rad bym poznać podstawę prawną Twojej opinii.

Hals.

P.S
To oczywiście żart - ale nie chciałem dopuścić do żenującego zaniżania poziomu rozważań ani do "zbaczania na inne tory"
Niepokorne umysły (oraz analityków systemowych) trzeba trzymać w ryzach.

Data: 2009-12-12 21:43:18
Autor: Krzysztof Halasa
da się anulować transakcję kredyt ówką ?
"Hals" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> writes:

Nie jestem osobą zainteresowaną - zaznaczyłem żeby traktować ten
problem jako rĂłwnanie matematyczne o wielu zmiennych.
Nie utożsamiam sie z żadną zmienną :-)

Osoba zainteresowana = "ci" albo np. ktos z nia zwiazany.

Co do prawa zwracania uwagi - rad bym poznać podstawę prawną Twojej opinii.

Jaka dokladnie? Prawna? :-)
Wiesz, kiedys takie rzeczy okreslano jako "savoir-vivre" - jest to
dokladnie ta sama "podstawa", ktora mowi, by "Ci" pisac wielka litera.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-12 22:41:24
Autor: Hals
da się anulować transakcję k redytówką ?
Jaka dokladnie? Prawna? :-)
Wiesz, kiedys takie rzeczy okreslano jako "savoir-vivre" - jest to
dokladnie ta sama "podstawa", ktora mowi, by "Ci" pisac wielka litera.

Wyjaśniłem co było powodem zwrócenia uwagi na formę pisowni - nawiasem mówiąc nie było to grzeczne z mojej strony tak samo jak forma wypowiedzi rozmówcy. Dyskusje na usenecie często maja przerażająco niski poziom - i z zasady nie biorę udziału w tych które zawierają zbyt dużo błędów gramatycznych i ortograficznych. Mimo że znam rozwiązanie problemu - nie udzielam się.
A co do określenia "podstawa prawna" - była to lekko Ĺźartobliwa reakcja na Twoje określenie "...prawo (?) do zwracania autorowi uwagi..." ktĂłra miała na celu poznanie ĹşrĂłdła owej etykiety. Bo przyznam - nie spotkalem się z tym a chętnie poznam. Dla mnie pisanie "Ci", 'Tobie"  i innych jest tak naturalne, Ĺźe odstępstwo aĹź razi i nie przypuszczałem Ĺźe jest to obwarowane jakimkolwiek "prawem".

Pozdrawiam. Hals.

Data: 2009-12-12 23:09:47
Autor: Krzysztof Halasa
da się anulować transakcję kredyt ówką ?
"Hals" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> writes:

A co do określenia "podstawa prawna" - była to lekko żartobliwa
reakcja na Twoje określenie "...prawo (?) do zwracania autorowi
uwagi..." która miała na celu poznanie źródła owej etykiety. Bo
przyznam - nie spotkalem się z tym a chętnie poznam.

Takie zasady nie maja okreslonego zrodla, m.in. ksiazki je opisuja,
a ludzie ucza (innych ludzi), ale to podobna sprawa jak z tym, kto ma
prawo mowic "klient nasz pan". Nie jest to klient.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-11 00:27:39
Autor: Hals
da się anulować transakcję kredytówką ?
a jak system miałby bronić usługodawców przez cwaniaczkami gdyby można było sobie dowolnie anulować transakcje ? Bank nie wie czy przypadkiem nie kupiłeś sobie tv za 10tys

Jasne - klient kupił TV od WizzAir płacąc kartą kredytową :-))))))
Dobry przykład. Jeszcze jakieś inne - mniej wydumane od czytania których glowa nie boli? :-)))))

Hals.

Data: 2009-12-11 10:17:31
Autor: Ra
Hals pisze:
[...]

proponuje czytać ze zrozumieniem, teraz piszemy ogólnie o systemie i usługodawcach którymi nie muszą być ogólnie znane firmy
pomijając fakt że bank nie ma danych czy wizzaair to ten wizzair czy firma krzak. Tym bardziej dotyczy to usługodawców z krajów egzotycznych

Data: 2009-12-11 11:49:27
Autor: Hals
da się anulować transakcję kredytówką ?
pomijając fakt że bank nie ma danych czy wizzaair to ten wizzair czy firma krzak. Tym bardziej dotyczy to usługodawców z krajów egzotycznych

Oki, Panu już dziękujemy :-)

Zapomniałem poprosić by pisać o faktach o których ma się jakiekolwiek pojęcie.
Zresztą - zagadnienie wydaje sie być już wyjaśnione.

Dziękuję za udział w rozważaniach.
Hals.

Data: 2009-12-11 22:20:37
Autor: Ra
Hals pisze:
[...]

no właśnie sorry zapomniałem że nie ma sensu dyskutować z teoretykami
EOT z mojej strony

Data: 2009-12-11 22:46:16
Autor: Hals
[...]

Dziękuję że nie będziesz zaniżał pozionu dyskusji.
Bank dobrze wie czyje transakcje rozlicza - informacje o danych akceptanta dostarcza mu agent rozliczeniowy.
Wszystko to jest w podanych linkach.

Hals.

Data: 2009-12-11 01:23:43
Autor: Hals
[...]

Brawo!
Właśnie rozwiązałeś to zagadnienie.
Trochę czasu mi zajęło skojarzenie faktów.

Chargeback daje szanse na anulowanie transakcji. Moze być przez "zgubiebnie" karty, lub inaczej - ale to już inna kwestia.  Zaznaczam - daje szanse a nie gwarancję. Operacja ta zawiera pewne ryzyko - ale daje dużą szansę powodzenia. Nie wypowiadam się natomiast w kwestii prawnej, moralnej, itp.
Źródła informacji:
1. opinia kancelarii radcy prawnego:
http://www.mgrabowski.pl/do%20pobrania/M%20Grabowski%20chargeback%20pelna%20wersja.pdf
2. garść ciekawych informacji - trochę ogólnikowych:
http://kartyonline.pl/arty.php?id=144
3. baaardzo ciekawa postawa biur podróży:
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,15937,,chargeback,charge_back,visa,mastercard.html

Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam.
Hals.

Data: 2009-12-11 14:39:56
Autor: Krzysztof Halasa
da się anulować transakcję kredyt ówką ?
"Hals" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> writes:

Chargeback daje szanse na anulowanie transakcji. Moze być przez
"zgubiebnie" karty, lub inaczej - ale to juĹź inna kwestia.  Zaznaczam
- daje szanse a nie gwarancję. Operacja ta zawiera pewne ryzyko - ale
daje dużą szansę powodzenia. Nie wypowiadam się natomiast w kwestii
prawnej, moralnej, itp.

Chargeback to _jest_ cos w rodzaju anulowania transakcji (sklep
w niektorych okolicznosciach moze ponownie rozliczyc transakcje, sa tez
inne mozliwosci). Chargeback a) wykonywany jest przez wydawce karty,
b) musi miec dobry powod - zgubienie karty nie jest takim.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-11 22:40:52
Autor: Hals
[...]

Zgubienie karty nie jest argumentem. Ale podejrzenie nieautoryzowanego użycia karty - to podstawowy argument! A taki przypadek rozważaliśmy.
Oznaczony jest nawet kodem 2 w systemie VISA.

Polecam lekturę podlinkowanych wcześniej stron - bez tego dalsza polemika jest bez sensu.
Nie będę tłumaczył informacji które są wyjaśnione w podanych źródłach, bo ktoś nie przeczytał, ale czuje że koniecznie musi się udzielić w dyskusji. Nie adresuję tego do nikogo personalnie - zwłaszcza do Twoich wypowiedzi.

Niewykluczone że masz rację jeżeli chodzi o praktyczne zastosowanie chargeback - nigdy nie użyłem tej mozliwości, choć teraz stwierdzam że miałem ku temu podstawy.
Zwróć jednak uwagę, dlaczego klienci np. niemieckich biur podróży mają dokładnie to co w umowie. Natomiast klienci polskich biur najczęściej mają problemy i narzekają na warunki pobytu inne niż w umowie. Potem rezydenci opowiadają jak to Polacy tylko narzekać potrafią, a Niemcy są zawsze zadowloeni. Ciekawe dlaczego? :-)
Zwróć uwagę ile polskich biur podróży (a dokładniej biur pośredniczących - precyzuję to na wszelki wypadek) przyjmuje płatność KK. Dlaczego jest ich tak mało? :-)

Pozdrawiam. Hals.

Data: 2009-12-12 21:50:38
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

W przypadku tylko watpliwosci klient nie powinien zglaszac reklamacji
a raczej zażądać kopii dokumentu obciazeniowego. Nie wykonuje sie wtedy
chargebacku, dopiero jesli na skutek udostepnienia (lub nie) tej kopii
klient zlozy reklamacje, bank moze wykonac chargeback.

Polecam lekturę podlinkowanych wcześniej stron - bez tego dalsza
polemika jest bez sensu.

Tu nie ma przeciez zadnej polemiki.

Zwróć jednak uwagę, dlaczego klienci np. niemieckich biur podróży mają
dokładnie to co w umowie. Natomiast klienci polskich biur najczęściej
mają problemy i narzekają na warunki pobytu inne niż w umowie.

Skad ta statystyka? Szczerze mowiac, tylko raz mi sie zdazylo otrzymac
warunki inne niz w umowie, i nie placilem wtedy karta (to bylo zreszta
dosc dawno). Moze klienci niemieccy czesciej lepiej wybieraja biura,
a Polacy czesciej biora najtansze? Najtansze zwykle nie jest najlepsze
niestety.

Tak czy owak, nieotrzymanie produktu/uslugi zgodnej z umowa moze byc
teoretycznie powodem reklamacji karcianej, aczkolwiek w praktyce bardzo
to ciezko widze w przypadku takiej uslugi. Dostawa towaru (jej brak) to
inna sprawa.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-12 22:58:22
Autor: Hals
[...]

Wszystko O.K. - zgadzam się taką opinią. Też mi to nie wygląda na łatwe - być może dlatego że nie jest to popularne tak jak w DE czy USA?
Rozważam tylko możliwość zastosowania chargeback, a uwarunkowania prawne dają mi ku temu podstawy. Co innego rzeczywistość - w PL może to nie był łatwe, dlatego kilkakrotnie zaznaczałem że to tylko szansa. Sam nie skorzystałem bo nawet nie wiedziałem o takiej możliwości i prawdę mowiąc nie chcę miec ku temu powodów.
Co do statystyki - to doświadczenie poniekąd "zawodowe" - kontakty z "biurami podróży", rezydentami, oraz sporo prywatnych. Najłatwiej doświadczyć tego kupując np. najtańsze wczasy w najtańszym niemieckim biurze podrozy. Zapewniam że jest rożnica. Sprawdzone ;-)

Pozdrawiam. Hals.

Data: 2009-12-10 23:34:20
Autor: Ra
Hals pisze:
[...]

Kupowałeś kiedykolwiek sam bilet lotniczy ? bo tworzysz takie teorie że się tego czytać nie da
Kupując bilet zawierasz umową z przewoźnikiem i zgadzasz się na jej warunki więc po co do tego mieszasz bank ? Jedymh z warunków jest że w przypadku rezygnacji z lotu lub zmiany daty wylotu płacisz ustaloną opłatę. Nie podoba się nie kupuj biletu w tanich liniach tylko kup zwykły bilet lot albo jedź pociągiem
Jakbyś nie płacić kk które się tak nie podobają to pójdziesz i kasjerce na lotnisku zabierzesz kasę  ?

BTW To że towar nie został wydany nie znaczy że przewoźnik nie poniósł kosztów

Data: 2009-12-11 00:11:58
Autor: Hals
[...]

Postaraj się pisać bezosobowo - nie personalizuj wypowiedzi.
Kupowałem wiele biletów - dla siebi , firmy, jako pośrednik i dla znajomych.
Również linii dość ...egzotycznych. Wiem o czym piszę - a innym to z czym miałem do czynienia może się nie mieścić w glowie.
Dlatego prosze powtórnie - nie personalizuj, lecz rozważaj.
Dlaczego mieszam do tego bank?
Bo analizuję jego procedury - takie jest zamierzenie tej rozmowy.
Nie próba oszustwa, wyłudzenia, lecz analiza.

Ironię, złośliwości i infantylne porównania zachowaj zachowaj sobie na jakiś czat.
Trzymaj poziom - również gramatyczny.

Przeczytaj cały wątek - powtarzasz to co już zostało ustalone - straty przewoźnika.

Hals.

da się anulować transakcję kredytówką ?