da się przyspieszyć przejście prz ez bios? :)

Data: 2009-08-10 14:04:23
Autor: Tomaszek
da się przyspieszyć przejście prz ez bios? :)
Końrad pisze:
Da się ten etap jakoś przyspieszyć? Coś zmienić w ustawieniach? Może
sztuczki z innym podpięciem napędów na taśmie? Może można wyłączyć
testowanie pamięci?

1.Wyłącz testowanie pamięci
2.Ustaw wszystkie urządzenia ręcznie, nie pozwól, żeby gdzieś było ustawienie "Auto detect" Wykrywanie automatyczne zajmuje trochę więcej czasu
3.Jako pierwszy w priorytecie rozruchu ustaw dysk z którego uruchamia się Ubuntu

To czy z podpięciem napędów da się coś zrobić to Ci napiszemy jak się dowiemy jak masz to podłączone. Jak już napisałeś o kolejności na taśmie to wnioskuję że masz napędy podpięte pod ATA
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-08-10 12:59:48
Autor: Końrad
Tomaszek wrote:

To czy z podpięciem napędów da się coś zrobić to Ci napiszemy jak się dowiemy jak masz to podłączone. Jak już napisałeś o kolejności na taśmie to wnioskuję że masz napędy podpięte pod ATA

tak, ATA

Mam obecnie jeden dysk na drugim gniezdzie ATA i na tej samej tasmie
naped CD-ROM. na pierwszym gniezdzie ATA nie mam nic bo cos sie zaczelo
chrzanic kilka dni temu - raz na jakis czas nie widzi tam dysku albo
przestaje widziec w czasie pracy systemu (i zwiecha)

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-10 15:14:47
Autor: Tomaszek
Końrad pisze:
[...]

Ano widzisz i przy okazji wyszedł jakiś inny problem;) Jeśli płyta posiada oprócz gniazd ATA również SATA to ustaw wszystkie napędy na ATA na CABLE SELECT  i wtedy podłącz każdy na oddzielnym kanale.W ogóle to napisz w końcu model płyty;)