da się przyspieszyć przejście prz ez bios? :)

Data: 2009-08-12 00:18:32
Autor: Radosław Sokół
da się przyspieszyć przejście prz ez bios? :)
Końrad pisze:
Mam chwilową manię na przyspieszanie mojego komputera (może dlatego, że
używam topornie wolnego Ubuntu). Pomierzyłem sobie czas startu systemu

Ubuntu wcale nie jest takie wolne. Szczególnie np. 9.04.

i wyszło mi, że przejście etapu biosu (od włączenia komputera do
rozpoczęcia ładowania systemu) zajmuje około 1/4 - 1/5 całego
bootowania.

Podaj w sekundach. Co innego 20%-25% z dwóch minut, a co innego
-- 20%-25% z 15 sekund.

sztuczki z innym podpięciem napędów na taśmie? Może można wyłączyć
testowanie pamięci?

Oczywiście, że można wyłączyć testowanie pamięci. Szczerze
mówiąc, praktycznie nigdy się go nie włącza...

Data: 2009-08-12 10:07:57
Autor: Końrad
Radosław Sokół wrote:

Końrad pisze:
Mam chwilową manię na przyspieszanie mojego komputera (może dlatego, że
używam topornie wolnego Ubuntu). Pomierzyłem sobie czas startu systemu

Ubuntu wcale nie jest takie wolne. Szczególnie np. 9.04.

no wlasnie wg mnie - w porownaniu z np opensuse czy windowsem - jest. na
tym samym sprzecie.
Podaj w sekundach. Co innego 20%-25% z dwóch minut, a co innego
-- 20%-25% z 15 sekund.

bios 21,5
start systemu 37,7
logowanie 4,7 (czyli reczne wpisanie loginu i hasla)
start X 28,9

to przykladowo

sztuczki z innym podpięciem napędów na taśmie? Może można wyłączyć
testowanie pamięci?

Oczywiście, że można wyłączyć testowanie pamięci. Szczerze
mówiąc, praktycznie nigdy się go nie włącza...

kurcze, a gdzie to wylaczyc? bo przejrzalem juz bios 3 razy i nie widze.
jedynie podczas startu jest napis 'press Esc to skip memory test'. ale
nawet wcisniecie Esc nie sprawia ze jest szybciej

p.s. jak moge sprawdzic jaka mam plyte glowna? bo nie pamietam :)

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 12:25:48
Autor: ąćęłńóśźż
da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
Nie wyłączyć, a WŁĄCZYĆ.
Quick Self Test Power On czy jakoś podobnie.
Leci wtedy np. raz zamiast trzech razy.
JaC

-- -- -

kurcze, a gdzie to wylaczyc?

Data: 2009-08-12 13:29:22
Autor: Dominik & Co
Końrad napisał(a):

p.s. jak moge sprawdzic jaka mam plyte glowna? bo nie pamietam :)

sudo dmidecode | more (albo przekieruj do pliku)

--
Dominik (& kąpany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-08-12 12:41:05
Autor: Końrad

http://muzungu.pl/plik.txt

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-13 07:50:09
Autor: Dominik & Co
da się przyspieszyć przejście prz ez bios? :)
Końrad napisał(a):

http://muzungu.pl/plik.txt

No przecież jest napisane:

Base Board Information
Manufacturer: ECS
Product Name: K7S5A
Version: 1.0

To pewnikiem takie cuś:
http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=118

Data: 2009-08-12 14:14:34
Autor: Radosław Sokół
Końrad pisze:
bios 21,5
start systemu 37,7
logowanie 4,7 (czyli reczne wpisanie loginu i hasla)
start X 28,9

Co to za sprzęt? U mnie, na wcale nie jakimś bardzo wypasionym
jak na dzisiejsze standardy sprzęcie, Ubuntu 9.04 startuje w
kilkanaście sekund aż do użytecznego pulpitu (włącznie z
wpisaniem loginu i hasła).

kurcze, a gdzie to wylaczyc? bo przejrzalem juz bios 3 razy i nie widze.
jedynie podczas startu jest napis 'press Esc to skip memory test'. ale
nawet wcisniecie Esc nie sprawia ze jest szybciej

Quick Power-on Self Test

p.s. jak moge sprawdzic jaka mam plyte glowna? bo nie pamietam :)

Najlepiej: zerknąć na laminat :) A metodę programową już Ci
pokazano obok.

Data: 2009-08-12 12:42:13
Autor: Końrad
Radosław Sokół wrote:

Końrad pisze:
[...]

AMD Duron 1200, 500MB ram

Quick Power-on Self Test

no zaraz bede tego szukal. ide sie restartowac

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 13:00:52
Autor: Końrad
Końrad wrote:

Quick Power-on Self Test

no zaraz bede tego szukal. ide sie restartowac

no niestety nie widze nic takiego. a moze ktos z Was zobaczy czy
wszystko jest ok? tu sa zdjecia ekranu z biosa

www.muzungu.pl/bios

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 15:17:12
Autor: Mateusz Viste
On Wednesday 12 August 2009 15:00, Końrad wrote:
no niestety nie widze nic takiego. a moze ktos z Was zobaczy czy
wszystko jest ok? tu sa zdjecia ekranu z biosa

Jedyne co widzę, to błędy 404.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-08-12 14:25:38
Autor: Końrad
Mateusz Viste wrote:

On Wednesday 12 August 2009 15:00, Końrad wrote:
no niestety nie widze nic takiego. a moze ktos z Was zobaczy czy
wszystko jest ok? tu sa zdjecia ekranu z biosa

Jedyne co widzę, to błędy 404.

faktycznie, sory

wrzucilem jeszcze raz na voila.pl, teraz powinno byc ok

http://www.voila.pl/240/u6bqd/

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 16:59:45
Autor: ąćęłńóśźż
da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
Jesli takie g... jak zrzut ekranu musi u Ciebie zajmować pół megabajta w jpg to odpieprz się koleś od BIOSu ;-)))
JaC

-- -- -

wrzucilem jeszcze raz na voila.pl, teraz powinno byc ok

Data: 2009-08-12 18:02:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-08-12 16:59, Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Jesli takie g... jak zrzut ekranu musi u Ciebie zajmować pół megabajta w jpg to odpieprz się koleś od BIOSu ;-)))
JaC

Zrobił to w 1632x1224.
:-))))))))

Pozdrawiam

Data: 2009-08-12 18:19:59
Autor: Końrad
da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
RadoslawF wrote:

Zrobił to w 1632x1224.
:-))))))))

przykro mi, to jest najwieksza rozdz jaka obsluguje moj telefon, wieksze
juz nie dam rady ;)

btw. takie kiepskie lacza macie, ze boicie sie obrazkow po pol mega?
--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 21:23:39
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-08-12 20:19, Użytkownik Końrad napisał:

przykro mi, to jest najwieksza rozdz jaka obsluguje moj telefon, wieksze
juz nie dam rady ;)

btw. takie kiepskie lacza macie, ze boicie sie obrazkow po pol mega?

Właśnie zrobiłeś z siebie idiotę. :-)
Następnym razem takie fotki zrób w 640x460, wystarczy w zupełności.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-12 19:27:27
Autor: Końrad
RadoslawF wrote:

Następnym razem takie fotki zrób w 640x460, wystarczy w zupełności.

a probowales kiedys zmienic rozmiar 6 zdjec pod linuksem? albo siadasz i
bawisz sie linia polecen, albo odapalasz gimpa. innych mozliwosci nie
ma. tak czy siak zajmuje to wiecej niz zostawienie tak jak jest i
wrzucenie na serwer; nawet jak ktos ma sie do tego przyczepic

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 21:37:31
Autor: ąćęłńóśźż
da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
Słyszałem, że to jakiś tani program, ale że az tak.....
JaC

-- -- -

a probowales kiedys zmienic rozmiar 6 zdjec pod linuksem?

Data: 2009-08-12 21:40:44
Autor: Piotr M
Końrad pisze:
RadoslawF wrote:

[...]

Proszzze Cię, to chcesz "przyśpieszać przejście przez bios" a nie wiesz jak zmniejszyć zdjęcie?

A masz biedaku chociażby takie coś
(na przyszłość żebyś tak się nie męczył :D )
http://www.zmniejszacz.pl/

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-08-12 22:11:05
Autor: Konrad Kosmowski
** Końrad <kkarpieszuk-na-gmailu@wytnij.to> wrote:

Następnym razem takie fotki zrób w 640x460, wystarczy w zupełności.

a probowales kiedys zmienic rozmiar 6 zdjec pod linuksem? albo siadasz i
bawisz sie linia polecen, albo odapalasz gimpa. innych mozliwosci nie ma.

Pierdolisz bzdury. Dowolny sensowny menadżer zdjęć/grafiki pod GNOME/KDE ma
taką funkcję (napewno ma qgview, gthumb, digikam).

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-12 21:51:29
Autor: Końrad
Konrad Kosmowski wrote:

[...]

O, dzięki (pomimo tego pierdolisz). Wczoraj szukalem czegos do resizu
obrazkow i nic nie znalazlem. Zainstalowalem gThumb i sie sprawdza
--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-14 12:05:03
Autor: Radosław Sokół
Końrad pisze:
a probowales kiedys zmienic rozmiar 6 zdjec pod linuksem? albo siadasz i

A w czym problem? Owszem, IrfanView jest wygodniejszy nieco
od GIMPa, ale różnica w użyciu nie jest jakoś porażająca.

bawisz sie linia polecen, albo odapalasz gimpa. innych mozliwosci nie
ma.

Są i zostało to już pokazane w postach obok :)

Data: 2009-08-14 11:28:40
Autor: Końrad
Radosław Sokół wrote:

Końrad pisze:
a probowales kiedys zmienic rozmiar 6 zdjec pod linuksem? albo siadasz i

A w czym problem?

w prędkości. start Gimpa u mnie: 21 sekund. to już wole wrzucić
nieprzeskalowane ;)

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-14 14:04:22
Autor: Radosław Sokół
Końrad pisze:
w prędkości. start Gimpa u mnie: 21 sekund. to już wole wrzucić
nieprzeskalowane ;)

No tak: ja mam problem, to niech cierpią inni... Nie zaskar-
bisz sobie sympatii takim podejściem.

Data: 2009-08-14 14:58:11
Autor: Końrad
Radosław Sokół wrote:

Końrad pisze:
w prędkości. start Gimpa u mnie: 21 sekund. to już wole wrzucić
nieprzeskalowane ;)

No tak: ja mam problem, to niech cierpią inni... Nie zaskar-
bisz sobie sympatii takim podejściem.

a kto cierpiał? naprawdę Wam tak wolno łącza chodzą, że macie problemy z
obrazkiem 500kB?

Bo ja myślałem, że Wy się czepiacie na zasadzie sztuka dla sztuki, ale
zaczynam wątpić :)

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-12 17:37:12
Autor: Mateusz Viste
On Wednesday 12 August 2009 16:25, Końrad wrote:
faktycznie, sory

wrzucilem jeszcze raz na voila.pl, teraz powinno byc ok
http://www.voila.pl/240/u6bqd/

No to już masz co trzeba włączone. Na screenie #918, pierwsza opcja od
góry: "Quick Boot = ENABLED". Czyli pamięci nie powinien sprawdzać.
Niestety niczego więcej nie widzę w twoich ustawieniach, co mogłoby
przyspieszyć ładowanie BIOSu.

Swoją drogą, dlaczego wyłączyłeś BusMaster IDE? (screen #920)
Uruchomienie BusMaster mogłoby przyspieszyć ci ładowanie systemu (pod
warunkiem, że twój dysk obsługuje BM)... Dodatkowo odciążyłoby to CPU od
operacji dyskowych.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-08-12 18:18:51
Autor: Końrad
Mateusz Viste wrote:

[...]

ja nie wylaczylem :) jak cos to tak bylo.

jak sprawdzic czy dysk mi obsluguje BM? --
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';
  blog: url('http://www.muzungu.pl/');
}

Data: 2009-08-12 17:06:22
Autor: ąćęłńóśźż
da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
Parę rzeczy można powyłączać:
np.
Floppy Disk Controller;
BIOS Shadow;
właczyć jakąś szybszą opcję DRAM Timing;

Po co dysk masz na Secondary, a nie na Primary?
JaC

da się przyspieszyć przejście prz ez bios? :)