da się tak pomlować ¶cianę? :) gradient

Data: 2009-08-18 01:17:34
Autor: ońrad
da się tak pomlować ¶cianę? :) gradient
witam

chodzi mi o pierwsze zdjecie na tej aukcji:
http://allegro.pl/
item708855432_naklejka_naklejki_na_sciane_mapa_swiata_grati.html

i chodzi mi nie o mapę świata, ale gradient żółci. tak aby byly rozne odcienie, ale nie widac bylo przejsc miedzy nimi. czy da się tak ścianę pomalować? jeśli tak, jest jakiś poradnik online? domyslam sie ze tu w gre wchodza farby w sprayu

bo jesli nie to, przychodzi mi do glowy jedynie fototapeta

--
body {
  name: '|<oĹ„rad Karpieszu>|';

Data: 2009-08-18 10:25:20
Autor: jakub tarczewski
da się tak pomlować ścianę? :) grad ient
> [...]

bo jesli nie to, przychodzi mi do glowy jedynie fototapeta

na tych obrazkach są wizualizacje, tzn. gradient wynika z rozmieszczenia świateł na scenie ;-) ale to OT.
Natomiast malowanie ścian z płynnym gradientem jest możliwe, choć naprawdę trudne.
Ściana musi być mokra, dwie farby (wodorozcieńczalne) w różnych kolorach, wiaderko z wodą i jak największy pędzel -ławkowiec. Zaczynasz od dwóch pasów (czy plam) obficie nałożonej farby w pewnej odległości od siebie, i mokrym pędzlem bez farby wypracowujesz gradient między nimi. Sztuka polega na tym, żeby skoordynować malowanie ze schnięciem farby; jeśli będzie zbyt mokra, zamiast gradientu powstanie jednolity kolor. Jeśli za sucha, gradient nie będzie płynny. Pomaga gruba faktura ściany (nie gładź).
Jak można się domyślić z opisu, rzecz wymaga sporej wprawy, i na dużych płaszczyznach jest prawie niemożliwa dla jednej osoby. Największa ściana na jakiej mi się to udało w miarę równo to jakieś 2.5 x 2.7 m.

da się tak pomlować ¶cianę? :) gradient