dać po łapach organowi adm.

Data: 2009-03-26 21:00:37
Autor: T
dać po łapach organowi adm.
.... bym bardzo chciała. I w zwiazku z tym mam dwa pytania:

1. Jak jest z odpowiedzialnoscia za szkode majatkowa wyrzadzona przez Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow? Zasade znam (417 kc) ale chodzi mi o legitymacje bierna, podmiot odpowiedzialny. Wojewoda?...

2. Czy jest orzepis nakazujacy organowi administracji podjecie jakis konkretnych dzialan w przypadku uzyskania informacji o podejrzeniu, ze podlegli mu funkcjonariusze popelnili przestepstwo? Czy MUSI on to zglosic organom scigania?

Bede wdzieczna za pomoc, oczywiscie najlepiej ze wskazanemi podstawy prawnej.

Data: 2009-03-26 21:12:06
Autor: .B:artek.
dać po łapach organowi adm.
T wyskrobał(a):
[...]

Skarb Państwa reprezentowany przez wojewodę. Art. 89 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

[...]

Moim zdaniem tak. Zobacz art. 304 par. 2 KPK.

--
..B:artek.

Data: 2009-03-26 21:25:12
Autor: tunia
dać po łapach organowi adm.
.B:artek.
Bardzo dziekuje :-)

Data: 2009-03-26 21:58:11
Autor: Robert Tomasik
dać po łapach organowi adm.
Użytkownik <tunia@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:77d4.0000002c.49cbe4a8newsgate.onet.pl...
.B:artek.
Bardzo dziękuje :-)

Dodam, że niezawiadomienie organów ścigania przez funkcjonariusza publicznego o przestępstwie, o którym dowiedział się w związku pełnioną funkcją stanowi samo w  sobie przestępstwo - art. 231 kk.

dać po łapach organowi adm.