dacia czy fiat?

Data: 2021-03-08 15:09:16
Autor: ToMasz
dacia czy fiat?
witam
Z dwojga tanich aut, dacia dokker lub fiat doblo, raczej diesel, 6-10 lat, 20tyś złotych, lepszy dci 1.5 75-90 koni  czy fiat 1.6 105koni?
Berlingo, partner, combo, w porównywalnym wieku, 3-5tyś więcej. Benzynowy silnik - może być, ale prosty w budowie, bez wariatora faz rozrządu...
ToMasz

Data: 2021-03-08 15:43:10
Autor: Cavallino
dacia czy fiat?
W dniu 08-03-2021 o 15:09, ToMasz pisze:
[...]

Od starego Renault trzymałbym się z tak daleka jak się da.
A już szczególnie stary dci 1.5 to synonim awaryjności.

Data: 2021-03-09 07:01:00
Autor: Mirek Ptak
dacia czy fiat?
On 08.03.2021 15:43, Cavallino wrote:
[...]

W pełni popieram, tylko wyciął bym "starego" ze zdania #1 ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2021-03-09 07:47:00
Autor: Cavallino
dacia czy fiat?
W dniu 09-03-2021 o 07:01, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ja miałem na myśli gwarancję na nowy, dlatego jeszcze byłbym w stanie zdzierżyć, gdyby np. było o połowę tańsze od czegoś normalnego.

Data: 2021-03-10 16:59:52
Autor: Budzik
dacia czy fiat?
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A już szczególnie stary dci 1.5 to synonim awaryjności.

Co konkretnie sie z nimi działo?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2021-03-10 18:03:02
Autor: Cavallino
dacia czy fiat?
W dniu 10-03-2021 o 17:59, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A już szczególnie stary dci 1.5 to synonim awaryjności.

Co konkretnie sie z nimi działo?

Kiedyś nagminnie obracały się panewki.

Data: 2021-03-14 07:33:45
Autor: Robert Polkowski
dacia czy fiat?
W dniu 2021-03-10 18:03, Cavallino pisze:
[...]

W służbówce wypaliło dziurę w tłoku, ale serwisował to jakiś kowal.

Robek

Data: 2021-03-09 12:46:23
Autor: yabba
dacia czy fiat?
[...]

Opel Combo z tych lat to bliźniak Fiata Doblo.

yabba

Data: 2021-03-10 06:29:48
Autor: Robert Polkowski
dacia czy fiat?
W dniu 2021-03-08 15:09, ToMasz pisze:
[...]

Jak chcesz dokkera używanego to szukaj z 1.6 ~82KM, ośmiozaworowy prosty silnik bez problemów na gazie.
Sprawdzaj pod względem rdzy tylne klapy.

Robek

Data: 2021-03-10 08:19:54
Autor: ToMasz
dacia czy fiat?
W dniu 10.03.2021 o 06:29, Robert Polkowski pisze:
[...]

benzyna? jakie "udoskonalenia" mają mocniejsze silniki w daciach?

ToMasz

Data: 2021-03-10 08:21:30
Autor: sirapacz
dacia czy fiat?
Jak chcesz dokkera używanego to szukaj z 1.6 ~82KM, ośmiozaworowy prosty silnik bez problemów na gazie.
benzyna? jakie "udoskonalenia" mają mocniejsze silniki w daciach?

LPG :)))))

Data: 2021-03-14 07:32:13
Autor: Robert Polkowski
dacia czy fiat?
W dniu 2021-03-10 08:19, ToMasz pisze:
[...]

W 1.6SCE 100KM, dwa wałki (ssący przestawiany), kolektor dolotowy zasłania prawie cały silnik (np. do dwóch świec się nie dostaniesz bez demontażu kolektora), ciasno pod maską, szklanki do regulacji zaworów.
Zaleta: chodzi tak samo dobrze na lpg jak poprzedni ;)

Robek

Data: 2021-03-22 17:58:30
Autor: Jacek
dacia czy fiat?
W dniu 08.03.2021 o 15:09, ToMasz pisze:
witam
Z dwojga tanich aut, dacia dokker lub fiat doblo, raczej diesel, 6-10
Ja się wypowiem tylko na temat Doblo, jakim jeżdżę 12 lat. 1,9 multijet 120 KM. Jest dynamiczne, pali 7,5 przy jeździe mieszanej (większośc po mieście). Narzekam na awaryjność, bo przez te 12 lat było wymieniane, z tego co pamiętam: koło dwumasowe 2x, sprzęgło 2x, alternator, wydech, drążki zawieszenia (to akurat taniocha), świece żarowe (tanie, ale droga robocizna), kolumny mc Phersona i sprężyny, skraplacz i węże od klimy, akumulator 2x. Rdza go nie bierze, chociaż garażowany jest max 2 miesiące w roku. Przebiegu ma 270 kkm.
Jacek

Data: 2021-03-24 09:14:18
Autor: radekp@konto.pl
dacia czy fiat?
Mon, 8 Mar 2021 15:09:16 +0100, w <s25b6d$7ko$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

Z dwojga tanich aut, dacia dokker lub fiat doblo, raczej diesel, 6-10 lat, 20tyś złotych, lepszy dci 1.5 75-90 koni  czy fiat 1.6 105koni?
Berlingo, partner, combo, w porównywalnym wieku, 3-5tyś więcej.

O silnikach się nie wypowiem, ale brałbym Dacię. Prosta, niezawodna...

Data: 2021-03-24 09:26:30
Autor: Cavallino
dacia czy fiat?
W dniu 24-03-2021 o 09:14, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Wręcz przeciwnie - grupa Renault to synonim zawodności.

Data: 2021-03-25 00:22:26
Autor: radekp@konto.pl
dacia czy fiat?
Wed, 24 Mar 2021 09:26:30 +0100, w <s3et3k$408$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 24-03-2021 o 09:14, radekp@konto.pl pisze:

Wręcz przeciwnie - grupa Renault to synonim zawodności.

W wersji "pro" zapewne.

Znajomy jest diagnostą. Z jego opinii Dacie są niezawodne, a użytkownicy
zadowolenie -- bardziej niż z innych marek. Może dlatego, że to głównie auta
salonowe.

PS.
Używane Dacie - nie takie straszne, jak się uważa Osoby kupujące Dacie w
salonach skupiali się głównie na tym, ile kosztuje. Gdy mowa o samochodach z
drugiej ręki, pojawiają się obawy o ich trwałość, zwłaszcza że mamy do
czynienia z marką budżetową. Mamy dobre wiadomości: nie jest źle. O ile do
kondycji wnętrza i elementów blacharskich w używanych Daciach można mieć
zastrzeżenia, o tyle silniki i zawieszenie okazują się zaskakująco solidne.
Auta rumuńskiej marki technicznie bazują na starszych modelach Renault, stąd
problemy z zakupem części nie występują. W dodatku nie kosztują dużo, np.
komplet tarcz i klocków hamulcowych do Dacii Sandero - 170 zł, a do Dustera -
ok. 300-400 zł.

Czytaj więcej:
https://www.wyborkierowcow.pl/uzywany-duster-i-inne-modele-dacii-tanie-ale-czy-na-pewno-awaryjne/

Data: 2021-03-25 09:15:57
Autor: Cavallino
dacia czy fiat?
W dniu 25-03-2021 o 00:22, radekp@konto.pl pisze:
[...]

W wersji "econo" jeszcze bardziej.

Znajomy jest diagnostą. Z jego opinii Dacie są niezawodne, a użytkownicy
zadowolenie -- bardziej niż z innych marek.

Głównie z powodu ich żadnych wymagań.
Gdy masz takowe, jakość okazuje się fatalna, awaryjność spora, a skuteczność serwisu kiepska.
Autopsja.

Data: 2021-03-25 22:55:42
Autor: radekp@konto.pl
dacia czy fiat?
Thu, 25 Mar 2021 09:15:57 +0100, w <s3hgrq$rpe$1$Cav@news.chmurka.net>,
> [...]

Gdy masz takowe, jakość okazuje się fatalna, awaryjność spora, a

Właśnie ci napisałem, że awaryjność jest bardzo ok. A ty swoje z magla.

Data: 2021-03-26 03:29:07
Autor: Cavallino
dacia czy fiat?
W dniu 25-03-2021 o 22:55, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Możesz sobie pisać co chcesz, doświadczyłem jej na sobie, więc czyjeś bajania mnie nie interesują.

Data: 2021-03-27 01:26:00
Autor: radekp@konto.pl
dacia czy fiat?
Fri, 26 Mar 2021 03:29:07 +0100, w <s3jgtg$60n$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

W dniu 25-03-2021 o 22:55, radekp@konto.pl pisze:

Możesz sobie pisać co chcesz, doświadczyłem jej na sobie, więc czyjeś bajania mnie nie interesują.

No tak, próbka 1 szt. jest miarodajna tak samo jak u antyszczepów.

Data: 2021-03-28 08:31:28
Autor: Cavallino
dacia czy fiat?
W dniu 27-03-2021 o 01:26, radekp@konto.pl pisze:

Właśnie ci napisałem, że awaryjność jest bardzo ok.

Możesz sobie pisać co chcesz, doświadczyłem jej na sobie, więc czyjeś
bajania mnie nie interesują.

No tak, próbka 1 szt.

Nie była próbką 1 szt, wszystkie problemy były powtarzalne w innych egzemplarzach i ogólnie znane na forum.
Występowały też w autach zastępczych, które w tym czasie dostawałem.

Data: 2021-03-25 00:23:38
Autor: radekp@konto.pl
dacia czy fiat?
> [...]

W dniu 24-03-2021 o 09:14, radekp@konto.pl pisze:

Wręcz przeciwnie - grupa Renault to synonim zawodności.

I w drugą stronę:

Jak podaje Deusche Welle, na podstawie analiz z 8,8 miliona przeglądów
technicznych przeprowadzonych pomiędzy lipcem 2019 r. a czerwcem 2020 r.
okazało się, że najmniej usterek występowało w samochodach Mercedesa, Porsche i
Opla. Z kolei najgorzej wypadła ocena dwóch marek: Fiata i Dacii.

Data: 2021-03-24 10:54:09
Autor: Uzytkownik
dacia czy fiat?
W dniu 2021-03-24 o 09:14, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tylko, żeby jeszcze była jakakolwiek jakość.

Oglądałem ok. 10 szt. Daci Lodgy i Dokker, bo potrzebowałem pilnie kupić taką osobówkę bardziej pakowną jako auto zastępcze. Oglądałem auta 4-6 letnie po przebiegach od 100 do 170 tys. Wszystkie bez wyjątku były tak mocno wytłuczone, że szok. Jakby miały przejechane z milion kilometrów i miały już ze 25 lat. Raczej nie mogły mieć tyle najechane, bo prawie wszystkie pochodziły z polskich salonów i podlegały już rejestracji przebiegu. Auta technologicznie jak z poprzedniej epoki PRL. Fakt, że większość z tych aut to były po firmach.

Najbardziej mi pasowały Fiaty Doblo ze względu na ogromne wymiary paki i dużo przestrzeni dla kierowcy oraz resorowane, lepsze zawieszenie tylne niż w Berlingo czy Partnerach.  Ale wszystkie które znalazłem miały słabe silniki od kosiarek :) Rozglądałem się też za Partnerami, Berlingo oraz VW Caddy w przedłużonej wersji, ale znalazłem same Diesle, a ja głównie nastawiałem się na silniki benzynowe.

W końcu znalazłem kilkunastoletnie Berlingo w stanie bez mała jak z salonu, tyle co sprowadzone z Niemiec z silnikiem benzynowym 1.6. Naprawdę zadbane, siedzenia i kierownica nie powycierane, zawieszenie w idealnym stanie. Widać było, że auto żadnych ciężarów nie woziło, bo plastiki nie były nigdzie popękane czy porysowane. Nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi. Fakt, że dość wysoko sobie cenili to auto, bo zapłaciłem prawie 2 razy tyle co za auta tego rocznika, ale jestem mega zadowolony. Co kto wsiądzie w to auto to pyta czy nie chcę sprzedać. Najważniejsze, że żaden mechanik nie boi się napraw tych samochodów. Standardowo wymieniłem w nim rozrząd, paski oraz lekko ślizgające się sprzęgło. Inne auta jakie mam, zwłaszcza Diesle to ten nie zrobi, tamten nie ma czasu, a Berlingo z otwartymi rękoma każdy wita, bo proste w naprawach.

Co do Daci to może prosto z salonu jest coś warta, ale po kilku latach to tragedia. Jakoś nie bardzo widać tutaj "francuskiej technologii", Zdecydowanie są to auta rumuńskie.

dacia czy fiat?