dane osobowe

Data: 2009-12-07 21:03:14
Autor: zkruk [Lodz]
dane osobowe
żeby zarejestrować się na forum potrzeba wpisać Imię i Nazwisko oraz adres strony www, adres mailowy
więc dany człowiek wpisał je podczas rejestracji
jan kowalski, strona kowalex.pl, info[at]kowalex.pl

(dane zmienione)

teraz osoba chce bym usunął to konto - jednak w regulaminie zaznaczyłem, że nie usuwam kont
nie bo nie - bo usunięcie konta to 60 sekund, bo mi sie nie chce
konta usuwa automat po jakimś tam czasie jeśli użytkownik nie korzysta z konta
ale wyraźnie zaznaczyłem, że nie usuwam kont na żądanie
a żeby się zarejestrować ... trzeba przeczytać regulamin

teraz osoba chce bym skasował konto - bo... udostępniam jego dane osobowe
i tutaj jest problem,
1.bo nie ma dostępu do danych bez zalogowania
2. czy imię i nazwisko jest daną osobową? (nawet w połączeniu ze stroną www która przecież i tak jest dostępna publicznie)

inna kwestia to, żę forum w założeniu skupia firmy
a więc z tego co mi wiadomo ustawa o ochronie danych osobowych nie obowiązuje...
no chyba, że pan na lewo lody kręci...

więc czy imię i nazwisko + strona www jest daną osobową?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-12-07 20:25:39
Autor: Olgierd
dane osobowe
Dnia Mon, 07 Dec 2009 21:03:14 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

więc czy imię i nazwisko + strona www jest daną osobową?

W zasadzie jest to bez znaczenia, ponieważ...

teraz osoba chce bym usunął to konto - jednak w regulaminie zaznaczyłem,
że nie usuwam kont
nie bo nie - bo usunięcie konta to 60 sekund, bo mi sie nie chce

Zgodnie z art. 7 pkt 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną masz obowiązek umożliwić usługobiorcy nieodpłatne zakończenie w każdej chwili korzystania z usługi.

Słowem: jak facet mówi, że się wycofuje, to nie ma zmiłuj się.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-07 14:59:41
Autor: witek
dane osobowe
Olgierd wrote:
[...]

co ma sie nijak do żądania usuwania danych w szczególności "pseudo" osobowych.
Ma miec opcję zamknij konto. Co nie oznacza, ze jego nazwisko np. zniknie z forum na którym sie juz np. zdazyl udzielic.

Data: 2009-12-08 07:44:47
Autor: Olgierd
dane osobowe
Dnia Mon, 07 Dec 2009 14:59:41 -0600, witek napisał(a):

[...]

Dlatego napisałem, że sposób w jaki zabiera się ten gość jest bez znaczenia. Źle to nazywa -- wszyscy teraz o danych osobowych tylko gadają...

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-08 00:12:23
Autor: BK
dane osobowe
On Dec 8, 8:44 am, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

Dlatego napisałem, że sposób w jaki zabiera się ten gość jest bez
znaczenia. Źle to nazywa -- wszyscy teraz o danych osobowych tylko

Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=
Bo w mediach o tej ustawie powiedzieli i ustawa ma swoj urzad, w
dodatku takze majacy w nazwie "dane osobowe". I teraz co nie zrobisz,
co sie nie stanie, jakiej by to sytuacji nie dotyczylo to kazdy nasz
rodak doskonale wie, ze jest ochrona danych osobowych.

Nie wiem czy ta cala akcja promowania ochrony danych osobowych nie
robi sie wiecej zlego niz dobrego.

Media, a za nimi zwykli ludzie, maja jakis wypaczony i nie przystajacy
do przepisow obraz ochrony danych osobowych co wywoluje duze
zamieszanie i frustracje ludzi, ktorzy przeciez slyszeli o ochronie
danych osobowych i dlaczego ktos nie chce spelnic ich [absurdalnego
czesto] zadania.

Calej tej chorobie ulegaja takze firmy i co jakis czas widze jak ktos
podtyka mi umowe z klauzula wyrazenia zgody na przetwarzanie moich
danych w zwiazku z zawarciem umowy :)

Data: 2009-12-08 08:34:15
Autor: Olgierd
dane osobowe
Dnia Tue, 08 Dec 2009 00:12:23 -0800, BK napisał(a):

[...]

A najżałośniejsze, że czasem pultają się np. adwokaci czy notariusze, których zdaniem różne internetowe rejestry kancelarii też są nie teges -- bo dane osobowe.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-12-08 01:22:07
Autor: BK
dane osobowe
On Dec 8, 9:34 am, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

A najżałośniejsze, że czasem pultają się np. adwokaci czy notariusze,
których zdaniem różne internetowe rejestry kancelarii też są nie teges --

A to juz jest najgorsze - bo to jednak profesjonalisci i powinni
zachowac jakis poziom.

ps. lekki ot - smorzad notariuszy w warszawie zabronil im posiadania
stron www :)

Data: 2009-12-07 21:35:00
Autor: zkruk [Lodz]
dane osobowe
Olgierd wrote:

[...]

ja jeszcze nie zacząłem świadczyć mu usług...
póki co jego zgłoszenie jest rozpatrywane - on nie ma dostępu do forum, jego dane nie są publicznie dostępne (nie widać bez zalogowania, że on chciał się zalogować) - krótko mówiąc - wysłał zgłoszenie, że chce uczestniczyć w tym forum

upierać się nie będę - jak trzeba - to trzeba...
ja po prostu nie lubię, gdy ktoś mówi do mnie tonem:
"dostaniesz pismo od sądu, serwer zostanie zablokowany i będziesz na lodzie"
"szanowny pan MUSI udostępnić mi swój prywatny adres żebym mógł wysłać oficjalne pismo"
"moja żona prawnik mówi, że to są dane osobowe"

w takich sytuacjach włącza mi się lekko utrudniacz :)

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

dane osobowe