dane osobowe samochodów

Data: 2014-05-24 15:26:56
Autor: Piotr
dane osobowe samochodów

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p-usunto@wp.pl> napisał w wiadomości news:53808724$0$2165$65785112news.neostrada.pl...
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-niezgodne-z-prawem-parkometry-nie-znikna-z-ulic-warszawy,nId,1431387#utm_medium=frame&utm_campaign=wyrzucenie_z_ramki&utm_source=www.wykop.pl

"Na parkometrze ma znaleźć się informacja o tym, że wpisywane przez
kierowców numery rejestracyjne pojazdów są danymi osobowymi."

Hmm... co o tym myślicie? Koniec z filmikami z dróg z pokazywaniem
rejestracji?

W Częstochowie też są podobne parkomaty, ale aby wykupić bilet na postój nie trzeba wpisywać numeru rejestracyjnego.
Zawsze można odmówić podania danych i jeśli dotanie się mandat bronić się w sądzie, że nie parkonat niezgodny z usatą o DO.
Pozdr.

Data: 2014-05-24 18:36:32
Autor: PlaMa
dane osobowe samochod�w
W dniu 2014-05-24 15:26, Piotr pisze:

W Cz�stochowie te� s� podobne parkomaty, ale aby wykupi� bilet na post�j nie trzeba wpisywa� numeru rejestracyjnego.

Problem dotyczy jednak kwestii czy od teraz nr rejestracyjnym stał się
daną osobową?

Data: 2014-05-24 23:15:31
Autor: Gotfryd Smolik news
dane osobowe samochod�w
On Sat, 24 May 2014, PlaMa wrote:

Problem dotyczy jednak kwestii czy od teraz nr rejestracyjnym stał się
daną osobową?

  A nie wraca aby sprawa *dla kogo* jest to dana, wypełniająca znamiona "osobowej"?
  Bo to już było wałkowane AFAIR: dla urzędnika mającego dostęp do baz
identyfikacyjnych warunek "bez zbytniego wysiłku" (to tam jest inaczej
ujęte w ustawie, ale chodzi o meritum) jest spełniony.
  O ile przyjąć oczywiście za prawdziwą drugą część pytania które stawiasz.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-25 21:30:50
Autor: Michał Jankowski
dane osobowe samochod�w
[...]

  Bo to juĹź było wałkowane AFAIR: dla urzędnika mającego dostęp do baz
identyfikacyjnych warunek "bez zbytniego wysiłku" (to tam jest inaczej
ujęte w ustawie, ale chodzi o meritum) jest spełniony.

No i? Wolno publikować numery czy nie? Przecież nie mogę publikując zagwarantować, że żaden urzędnik z wydziału komunikacji tego nie zobaczy...

   MJ
PS. Uważam całą tę ochronę danych osobowych w formie naszej ustawy za wysoce szkodliwą i do skasowania od zaraz.

Data: 2014-05-26 13:32:41
Autor: Marek Wisniewski
dane osobowe samochod�w

,

> [...]

PS. Uważam całą tę ochronę danych osobowych w formie naszej ustawy za wysoce szkodliwą i do skasowania od zaraz.

We Wroclawiu, po zjezdzie z autostrady, jest wbudowana w jezdnie waga, ktora informuje kierowcow,na ogromnym bilbordzie, za samochod DWL XXX-XX ma nadwage i powinien zjechac z trasy.

OK, niech bedzie.
Tylkoooo... ze z tego widac, ze rozpoznawane sa wszystkie numery rejestracyjne przejezdzajacych samochodow. Kto gromadzi te dane ?
Do czego je wykorzystuje ?

Data: 2014-05-27 00:18:18
Autor: Borys Pogoreło
dane osobowe samochod�w
Dnia Mon, 26 May 2014 13:32:41 -0700 (PDT), Marek Wisniewski napisał(a):

OK, niech bedzie.
Tylkoooo... ze z tego widac, ze rozpoznawane sa wszystkie numery rejestracyjne przejezdzajacych samochodow.

I myślisz, że tylko tam? ZTCW to te nowe ekrany, co wyświetlają czas
przejazdu, mierzą go właśnie przez czytanie tablic rejestracyjnych na
wybranych trasach. I nie wierzę, że te dane znikają z bazy po obliczeniach.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-05-26 23:48:26
Autor: Gotfryd Smolik news
dane osobowe samochod�w
On Sun, 25 May 2014, Michał Jankowski wrote:

No i? Wolno publikować numery czy nie?

  Nie wiem :>

Przecież nie mogę publikując zagwarantować, że żaden urzędnik z wydziału komunikacji tego nie zobaczy...

  Ta argumentacja jest bez znaczenia dla powodu który przytoczyłem: przepis
(*ten* przepis) dotyczy "zbierającego".
  Wniosek steruje w tę stronę, że urzędnik mający dostęp do bazy nie
powinien z tego dostępu korzystać, oglądając takie filmiki :>

 MJ PS. Uważam całą tę ochronę danych osobowych w formie naszej ustawy za wysoce szkodliwą i do skasowania od zaraz.

  Pozwolę sobie naruszyć netykietę, poprzez poparcie bez komentarza
tego stanowiska :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-18 09:30:24
Autor: Jarek Pudelko
dane osobowe samochod�w

  Pozwolę sobie naruszyć netykietę, poprzez poparcie bez komentarza
tego stanowiska :)

Ja rowniez, odkad musialem przesylac te same dane do trzech krakowskich urzedow bo nie mogli sobie ich przeslac ze "z powodu ochrony danych osobowych".

IMHO powinno byc tak, ze administracja panstwowa/samorzadowa ma dostep do danych i juz bo obecnie sa absurdalne sytuacje.

--
jarek

dane osobowe samochodów