darowizna

Data: 2015-03-03 21:15:16
Autor: Ministerstwo Propagandy
darowizna
pyta³em siê kolegi który pyta³ siê w US, podobno od darowizny nie trzeba nic p³aciæ, natomiast trzeba j± zg³osiæ do US - jak to jest?

Data: 2015-03-03 22:24:13
Autor: Liwiusz
darowizna
W dniu 2015-03-03 o 21:15, Ministerstwo Propagandy pisze:
pytałem się kolegi który pytał się w US, podobno od darowizny nie trzeba
nic płacić, natomiast trzeba ją zgłosić do US - jak to jest?

Nie zrozumiesz.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-04 12:15:43
Autor: Ministerstwo Propagandy
darowizna
no to chociaż spróbuj mi wyjaśnić...

Data: 2015-03-04 16:42:12
Autor: witek
darowizna
Ministerstwo Propagandy wrote:
no to chociaż spróbuj mi wyjaśnić...

za mało danych za dużo tłumaczenia.

http://www.pit.pl/zwolnienie-z-podatku-od-darowizn-- darowizna-- podatki-w-praktyce-12694/

jak sie łapiesz na kwoty zwolnione to nic nie musisz robić łącznie ze zgłaszaniem.

Data: 2015-03-05 11:22:13
Autor: Ministerstwo Propagandy
darowizna
no, ale jakie szczegóły potrzebne?
jesli darowizna będzie z najbliższej rodziny to co?

Data: 2015-03-05 11:23:10
Autor: Liwiusz
darowizna
W dniu 2015-03-05 o 11:22, Ministerstwo Propagandy pisze:
no, ale jakie szczegóły potrzebne?
jesli darowizna będzie z najbliższej rodziny to co?

To jeszcze napisz ile tej darowizny będzie.

To znaczy nie pisz, tylko użyj po-googla i nam tu dupy nie zawracaj.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-05 18:49:36
Autor: identyfikator: 20040501
darowizna
nie znalazłem

Data: 2015-03-05 18:21:41
Autor: witek
darowizna
Ministerstwo Propagandy wrote:
no, ale jakie szczegóły potrzebne?
jesli darowizna będzie z najbliższej rodziny to co?

darowizna wymaga formy notarialnej. nie nie zartuje.
Wiec najlepiej dolaczyc akt notarialny.

Data: 2015-03-06 10:22:40
Autor: Liwiusz
darowizna
W dniu 2015-03-06 o 01:21, witek pisze:
Ministerstwo Propagandy wrote:
no, ale jakie szczegóły potrzebne?
jesli darowizna będzie z najbliższej rodziny to co?

darowizna wymaga formy notarialnej. nie nie zartuje.
Wiec najlepiej dolaczyc akt notarialny.

Nie wymaga.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-06 12:01:57
Autor: identyfikator: 20040501
darowizna
wiecie czy strzelacie z dupy dla grantu?

Data: 2015-03-06 12:49:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
darowizna
W dniu 06.03.2015 o 12:01, identyfikator: 20040501 pisze:
wiecie czy strzelacie z dupy dla grantu?

Liwiusz wie

Data: 2015-03-06 16:22:54
Autor: m
darowizna
W dniu 06.03.2015 o 12:01, identyfikator: 20040501 pisze:
wiecie czy strzelacie z dupy dla grantu?

O, juz się zaczyna. Kryć się, zaraz nas wyzwie od POpaprańców czy coś w tym stylu.

p. m.

Data: 2015-03-06 16:46:27
Autor: identyfikator: 20040501
darowizna
no ciebie pedale napewno...

Data: 2015-03-06 19:29:17
Autor: JS
darowizna

Użytkownik "identyfikator: 20040501"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mdci4l$bt7$1@node1.news.atman.pl...

no ciebie pedale napewno...

Nie "napewno" tylko "na pewno". Razem to tylko cioty piszÄ….

JS

Data: 2015-03-09 19:40:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
darowizna
W dniu 06.03.2015 o 19:29, JS pisze:
Nie "napewno" tylko "na pewno". Razem to tylko cioty piszÄ….

Masz duże doświadczenie widzę w tym zakresie. Czyżbyś się kiedyś nieopatrznie schylił po mydło w czasie pisania?

Data: 2015-03-09 21:08:54
Autor: JS
darowizna

Użytkownik "PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:54fde902$0$2195$65785112@news.neostrada.pl...

Masz duże doświadczenie widzę w tym zakresie. Czyżbyś się kiedyś nieopatrznie schylił po mydło w czasie pisania?

Do ciebie mi daleko, ty schylasz się po mydło celowo :-)

Data: 2015-03-09 21:47:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
darowizna
W dniu 09.03.2015 o 21:08, JS pisze:

[...]

Oczywiście, gdyż tam gdzie ja się schylam po mydło, jest to całkowicie bezpieczne. Dlatego nie mogę określić jakie błędy językowe są charakterystyczne dla jakiej grupy dewiantów.

Data: 2015-03-10 20:01:45
Autor: JS
darowizna

Użytkownik "PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:54fe06dd$0$2209$65785112@news.neostrada.pl...

Oczywiście, gdyż tam gdzie ja się schylam po mydło, jest to całkowicie bezpieczne. Dlatego nie mogę określić jakie błędy językowe są charakterystyczne dla jakiej grupy dewiantów.

Dla ciebie bezpiecznie i przyjemnie. Sami swoi zapewne...
Do jakiej grupy dewiantów kwalifikują cię twoje błędy językowe? :-)

Data: 2015-03-11 20:00:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
darowizna
W dniu 10.03.2015 o 20:01, JS pisze:

[...]

Nie mam pojęcia, jak mówiłem, nie mam doświadczeń z dewiacjami.

Data: 2015-03-12 12:36:15
Autor: witek
darowizna
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

pojecie dewiacji jest wzgledne.
jesk sie w tym siedzi po uszy to sie nie zauwaza dewiacji.

Data: 2015-03-12 18:41:37
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
darowizna
W dniu 12.03.2015 o 18:36, witek pisze:
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
pojecie dewiacji jest wzgledne.
jesk sie w tym siedzi po uszy to sie nie zauwaza dewiacji.

Wiele rzeczy u siebie nie zauważasz, więc coś w tym jest.

Data: 2015-03-10 20:58:18
Autor: witek
darowizna
[...]

Niektorzy się schylają bo im spadło, inni upuszczają, zeby się schylić.

Data: 2015-03-11 16:52:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
darowizna
W dniu 11.03.2015 o 02:58, witek pisze:
[...]

A to już nie moje doświadczenia.

Data: 2015-03-07 20:20:29
Autor: witek
darowizna
Liwiusz wrote:
[...]

no dobrze, umowa darowizny wymaga.

Data: 2015-03-11 09:01:12
Autor: Liwiusz
darowizna
Liwiusz wrote:
[...]

To ja siÄ™ pytam.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-12 12:34:48
Autor: witek
darowizna
Liwiusz wrote:
[...]

albowiem KC wymaga aby umowa byla w formie notarialnej.
Jesli nie jest w formie notarialnej to po prostu jej nie ma.
Przy czym od razu rozdziel umowe darowizny od  wykonania darowizny bez umowy.

co nie tak?

Data: 2015-03-12 18:37:40
Autor: Liwiusz
darowizna
Liwiusz wrote:
[...]

Ależ jest. Gdyby było tak jak piszesz, to wszelkie dokonane darowizny
bez umowy notarialnej podlegały by zwrotowi z tytułu niesłusznego
wzbogacenia (skoro umowy "nie było", a przesunięcie majątku - tak).

Przy czym od razu rozdziel umowe darowizny od  wykonania darowizny bez
umowy.

Otóż sam nie rozdzielasz tego.

co nie tak?

Że darowizna, jeśli jest dokonana, to istnieje pomimo braku umowy
notarialnej. Umowa notarialna jest potrzebna tylko do obietnicy
dokonania darowizny, i też tylko wówczas, jeśli obdarowany chciałby
skorzystać z przymusowego jej wyegzekwowania.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-12 12:51:24
Autor: witek
darowizna
Liwiusz wrote:
[...]

tak.

  Umowa notarialna jest potrzebna tylko do obietnicy
dokonania darowizny,

Otoz nie.
Umowa darowizny jest juz darowizna z dniem umowy.

Nie ma tu juz mowy o dokonywaniu dorawizny bo to sie wlasnie stalo z chwila podpisania umowy

Wydanie przedmiotu darowizny to zupelnie inna bajka.

Przyklad. Mieszkanie staje sie twoja wlasnosci z chwila podpisania umowy, nie z chwila dania kluczy  (pominmy fakt, ze to i tak musi byc notarialnie)

DArowizna gotowki notarialnie rodzi obowiazek podatky z chwila podpisania umowy, nie z chwila otrzymania pieniedzy.
Mozna nawet pojsc do sadu i domagac sie tej gotowki.

  i też tylko wówczas, jeÅ›li obdarowany chciaÅ‚by
skorzystać z przymusowego jej wyegzekwowania.

Ale darowizna sie juz dokonala z chwila zlozenia podpisow na umowie. I to juz jest twoje nawet jak nie wszedles jeszcze w posiadanie.

Data: 2015-03-12 20:19:50
Autor: Tom N
darowizna
witek w <news:mdsjle$oe3$9dont-email.me>:

Liwiusz wrote:
[...]
¯e darowizna, je¶li jest dokonana, to istnieje pomimo braku umowy
notarialnej.

tak.

Ty witek musisz, co juz zosta³o przez Gotfryda zauwa¿one, nie¼le ³oiæ, ¿a
masz takie fazy...

Co tak?

Umowa notarialna jest potrzebna tylko do obietnicy
dokonania darowizny, i te¿ tylko wówczas, je¶li obdarowany chcia³by
skorzystaæ z przymusowego jej wyegzekwowania.

DArowizna gotowki notarialnie rodzi obowiazek podatky z chwila podpisania umowy, nie z chwila otrzymania pieniedzy.
Mozna nawet pojsc do sadu i domagac sie tej gotowki.

Liwiusz napisa³ dok³adnie to samo, tylko na trze¼wo...

--
'Tom N'

Data: 2015-03-12 15:32:35
Autor: witek
darowizna
68.150312@81.201950.invalid(Tom N) wrote:
witek w

Liwiusz wrote:
[...]
[...]

bardzo prosze bez takich komentarzy jesli chcesz zebym odpowiadal na posty.

Co tak?

tak zgadzam sie z teza, ze darowizna dokonana jest uznawana za przeniesienie wlasnosci pomimo braku notarialnej umwowy darowizny.

ze moze byc inaczej patrz nieruchomosci.
danie kluczy do mieszkania i powiedzeniem darowuje ci, (plus nawet danie to na pismie) nie spowoduje ze bedziesz wlascicielem tego mieszkania

danie w taki sam sposob gotowki spowoduje ze bedzie ona twoja.
Ale tylko i wylacznie dlatego, ze w ustawie wyraznie zapisano  ze
"Jednak¿e umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje siê
wa¿na, je¿eli przyrzeczone ¶wiadczenie zosta³o spe³nione."

Gdyby tego nie bylo danie ci 1000 zl do reki nie powoduje, ze ten 1000 jest twoj, ani nie rodzi skutkow podatkowych.

czy teraz jest juz wyraznie "co tak"?

[...]

Nie to samo.
Najepierw napisalem "darowizna"
liwiusz odpowiedzial, nieprawda
i przynalem liwiuszowi racje

potem sie poprawilem z "darowizna" na "umowe darowizny"
liwiusz odpowiedzial nieprawda
i tu sie juz z nim nie zgodzilem.

Data: 2015-03-12 22:09:34
Autor: Tom N
darowizna
witek w <news:mdst3l$oe3$22dont-email.me>:

68.150312@81.201950.invalid(Tom N) wrote:
witek w
Liwiusz wrote:
[...]
[...]

To trzymaj poziom, bo inaczej jeste¶ traktowany jak naæpany/nachlany

Co tak?

tak zgadzam sie z teza, ze darowizna dokonana jest uznawana za przeniesienie wlasnosci pomimo braku notarialnej umwowy darowizny.

Och...

ze moze byc inaczej patrz nieruchomosci.

Nie komplikuj.

"Jednak¿e umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy staje siê
wa¿na, je¿eli przyrzeczone ¶wiadczenie zosta³o spe³nione."

I o to chodzi³o Liwiuszowi.

[...]

Owszem, to samo o udaniu siê do s±du...

[...]

Jednak by³o pite...

Bo nieprawd± jest, ¿e umowa darowizny jest potrzebna, a tym bardziej, ze
wymaga formy notarialnej (s± wyj±tki, i w³a¶nie dlatego ta polemika)

--
'Tom N'

Data: 2015-03-12 22:50:51
Autor: witek
darowizna
93.150312@66.220934.invalid(Tom N) wrote:
Bo nieprawd± jest, ¿e umowa darowizny jest potrzebna, a tym bardziej, ze
wymaga formy notarialnej (s± wyj±tki, i w³a¶nie dlatego ta polemika)

w ogole nie o tym byla dyskusja

nie dyskutowalismy czy jest potrzebna czy nie
tylko, ze wymaga formy notarialnej dla swojej waznosci.

jESZCZE RAZ DUZYMI LITERAMI:  formy notarialnej wynaga UMOWA A NIE DAROWIZNA.

Data: 2015-03-13 07:20:53
Autor: Liwiusz
darowizna
W dniu 2015-03-13 o 04:50, witek pisze:
93.150312@66.220934.invalid(Tom N) wrote:
Bo nieprawdą jest, że umowa darowizny jest potrzebna, a tym bardziej, ze
wymaga formy notarialnej (są wyjątki, i właśnie dlatego ta polemika)

[...]

Nie zapominajmy o causie tego wątku - ktoś *dostał* darowiznę, pyta się
co-jak rozliczyć, a ty wyjeżdżasz mu z "dobrą radą" "czy wie, że
darowizna musi być w formie notarialnej".

--
Liwiusz

Data: 2015-03-19 10:10:07
Autor: Gotfryd Smolik news
darowizna
On Thu, 12 Mar 2015, witek wrote:

jESZCZE RAZ DUZYMI LITERAMI:  formy notarialnej wynaga UMOWA A NIE DAROWIZNA.

  Ja w sprawie formalnej - abstrahuj±c od "s³uszno¶ci" sprawy umowy
w temacie w±tku.
  Formalnie jest dok³adnie tak jak literalnie - umowa *nie* wymaga
formy notarialnej.
  Teraz nastêpuje hak.
  Taka umowa jest niewa¿na do momentu jej wykonania.
  Ale to nie powoduje, ¿e ta umowa nie istnieje!

"Umowa zawarta 12.I.2015, wa¿na od 12.III.2015".

  Taki szczegó³ - je¶li istniej± skutki uboczne takiej umowy, to
ma znaczenie, czy zale¿± od od tego kiedy umowy zosta³a zawarta,
czy od tego od kiedy jest wa¿na.

  Popatrz na to tak: jak zawrzemy "umowê na sprzeda¿ nieruchomo¶ci"
tylko w formie pisemnej, to taka umowa jest bezwzglêdnie niewa¿na.
  Ergo, nigdy nie nast±pi± skutki takiej umowy, stanowi wiêc
"¶wistek papieru". Skutki mog± co najwy¿ej dotyczyæ skutków czynno¶ci
wykonanych w przekonaniu ¿e taka umowa zosta³a zawarta.
  Ale przy umowie darowizny tak nie jest - ten "¶wistek papieru"
z dniem wykonania darowizny nabiera mocy!
*W szczególno¶ci* stanowi dowód zawarcia takiej umowy!
(BTW - abstrahujê od powszechnego a b³êdnego domagania siê przez
ró¿ne urzêdy "umowy", podczas kiedy tak naprawdê potrzebne jest
oswiadczenie o *wykonaniu* umowy)

  Ad rem.

  W sumie to wcale nie jedyny przypadek "nabierania mocy wstecz",
wszak tak samo jest np. przy "obietnicy w imieniu osoby trzeciej"
albo dajmy na to spadku.
  Czemu wiêc upar³e¶ siê na twierdzenie, ¿e niewa¿na umowa nie istnieje,
skoro mo¿e istnieæ?
  I je¶li istnieje, STAJE SIÊ WA¯NA.
  :O

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-03-10 21:34:54
Autor: ±æê³ñ󶼿
darowizna
Nieruchomo¶ci?
No, no, ...

-- -- -
Nie wymaga.

Data: 2015-03-10 21:48:52
Autor: Liwiusz
darowizna
W dniu 2015-03-10 o 21:34,  pisze:
Nieruchomości?
No, no, ...

-- -- -
Nie wymaga.

Źle wnioskujesz. Wymaga, ale nie dlatego że darowizna, tylko dlatego, że
nieruchomość.

--
Liwiusz

Data: 2015-03-04 10:21:58
Autor: t-1
darowizna
W dniu 2015-03-03 o 21:15, Ministerstwo Propagandy pisze:
pyta³em siê kolegi który pyta³ siê w US, podobno od darowizny nie trzeba
nic p³aciæ, natomiast trzeba j± zg³osiæ do US - jak to jest?

Generalizujesz.
Wa¿ne s± szczegó³y.

darowizna