darowizna SD-Z2

Data: 2015-04-13 13:59:14
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
witam!
który punkt trzeba by zaznaczyć w rubryce G w SD-Z2
gdyby darowiznÄ™ przekazali rodzice (ojciec/matka) dziecku?

Data: 2015-04-13 07:44:39
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:
witam!
który punkt trzeba by zaznaczyć w rubryce G w SD-Z2
gdyby darowiznÄ™ przekazali rodzice (ojciec/matka) dziecku?

jak gdyby przekazali to zaden.
Ale jak juz przekazali to 2.

Data: 2015-04-13 15:01:29
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
zstępny?
a co to za słowo w ogóle...

Data: 2015-04-13 08:12:10
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:
zstępny?
a co to za słowo w ogóle...

google zamkneli?

Data: 2015-04-13 15:33:29
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
a F jak wypełnić w przypadku darowizny?

no i strona 3, też jakaś tabelka, nie znalazłem w internecie info jak to wypełniać...

możesz pomóc? dzięki.

Data: 2015-04-13 08:36:47
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:
a F jak wypełnić w przypadku darowizny?

darowizny czego?

no i strona 3, też jakaś tabelka, nie znalazłem w internecie info jak to
wypełniać...

to samo co wyzej tylko przypadki nie mieszczace sie w kategoriach ze strony 2.

napisz co jest darowiznÄ….

Data: 2015-04-13 15:42:30
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
darowizną ma być kasa,
w US wcześniej babka powiedziała, że darowizna od rodziny nie jest objęta opodatkowaniem...

Data: 2015-04-13 09:20:56
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:
darowizną ma być kasa,
w US wcześniej babka powiedziała, że darowizna od rodziny nie jest
objęta opodatkowaniem...

http://poradnik.wfirma.pl/-formularz-zgloszenia-otrzymania-darowizny-z-omowieniem

A) twoj urzad skarbowy

B) twoj adres  (zamieszkania, nie zameldowania). No w ostatecznosci ten co zawsze wpisywales na pit-37

c)

  na jednym druczku dane jednego rodzica, na drugim druczka dane drugiego rodzica.

No chyba, ze maja rozdzielnosc majatkowa i kase darowuje jeden z nich tylko.

D)
6 - darowizna

E)
43 -  umowa, jesli masz umowe na papierze
45 - jesli nie masz pisemnej umowy, a kase juz przelewm na konto dostałeś.

Zwykle urzedy chca tej umowy, dlatego lepiej nie pojawiac sie w urzedzie tylko wysłać druk poczta. Na listonosza nie nawrzeszczą.
Umowe owszem moga dostac, na wniosek w trakcie kontroli.
Nie ma obowiazku ani przepisu nakazujacego dołączanie jej do druku sd-z2 w trakcie jego składania.
Chec zobaczenia umowy wynika, tylko i wylacznie z ulatwienia sobie zycia, panie sobie odptaszkowują, ze nie nałgałeś na sd-z2.

F)
7
80 - ptaszek
81  -  1/1
82 -  nazwa banku rodzicow lub  wpisac "przekaz pocztwy". Generalnie nikt nie wie co tu wpisac.
83  w kazdym z druczków poÅ‚owÄ™ otrzymanej kwoty z zestrzezeniem tego co powyzej, czyli rodzice darowuja wspolnie , z majÄ…tku wspolnego, nie maja rozdzielnosci majatkowej, czy nie wiem co jeszcze nietypowego moze sie trafic.

jak przelew poszedÅ‚ z konta jednego z rodzicow, to panie przymykaja oko i akceptuja jeden druk sd-z2 z caÅ‚oÅ›ciÄ… kwoty i danymi tylko jednego rodzica i nie dochodzÄ… jaki jest stosunek  majÄ…tkowy rodziców.
No ale to juz na twoje własne ryzyko.

G)
2 - zstepny

H)  - sam wiesz najlepiej.
Mam nadzieje, ze to nie była gotówka z reki do reki, bo jak tak to od razu zabieraj sie za wypełnianie Sd-3 i zapłatę podatku. Masz tylko 30 dni, zamiast 6 miesiecy.

nie zapomnij sie podpisac.

Data: 2015-04-13 16:43:11
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
dzieki,
a babeczka w US dała mi jeszcze taki druczek:

F-ORG/OB4/02
"Umowa darowizny kwoty pieniężnej"

co to za "wytrych"?

Data: 2015-04-13 11:11:50
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:
dzieki,
a babeczka w US dała mi jeszcze taki druczek:

F-ORG/OB4/02
"Umowa darowizny kwoty pieniężnej"

co to za "wytrych"?

Chyba po to, zeby ludziom ułatwic zebranie danych.
Przeciez taka umowa i tak nie jest nic warta, bo  umowa darowizny musi miec forme notarialna, zeby byla wazna.

Przydatne, ze sobie ludzie uświadomili, ze jak nie podpadają pod zwolnienie z art $A czyli SD-Z2 to musza uwazac na sumy darowizn z ostatnich pieciu lat.

Tak apropos ty tez uwazaj.

Dam ci przykład.

Przepis o naliczeniu podatku od darowizn jest taki,

Sumuje sie wszystkie darowizny po tej samej osobie, oblicza nalezny podatek od takiej sumy darowizn i odejmuje od tego podatek juz zaplacony.

Teraz z polskiego na nasze.

Dostajesz dzisiaj 100 tys zl. Składasz druk SD-ZD2 i podatek wynosi zero.

Jutro dostajesz od mamy "złotówkę" i nic z tym nie robisz, no bo przeciez....

Mija 6 miesiecy od darowania tej złotówki i wzywa cię US w celu złożenia deklaracji podatkowej i zapłacenia podatku od darowizny.
Pomijam fakt, jak sie US o tej darowiznie dowiedział. Zyczliwy?

No wiec US nalicza ci podatek.
Suma darowizn z ostatnich 5 lat wynosi 100 001  zÅ‚. (Czyż nie?)

OD tego naliczasz podatek wynoszacy (np.)   7000 zÅ‚ i odejmujesz podatek zapÅ‚acony od poprzednich darowizn  (czyli zero zÅ‚otych, bo przeciez zlozyles SD-Z2 poprzednio)

Razem od "złotówki" pozostaje ci do zapłacenia 7000 zł.

Wniosek:
Przez najblizsze 5 lat zgÅ‚aszaj wszystkie darowizny o ktorych US moze sie niechcacy dowiedziec,  (nawet darowanego loda) aż ta "duza" darowizna wypadnie z 5letniego okienka sumowania.

No chyba, ze suma dorwizn nie odbiega znacznie od 9637 zÅ‚, czyli tak czy sik zwolnionych  podatku niezaleznie od zglaszanie tegoz.

Gdzie twi błąd w rozumowaniu?
Otóż nigdzie.
Brakuje przepisu zwalniajacego z "sumowania" darowizny uprzednio złgoszone na SD-Z2.

No mozna by sie czepiac, ze darowizna na SD-Z2 nie miaÅ‚a w ogole naliczonego podatku w wysokosci zero zÅ‚otych bo  art 4A mowi o zwolnieniu z podatku a nie naliczeniu podatku w wysokosci zero zÅ‚  (no ale nie niepodlegaiu pod podatek)

Ale jak chcesz sie przeczołgać przez wszystkie instancje sądowe, aż do TK, który orzeknie, że ze wzgledu na dobro budzetu państwa nie może przyznać ci racji to proszę bardzo.

Data: 2015-04-13 18:22:47
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
to nie na moją głowę... po prostu będę informował US...

Data: 2015-04-13 15:45:00
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:
to nie na moją głowę... po prostu będę informował US...

kazda nastepna darowizne od rodzicow zglaszaj na sd-z2, nawet jakby byla najmniejsza, ale pozostał po nie ślad.

Data: 2015-04-13 19:19:47
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2

F-ORG/OB4/02
"Umowa darowizny kwoty pieniężnej"

jakÄ… datÄ™ wpisuje siÄ™ na tym druku?
data wypełnienia czy data przelewu?

Data: 2015-04-13 15:50:07
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:

F-ORG/OB4/02
"Umowa darowizny kwoty pieniężnej"

jakÄ… datÄ™ wpisuje siÄ™ na tym druku?
data wypełnienia czy data przelewu?

Na tej umowie darowizny?
Zadna. Bo to taka bzdura, ze nie wiem czy ten kto to spłodził skończył chociaż podstawówke.
Taka umowa jest niewazna, bo nie ma formy notarialnej.
Na czyms takim to ja ci moge nawet milion podarowac i mozesz sobie ja co najwyzej zuzyc jako podpałkę.

Na sd-z2 masz za to dwie  daty.
data nabycia i data powstania obowiÄ…zku podatkowego bedzie ta sama. Dzien przelewu na twoje konto.

No chyba, ze macie umowÄ™ notarialnÄ…, wowczas data z umowy notarialnej. Sama data przelewu nie ma wowczas zadnego znaczenia.

Data: 2015-04-13 23:33:44
Autor: Liwiusz
darowizna SD-Z2
W dniu 2015-04-13 o 22:50, witek pisze:
platformowe głupki wrote:

[...]

Znowu zaczynasz bredzić?

Na czyms takim to ja ci moge nawet milion podarowac i mozesz sobie ja co
najwyzej zuzyc jako podpałkę.

I nawet nie łapiesz, że tu chodzi o pisemne sformalizowanie już
dokonanej darowizny.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-13 20:47:17
Autor: witek
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
I nawet nie łapiesz, że tu chodzi o pisemne sformalizowanie już
dokonanej darowizny.

a co to za twor?

Data: 2015-04-14 06:26:50
Autor: Liwiusz
darowizna SD-Z2
W dniu 2015-04-14 o 03:47, witek pisze:
Liwiusz wrote:
I nawet nie łapiesz, że tu chodzi o pisemne sformalizowanie już
dokonanej darowizny.

a co to za twor?

Którego słowa nie rozumiesz?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 00:28:47
Autor: witek
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
I nawet nie łapiesz, że tu chodzi o pisemne sformalizowanie już
dokonanej darowizny.

a co to za twor?

Którego słowa nie rozumiesz?

kazdego z osobna i wszystkich razem.

F-ORG/OB4/02
http://www.is.waw.pl/Download/PlikiDoPobrania/23/414/Umowa_darowizny.pdf

Na czym ma niby polegac to pisemne sformalizowanie juz dokonanej darowizny na tym druku?

To jest jakas nieudolnie sformulowana bzdura, której ewentualnie po wypelnieniu zarzucilbym antydatowanie.

Kierunek dobry tylko wykonanie nie to.

Jak juz, to szybciej postawilbym na oswiadczene darczyncy, ze dokonal darowizny.

Data: 2015-04-14 09:50:02
Autor: Liwiusz
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

To znaczy przelanie dokonanej czynności na papier. Choćby po to, aby za
rok darczyńca nie twierdził, że to jednak nie była darowizna, tylko
pożyczka. Albo omyłkowy przelew.

To jest jakas nieudolnie sformulowana bzdura, której ewentualnie po

To, że nie rozumiesz nie oznacza od razu, że coś jest bzdurą.

wypelnieniu zarzucilbym antydatowanie.

Zarzut chybiony. Jeśli już, to podpisanie umowy z datą dzisiejszą
(pomijając brak sensu) byłoby właśnie antydatowaniem a rebours.

Kierunek dobry tylko wykonanie nie to.

Jak juz, to szybciej postawilbym na oswiadczene darczyncy, ze dokonal
darowizny.

A obdarowanego, że darowiznę przyjął. Bingo, właśnie to tu mamy.

Czasem nie warto się upierać.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 09:36:00
Autor: witek
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

ja sie nie upieram
wskaz mi na tym dokumencie kiedy on zostal sporzadzony i jaka jest data pozyczki.

Data: 2015-04-14 17:07:41
Autor: Liwiusz
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

Jakiej pożyczki?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 20:37:04
Autor: Liwiusz
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

Jak mam ci wskazać, skoro to jest formularz in blanco?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-14 20:38:39
Autor: witek
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

a ty podobno za inteligentnego uchodzisz.

Data: 2015-04-15 06:38:25
Autor: Liwiusz
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

Tak chcesz zakończyć temat? Niech będzie...

--
Liwiusz

Data: 2015-04-15 01:55:23
Autor: witek
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

zdecydowanie tak, na akademickie dyskusje, czy tu ma byc przecinek czy kropka szkoda mi czasu.

Data: 2015-04-15 11:06:07
Autor: Liwiusz
darowizna SD-Z2
Liwiusz wrote:
[...]

Otóż to. Wypełnia się formularz z datą darowizny, nie czas na jakieś
czcze akademickie dyskusje o rzekomej nieważności takiej umowy.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-13 20:02:33
Autor: Michał Jankowski
darowizna SD-Z2
W dniu 2015-04-13 o 16:20, witek pisze:

[...]

Jak się wyśle pocztą, to wzywają listem poleconym, żeby im donieść umowę, wyciąg z konta i udowodnić pokrewieństwo. I upierają się, że bez tego zeznanie jest niekompletne. I co im zrobisz?

   MJ

Data: 2015-04-13 15:57:29
Autor: witek
darowizna SD-Z2
Michał Jankowski wrote:
[...]

A to niech wzywajÄ…. Ale to bedzie pozniej.
Najprosciej im wowczas wyslac ksero tego czego chca i sobie poczekac.

Jak ktos chce podgrzac atmosfere to mozna grzecznie poprosic o decyzjÄ™ o wszczeciu postepowania kontrolnego.

Dlatego najlepiej jest wyrobic sobie podpis cyfrowy i wyslac wszystko w wersji elektornicznej. Panie w US ciÄ…gle lubiÄ… papierki i to lokalnych klientow.

FAkt, ze jak sie ma znajomosci w US to sie opłaca zaniesc osobiscie usmiechnac podziekowac i spadac.

Data: 2015-04-14 00:08:11
Autor: Wojciech Bancer
darowizna SD-Z2
On 2015-04-13, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Dlatego najlepiej jest wyrobic sobie podpis cyfrowy i wyslac wszystko w wersji elektornicznej.

Od jakiego¶ czasu mo¿na bez podpisu przez e-Deklaracje Desktop.

Panie w US ci±gle lubi± papierki i to lokalnych klientow.

Ja tak zrobi³em. [1] Pani w US przez 2 miesi±ce mi odmawia³a wydania za¶wiadczenia zwi±zanego ze z³o¿onym SD-Z2, bo twierdzi³a ¿e nie mo¿na z³o¿yæ papierów elektronicznie, ¿e "wyprzedzi³em przepisy" (ja wtedy wys³a³em z podpisem, a ona mia³a na my¶li e-Deklaracjach ;). I w ogóle ¿e by³em jedynym który wys³a³ takie co¶ do urzêdu i ona nie wie co z tym zrobiæ.

I dwa miesi±ce, czy co¶ "konsultowa³a siê z radc±", a ogólnie ca³a sprawa
od z³o¿enia pierwszego papierka, do uzyskania za¶wiadczenia (w dodatku z b³êdem) trwa³a pó³ roku.

[1] Wprawdzie nie darowizna, a spadek ale druk ten sam.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2015-04-13 15:42:44
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
natomiast trzeba ją zgłosić...

Data: 2015-04-13 19:35:00
Autor: ±æê³ñ󶼿
darowizna SD-Z2
Jak podro¶niesz, to siê dowiesz jak siê robi zstêpnego.

-- -- -
a co to za s³owo w ogóle.

Data: 2015-04-13 15:50:43
Autor: witek
darowizna SD-Z2
  ����󶼿 wrote:
Jak podrośniesz, to się dowiesz jak się robi zstępnego.

:)

dobre.

Data: 2015-04-13 08:24:56
Autor: witek
darowizna SD-Z2
platformowe głupki wrote:
[...]

no i jeszcze jedno.
jak przekazali rodzice to...
nie ma czegos takiego.

formalnie darowizna jest od osoby  (z konkretnym peselem)
wiec jak "rodzice" to darowizny byly dwie (po polowie od lebka) i druki sd-z2 tez dwa.
Zeby sie nie okazało, ze ci urzad od polowy naliczy podatek za brak drugiego sd-z2.
Tak wiem, przepisy sobie, a zycie sobie, wiec upewnij sie w swoim us co panie na to.
Od razu sie zapytaj czyj pesel masz wpisac na sd-z2. pewnie ci powiedza, ze tego z czyjego konta poszedl przelew.
Tylko nie zadawaja im pytania, a co jak to nie była kasa, tylko samochod/nieruchomosc, bo im od razu podpadniesz. Panie nie lubią jak im sie zadaje pytania na ktore nie znaja odpowiedzi.

Genralnie sd-z2 jest w US traktowane po łebkach bo nie rodzi postepowania spadkowego. Wiec jak na pierwszy rzut oka wszystko gra i cyferki sie zgadzaja, to nikt sie temu druczkowi dluzej niz 5 sekund przygladał nie bedzie.

Data: 2015-04-13 15:59:32
Autor: Wojciech Bancer
darowizna SD-Z2
On 2015-04-13, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

formalnie darowizna jest od osoby  (z konkretnym peselem)
wiec jak "rodzice" to darowizny byly dwie (po polowie od lebka) i druki sd-z2 tez dwa.

A jak przyszed³ przelew (a powinien!, bo gotówka ZTCW nie podlega pod pewne zwolnienie), to zazwyczaj jest tam jedna osoba wymieniona.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2015-04-13 09:23:25
Autor: witek
darowizna SD-Z2
On 2015-04-13, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

i zwykle US sie nie czepia, bo nie ma pojecia jaki jest stan faktyczny,
Bo niby skad.
Musieliby przeczytac umowe, ktorej nie maja, doczytac, ze darowizna jest od obojga rodzicow a nie jednego.

Ale jak dojedzie do kontroli i beda chcieli ugry¿æ to beda mieli niez³± podstawê.

Data: 2015-04-13 18:34:47
Autor: Piotrek
darowizna SD-Z2
On 2015-04-13 15:59, Wojciech Bancer wrote:
[...] gotówka ZTCW nie podlega pod
pewne zwolnienie [...]

NSA ma na ten temat odmienne zdanie (sygn. II FSK 1628/11).

Ale oczywi¶cie je¶li kto¶ nie jest mi³o¶nikiem kopania siê z koniem to lepiej, a¿eby przelew zrobi³ darczyñca a nie obdarowany.

Piotrek

Data: 2015-04-14 17:01:38
Autor: platformowe głupki
darowizna SD-Z2
DZIĘKI PANOWIE!

jeśli byście wyrażali wolę, to zapraszam z poradami prawnymi na moje forum
http://usbdp.org/forum/viewforum.php?f=323

Prawo i podatki

Aspekty prawne działalności elektronika-konstruktora: umowy, licencje, przekazanie praw, normy i ustawy, prawa autorskie, podatki itp.

dostępne po zarejestrowaniu na forum.

TAK CZY OWAK - DZIĘKI!

darowizna SD-Z2