darowizna gotówki

Data: 2010-01-01 03:23:28
Autor: JB
darowizna gotówki
Proszę o opinię :
matka przelewa na konto córki i jej męża 25 000 pln, pieniądze z tego
konta dzień później jednorazowo nadpłacają kredyt hipoteczny "młodych"
- czy taki przelew trzeba traktować jak darowiznę i zgłaszać do US?

Trudno raczej będzie udowodnić że była to chwilowa pożyczka,  a dług
oddany został w kopercie np. dwa tygodnie później.

JB

Data: 2010-01-01 10:37:26
Autor: witek
darowizna gotówki
JB wrote:
[...]

wypadaloby jak sie nie chce zaplacic podatku.

Data: 2010-01-01 11:23:42
Autor: JB
darowizna gotówki
dziękuje - właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem.

Data: 2010-01-02 09:28:00
Autor: JB
darowizna gotówki
A czy np. nie mozna "tłumaczyć" ze to zwrot chwilowej pożyczki - na
która nie mamy potwierdzenia bo była z reki do reki.

w tytule przelwu było - PRZELEW

JB

Data: 2010-01-02 19:14:49
Autor: Piotrek
darowizna gotówki
On 2010-01-02 18:28, JB wrote:
A czy np. nie mozna "tłumaczyć" ze to zwrot chwilowej pożyczki - na
która nie mamy potwierdzenia bo była z reki do reki.

w tytule przelwu było - PRZELEW

PCC od pożyczki - jak rozumiem - opłacone tak więc doprawdy nie ma się czego obawiać ;-)

Piotrek

Data: 2010-01-03 18:07:46
Autor: ąćęłńóśźż
darowizna gotówki
Przy okazji:  czy pożyczka lub darowizna muszą być dokumentowane na piśmie (ze skarbowego  punktu widzenia)?

Pytanie pomocnicze:  czy przy darowiźnie pieniężnej konieczne jest oświadczenie obdarowanego o przyjęciu darowizny?
THX

-- -- -

Data: 2010-01-03 15:24:34
Autor: witek
darowizna gotówki
ąćęłńóśźż wrote:
> [...]

-- -- -

| PCC od pożyczki - jak rozumiem - opłacone tak więc doprawdy nie ma się czego obawiać

przepraszam, kto tu pyta, a kto odpowiada?

darowizna gotówki