darowizna na rzecz niemowlaka

Data: 2009-03-27 13:54:44
Autor: p i m1
darowizna na rzecz niemowlaka
Witam
chcialbym sie od was dowiedziec czy moge swemu 7 miesiecznemu niemowlakowi podarowac dom ktorego jestem wlascicielem? Pomyslalem o takim wyjsciu w zwiazku z tym ze szykuje sie do wziecia kredytu hipotecznego a poniewaz czasy sa dziwne chcialbym na wszelki wypadek jakos zabezpieczyc majatek. Dodam ze ten dom nie jest zabezpieczeniem tego kredytu- kredyt jest brany na budowe nowego domu wraz z wkladem wlasnym pienieznym+dzialka. z gory dziekuje za sugestioe jak zabezpieczyc sie ewentualnie z tym domem na wypadek gdyby w przyszlosci cos szlo nie tak a nie chce zeby bank mogl na tym polozyc lape.
Przemek

Data: 2009-03-27 23:08:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 27 Mar 2009, p_i_m1@poczta.onet.pl wrote:

Witam
chcialbym sie od was dowiedziec czy moge swemu 7 miesiecznemu niemowlakowi
podarowac dom ktorego jestem wlascicielem?

  Niewątpliwie.
  Tyle, że później do ew. "czynności prawnych" będzie potrzebny kurator
wskazany przez sąd (do osiągnięcia pełnej zdolności prawnej przez
dziecko). Rozważ to - żadnej ważeniejszej decyzji wobec *nie Twojego*
majątku już nie będziesz mógł podejmować (utrzymywać w dobrym stanie
i tak dalej oczywiście tak, ale sprzedać, zastawić, zamienić - nie
ma mowy), o potencjalnej możliwości że dziecko ekhm... "wpadnie kiedyś
na oryginalne pomysły" (w wieku lat 18) nie wspominając.

[...]

  To przejrzyj archiwa .prawo (nie .podatki!) i podobne miejsca na
okoliczność hasła "skarga pauliańska", tudzież niekiedy pisanego
nieściśle "skarga paulińska" :)

  Po prawdzie "klasyczna" transakcja (czynność prawna w rodzaju darowizny)
podlega zaskarżeniu z tej okazji o ile ma miejsce *po* powstaniu długu,
ale tak na wszelki wypadek IMVHO dobrze wiedzieć co to jest, owa skarga.
  Podejrzewam że banki mają "obcykane" radzenie sobie z różnymi sposobami
"zabezpieczania majątku".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-28 07:53:32
Autor: spp
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Hmm, a ja sądzę że o to właśnie chodziło przedpiścy - skarga pauliańska nie miałaby tutaj żadnego zastosowania. Tak klasyczna jest już tak trudna że nawet banki rzadko po nią sięgają.

Co do reszty - całkowita zgoda. :)

--
spp

Data: 2009-03-28 18:05:36
Autor: p i m1
Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]

Hmm, a ja sądzę że o to właśnie chodziło przedpiścy - skarga pauliańska nie miałaby tutaj żadnego zastosowania. Tak klasyczna jest już tak trudna że nawet banki rzadko po nią sięgają.

dziekuje Wam za odpowiedzi- zastanowie sie nad tym co radzicie-jedynie dodam Gotfrydzie ze umowy kredytowej jeszcze nie podpisalem, to dopiero nastapi za miesiac lub dwa.
pozdrawiam serdecznie
Przemek

--

darowizna na rzecz niemowlaka