darowizna oddzielnie od żony i męża

Data: 2011-11-20 21:01:15
Autor: Agata
darowizna oddzielnie od żony i męża
Witam,
czy mąż i żona będący w małżeństwie bez rozdzielności majątkowej mogą przekazać oddzielnie darowiznę jednej osobie?
(żona np. 15 tyś, mąż - 9 tyś darują mamie/teściowej)
Oboje sÄ… w I grupie podatkowej - czy tak?

pozdrawiam
Agata

Data: 2011-11-20 15:20:35
Autor: witek
On 11/20/2011 2:01 PM, Agata wrote:
[...]

tak naprawde to:
żona przekazała w imeiniu meza i swoim 15 tys.
mąż przekazał w imieniu żony i swoim 9 tyś.

zakladajac oczywiscie, ze nie mowimy o majatku oddzielnym.

zgodnie z tym co US lubi, do US pojda 4 deklaracje.
   7.5 od zony, 7.5 tys od meza  4.5 tys od zony i 4.5 tys od meza.

połowa z tego wszystkiego (od rodzonego dziecka) będzie zwolniona z podatku na podstawie art 4A ustawy od spadku i darowizn.
Druga poÅ‚owa (od tego "gorszego" nierodzonego dziecka)  zaÅ‚apie sie na zwolnienie 9637 zl na podstawie art  9.1. Od nadwyzki nalezy zaplacic 3% podatek.

Wiem, ze kombinujecie jak tu podatku nie zaplacic, wiec moze rozwazcie pozyczke, do zworotu ho ho kiedys tam.

A moze mama ma meza. Wowczas mozna dorawac po polowie i mamaie i tacie. i wowczas zmiescice sie w limicie przy takiej kwocie.

Data: 2011-11-21 16:22:03
Autor: Agata
W dniu 2011-11-20 22:20, witek pisze:
[...]

Witam i dziękuję za odpowiedź.
Byłam w US i stanęło na darowaniu 24 tyś córka - matce.
Dowodem ma być przelew z mojego konta.
Zrozumiałam, że nie będziemy płacić podatku.

A moze mama ma meza.

....nie ma.

Dziękuję za odpowiedź.
pozdrawiam
Agata

Data: 2011-11-21 11:43:23
Autor: witek
On 11/21/2011 9:22 AM, Agata wrote:
[...]

to wybralas najgorsze mozliwe rozwiazanie.
zapewne zapytalas pani od przyjmowania paierkow. rownie dobrze moglas zapytac ochroniarza. poziom kompetencji ten sam.
jak narazie teoria, ze 100% odpowiedzi pan z us jest blednych sie sprawdza.

  i stanęło na darowaniu 24 tyÅ› córka - matce.
Dowodem ma być przelew z mojego konta.
Zrozumiałam, że nie będziemy płacić podatku.

nie zapomniec zlozyc deklaracji.
ale wcale bym sie nie zdziwil jakby US wam to zakwestionowal i od połowy kazał zapłacić podatek.
Nie wiem jak to w tym przypadku, ale zeby nie byÅ‚o, ze wyjdzie tego 20% od 12 tys  (bo w toku postepowania i tak dalej i tak dalej).

Data: 2011-11-28 12:16:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 21 Nov 2011, Agata wrote:

W dniu 2011-11-20 22:20, witek pisze:
On 11/20/2011 2:01 PM, Agata wrote:
Witam,
czy m±¿ i ¿ona bêd±cy w ma³¿eñstwie bez rozdzielno¶ci maj±tkowej mog±
przekazaæ oddzielnie darowiznê jednej osobie?
[...]
tak naprawde to:
¿ona przekaza³a w imeiniu meza i swoim 15 tys.
m±¿ przekaza³ w imieniu ¿ony i swoim 9 ty¶.

Witam i dziêkujê za odpowied¼.
By³am w US i stanê³o na darowaniu 24 ty¶ córka - matce.
Dowodem ma byæ przelew z mojego konta.
Zrozumia³am, ¿e nie bêdziemy p³aciæ podatku.

  US da³ Ci to na pi¶mie w postaci obowi±zuj±cej interpretacji?
  Bo uwierz, ¿e wg przepisów "witek" dobrze gada.
  I to czy taka "ustna interpretacja" siê utrzyma mo¿e zale¿eæ
wy³±cznie od tego, czy ew. czynno¶ci sprawdzaj±ce wykona ta
sama pani która udziela³a wyja¶nieñ.
  A nawet ona mo¿e stwierdziæ ¿e "przecie¿ my¶la³a ¿e chodzi
o pieni±dze z maj±tku odrêbnego na które masz kwity".

pzdr, Gotfryd

darowizna oddzielnie od żony i męża