darowizna samochodu

Data: 2009-03-20 10:41:38
Autor: BETON
darowizna samochodu
Witam
Posiadam samochód osobowy zajresetrowany  na mnie.
Chciałbym go teraz przekazać matce, jednak mając na uwadze jej umiejętnosć prowadzenia samochodu, nie chciałbym aby dalej był on na mnie zarejestrowany, tylko na nią.- ( zniżki  za OC)
Jak sie za to zabrać...?
Czy wystarczy w  wydziale komunikacji przerejestować ? czy w urzędzie skarbowym załatwić sprawy darowiny?
Jak najtaniej załątwić przekazanie  samochodu  osobie z rodziny ?

Data: 2009-03-20 04:58:07
Autor: witek
darowizna samochodu
BETON wrote:
[...]

Darować.
Umowa darowizny.
Ty idziesz z umową samochód wyrejestrować, ona zarejestrować.
No i o ile samochód jest warty więcej niż 9 tys, albo planujesz w najbliższych 5 latach coś jeszcze darować, albo w ostatnich 5 latach coś jej darowałeś to zgłoszić darowiznę do US żeby nie zapłacić podatku (obdarowany).

Data: 2009-03-20 10:46:49
Autor: HANA
darowizna samochodu

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:gpvocf$gud$1news.onet.pl...
[...]

najprosciej i najszybciej poprostu sprzedac (na papierze)
i juz
bez kombinacji
a podatek jest tak maly ze nie wart jest innego zachodu (darowizna)

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-20 02:51:59
Autor: przypadek
darowizna samochodu
On 20 Mar, 10:46, "HANA" <han...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "BETON" <b...@mejla.pl> napisał w wiadomościnews:gpvocf$gud$1news.onet.pl...

> [...]

i juz
bez kombinacji
a podatek jest tak maly ze nie wart jest innego zachodu (darowizna)

Bajdurzycie dziadku. Zachód jest dokładnie ten sam co przy darowiźnie
- jeden papier i jedno oświadczenie do US. A przy darowiźnie nie płaci
się nic.

Data: 2009-03-20 05:04:29
Autor: witek
darowizna samochodu
HANA wrote:

najprosciej i najszybciej poprostu sprzedac (na papierze)
i juz

czy ty pracujesz w US i dbasz o własne dochody?

darowizna samochodu