darowizna w walucie

Data: 2009-02-28 14:34:46
Autor: xanttia
darowizna w walucie
Dzień dobry
Chciałabym przekazać córce darowiznę w gotówce i mam kilka pytań:
1.Czy mogę to uczynić w euro czy muszę to zrobić w złotówkach
2.Czy może przy darowiźnie w walucie należy dokonać przeliczenia
według jakiegoś kursu waluty ale z jakiego dnia?

xanttia@o2.pl

Data: 2009-03-02 09:10:11
Autor: Gotfryd Smolik news
darowizna w walucie
On Sat, 28 Feb 2009, xanttia@o2.pl wrote:

[...]

1. nie jestem doradcą
2. piszę "z głowy czyli z niczego"
3. IMO zdecydowanie można podarować euro.
  Bez żadnego przeliczania.
  Przeliczanie może być potrzebne JEDYNIE, JEŚLIBY był podatek do
zapłacanie i było koniecznie określenie podstawy opodatkowania.

  Natomiast osobna sprawa to fakt, że danie pieniedzy "do ręki"
ogranicza zwolnienie z podatku (do limitu w ustawie, przelew
bankowy + prawidłowe zgłoszenie znosi limit).

pzdr, Gotfryd

darowizna w walucie