dawny mandat z Austrii w polskim sÄ…dzie - do wyg rania?

Data: 2011-08-22 20:00:50
Autor: Rafal
dawny mandat z Austrii w polskim sÄ…dzie - do wyg rania?
Witam,

Dostałem ni z gruchy ni z pietruchy pismo z sądu (sąd rejonowy, wydział karny, W-wa) a w nim sąd zawiadamia mnie jako ukaranego (?) o terminie posiedzenia (obecność nieobowiązkowa).
Tyle - żadnego paragrafu ani bliższych informacji - za co.
Zadzwoniłem do sądu, okazało się że chodzi o mandat zagraniczny - konkretnie 72 euro z początku lipca 2008 lub 2009 roku (tu dokładnej daty nie pamiętam, bo gdzieś posiałem papiery, ale kojarzę zdarzenie)
W zwiazku z tym mam pytania:
1) jaka jest podstawa prawna ścigania zagranicznego wykroczenia (wg mojej wiedzy polski KW ściga jedynie za wykroczenia w PL, jest planowana stosowna dyrektywa UE, ale po pierwsze chyba jeszcze nie weszła, a na pewno nie bylo jej w dacie popełnienia wykroczenia)?
2) czy ta sprawa nie jest już przedawniona (minęlo 2 albo 3 lata, ale.. co uznać za pocztk biegu przedawnienia? Czy możliwe że decydują tu przepisy austriackie o przedawnieniu a nie polskie?
3) merytorycznie - czyn nie podlega dyskusji ale - czy formalnie nie można tego "uwalić"? jeśli tak - jakimi przpeisami?

Będę wdzieczny za info

dawny mandat z Austrii w polskim sÄ…dzie - do wyg rania?