dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)

Data: 2009-10-28 13:08:01
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)

Jako, że w Aliorze kończy się rok promocji karty debetowej maestro, postanowiłem sprawdzić konkurencje, aby się zastanowić czy może u mniej zostać czy jednak powrócić do A i zaopatrzyć się w MC-paypass. Do wyboru Nordea i DBnet. W N już kiedyś konto i kartę miałem, poza tym warunek "darmowego konta" jest niewygodny, także padło na DBnet. Wizyta w oddziale. Pustki co cieszy, zakładanie konta trwało około 15 minut. Co było ciekawego przy zakładaniu? Pan zebrał ode mnie wszystkie potrzebne dane, limity wypłat i ich wysokości, jakie chce ustawić etc i sobie usiadłem pooglądać katalogi, po czym zostałem poproszony o weryfikacje wprowadzonych danych i podpisy, całość do teczki i jestem wolny. Nie wiem czy tak jest w każdym oddziale u mnie tak było i na to zwróciłem uwagę, bo chyba pierwszy raz się z taką procedurą spotkałem, nie powiem, może się podobać. Po koło tygodniu 7-9 dni, jakoś tak, dostałem pocztą zwykłą kartę debetową VISA już z chipem i kartę TAN. Obie aktywowałem na partyline (także czekania nie było zbytniego).

Teraz praktyka.

Karta debetowa sprawuje się lepiej niż maestro z A, czyli działa u mnie wszędzie tam gdzie maestro nie działało. Wiadomo, że wynika to z tego że VISA jest bardziej znana i chyba wyjątkiem są bankomaty, jeżeli takie w ogóle są, które przyjmują maestro a nie przyjmują VISA - odwrotnie jest jednak sporo częściej. Przez sieć kartą jeszcze nie płaciłem.

Dostęp przez www. Login i do tego hasło 6 cyfrowe. W systemie wszystkie akcje zatwierdzamy kodami z karty TAN, czyli po prostu papierowego tokena. Strona wygląda poprawnie. Działa bardzo szybko z racji tego, że nie jest niczym przeładowana. Blokady na karcie widać od razu. Można sobie konfigurować stronę startową. Jest z boku menu skrótów, gdzie możemy sobie zdefiniować linki do rzeczy, które najczęściej są nam potrzebne. Tutaj jak zwykle będę zgryźliwy i powtórzę, że multi/mbank do tej pory się tak prostej funkcjonalności nie dorobiły :]

Dokonując jednej wypłaty miesięcznie konto jest całkowicie darmowe i to jest bardzo dobry układ, jak się chce mieć, darmową kartę z bezpłatnymi bankomatami na całym świecie.

--
xbartx

Data: 2009-10-28 15:39:40
Autor: Curious
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
TeĹĽ zaczynam swojÄ… przygodÄ™ z DB.
Otwierałem przez net i trwało to trochę dużej. Jeden z panów z partyline wprowadził mnie w błąd - chyba niezbyt pewnie poruszał się po systemie. Nie widział zamówionych kart i odesłał mnie do oddziału w sprawie wyjaśnienia. Napisałem reklamację przez system transakcyjny. Odpowiedź po 5 dniach, ogólnikowa. Karty w każdym razie pokazały się jako "W PRODUKCJI", a teraz już mam je w domu - nawet ładne (dość ascetyczne).
Listopad będzie pierwszym miesiącem kiedy konto będzie głównym kontem rozliczeniowym.

Pozdrawiam.

Data: 2009-10-28 17:27:26
Autor: Valdi.Pavlack
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
"xbartx" news:hc9fnh$2c1$3inews.gazeta.pl

Dwa pytania:
1. Przerabiałeś ich kursy przy płatności kartami po za Polską?
2. Możesz zapodać jakaś foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

Data: 2009-10-29 09:45:49
Autor: Michal Zapalowski
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia 28-10-2009 o 17:27:26 Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@psl.nospam.pl>
napisał(a):

"xbartx" news:hc9fnh$2c1$3inews.gazeta.pl

Dwa pytania:
1. Przerabiałe¶ ich kursy przy płatno¶ci kartami po za Polsk±?
2. Możesz zapodać jaka¶ foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

Zdarzylo misie placic w eurolandzie tego samego dnia dojczebankowym
electronem tudziez MC z Pekao SA i kursy EUR/PLN wyszly jak ponizej:

DB:    4.3412
Pekao: 4.3273

Kurs sprzedazy NBP z tego dnia wynosil 4.2238

Niby roznica niewielka ale..   MC Pekao jest przeliczany via USD, wiec
byly dwa przewalutowania, a Visa DB w tym przypadku byla przeliczana
bezposrednio na PLN. Przynajmniej zdaniem dezinformacji, ktora twierdzila,
ze u nich transakcje w EUR sa przewalutowywane od razu na PLN, a te w
pozostalych walutach ida via USD - taka dziwna hybryda przeliczeniowa.

--
Michal Zapalowski
grafikaUSUN-TO@gmx.de

Data: 2009-10-29 11:42:55
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia Thu, 29 Oct 2009 09:45:49 +0100, Michal Zapalowski napisał(a):

[...]

Już chyba były na grupie raz kursy DB. Generalnie karta nadaje się do drobnych wypłat typu 10-20 euro lub jakiejś innej waluty, gdzie prowizja z eurobanku lub polbanku znacznie podnosi kurs.

--
xbartx

Data: 2009-10-29 11:41:24
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia Wed, 28 Oct 2009 17:27:26 +0100, Valdi.Pavlack napisał(a):

Dwa pytania:
1. Przerabiałeś ich kursy przy płatności kartami po za Polską?

To już Ci podano. Jak było na grupie kursy takie sobie, ale do drobnych wypłat typu 10-20 euro na pewno lepiej nie znajdziesz ;)

2. Możesz zapodać jakaś foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

Po pracy dzisiaj wrzucÄ™.

--
xbartx

Data: 2009-10-30 18:10:26
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia Wed, 28 Oct 2009 17:27:26 +0100, Valdi.Pavlack napisał(a):

2. Możesz zapodać jakaś foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

ProszÄ™ bardzo

http://img515.imageshack.us/img515/1411/dbnet.jpg

--
xbartx

Data: 2009-10-30 20:41:47
Autor: zlotowinfo
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hcfa6i$5e7$1inews.gazeta.pl...
Dnia Wed, 28 Oct 2009 17:27:26 +0100, Valdi.Pavlack napisał(a):

2. Możesz zapodać jakaś foteczkę zachipowanego plastiku od DB? ;)

ProszÄ™ bardzo

http://img515.imageshack.us/img515/1411/dbnet.jpg

ale żeś pomazał, wolelibyśmy całą obejrzeć i z tylu także ;p

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-10-30 20:51:04
Autor: Valdi
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
"zlotowinfo" news:hcffhl$ptj$1inews.gazeta.pl

> ProszÄ™ bardzo
> http://img515.imageshack.us/img515/1411/dbnet.jpg

ale żeś pomazał, wolelibyśmy całą obejrzeć i z tylu także ;p

Za dużo skanowania/fotografowania. Najlepiej będzie, że by xbartx napisał
nam numer karty, datę ważności i podać CVV :)

PS.
Jeżeli jest możliwość poproszę jeszcze o limity transakcyjne. :)

Data: 2009-10-30 20:52:54
Autor: Valdi
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
"Valdi" news:hcfepq$2s8$1news.interia.pl

Za dużo skanowania/fotografowania. Najlepiej będzie, że by xbartx napisał
nam numer karty, datę ważności i podać CVV :)

Pardon - data jest widoczna :) Za bardzo chyba przypiwkowałem dzisiejszego
wieczoru i pewne dane mi umknęły ;)

Data: 2009-10-30 20:49:50
Autor: Valdi
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
"xbartx" news:hcfa6i$5e7$1inews.gazeta.pl

Dziękuję @xbartx! :) Miłego wieczorku!

Data: 2009-10-28 18:07:16
Autor: Paweł
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
xbartx wrote:

Dokonując jednej wypłaty miesięcznie konto jest całkowicie darmowe i to
jest bardzo dobry układ, jak się chce mieć, darmową kartę z bezpłatnymi
bankomatami na całym świecie.

aktualnie DB ma tzw. blad systemowy, ktory objawia sie tym, ze co miesiac
pobieraja ci z konta 1pln za obsluge karty, a nastepnie po reklamacji
zwracaja i tak bedzie do momentu, gdy programisci systemowi tego nie
naprawia. mi po dwoch reklamacjach juz pani powiedziala, ze zwroty juz
beda automatycznie robione :) zobaczymy przy trzeciej zlotowce czy miala
racje :>

Data: 2009-10-28 18:11:17
Autor: Seba
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Paweł <root@127.0.0.1> napisał(a):
[...]

ten "bł±d" nie dotyczy kart EMV

Data: 2009-10-28 23:18:39
Autor: krzysztofsf
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Paweł pisze:
xbartx wrote:

[...]

Albo zmienia TOiP i juz nie beda musieli zwracac :)))

Data: 2009-10-28 19:15:23
Autor: robbi
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
xbartx pisze:

Dostęp przez www. Login i do tego hasło 6 cyfrowe. W systemie wszystkie akcje zatwierdzamy kodami z karty TAN, czyli po prostu papierowego tokena. Strona wygl±da poprawnie. Działa bardzo szybko z racji tego, że nie jest niczym przeładowana. Blokady na karcie widać od razu. Można sobie konfigurować stronę startow±. Jest z boku menu skrótów, gdzie możemy sobie zdefiniować linki do rzeczy, które najczę¶ciej s± nam potrzebne. Tutaj jak zwykle będę zgryĽliwy i powtórzę, że multi/mbank do tej pory się tak prostej funkcjonalno¶ci nie dorobiły :]

A jak oceniasz ergonomie DBnet vs Multi?
Już jaki¶ czas temu zacz±łem my¶leć o zmianie Multi (Osobiste, Wspólne i Firmowe) na co¶ innego ale jako¶ nie znalazłem banku którego system www by potrafił przebić Multi.

--
pzdr
robbi

Data: 2009-10-29 12:37:06
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia Wed, 28 Oct 2009 19:15:23 +0100, robbi napisał(a):

A jak oceniasz ergonomie DBnet vs Multi? JuĹĽ jakiĹ› czas temu zaczÄ…Ĺ‚em
myśleć o zmianie Multi (Osobiste, Wspólne i Firmowe) na coś innego ale
jakoś nie znalazłem banku którego system www by potrafił przebić Multi.

Według mnie mbank i multi to już powoli historia. Często są stawiani jako wzór, ale nie dlatego, że są zawsze najlepsi i mają najnowsze rozwiązania, tylko dlatego, że się do nich dużo ludzi przyzwyczaiło a nic innego nie używało. Tak naprawdę www mbank/multi jest kompletnie niekonfigurowalne i musimy się zdać na to co serwuje na bank. Sprawy tak podstawowe jak zaglądniecie do historii konta lub karty, albo wykonanie przelewu jednorazowego, to szczególnie w multi - niezłe klikanie (w mbanku to poprawili).
Co do samej ergonomii to nie jestem zbyt dobrą osobą, bo za dużo przez www nie robię ot przelewy głównie a jednocześnie chce mieć usługi bankowe tanie, więc nie marudzę że kolor www nie taki, że hasło za długie/
krĂłtkie, ĹĽe token, ĹĽe kody, ĹĽe smsy - jeĹĽeli dostaje coĹ› w zadowalajÄ…cej mnie cenie, zazwyczaj 0 pln, to nie grymasze ;)

--
xbartx

Data: 2009-10-28 22:58:00
Autor: Stef9
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hc9fnh$2c1$3inews.gazeta.pl...

Jako, że w Aliorze kończy się rok promocji karty debetowej maestro,
 Tutaj jak zwykle bÄ™dÄ™ zgryĹşliwy i powtĂłrzÄ™, ĹĽe multi/mbank do
tej pory się tak prostej funkcjonalności nie dorobiły :]

    Ja nie narzekam na funkcjonalność mBanku.

    No ciekawa reklama. Poczekam na wiÄ™cej szczegółów
od uĹĽytkownikĂłw.

Data: 2009-10-29 12:38:17
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia Wed, 28 Oct 2009 22:58:00 +0100, Stef9 napisał(a):

    Ja nie narzekam na funkcjonalność mBanku.

Ja teĹĽ nie, ale w mbanku nie mam darmowych wszystkich bankomatĂłw w polsce. To tyle i aĹĽ tyle ;)

--
xbartx

Data: 2009-10-29 22:55:31
Autor: Don Pedro
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
xbartx wrote:
Dnia Wed, 28 Oct 2009 22:58:00 +0100, Stef9 napisał(a):

    Ja nie narzekam na funkcjonalno¶ć mBanku.

Ja też nie, ale w mbanku nie mam darmowych wszystkich bankomatów w polsce. To tyle i aż tyle ;)

Ale masz w mBanku przelewy między własnymi rachunkami wykonywane w czasie rzeczywistym. I dla mnie to jest KOLOSALNA przewaga mbanku nad DB, niestety. Dla mnie dbNet to 'siermięga' jest...

--
Wariat ;)

Data: 2009-10-30 11:04:08
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia Thu, 29 Oct 2009 22:55:31 +0100, Don Pedro napisał(a):

Ale masz w mBanku przelewy między własnymi rachunkami wykonywane w
czasie rzeczywistym. I dla mnie to jest KOLOSALNA przewaga mbanku nad
DB, niestety. Dla mnie dbNet to 'siermięga' jest...

Ale po co mi to jest potrzebne, skoro mam w DB tylko jedno konto? Jak już napisałem to jest konto do bezpłatnych bankomatów, względnie wpłacenia pieniędzy i zrobienia przelewu i do niczego więcej.

--
xbartx

Data: 2009-10-31 23:08:00
Autor: Don Pedro
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
xbartx wrote:
[...]

A ja mam więcej. Oprócz 'zwykłego' także oszczędno¶ciowe, Kkartę i kredyt. I st±d moje wnioski.

--
Wariat ;)

Data: 2009-10-29 08:54:38
Autor: Michal Zapalowski
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia 28-10-2009 o 14:08:01 xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):

Dostęp przez www. Login i do tego hasło 6 cyfrowe. W systemie wszystkie
akcje zatwierdzamy kodami z karty TAN, czyli po prostu papierowego

Przyznam, ze haslo statyczne, skladajace sie z samych cyferek nie budzi u
mnie przesadnego poczucia bezpieczenstwa. Mogliby chociaz wymagac
podawania dodatkowo jednego TANu..

Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku - po odslonieciu gdzies 1/3
kodow system zaczyna 'oszczedzac' i prosi o jeden kod 'nowy' a drugi z
recyclingu. IMHO troche to dziwne ale moze sie nie znam.  :)

Jest z boku menu skrótów, gdzie możemy sobie zdefiniować linki dorzeczy,  które najczę¶ciej s± nam potrzebne.

Interfejs www jak dla mnie jest rewelacyjny: prosty ale funkcjonalny, bez
flashowego guana, ktorym ostatnio rozne banki (np Alior czy Raifi) nas
epatuja, wyswietla sie prawidlowo we wszystkich czterech przegladarkach,
ktorych uzywam - czego nie da sie powiedziec np o mbanku.  I chodzi w
natywnej przegladarce na moim komorkofonie, wiec 'w przypadku wypadku' mam
dostep do rachunku bez ratowania sie potencjalnie groznymi protezami w
stylu Opery Mini.

Przy przenoszeniu sie do/z innego banku, albo korzystaniu z jakichs
menadzerow finansow, moze sie przydac mozliwosc eksportu/importu
kontrahentow i szablonow platnosci do/z pliku XML.

Dokonuj±c jednej wypłaty miesięcznie konto jest całkowicie darmowe i to
jest bardzo dobry układ, jak się chce mieć, darmow± kartę z bezpłatnymi
bankomatami na całym ¶wiecie.

Spoko, spoko - za 'darmowosc' zagranicznych bankomatow zaplacisz z
nawiazka przy przeliczeniach walut. ;)

Karta ma dla mnie jedna parszywa ceche: w regulaminie jest napisane, ze za
transakcje zdalne tak czy inaczej odpowiada posiadacz, co oznacza
przepychanki w razie gdyby nieznani sprawcy zaplacili za costamcostam
korzystajac z wycieklego/podejrzanego numeru. A niestety transakcji
MO/TO/IO zablokowac sie podobno nie da.

Ale summa summarum z konta jestem zadowolony - na backup w sam raz.
Rachunek definitywnie wart swej ceny.  ;)

--
Michal Zapalowski
grafikaUSUN-TO@gmx.de

Data: 2009-10-29 11:16:26
Autor: zlotowinfo
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Użytkownik "Michal Zapalowski" <grafikaUSUN-TO@gmx.de> napisał w wiadomo¶ci news:op.u2jxlcqn56ze0pmz-d600...
[...]

też mam podobne odczucia odno¶nie aliora i eurobanku, ale to ponoć nie flash, jednak równie męcz±ce, zamulaj±ce, przez co denerwuj±ce

Data: 2009-10-29 12:42:12
Autor: xbartx
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia Thu, 29 Oct 2009 08:54:38 +0100, Michal Zapalowski napisał(a):

Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku - po odslonieciu gdzies
1/3 kodow system zaczyna 'oszczedzac' i prosi o jeden kod 'nowy' a drugi
z recyclingu. IMHO troche to dziwne ale moze sie nie znam.  :)

Być może w ich przypadku jest tak jak w getin czyli karta TAN to po prostu token tylko że papierowy.

Spoko, spoko - za 'darmowosc' zagranicznych bankomatow zaplacisz z
nawiazka przy przeliczeniach walut. ;)

Do tego mamy przecież polbank i ich debtówkę lub kk. Przy niskich kwotach, jak już wspomniałem, na pewno będzie się opłacać wybieranie pieniędzy z bankomatu.
 --
xbartx

Data: 2009-10-29 21:16:09
Autor: Tolek
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
On 2009-10-29 08:54, Michal Zapalowski wrote:
Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku - po odslonieciu gdzies 1/3
kodow system zaczyna 'oszczedzac' i prosi o jeden kod 'nowy' a drugi z
recyclingu. IMHO troche to dziwne ale moze sie nie znam.  :)
Też tak my¶lałem, ale to chyba przypadek. Po odsłonięciu 2/3 karty już zdarza się, że obydwa s± odsłonięte. Podejrzewam, że te kody będ± generalnie wielorazowego użytku, aż do utraty ważno¶ci karty.

T.

Data: 2009-10-29 22:59:52
Autor: Don Pedro
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Tolek wrote:
On 2009-10-29 08:54, Michal Zapalowski wrote:
[...]

Musz± być. Inaczej każdy w miarę aktywny 'przelewacz' musiałby karty TAN wymieniać co miesi±c-dwa. Każda operacja w dbNet, także przelewy między własnymi kontami wymaga autoryzacji kodami z TAN. Kumulacje przelewów w paczki do podpisania jednym kodem nie za wiele tu poprawiaj±...

--
Wariat ;)

Data: 2009-10-30 00:09:07
Autor: Michal Zapalowski
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)

On 2009-10-29 08:54, Michal Zapalowski wrote:
Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku
[...]
Musz± być. Inaczej każdy w miarę aktywny 'przelewacz' musiałbykarty TAN  wymieniać co miesi±c-dwa.

Chyba troszke przesadziles z tym 'musza'. Zaliczylem jak do tej pory 6
bankow z autoryzacja TANami, i wsrod nich jedynie DB sknerzy na kodach.
Niech drukuja na tekturce, jak Nordea czy Pekao, skoro juz chca oszczedzac
na plastiku.

Swoja szosa, drukowanie na karcie numeru klienta, ktory sluzy jako
identyfikator do logowania, to tez IMHO sredni patent. Jezeli komus
niepowolanemu wpadnie w lapy karta z TANami, to przed wyczyszczeniem konta
chroni jedynie piec cyferek hasla, bo login i kody autoryzacyjne juz ma.

--
Michal Zapalowski
grafikaUSUN-TO@gmx.de

Data: 2009-10-30 00:09:02
Autor: Michal Zapalowski
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
Dnia 29-10-2009 o 21:16:09 Tolek <tolek_88@nielubiespamu.gazeta.pl>

On 2009-10-29 08:54, Michal Zapalowski wrote:
Nawiasem mowiac, TANy sa wielorazowego uzytku - po odslonieciu 1/3  kodow system zaczyna 'oszczedzac' i prosi o jeden kod 'nowy' a drugi z
[...]

To zrob eksperyment i gdy nastepnym razem poprosi Cie o stare kody, podaj
mu jakies dowolne cyfry. Zaloze sie, ze nastepne kody, przynajmniej jeden
z nich, beda nieuzywane. :D

Podejrzewam, ze podobnie system reaguje na kilkudniowa przerwe w
logowaniach. Mialem do tej pory cztery okresy 'lenistwa' i za kazdym razem
pierwsza operacja wymagala dwu nowych TANow. Choc cztery zdarzenia to w
sumie raczej kiepska statystyka, wiec pewnosci nie mam.

A co sie stanie po 'zdrapaniu' calej karty, powinienem wiedziec juz
niezabawem.  :)

--
Michal Zapalowski
grafikaUSUN-TO@gmx.de

Data: 2009-10-31 03:34:55
Autor: Jacek Erazmus
dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)
On 28 PaĽ, 14:08, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Jako, że w Aliorze kończy się rok promocji karty debetowej maestro,
postanowiłem sprawdzić konkurencje, aby się zastanowić czy może u mniej
zostać czy jednak powrócić do A i zaopatrzyć się w MC-paypass. Do wyboru
Nordea i DBnet. W N już kiedy¶ konto i kartę miałem, poza tym warunek
"darmowego konta" jest niewygodny, także padło na DBnet. Wizyta w
oddziale. Pustki co cieszy, zakładanie konta trwało około 15 minut. Co
było ciekawego przy zakładaniu? Pan zebrał ode mnie wszystkie potrzebne
dane, limity wypłat i ich wysoko¶ci, jakie chce ustawić etc i sobie
usiadłem poogl±dać katalogi, po czym zostałem poproszony o weryfikacje
wprowadzonych danych i podpisy, cało¶ć do teczki i jestem wolny. Nie wiem
czy tak jest w każdym oddziale u mnie tak było i na to zwróciłem uwagę,
bo chyba pierwszy raz się z tak± procedur± spotkałem, nie powiem, może
się podobać. Po koło tygodniu 7-9 dni, jako¶ tak, dostałem poczt± zwykł±
kartę debetow± VISA już z chipem i kartę TAN. Obie aktywowałem na
[...]

VISA jest bardziej znana i chyba wyj±tkiem s± bankomaty, jeżeli takie w
ogóle s±, które przyjmuj± maestro a nie przyjmuj± VISA - odwrotnie jest
jednak sporo czę¶ciej. Przez sieć kart± jeszcze nie płaciłem.

[...]

Ja czekam na swój pakiet startowy DBnet ale cieszy mnie Twoja
pozytywna opinia na temat tego konta. Będę bez problemu mógł
zrezygnować z Aliora jako Banku do obsługi gotówkowej :)

--
pozdrawiam,
Erazmus

dbnet moje 3 grosze a nawet 5 ;)