dd-wrt na tl-wr1043nd

Data: 2013-01-20 22:42:45
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Warto wgrac dd-wrt na tl-wr1043nd?

Pytam, bo wlasnie wgralem na starego wrt45gl v1.1 ale nie potrafie ocenić :) W sensie, nie znam sie na zaawansowanych konfiguracjach ruterów, ot podstawy, szyfrowanie wifi, klonowanie makow, dostep po macu przez wifi, no i jeszcze pare drobiazgów. Wgralem bo chce przetestowac dostep openVPN, konfigurowany na ruterze. Ot tak, dla zabawy, jakbym mial nadmiar czasu.

Swoja droga, bo z oryginalnego firmware nie moglem wgrac tej wersji vpn. 4MB. Ruter ma 4MB flash. Wgralem wersje mikro 2MB. I zniej dopiero wersje VPN ddwrt. Why is that?

Anyway, na wrt54gl ddwrt dziala :) No prawie - w sensie how to do, zeby zamiast telnet miec ssh? :)

Ale wracajc do sedna - kusi mnie wgranie ddwrt do tplinka z tematu, chocby dlatego, ze mialbym ujednolicony interfejs web. ddwrt przypomina linksysowy - i tu sie szybko odnalazlem, zmiana z oryginalnego na ddwrt w wrt54gl nie sprawila konsternacji gdzie co jest.

natomiast oryginalny soft tplinkowy jest taki, ze ciagle mysle gdzie jest jakas opcja, menu po lewej mnie nie przekonuje. Ale to pikuss. Moze po prostu jestem za bardzo skazony i przyzzwyczaony do wczesniejszego linksysa.

Pomijajac zas ujednolicenie interfejsu, czy tplink zacznie dzialac... sprawniej? Teraz moge sobie pozwolic na ewentualne zabawy, bo jak dziala mi linksys, to zawsze moge go podmienic na roboczy do czasu az tplinka odpale... jakby cos poszlo nie tak... :)

Data: 2013-01-20 22:50:10
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik "Mr Misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kdhocn$adk$1@node1.news.atman.pl...
Do linksysa wgraj tomato, a do tp-linka openwrt.

Data: 2013-01-20 23:28:43
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik qwerty napisał:
Użytkownik "Mr Misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Do linksysa wgraj tomato, a do tp-linka openwrt.
No rodbra, pomijajac, ze mam inny plan,
to dlaczego? (pomijajac "bo tak")
czy dd-wrt jest jekies niedobre?
czy jest gorsze od firmware firmowego?
w czym jest gorsze od ww.?

Data: 2013-01-20 23:46:15
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik "Mr Misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kdhr2s$75h$1@node2.news.atman.pl...
Dla mnie openwrt jest bardziej stabilne i więcej jest paczek.

Data: 2013-01-21 00:01:16
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik qwerty napisał:
Użytkownik "Mr Misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Dla mnie openwrt jest bardziej stabilne i więcej jest paczek.
Ale czytales, ze wlasciwie jestem lamerem w tych sprawach i przez lata wystarczal mi formowy firmware linksysa. Nie narzekalem na stabilnosc ani nie mialem potrzeb uruchomienia czegos, czego nei bylo w oryginalnym firmware.
Dlatego zalozylem, ze kazdy wlasciwie alternatywny moze wniesc jakas wartosc dodanÄ…, ktorej prawdopodobnie nie zauwaze az mi ktos nie pokaze palcem.

Data: 2013-01-21 00:09:01
Autor: R.e.m.e.K
dd-wrt na tl-wr1043nd
Dnia Mon, 21 Jan 2013 00:01:16 +0100, Mr Misio napisał(a):

[...]

Wez Gargoyle, to Open-WRT obudowany bardzo przyjemnym webGUI. Prosty i
skuteczny. A ma wiele ciekawych funkcji ponad soft standardowy: VPN,
wsparcie dla sieci TOR, mozliwosc podpinania dyskow USB i robienia ich
dyskami sieciowymi, to samo z drukarkami, QoS, definiowane "access
restrictions" i quoty - wszystko latwe do "wyklikania". Plus cuda na kiju z
shella, ale nie musisz go tykac.
Poza tym np. takie przekierowanie portow (forwarding)  w standardowym sofcie
ma ograniczenia (np. max 16 czy 20 wpisow), w sofcie alternatywnym nie ma
takich glupich ograniczen.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-21 00:32:13
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Kurde! ;)

Wzialem na warsztat dd-wrt :) I poki co tego sie bede trzymal, co nie wyklucza eksperymentow w przyszlosci. Ogolnie wiec, nie interesują mnie rózna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych. Zwlaszcza dla tplinka. Bo na linksysie jzu wymienilem :)

Data: 2013-01-21 06:59:39
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik "Mr Misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kdhupv$ah5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

U mnie dd-wrt się wywalił, że musiałem reanimować jtagiem.

Data: 2013-01-21 19:45:07
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik qwerty napisał:

U mnie dd-wrt się wywalił, że musiałem reanimować jtagiem.

NA jakim rutku sie wywalil? Po jakim czasie?

Data: 2013-01-21 20:26:34
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik "Mr Misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kdk2be$ale$2@node2.news.atman.pl...
NA jakim rutku sie wywalil? Po jakim czasie?

1043ND - widać wtedy nie był do końca rozpracowany przez ddwrt, ale niesmak pozostał.

Data: 2013-01-21 13:47:57
Autor: R.e.m.e.K
dd-wrt na tl-wr1043nd
Dnia Mon, 21 Jan 2013 00:32:13 +0100, Mr Misio napisał(a):

Kurde! ;)

Wzialem na warsztat dd-wrt :) I poki co tego sie bede trzymal, co nie wyklucza eksperymentow w przyszlosci. Ogolnie wiec, nie interesujÄ… mnie

Oki, jesli wolisz sie palowac... :-)

rózna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych.

DD-WRT obsluguje mniej sprzetu (czyli gdy zmienisz kiedys router to moze sie
okazac, ze trzeba bedzie sie i tak uczyc OpenWRT). Wersja Pro jest
komercyjna, w wersji nie pro nie ma czesci funkcji (np. QoS). Dla mnie
dyskwalifikacja.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-21 19:44:38
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Oooo tak :)

[...]

Poki co obsluguje moje 2 rutery :) TP-linka po Liksysie jakos sie nauczylem (chodzi o oryginalny soft). Patrzac na tempo zakupow ruterow, kolejny kupie w okolicach 2020 roku.

Wersja Pro jest
komercyjna, w wersji nie pro nie ma czesci funkcji (np. QoS). Dla mnie
dyskwalifikacja.

Nie kupuje komercyjnej. Nie planuje. NAwet nie wiem jak uzywac QoS - nie uzywalem przez lata. Nie wiem czy uzyje przez kolejne. :)

Czyli z mojego punktu usera o niskich wymaganiach dd-wrt spelnia wymagania :)

Data: 2013-01-21 18:45:13
Autor: Q
dd-wrt na tl-wr1043nd
rózna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych. Zwlaszcza dla tplinka. Bo na linksysie jzu wymienilem :)

OpenWrt + tp-link = wifi dziala nieco wolniej niz na oryginalnym sofcie,
system wolniej wstaje, ale ma wiecej bajerow, stabilnosc podobna.

Kilka razy instalowalem OpenWrt, zeby uzyskac tryb AP Client,
czego oryginalne softy czesto nie mialy (np. TL-MR3220).

Data: 2013-01-22 15:07:47
Autor: m4rkiz
dd-wrt na tl-wr1043nd
"Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kdhupv$ah5$1node2.news.atman.pl...
[...]

jak dziala to dziala, mnie od dd-wrt odrzucilo po instalacji na dir-615
najpierw nie dzialal wds, naprawili ale cuda dzialy sie ze switchem,
naprawili ale siadlo wifi itd. itp.

jak sie trafi na wersje w ktorej wszystko co potrzebne dziala stabilnie
to jest ok, inaczej bywa frustrujaco

za to ew. bugi w tomato jak do teraz mnie omijaly albo nie byly zbyt
upierdliwe wiec darze tomato o wiele wiekszym sentymentem niz dd-wrt

Data: 2013-01-21 10:09:05
Autor: Mirek Ptak
dd-wrt na tl-wr1043nd
Dnia 2013-01-20 22:42,  *Mr Misio* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Warto wgrac dd-wrt na tl-wr1043nd?

Warto
http://www.dd-wrt.com/routerdb/de/download/TP-Link/TL-WR1043ND/1.1%20/%201.4/factory-to-ddwrt.bin/3643

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-01-21 19:47:29
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
U¿ytkownik Mirek Ptak napisa³:
[...]

Dziekuje za link, niepotrzebnie, sciagnalem sobie juz kiedys...

Data: 2013-01-21 10:11:53
Autor: Maciek
dd-wrt na tl-wr1043nd
W dniu 2013-01-20 22:42, Mr Misio pisze:
Swoja droga, bo z oryginalnego firmware nie moglem wgrac tej wersji vpn. 4MB. Ruter ma 4MB flash. Wgralem wersje mikro 2MB. I zniej dopiero wersje VPN ddwrt. Why is that?
RTFM. Najpierw wgrywa siÄ™ obraz "startowy", a dopiero potem wersjÄ™ docelowÄ….

[...]
Ja wgrałem. Działa, aczkolwiek nie testowałem jeszcze na dłuższą metę
stabilności. Wgrałem, bo potrzebowałem serwera VPN.

Maciek

Data: 2013-01-21 19:49:10
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik Maciek napisał:
[...]
Fakt, RTFM, ale nie myslalem, ze tak prosta sprawe mozna tak skomplikowac.

[...]

No ja wlasnie pod katem mozliwosci ustawienia sobie polaczenia VPN na ruterze dla wszystkich kompow bez konfigurowania kazdego w LAN osobno.

Poki co wgralem na wrt54gl i... dd-wrt dziala ;)

Data: 2013-01-21 10:15:27
Autor: Maciek
dd-wrt na tl-wr1043nd
[...]
A! Pamiętaj o tym, że nowsze wersję sprzętowe tego TP-Linka nie działają
poprawnie z DD-WRT - przestaje działać port WAN. Trzeba trochę
pokombinować żeby działało.

Maciek

Data: 2013-01-21 16:53:26
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik "Maciek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kdj0vg$hgs$2@node1.news.atman.pl...
A! Pamiętaj o tym, że nowsze wersję sprzętowe tego TP-Linka nie działają
poprawnie z DD-WRT - przestaje działać port WAN. Trzeba trochę
pokombinować żeby działało.

Problem chyba dotyczy od rev. 1.8. W openwrt AA problem został rozwiązany

Data: 2013-01-21 18:49:21
Autor: Q
dd-wrt na tl-wr1043nd
Problem chyba dotyczy od rev. 1.8. W openwrt AA problem zosta³ rozwi±zany

Jak OpenWrt to tylko AA - i nie chodzi tylko o dodanie UPnP dla routerow z malym flaszem.

Data: 2013-01-21 19:01:06
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik "Q"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kdjv3q$iiv$1@node1.news.atman.pl...
Jak OpenWrt to tylko AA - i nie chodzi tylko o dodanie UPnP dla routerow z malym flaszem.

Na AA mam drobne problemy z serwerem wydruku (na backfire śmigało bardzo ładnie). Często mi się przydaje gdy łączę się po VPN.

Data: 2013-01-21 19:50:03
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik Maciek napisał:
[...]

Oooo to istotna dla mnie informacja. Sprawdze czy moj tplink nowszy czy starszy...

Data: 2013-01-21 23:14:19
Autor: Michal
dd-wrt na tl-wr1043nd
W dniu 2013-01-21 19:50, Mr Misio pisze:

Oooo to istotna dla mnie informacja. Sprawdze czy moj tplink nowszy czy
starszy...

Dodam jeszcze że trzeba trochę uważać z tymi aktualizacjami. Przedwczoraj aktualizowałem Gorgoyle PL z 1.5.1 na na 1.5.9.1 z nowej gałęzi (nie robiłem aktualizacji od dłuższego czasu bo sprawdza się stara zasada "jak działa to nie ruszać", ale nowe było mi potrzebne m.in. do konfiguracji failover z DSL na Aero2 w USB na nowym Huewei E3131.
Zrobiłem jak zwykle backup konfiguracji, sysupgrade poszło OK, router wstał z nowym firmware po resecie, no to standardowo przywracanie rzeźbionej przez 1,5 roku konfiguracji ...i zonk. Po tej operacji tylko miga dioda SYS, zero reakcji na pingi, dostępu z poziomu IP. Podniesienie ciśnienia gwarantowane. Dobrze że całkowicie się nie zbrickował i zadziałało standardowe szybkie i wielokrotne naciskanie reset to wstania w failsafe (na qss tak wciskany nie reaguje). Z poziomu telnetu firstboot go podniósł i działa OK, ale konfigurację (najwięcej roboty z przekierowaniem portów i QOS) musiałem ustawiać od nowa. Piszę jako przestrogę, bo na forum OpenWRT/Gorgoyle nie widziałem o tym postów, a zawsze przywracanie konfiguracji działało bez problemu - jak widać z nową gałęzią OpenWRT już nie i co gorsza przywrócenie zawiesza router, tak że bez failsafe się go nie ruszy.

P.S.
Na WRT54GL od kiedy pamiętam mam Tomato, na WR1043ND v1.6 OpenWRT/Gorgoyle, a na Linksysie AG241 v2 oryginalny soft linksysa,
bo robi tylko za modem w bridge. Ale to dyskusja z kategorii wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. OpenWRT z LUci. mi po prostu pasuje.

--
/MB

Data: 2013-01-21 23:23:51
Autor: R.e.m.e.K
dd-wrt na tl-wr1043nd
Dnia Mon, 21 Jan 2013 23:14:19 +0100, Michal napisał(a):

Dodam jeszcze że trzeba trochę uważać z tymi aktualizacjami.

Uwazac lub ...po prostu czytac, na glownej stronie stoi jak krowa
kapitalikami:

"WARNING! DO NOT ATTEMPT TO PRESERVE SETTINGS WHEN UPGRADING FROM VERSIONS
1.5.6 AND EARLIER"

Przedwczoraj aktualizowałem Gorgoyle PL z 1.5.1 na na 1.5.9.1 z nowej gałęzi (nie robiłem aktualizacji od dłuższego czasu bo sprawdza się

Tez robilem przedwczoraj, ciekawe.

[...]

No to jeszcze raz radze CZYTAC.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-21 23:34:57
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

No to jeszcze raz radze CZYTAC.

No mnie tez ktos zaraz na wstepie radzil RTFM
;)
Ale teraz nie czuje sie lamerem :D Bo nie czytal Michal, z któego postu zrozumialem tylko to co jest po P.S. a i to nie do konca :D

Data: 2013-01-22 00:54:01
Autor: Michal
dd-wrt na tl-wr1043nd
W dniu 2013-01-21 23:23, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Na anglojęzycznym Gorgoyle faktycznie jest to opisane jak byk.
Mój błąd, że szukając nowego firmware pod typowo polskie zastosowania (failover z Huewei E3131 + Aero2) nie zajrzałem na anglojezyczną, tylko jak zwykle na polską eko.one.pl, a tu:
http://eko.one.pl/?p=openwrt-attitude-adjustment

jak widać nie ma o tym ani słowa (przyjęto chyba to nieco na wyrost że każdy sprawdza anglojęzyczną) - dla tak ważnej spray powinno to jednak być IMHO zaznaczone wyraźnie jak na anglojęzycznej.

Przedwczoraj aktualizowałem Gorgoyle PL z 1.5.1 na na 1.5.9.1 z nowej
gałęzi (nie robiłem aktualizacji od dłuższego czasu bo sprawdza się

Tez robilem przedwczoraj, ciekawe.

Też na 1043ND?

--
/MB

Data: 2013-01-22 11:35:17
Autor: R.e.m.e.K
dd-wrt na tl-wr1043nd
Dnia Tue, 22 Jan 2013 00:54:01 +0100, Michal napisał(a):

Przedwczoraj aktualizowałem Gorgoyle PL z 1.5.1 na na 1.5.9.1 z nowej
gałęzi (nie robiłem aktualizacji od dłuższego czasu bo sprawdza się

Tez robilem przedwczoraj, ciekawe.

Też na 1043ND?

Dokladnie :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-22 17:40:24
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
Użytkownik "Michal"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kdkks4$4p2$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Na forum co drugi wątek jest informacja, że configi nie pasują...

Data: 2013-01-22 19:59:47
Autor: Michal
dd-wrt na tl-wr1043nd

W dniu 22.01.2013 17:40, qwerty pisze:

> Na forum co drugi wątek jest informacja, że configi nie pasują...

Wiesz, nie każdemu starcza życia by śledzić setne forum w php, rejestrować 100 kont itp, zwłaszcza w takiej popierdółce jak router gdy trzeba tego samego dnia zrobić jeszcze parę innych rzeczy, a wcześniej robiło się sysupgrade wielokrotnie i nie zaczyna się tej prostej operacji od czytania forum. Nie każdy jest już nastolatkiem/studentem, którego utrzymują rodzice by poświęcać temu nieograniczoną ilość czasu, normalny człowiek musi jeszcze zapracować na siebie i innych i temu poświęcić czas.
To że na stronie pobierania firmware PL projektu nie ma wyraźnej informacji o tak ważnej sprawie, to IMHO spore przeoczenie i niefrasobliwość - na angielskiej jest to podane jak Bóg przykazał.
Fajnie że PL gałąź istnieje, ale po takim sparzeniu się będę raczej trzymał się już oryginalnego angielskiego Gorgoyle, bo tam tak kardynalne sprawy są jasno zaznaczone.

--
/MB

dd-wrt na tl-wr1043nd