dd-wrt na tl-wr1043nd

Data: 2013-01-20 22:50:10
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik "Mr Misio"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kdhocn$adk$1@node1.news.atman.pl...
Do linksysa wgraj tomato, a do tp-linka openwrt.

Data: 2013-01-20 23:28:43
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik qwerty napisa艂:
U偶ytkownik "Mr Misio"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
Do linksysa wgraj tomato, a do tp-linka openwrt.
No rodbra, pomijajac, ze mam inny plan,
to dlaczego? (pomijajac "bo tak")
czy dd-wrt jest jekies niedobre?
czy jest gorsze od firmware firmowego?
w czym jest gorsze od ww.?

Data: 2013-01-20 23:46:15
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik "Mr Misio"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kdhr2s$75h$1@node2.news.atman.pl...
Dla mnie openwrt jest bardziej stabilne i wi臋cej jest paczek.

Data: 2013-01-21 00:01:16
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik qwerty napisa艂:
U偶ytkownik "Mr Misio"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
Dla mnie openwrt jest bardziej stabilne i wi臋cej jest paczek.
Ale czytales, ze wlasciwie jestem lamerem w tych sprawach i przez lata wystarczal mi formowy firmware linksysa. Nie narzekalem na stabilnosc ani nie mialem potrzeb uruchomienia czegos, czego nei bylo w oryginalnym firmware.
Dlatego zalozylem, ze kazdy wlasciwie alternatywny moze wniesc jakas wartosc dodan膮, ktorej prawdopodobnie nie zauwaze az mi ktos nie pokaze palcem.

Data: 2013-01-21 00:09:01
Autor: R.e.m.e.K
dd-wrt na tl-wr1043nd
Dnia Mon, 21 Jan 2013 00:01:16 +0100, Mr Misio napisa艂(a):

[...]

Wez Gargoyle, to Open-WRT obudowany bardzo przyjemnym webGUI. Prosty i
skuteczny. A ma wiele ciekawych funkcji ponad soft standardowy: VPN,
wsparcie dla sieci TOR, mozliwosc podpinania dyskow USB i robienia ich
dyskami sieciowymi, to samo z drukarkami, QoS, definiowane "access
restrictions" i quoty - wszystko latwe do "wyklikania". Plus cuda na kiju z
shella, ale nie musisz go tykac.
Poza tym np. takie przekierowanie portow (forwarding)  w standardowym sofcie
ma ograniczenia (np. max 16 czy 20 wpisow), w sofcie alternatywnym nie ma
takich glupich ograniczen.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-21 00:32:13
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik R.e.m.e.K napisa艂:
[...]

Kurde! ;)

Wzialem na warsztat dd-wrt :) I poki co tego sie bede trzymal, co nie wyklucza eksperymentow w przyszlosci. Ogolnie wiec, nie interesuj膮 mnie r贸zna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwar贸w oryginalnych. Zwlaszcza dla tplinka. Bo na linksysie jzu wymienilem :)

Data: 2013-01-21 06:59:39
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik "Mr Misio"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kdhupv$ah5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

U mnie dd-wrt si臋 wywali艂, 偶e musia艂em reanimowa膰 jtagiem.

Data: 2013-01-21 19:45:07
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik qwerty napisa艂:

U mnie dd-wrt si臋 wywali艂, 偶e musia艂em reanimowa膰 jtagiem.

NA jakim rutku sie wywalil? Po jakim czasie?

Data: 2013-01-21 20:26:34
Autor: qwerty
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik "Mr Misio"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kdk2be$ale$2@node2.news.atman.pl...
NA jakim rutku sie wywalil? Po jakim czasie?

1043ND - wida膰 wtedy nie by艂 do ko艅ca rozpracowany przez ddwrt, ale niesmak pozosta艂.

Data: 2013-01-21 13:47:57
Autor: R.e.m.e.K
dd-wrt na tl-wr1043nd
Dnia Mon, 21 Jan 2013 00:32:13 +0100, Mr Misio napisa艂(a):

Kurde! ;)

Wzialem na warsztat dd-wrt :) I poki co tego sie bede trzymal, co nie wyklucza eksperymentow w przyszlosci. Ogolnie wiec, nie interesuj膮 mnie

Oki, jesli wolisz sie palowac... :-)

r贸zna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwar贸w oryginalnych.

DD-WRT obsluguje mniej sprzetu (czyli gdy zmienisz kiedys router to moze sie
okazac, ze trzeba bedzie sie i tak uczyc OpenWRT). Wersja Pro jest
komercyjna, w wersji nie pro nie ma czesci funkcji (np. QoS). Dla mnie
dyskwalifikacja.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-21 19:44:38
Autor: Mr Misio
dd-wrt na tl-wr1043nd
U偶ytkownik R.e.m.e.K napisa艂:
[...]

Oooo tak :)

[...]

Poki co obsluguje moje 2 rutery :) TP-linka po Liksysie jakos sie nauczylem (chodzi o oryginalny soft). Patrzac na tempo zakupow ruterow, kolejny kupie w okolicach 2020 roku.

Wersja Pro jest
komercyjna, w wersji nie pro nie ma czesci funkcji (np. QoS). Dla mnie
dyskwalifikacja.

Nie kupuje komercyjnej. Nie planuje. NAwet nie wiem jak uzywac QoS - nie uzywalem przez lata. Nie wiem czy uzyje przez kolejne. :)

Czyli z mojego punktu usera o niskich wymaganiach dd-wrt spelnia wymagania :)

Data: 2013-01-21 18:45:13
Autor: Q
dd-wrt na tl-wr1043nd
r髗na "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwar體 oryginalnych. Zwlaszcza dla tplinka. Bo na linksysie jzu wymienilem :)

OpenWrt + tp-link = wifi dziala nieco wolniej niz na oryginalnym sofcie,
system wolniej wstaje, ale ma wiecej bajerow, stabilnosc podobna.

Kilka razy instalowalem OpenWrt, zeby uzyskac tryb AP Client,
czego oryginalne softy czesto nie mialy (np. TL-MR3220).

Data: 2013-01-22 15:07:47
Autor: m4rkiz
dd-wrt na tl-wr1043nd
"Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:kdhupv$ah5$1node2.news.atman.pl...
[...]

jak dziala to dziala, mnie od dd-wrt odrzucilo po instalacji na dir-615
najpierw nie dzialal wds, naprawili ale cuda dzialy sie ze switchem,
naprawili ale siadlo wifi itd. itp.

jak sie trafi na wersje w ktorej wszystko co potrzebne dziala stabilnie
to jest ok, inaczej bywa frustrujaco

za to ew. bugi w tomato jak do teraz mnie omijaly albo nie byly zbyt
upierdliwe wiec darze tomato o wiele wiekszym sentymentem niz dd-wrt

dd-wrt na tl-wr1043nd