debetówka z Santandera

Data: 2019-05-17 20:44:19
Autor: RobertS
debetówka z Santandera
może się orientujecie:

za debetówkę w Santanderze
3 zł opłaty stałej lub 5 zł jeżeli nie zrobi się min. 5 transakcji, ale
czy ww. opłaty obowiązują również w przypadku karty, która nie została aktywowana?

RobertS

Data: 2019-05-18 09:20:29
Autor: ń
debetówka z Santandera
No na pewno defaultowo naliczają.
Pewnie można pójść powiedzieć "nie dostałem, nic nie przyszło" to może (?) odliczą.

Data: 2019-05-18 12:41:34
Autor: Akarm
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-17 o 20:44, RobertS pisze:
[...]

Rozumiem, że to o opłatach to taki skrót myślowy?
Bo można wybrać jedną z dwóch opcji:
1. Zawsze 3 zł miesięcznie.
2. Bezpłatna, pod warunkiem min. 5 transakcji. W przeciwnym wypadku 5 zł.
Chyba najlepiej będzie zadać to pytanie obsłudze w placówce banku, przynajmniej u mnie panie są dobrze zorientowane i podpowiadają najkorzystniejsze rozwiązania.
Telefon na infolinię kosztuje, niedawno się przekonałem. ;)
O karcie się nie wypowiem, bo debetówkę w Santander mam bezwarunkowo bezpłatną po przeniesieniu jej z Deutsche Banku. Do tej pory przydała mi się dwa razy: raz wpłacałem i raz wypłacałem ze ściany. Do zakupów używam kredytówki 1-2-3. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-18 12:22:27
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
Hmm, a ta Twoja debetówka to na pewno bezpłatna? Przecież zmieniłeś typ konta z ex-db na KJC. Lepiej sprawdź.
Pań też nie chwal, tą Twoją możesz opitolić za ściemę, że kasa będzie płatna dla wszystkich - czas mija a dla kont ex-db zmian nie ma...
Zaś na infolinię dzwoni się na 61... a nie na 0801...

Data: 2019-05-18 22:42:00
Autor: Akarm
debetówka z Santandera
[...]

Moja debetówka na pewno jest bezwarunkowo bezpłatna.
Wiem, bo mam. :)
I to od kilku (2, może 3?) miesięcy, po zmianie konta i wymianie karty IQ Deutsche Bank.
Nie wywołuj wilka z lasu, wypada się cieszyć, że jeszcze nie ruszyła akcja ujednolicania kont.
Ja jestem ciekaw, czy za dwa lata (mija mi ważność karty debetowej) będą chcieli wypowiedzieć warunki umowy o kartę debetową, czyli dożywotnią bezwarunkową bezpłatność, z którą przejęli moje konto.

Nic nie wiem o jakichś numerach 801. Dzwoniłem na 61 81 19999.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-19 22:01:35
Autor: cef
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-18 o 22:42, Akarm pisze:

Nic nie wiem o jakichś numerach 801. Dzwoniłem na 61 81 19999.

To z jakiego numeru dzwoniłeś, że Cię drogo kosztowało dzwonienie na infolinię?
(albo co to za dziwna taryfa)

Data: 2019-05-18 18:24:50
Autor: cef
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-18 o 12:41, Akarm pisze:

[...]

A Ty nie skarżyłeś się tu, że kredytówka to "zło",
które powoduje nadmierne wydatki i że się pozbyłeś kredytówki?

Data: 2019-05-18 19:12:47
Autor: Akarm
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-18 o 18:24, cef pisze:

A Ty nie skarżyłeś się tu, że kredytówka to "zło",
które powoduje nadmierne wydatki i że się pozbyłeś kredytówki?

Tak jest! To ja. :)
Skusiłem się, to był podszept diabła? A inicjały jego to MR. Dał tu link do promocji. ;)
Tym razem obiecałem sobie, że już na pewno będę pilnował budżetu solidnie, czyli wydatki kartą kredytową będą od razu odzwierciedlane wpłatą na osobne konto oszczędnościowe. Ale co z tego? I tak czasem nie mogę się powstrzymać przed nadmiernymi wydatkami. Tłumaczę sobie, że przecież najwyżej w następnym miesiącu wydam mniej. :D
Cholerny plastik...

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-29 09:59:54
Autor: Budzik
debetówka z Santandera
Użytkownik Akarm akarmWYWAL@wp.pl ...

[...]

Mieczak! :-P

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2019-05-19 14:31:28
Autor: RobertS
debetówka z Santandera
[...]

wiem, że na infolinię mogę zawszę zadzwonić lub pójść i zapytać, ale zadałem pytanie tutaj, może ktoś ma wiedzę czy bank naliczy opłatę za nieaktywną debetówkę?

RobertS

Data: 2019-05-19 21:27:50
Autor: ń
debetówka z Santandera
Napisałem już, że naliczy, natomiast pytanie co później.

-- -- -
czy bank naliczy opłatę za nieaktywną debetówkę

Data: 2019-05-19 21:45:34
Autor: RobertS
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-19 o 21:27, ń pisze:
Napisałem już, że naliczy, natomiast pytanie co później.

ok, a co miałoby być później?

albo będę z niej korzystał albo zamykam...bez sensu mieć kartę, z której się nie korzysta i za nią płacić

RobertS

Data: 2019-05-19 23:18:31
Autor: ń
debetówka z Santandera
Może odliczą wstecz (w procesie reklamacji jak wiadomo rozpatrywanych indywidualnie) gdy oświadczysz, że karta w ogóle nie doszła do Ciebie?

-- -- -
co miałoby być później?

Data: 2019-05-20 22:35:45
Autor: RobertS
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-19 o 23:18, ń pisze:
Może odliczą wstecz (w procesie reklamacji jak wiadomo rozpatrywanych indywidualnie) gdy oświadczysz, że karta w ogóle nie doszła do Ciebie?

no aż tak to nie chciałbym kombinować

ale kogoś faktycznie obciążyli opłatą za kartę, której nie aktywował czy to jedynie domysły?

RobertS

Data: 2019-05-21 01:09:57
Autor: Akarm
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-20 o 22:35, RobertS pisze:

ale kogoś faktycznie obciążyli opłatą za kartę, której nie aktywował czy to jedynie domysły?

Nie wydaje mi się, żeby ktoś tutaj miał taka wiedzę.
Albowiem jeśli ktoś ma kartę (jakąkolwiek), to najpewniej aktywną.
Bo kartę bierze się wtedy, kiedy wydaje się ona użytkownikowi przydatna. Ja nie bardzo wyobrażam sobie zamówienie usługi, z której nie mam ochoty korzystać.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-21 02:45:58
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
W dniu wtorek, 21 maja 2019 01:10:05 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
Bo kartę bierze się wtedy, kiedy wydaje się ona użytkownikowi przydatna. Ja nie bardzo wyobrażam sobie zamówienie usługi, z której nie mam ochoty korzystać.

Sam wskazujesz taką możliwość: "kiedy wydaje się ona użytkownikowi przydatna".
Wydaje się, że może być, ale akurat jeszcze nie jest.
Szczególnie może mieć to znaczenie w przypadku warunkowo płatnych debetówek.
Bo niestety debetówka ma to do siebie, że przydatna jest rzadko - ale jak się staje przydatna, to powinna być natychmiast - a oczekiwanie na przesłanie karty kilka dni trwa.
Więc rozsądną, choć wymuszoną, kombinacją może być trzymanie nieaktywnej debetówki - z nadzieją, że nie będą pobierać opłat.
Choć nadzieja raczej ściętej głowy - taki mBąk pobiera, nawet w sytuacji, jak wyśle niezamówioną.

Potestować można, ryzyko 5zł.
Ale santander ma też blika - darmowe wpłaty i wypłaty we wszystkich obsługujących bankomatach, czyli ponad 80% w PL (a jak spółdzielnie wprowadzą, to będzie prawie 100% - zaś prowincja też już jest obsłużona przez bankomaty skarbonki i żubra), więc debetówka tak średnio potrzebna.
A jak ktoś się przy karcie upiera, to jest jeszcze nest, idea oraz getout - i ew. bnp, ale tu tylko bankomaty planet cash (i nie wiem, czy nie wymagają już teraz 1 pyknięcia na miesiąc - za to można dostać nagrodę w promocji, być może promo daje też darmową KD) - albo mBąk (ale tu wymagają 1 pyknięcia, i nie wszystkie bankomaty darmowe), pekao (1 pyk i wpływ 500 - 2 wypłaty w miesiącu darmowe w dowolnym bankomaie), milek (1 pyk i wpływ 1000 - bankomaty bezpłatne.

Data: 2019-05-21 14:45:06
Autor: Akarm
debetówka z Santandera

Ale santander ma też blika - darmowe wpłaty i wypłaty we wszystkich obsługujących bankomatach, czyli ponad 80% w PL

No i tym wpisem zmobilizowałeś mnie do zainteresowania się Blikiem. Będzie to jakaś alternatywa dla debetówki, jeśli Santander wycofa mi się z umowy o bezwarunkowej bezpłatności. Na oswojenie się z tym mam dwa lata. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-21 06:30:58
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
W dniu wtorek, 21 maja 2019 14:45:11 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> Ale santander ma też blika - darmowe wpłaty i wypłaty we wszystkich obsługujących bankomatach, czyli ponad 80% w PL > No i tym wpisem zmobilizowałeś mnie do zainteresowania się Blikiem. Będzie to jakaś alternatywa dla debetówki, jeśli Santander wycofa mi się z umowy o bezwarunkowej bezpłatności. Na oswojenie się z tym mam dwa lata. :)

I znów będzie na mnie, że do złego kuszę ;P
Więc przed testami sprawdź, czy na pewno bezpłatne.
blikofonu nie mam (na J2ME apkę zrobiła tylko skarbonka, ale już "obsolete" :( ) a żonie dałem KD milka, więc już mi się taryfa świeża na blik w głowie nie mieści.
A bywa różnie, mam konta w 6/7 z 10 banków obsługujących blik.
Akurat santander jest chyba jednym z lepszych, choć ZTCP to o to, czy wszystkie bankomaty są darmowe, dowiadywałem się w poczcie wewnętrznej, bo w cenniku nie znalazłem.
Ale też ostatnio mój ulubiony bankomat santanderowy wyciął numer i przestał chcieć wypłacać 10-złotówki :( I skąd teraz wezmę?
Santander ma też coś, czego u innych nie znalazłem - możliwość generacji czeków w systemie transakcyjnym. Za to nie można generować kodów - to akurat potrafi inny unikat, czyli ING. Wszystkie pozostałe pozwalają na blik tylko w telefonie (no, jeszcze w ST miewają przelewy na telefon - to też jest fajne, bo choć darmowe to idzie express elixirem, ale sumy małe).

Do testowania blika zachęcający jest milek.
Nie dość, że dadzą 200zł za założenie konta (i chyba nawet nie chcą skanu/xero dowodu) po spełnieniu przez 2 miesiące warunków bezpłatności, to jak potem klikniesz w "zamknięcie konta", to dzwonią z ofertę moneybacku na pół roku - 5% właśnie z blika, max. 30zł miesięcznie, i 2% z debetówki, też max. 30zł/mc.
Warto więc się rozejrzeć, czy w sklepach, w których się kupuje, obsługują blika - a obsługują w coraz większej liczbie miejsc, w tym w biedronku.

Za to wada milka - transakcje gotówkowe czekiem 5zł - niby dlaczego?
Ale jako że i tak do wygenerowanie czeku trzeba mieć telefon to wada się rozmywa - chyba że ktoś zainstalował sobie apkę na tablecie wifi-only, a blikofonu nie ma (albo nie ma bezpłatnego przesyłu danych).

Data: 2019-05-21 15:52:24
Autor: Akarm
debetówka z Santandera

Do testowania blika zachęcający jest milek.

Nie, nie nie!
Ja już nie chcę znowu wkręcić się w dodatkowe konta. Przetestowałem kilkanaście banków i mam dość.
Pozostało mi jeszcze wymiksowanie się tylko z PeKaO SA. Bo tam muszę osobiście jechać, i to tylko do odległego teraz od mojego domu oddziału. Może doczekam czasów, kiedy będę mógł to zrobić zdalnie? ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-21 07:39:57
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
W dniu wtorek, 21 maja 2019 15:52:28 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
Pozostało mi jeszcze wymiksowanie się tylko z PeKaO SA. Bo tam muszę osobiście jechać, i to tylko do odległego teraz od mojego domu oddziału. Może doczekam czasów, kiedy będę mógł to zrobić zdalnie? ;)

A widzisz, milek jest tak milutki, że nigdzie nie musisz łazić (choć jak ładna pogoda to warto, trafiają się ładne panie ;)
Umowę przywozi kurier, od razu razem z debetówką (takiego luxusu nigdzie indziej nie miałem) - a wypowiedzenie też kliknięciem przez net.
No i pieniądze rozdają.
Mają też program poleceń, jak się zdecydujesz to daj znać ;>

Data: 2019-05-22 21:12:35
Autor: Akarm
debetówka z Santandera

Więc przed testami sprawdź, czy na pewno bezpłatne.

Byłem dzisiaj w dwóch oddziałach (akurat przechodziłem obok) i w obu zapytałem. W obu panie mnie zapewniały o całkowitej i bezwarunkowej bezpłatności Blika. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-22 12:24:51
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
To miło, ale czy na pewno w bankomatach, a nie tylko do płacenia?
I czy na pewno we wszystkich blikowych bankomatach, a nie tyko w santanderowych?
I jeszcze o to samo w stosunku do "czeków blik" dopytaj (ciekawe, czy będą wiedziały, co to ;) - bo tu np. w milku operacje gotówkowe płatne niestety, a dla kodów darmowe.

Data: 2019-05-22 23:56:30
Autor: Akarm
debetówka z Santandera
To miło, ale czy na pewno w bankomatach, a nie tylko do płacenia?
I czy na pewno we wszystkich blikowych bankomatach, a nie tyko w santanderowych?

Pytałem o wypłatę gotówki w bankomatach. Panie (w jednym oddziale gadały ze mną na raz trzy!) hurmem zapewniały że tak.
Podchwytliwie zapytałem: ale oczywiście bez spółdzielczych?
  - Ależ nie! We wszystkich bankomatach w całej Polsce.
Czyli możliwe jest, że mnie nie oszukiwały. ;) I dzięki Blikowi jest możliwe bezpłatne korzystanie z bankomatów. :)

I jeszcze o to samo w stosunku do "czeków blik" dopytaj (ciekawe, czy będą wiedziały, co to ;) - bo tu np. w milku operacje gotówkowe płatne niestety, a dla kodów darmowe.

Żeby zapytać, to najpierw ja sam musiałbym wiedzieć, o co pytam. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-23 02:32:28
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
W dniu środa, 22 maja 2019 23:57:17 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
> [...]

Czyli możliwe jest, że mnie nie oszukiwały. ;) I dzięki Blikowi jest możliwe bezpłatne korzystanie z bankomatów. :)

O, najpierw pomyślałem, że to o spółdzielczych to dowód, że oszukiwały - ale pytanie go google i okazuje się, że spółdzielnie też mają blika, a przynajmniej te, których bankomaty obsługuje IT cash.
Pewnie ma to związek z uczestnictwem w express elixir - spółdzielnie dołączają, ciekawe, że żwawiej te z SGB - choć mniejsze zrzeszenie, to banków uczestniczących więcej.
Ale przelewów na numer telefonu nie ma jeszcze żaden - to zresztą i tak działa póki co tylko w 6 z 10 banków mających blika.

Więc pewnie nie we wszystkich, ale być może we wszystkich, które mają blika - a może to być już i 90%, a może i więcej.

> [...]

Żeby zapytać, to najpierw ja sam musiałbym wiedzieć, o co pytam. ;)

To masz okazję się dokształcić i przed paniami błysnąć, wtedy to i 5 przyleci ;>

blik ma dwie metody.

Jedna wymaga urządzenia pod ręką - z wyjątkiem ing musi to być telefon/tablet z apką banku. Naciskasz ikonkę, pojawia się 6-cyfrowy kod ważny 2 minuty, w bankomacie/POSie/necie wpisujesz kod i zatwierdzasz transakcję na urządzeniu.

Druga to właśnie czeki.
Generujesz sobie 9-cyfrowy kod na określoną maksymalną sumę i z datą ważności (max. to niestety chyba tylko 3 dni), do tego jeszcze ustawiasz sobie 4-cyfrowe "hasło do czeków".
Kod możesz zapisać na kartce, nie musisz mieć ze sobą telefonu/komputera.
W bankomacie wpisujesz kod oraz hasło - czyli łącznie 13 cyfr - i możesz wypłacić sumę do maksymalnej określonej podczas tworzenia czeku.
ZTCP czeku można użyć tylko raz, więc nie da się robić po troszku jak np. z kodem do biedronki. Przy wykorzystaniu NIE jest potrzebne potwierdzenie na telefonie.
"Czek" też pewnie dlatego, że możesz taki kod-czek komuś dać - ale to trochę bez sensu, bo musisz zdradzić mu "hasło do czeków" - więc żadne z tego hasło.
Ale można to po prostu traktować jak kod 13-cyfrowy - a możliwość zmiany hasła pozwala na unieważnienie wszystkich rozdanych do tej pory, a jeszcze niewykorzystanych czeków.

A o czeku napisałem "w bankomacie wpisujesz" - bo w bankomatach testowałem i wiem, ze obsługują, w POSach nie - ale mam wątpliwości, bo np. w automatach biletowych w autobusach w DC można zapłacić tylko kodem, czekiem nie - pozwala wpisać tylko 6 cyfr :(

Data: 2019-05-23 03:15:11
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
Aha, jeszcze jedna ważna sprawa co do santandera i czeków blik - santi to jedyny ze sprawdzonych przeze mnie banków (potencjał mają jeszcze alior, ing i getout), który pozwala na tworzenie czeków blik w ST www - a nie, jak inne, jedynie w apce "mobilnej".
Więc do korzystania z bankomatów wcale nie trzeba mieć urządzenia z androidem ani debetówki :)

Data: 2019-05-23 14:12:40
Autor: J.F.
debetówka z Santandera
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f0db4c31-746d-418a-8c32-3f82f7f535ca@googlegroups.com...
[...]

Tylko co - notebooka z internetem ? :-)

Przyznaje, ze ta cecha moze ciut zaskoczyc,
ale to sie raczej przydaje do platnosci w domowym zaciszu ...

J.

Data: 2019-05-25 21:51:35
Autor: Akarm
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-23 o 14:12, J.F. pisze:

Tylko co - notebooka z internetem ? :-)

Nie.
Tak, jak dość wyraźnie Dawid napisał - wystarczy kartka.
Albo dobra pamięć.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-05-26 01:31:06
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
W dniu sobota, 25 maja 2019 21:51:43 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> Nie.
Tak, jak dość wyraźnie Dawid napisał - wystarczy kartka.
Albo dobra pamięć.

Do zrealizowania wypłaty rzeczywiście żadnej elektroniki (bo chip w karcie EMV to też komputer) nie potrzeba.
Ale rzeczywiście trzeba mieć urzadzenie z dostępem do netu, żeby sobie taki czek wygenerować. Tym bardziej, że max. ważność czeku to 72h (tzn. w bankach, które mam i w których czeki znalazłem, czyli w santim, milku i skarbonce - a nie znalazłem w żubrze, bnpp i mBąku).
W sumie wystarczy ipod albo tablet z marketu, albo najprostszy androidowy telefon i jakieś publiczne wifi - albo abonament za 10zł/mc z 1GB netu i darmową gadką - lub też za 10zł 10GB netu/mc.
A nawet nie musi być własne urządzenie, w oddziałach banku są komputery dla klientów, jak kiedyś w ing załatwiałem KK to pan pomagał klientce robić przelewy na takim komputerze, choć teoretycznie powinien za to wziąć prowizję ;>

Data: 2019-05-26 11:16:28
Autor: RobertS
debetówka z Santandera

[...]

korzystacie z tych czeków?
widziałem taką opcję, ale jakoś praktycznego zastosowania nie znalazłem...

RobertS

Data: 2019-05-26 03:06:50
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
W dniu niedziela, 26 maja 2019 11:16:22 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

korzystacie z tych czeków?
widziałem taką opcję, ale jakoś praktycznego zastosowania nie znalazłem...

Testowałem i działa.
Ograniczeniem sensownosci jest tylko max. 72h ważności, nie można nosić karteczki z czekiem w portfelu/wizytowniku "na wszelki wypadek", grezba nosić debetówkę albo komórę z androidem/iosem.
Ja noszę nokię E51, więc z blikiem kombinuję, bo tablet 7" z gsm mozna w kieszeni nosić, ale niewygodnie.
Niewygodny też do noszenia 5" LG - a jest podwójnie do kitu, bo niewygodny do noszenia, bo za duży, a i do używania niewygodny, bo za mały. Więc leży w szufladzie i używany jest na specjalne okazje.
Więc w sumie okazję na czek można wymyślić taką, że podajesz komuś kod przez telefon - może np. dzwonić z budki (są jeszcze?) - i potem sobie idzie do bankomatu.
Można to też "zwykłymi" kodami blik załatwić, tylko że tamten człowiek musi dzwonić z komóry spod bankomatu - a ten, co podaje, musi potwierdzić wypłatę w apce, co podczas trwania połączenia może się nie udać (telefony zwykle nie pozwalają na transfer danych podczas rozmowy). Więc nie tylko trzeba mieć androida (a do czeków w santim nie trzeba) ale i drugi telefon.

Data: 2019-05-27 09:02:01
Autor: J.F.
debetówka z Santandera
Dnia Sun, 26 May 2019 03:06:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
napisał(a):
[...]

Czytajac dalej ... i po co kombinowac z blikiem, skoro mozna nosic
karte :-)

[...]

Wychodzi na to, ze musisz kupic 6" :-)

Więc w sumie okazję na czek można wymyślić taką, że podajesz komuś
kod przez telefon - może np. dzwonić z budki (są jeszcze?) - i
potem sobie idzie do bankomatu.

budki dawno nie widzialem ...
[...]

Hm, a moze juz "zwykle pozwalaja" ?

Więc nie tylko trzeba mieć androida (a do czeków
w santim nie trzeba) ale i drugi telefon.

No coz, dzieciom na kolonie moze sie przydac.

Wychodzi na to, ze ten blik jakis niedorobiony :-)

J.

Data: 2019-05-27 10:24:44
Autor: Michal Jankowski
debetówka z Santandera
napisał(a):
[...]

(...)
Więc w sumie okazję na czek można wymyślić taką, że podajesz komuś
kod przez telefon - może np. dzwonić z budki (są jeszcze?) - i
potem sobie idzie do bankomatu.

budki dawno nie widzialem ...

Budek nie ma.

No coz, dzieciom na kolonie moze sie przydac.

Wychodzi na to, ze ten blik jakis niedorobiony :-)

Ale kody blik czy "czeki"? Czeki są dobre, żeby właśnie dzieciom (czy komuś jednorazowo, bo dzieciom to można karty rozdać) wysłać szybko kasę z odbiorem w bankomacie.

A blik jako taki, czyli płacenie/podejmowanie gotówki kodami generowanymi na miejscu telefonem, to głównie bajer. Chyba, że się boisz, że bankomat kartę ukradnie.

Tak samo nfc zamiast karty - niby fajne, ale sporo terminali nie przyjmuje i bez karty dupa.

   MJ

Data: 2019-05-27 11:21:17
Autor: J.F.
debetówka z Santandera
Dnia Mon, 27 May 2019 10:24:44 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
W dniu 27.05.2019 o 09:02, J.F. pisze:
(...)
No coz, dzieciom na kolonie moze sie przydac.
Wychodzi na to, ze ten blik jakis niedorobiony :-)

Ale kody blik czy "czeki"?

Jedno i drugie.

Czeki są dobre, żeby właśnie dzieciom (czy komuś jednorazowo, bo dzieciom to można karty rozdać) wysłać szybko kasę z odbiorem w bankomacie.

O te karty prepaid chyba coraz trudniej, ale z drugiej strony - bywaja
potrzebne.

A co do czekow, widziales:
-72h ... dla dzieci starczy,
-trzeba miec smartfona, chyba ze BZ.
-kod dostepu wspolny ... moze to nie wada ...

A blik jako taki, czyli płacenie/podejmowanie gotówki kodami generowanymi na miejscu telefonem, to głównie bajer. Chyba, że się boisz, że bankomat kartę ukradnie.

raczej mysle o zyciu bez karty.
A banki chyba mysla o prowizji dla Visy/MC :-)

J.

Data: 2019-05-28 09:07:54
Autor: RobertS
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-27 o 09:02, J.F. pisze:

Czytajac dalej ... i po co kombinowac z blikiem, skoro mozna nosic
karte :-)

za płatność kartą mam moneyback 2% a blikiem 5% ;-)

poza tym telefon raczej ze sobą noszę, a dokumenty (karty) już niekoniecznie

jak zgubię kartę to ktoś może z niej szybko skorzystać (bezstykowo zapłaci) zanim się zorentuję, z telefonem jest sporo trudniej

RobertS

Data: 2019-05-21 15:24:34
Autor: RobertS
debetówka z Santandera
W dniu 2019-05-21 o 14:45, Akarm pisze:

[...]

bo BLIK fajny jest, w Mille masz zwrot 5% transakcji bezgotówkowych do 30 zł/m-c przez pół roku
do tego 2% od płatności debetówką więc warto ją mieć

a ta z Santandera? nie kojarzę żadnych bonusów z korzystania z niej więc karta musi na razie poczekać i dlatego też chciałem się dowiedzieć czy to czekanie coś mnie będzie kosztować (już wiem, że tak) czy niekoniecznie...

RobertS

Data: 2019-05-21 12:47:42
Autor: ń
debetówka z Santandera
No przecież już trzy razy Ci napisałem, że obciążają.
Ale możesz w dowolnym momencie zrezygnować z karty, liczą wtedy za kawałek miesiąca.

-- -- -
faktycznie obciążyli opłatą za kartę

Data: 2019-05-21 15:45:47
Autor: RobertS
debetówka z Santandera
zapytałem na czacie:

1. w pierwszym miesiącu karta jest bezpłatna,
2. od drugiego opłata 3 zł nawet jeżeli karta nie zostanie aktywowana, klient jej nie otrzyma (powinna dojść w 7-14 dni)
3. nie dopytałem jak się zmienia na 5 zł lub 0 zł przy 5 transakcjach...

RobertS

Data: 2019-05-21 07:37:43
Autor: Dawid Rutkowski
debetówka z Santandera
W dniu wtorek, 21 maja 2019 15:45:43 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
zapytałem na czacie:

1. w pierwszym miesiącu karta jest bezpłatna,
2. od drugiego opłata 3 zł nawet jeżeli karta nie zostanie aktywowana, klient jej nie otrzyma (powinna dojść w 7-14 dni)

Hmm, to się nie da zrobić numeru jak w mBąku ;>
A tam można, bo:
- karta jest bezpłatna w miesiącu zamówienia oraz w następnym, jeśli zamówiłeś do 15 dnia miesiąca,
- karta jest bezpłatna w miesiącu zamówienia oraz w następnym i jeszcze w następnym, jeśli zamówiłeś po 15 dniu miesiąca,
- do jednego konta można mieć jedną kartę visa oraz jedną mc (tzn. to jest bezpłatne minimum zawsze i dla każdego, ja mam np. jeszcze drugą MC z WOŚP),

więc zamawiamy sobie po 15 visę, jak przychodzi to aktywujemy, w następnym miesiącu po 15 zamawiamy mc, jak przyjdzie to aktywujemy mc i zastrzegamy visę, w następnym miesiącu zamawiamy po 15 visę itd.
W ten sposób mamy zawsze bez opłat jedną aktywną kartę.

Ciekawe po jakim czasie by się zorientowali ;>
A może było takich dowcipnisiów sporo, skoro wprowadzili nowy typ konta, gdzie KD jest darmowa po 1 pyku/mc?

Wczoraj rzutem na taśmę dostałem jeszcze kolekcjonerską debetówkę kompakt finanse - tym razem, zamiast zamawiać duplikat, zastrzegłem kartę oranżadową i zamówiłem nową.
Bo jak po 15 kwietnia zamówiłem duplikat, to przyszedł z tym samym numerem, nową datą, ale ze starym wizerunkiem. A na drugi eksperyment z duplikatem już nie miałem czasu, bo już na miesięcznym wypowiedzeniu jestem - było to konieczne, bo dostałem list od banku z wypowiedzeniem dwumiesięcznym. Przy okazji mam nadzieję na 120zł bonusu - żona już dostała 110zł..

To pierwsze wiśnie/orzeszki za zamknięcie konta - jak je w sumie nazwać?
Bo za niezamykanie premie już dostawałem (np. citek proponował żonie kolejne 50zł za niezamykanie KK, ale nie dała się namówić - hmm, trzeba by dokładnie sprawdzić, czy wychodzi, że chyba bardziej opłaca się zamknąć - bo powiedzmy 50zł co 4 miesiące dałoby się wyciągać, a za nową kartę jest ok. 400 - a karencja obecnie to początek - a, no właśnie, albo 2017 albo 2018. Hmm, a może sobie kliknąć wypowiedzenie dla mojej KK citka? W sumie zawsze można wycofać, a może coś się uda ugrać? Stówki, czy nawet 50-tki na ulicy nie leżą...).

3. nie dopytałem jak się zmienia na 5 zł lub 0 zł przy 5 transakcjach...

Pewnie w ST można.

Data: 2019-05-21 18:00:22
Autor: J.F.
debetówka z Santandera
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qbriar$acj$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Nowa, przedluzona ?

Do mnie debetowka nie dotarla, wiec bank wyslal nowa, z nowym numerem ....
i naliczyl 3 zl za nowa i jakis ulamek za stara.
Reklamacja w toku, ale czemu tak ?

Po miesiacu przyslal SMS, ze moze chcialbym na nowej karcie zmienic sposob pobierania oplaty, no bo domyslnie to 3 zl/mc :-)
No coz ... nowa.

J.

debetówka z Santandera