definitywny koniec lokat antybelkowych

Data: 2012-02-03 09:34:27
Autor: tygrysek
definitywny koniec lokat antybelkowych
Data: 2012-02-03 08:49:13
Autor: Konfabulator
definitywny koniec lokat antybelkowych
tygrysek <tygrysek@zoo.pl> napisał(a):
http://www.bankier.pl/lokaty/wiadomosc/Getin-Noble-Bank-rezygnuje-z-lokat-z-jed
nodniowa-kapitalizacja-6544127.html

A to dobre, najpierw ¶ci±gnęli kilkadziesi±t miliardów z rynku na kombinowane
jednodniówki na co najmniej rok czasu, a teraz będ± udawać, że się dostosowali
do regulatora, jak dawanie jednodniówek traci jakikolwiek sens :)

Data: 2012-02-03 09:51:47
Autor: maruda
W dniu 2012-02-03 09:49, Konfabulator pisze:
tygrysek<tygrysek@zoo.pl>  napisaĹ‚(a):

http://www.bankier.pl/lokaty/wiadomosc/Getin-Noble-Bank-rezygnuje-z-lokat-z-jed
nodniowa-kapitalizacja-6544127.html

A to dobre, najpierw ściągnęli kilkadziesiąt miliardów z rynku na kombinowane
jednodniówki na co najmniej rok czasu, a teraz będą udawać, że się dostosowali
do regulatora, jak dawanie jednodniĂłwek traci jakikolwiek sens :)

Co się czepiasz... To całkiem racjonalne podejście do "regulatora".
Regulatory, to się dobrze sprawdzają jedynie w automatyce przemysłowej ;)
Coponiektórym politykom i ekonomistom to się może tylko coś wydawać, że na coś mają wpływ. Tak jak meteorolodzy na pogodę.

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-02-03 09:01:52
Autor: Konfabulator
maruda <maruda@null.com> napisał(a):
[...]

Ja się nie czepiam, tylko dziwię się, że można regulatorowi tak prosto w nos
się ¶miać i robić swoje dalej. Po co komu taki regulator? Zapewne bierze on
ciężk± kasę z moich podatków, więc miałbym ochotę osobi¶cie kopn±ć go ze
stołka, ale tego już zrobić się tak prosto nie da...

Ja my¶lę, że to jest przemy¶lana strategia GNB, teraz w Q1/12 będ± mieli duż±
stratę na wypłaconych odsetkach, ale potem wyniki będ± rewelacyjne, bo w
dziale wypłaconych odsetek będ± same zera.

Czarnecki to ma łeb. System beznadziejny, dodzwonić się i co¶ załatwić to cud.
A ludzie wal± drzwiami i oknami i sami pchaj± mu kasę tak, że się niedługo ni±
udusi.

Data: 2012-02-03 10:37:05
Autor: tygrysek
[...]

to troche mnie martwi, bo jak bank w tak krotkim okresie nalapie tyle forsy i to jeszcze na wysoki procent (bo kolo 6-sciu nawet nie biorac pod uwage belki, to wciaz duzo), to co z nia zrobi? albo maja jakis niezly pomysl, albo by sie nie skonczylo, ze bedziemy mieli jakas niezla klape?

chyba obecnie zadnen ze srednich i duzych bankow nie daje lepszej oferty

Data: 2012-02-03 09:40:37
Autor: Konfabulator
definitywny koniec lokat antybelkowych
tygrysek <tygrysek@zoo.pl> napisał(a):
chyba obecnie zadnen ze srednich i duzych bankow nie daje lepszej oferty

Nie daje, bo na rynku międzybankowym może sobie pożyczyć na podobny procent.
GNB tak dobrze nie ma. Poza tym może zbiera też ¶rodki do tego poł±czenia z
GetBankiem, chociaż ja nie do końca wiem o co tam chodzi, bo ten cały Get robi
wszystko by mieć mega stratę, to samo GNB, i wtedy chc± się zł±czyć, pewnie to
daje jakie¶ duże profity podatkowe i st±d być może te oferty.

Data: 2012-02-03 10:55:33
Autor: tygrysek
W dniu 2012-02-03 10:40, Konfabulator pisze:
tygrysek<tygrysek@zoo.pl>  napisał(a):

chyba obecnie zadnen ze srednich i duzych bankow nie daje lepszej oferty

WIBOR 1Y - 4,99 czyli o procent mniej niz oferowane lokaty klientom

czyzby getin byl tak malo wiarygodny?

Data: 2012-02-03 13:02:52
Autor: maruda
W dniu 2012-02-03 10:01, Konfabulator pisze:
maruda<maruda@null.com>  napisaĹ‚(a):

[...]

Ja siÄ™ nie czepiam, tylko dziwiÄ™ siÄ™, ĹĽe moĹĽna regulatorowi tak prosto w nos
się śmiać i robić swoje dalej. Po co komu taki regulator? Zapewne bierze on
ciężką kasę z moich podatków, więc miałbym ochotę osobiście kopnąć go ze
stołka, ale tego już zrobić się tak prosto nie da...

No... dobrze kombinujesz...
CONTINUE :)

.... jakoś dziwnie piekielnie cieszy mnie każdy przejaw pierdnięcia w nos temu "państwu" (którego już nie ma).

Ja myślę, że to jest przemyślana strategia GNB, teraz w Q1/12 będą mieli dużą
stratę na wypłaconych odsetkach, ale potem wyniki będą rewelacyjne, bo w
dziale wypłaconych odsetek będą same zera.

Czarnecki to ma łeb. System beznadziejny, dodzwonić się i coś załatwić to cud.
A ludzie walą drzwiami i oknami i sami pchają mu kasę tak, że się niedługo nią
udusi.

Nie bój żaby... Kasa nieobracana szybko się psuje. Coś wymyśli.

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-02-04 00:57:53
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail wandotroll1.WYTNIJ@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dlaczego traci sens?
Przez najblizsze 2 miesiace mogliby sciagnac jeszcze sporo kasy z rynku.

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podł±czony do sieci Windows ?

Data: 2012-02-04 08:46:28
Autor: Szymon
W dniu 2012-02-04 01:57, Budzik pisze:
[...]

Kto wie czy nie taki był sens zapowiedzi końca. Zauważ, że OF i IdeaBank od kilku miesięcy maj± antybelkowe w ramach "promocji" obowi±zuj±cej kilka dni i stale przedłużanej (aczkolwiek i modyfikowanej). Za każdym razem czytam, że to już "ostatnia szansa". W tej chwili nie ulega w±tpliwo¶ci, że owa "ostatnia szansa" jest bardziej wiarygodna, więc ludzie zapewne masowo rzuc± się zakładać lokaty.

Data: 2012-02-04 09:57:51
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail w@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

po czym przedłuż± na ostecznie ostatni± szansę :)

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanno¶ć, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2012-02-06 20:51:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
definitywny koniec lokat antybelkowych

"Budzik" 04022012.59240CA5@budzik61.poznan.pl

po czym przedłuż± na ostecznie ostatni± szansę :)

   Rzeczy ostateczne s± to te rzeczy, które człowieka spotkaj± na
   ostatku, to jest ¶mierć, s±d, piekło, niebo; ale po s±dzie
   przed niebem może być czy¶ciec.

   http://www.piusx.org.pl/katechizm/12

Ja chyba bym wybrał czy¶ciec, o ile woda byłaby ciepła. ;)

Data: 2012-02-03 09:54:13
Autor: wiatrak

Użytkownik "tygrysek" <tygrysek@zoo.pl> napisał w wiadomości news:jgg66f$f5e$1inews.gazeta.pl...
http://www.bankier.pl/lokaty/wiadomosc/Getin-Noble-Bank-rezygnuje-z-lokat-z-jednodniowa-kapitalizacja-6544127.html

Przyczyna jest prosta. Lokaty bezbelkowe obecnie muszą być zakładane na coraz niższe kwoty. W końcu doszłoby do śmiesznej sytuacji. Żeby ulokować bezbelkowo 30 tysięcy, trzeba byłoby założyć np.300 lokat po 100 złotych.

Data: 2012-02-03 10:38:32
Autor: Waldek

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:jgg7bn$e8$1node2.news.atman.pl...

[...]

I to jest IMO glowny powod podjecia takowej decyzji :D
z drugiej strony -  napompowali sie juz pewnie dosyc ;)

Pozdrawiam

Data: 2012-02-04 00:57:52
Autor: Budzik
definitywny koniec lokat antybelkowych
Osobnik posiadaj±cy mail mam@nie.dam napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Przyczyna jest prosta. Lokaty bezbelkowe obecnie musz± być zakładane
na coraz niższe kwoty. W końcu doszłoby do ¶miesznej sytuacji. Żeby
ulokować bezbelkowo 30 tysięcy, trzeba byłoby założyć np.300 lokat po
100 złotych.

I to jest IMO glowny powod podjecia takowej decyzji :D
z drugiej strony -  napompowali sie juz pewnie dosyc ;)

ale przeciez to jest kwestia tylko i wył±cznie odpowiednio oprogramowanych narzędzi.

--
Pozdrawia... Budzik
"Sił± kobiet s± słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2012-02-04 22:01:36
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Waldek" <mam@nie.dam> napisał w wiadomości news:jgg9uo$35j$1node2.news.atman.pl...

[...]

frank odpuszcza, ot przyczyna
http://stooq.pl/q/?s=chfpln&c=3m&t=l&a=lg&b=0

Data: 2012-02-03 15:04:14
Autor: Szymon
W dniu 2012-02-03 09:54, wiatrak pisze:
[...]

W Idea Banku można przelać jednorazowo dużą kwotę, a system sam podzieli na mniejsze lokaty. Zautomatyzowali to. Natomiast próg wynosi 1000zł. Nie wiem czy jest jakaś regulacja mówiąca o tym, jak wysoki % można oferować. Idea Bank daje nawet ponad 50% na dziś.

Data: 2012-02-03 15:08:56
Autor: Kamil Jońca
Szymon <w@wp.pl> writes:

[...]

W Idea Banku można przelać jednorazowo duż± kwotę, a system sam
podzieli na mniejsze lokaty. Zautomatyzowali to. Natomiast próg wynosi
1000zł. Nie wiem czy jest jaka¶ regulacja mówi±ca o tym, jak wysoki %
można oferować. Idea Bank daje nawet ponad 50% na dzi¶.

MZ trzba by i¶ć w kierunku ... ustawy antylichwiarskiej :)

Bo kto powiedział, że dotyczy tylko odsetek płaconych przez klientów
bankowi, a odwrotnie nie?

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

Data: 2012-02-03 15:38:09
Autor: witrak()
definitywny koniec lokat antybelkowych
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2012-02-03_15:08
Szymon <w@wp.pl> writes:

[...]

podzieli na mniejsze lokaty. Zautomatyzowali to. Natomiast prĂłg wynosi
1000zł. Nie wiem czy jest jakaś regulacja mówiąca o tym, jak wysoki %
można oferować. Idea Bank daje nawet ponad 50% na dziś.

MZ trzba by iść w kierunku ... ustawy antylichwiarskiej :)

Bo kto powiedział, że dotyczy tylko odsetek płaconych przez klientów
bankowi, a odwrotnie nie?

KJ

OK :-)
Tylko lokata nie jest poĹĽyczkÄ…...

witrak()

Data: 2012-02-03 15:45:46
Autor: MK
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:jggrc0$pea$2srv.cyf-kr.edu.pl...
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2012-02-03_15:08

OK :-)
Tylko lokata nie jest poĹĽyczkÄ…...

Oczywiscie, ze jest ;). Kwestia odsetek jest regulowana przez art. 359 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.). Dotyczy nie tylko pozyczek... Trzeba dodac, ze KC mowi o rocznych odsetkach, a te przy znanym nam lokatach wymosza moze z 7%, czyli znacznie nizej ponizej ustawowego progu...

MK

Data: 2012-02-03 15:46:02
Autor: Kamil Jońca

Szymon <w@wp.pl> writes:

[...]

Tylko lokata nie jest pożyczk±...

O ile dobrze pamiętam, to dotyczy to wszelkich "odsetek" (np. tych za
zwłokę od kontrahenta też)

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
"Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

Data: 2012-02-04 00:57:50
Autor: Budzik
[...]

W Idea Banku można przelać jednorazowo duż± kwotę, a system sam podzieli na mniejsze lokaty. Zautomatyzowali to. Natomiast próg wynosi 1000zł. Nie wiem czy jest jaka¶ regulacja mówi±ca o tym, jak wysoki % można oferować. Idea Bank daje nawet ponad 50% na dzi¶.

Dawno się to zmieniło? Bo jeszcze kilka tygodni temu tłumaczyli mi ze takie  bajery to tylko dla "duzych" sum maja.

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gor±co kaski na rower."

Data: 2012-02-04 08:44:04
Autor: Szymon
[...]

Wczoraj zakładałem 15M i daj± 51,12%. W sumie nie wiem dlaczego nie mieliby dawać i 200%, czy ile tam wyj¶cie np. w połowie marca do dnia zmiany przepisów.

Data: 2012-02-04 09:52:28
Autor: wiatrak
definitywny koniec lokat antybelkowych

Użytkownik "Szymon" <w@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgine4$lr0$1news.task.gda.pl...
Wczoraj zakładałem 15M i daj± 51,12%. W sumie nie wiem dlaczego nie mieliby dawać i 200%, czy ile tam wyj¶cie np. w połowie marca do dnia zmiany przepisów.

Ale przy 200% to już 500 złotych wchodzi w belkę.

Data: 2012-02-04 09:57:50
Autor: Budzik
[...]

sorry - pytałem o automatyczne podzielenie na większ± ilo¶ć lokat.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co my¶lę, dopóki

Data: 2012-02-04 12:34:17
Autor: Szymon
W dniu 2012-02-04 10:57, Budzik pisze:
[...]

Nie wiem czy dawno to weszło, ale obecnie jest. Deklarujesz np. 10.000 na 15M we wniosku i już na tym poziomie masz informację, że zostanie podzielone 10x1.000. Przychodzi 1 numer konta na wpłacenia, więc wysyłasz 1 przelew na 10.000. System automatycznie dzieli. Minus jest taki, że z automatu lokaty w Idea s± przedłużane. Więc je¶li chcesz od razu zmienić na nieodnawialne to wymagać to będzie w podanym przykładzie zmiany 10 lokat, co się wi±że z 10 SMSami autoryzacyjnymi itd. Dla mnie to denerwuj±ce, że nie można zadeklarować we wniosku nieodnawialno¶ci. Przy dużej kwocie pół godziny spędzam na zmianie tego parametru.

Data: 2012-02-03 09:56:22
Autor: Krzysztof
definitywny koniec lokat antybelkowych

Użytkownik "tygrysek" <tygrysek@zoo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgg66f$f5e$1inews.gazeta.pl...
http://www.bankier.pl/lokaty/wiadomosc/Getin-Noble-Bank-rezygnuje-z-lokat-z-jednodniowa-kapitalizacja-6544127.html

zbyt krotki okres do konca marca, takze musza zrezygnowac z przyczyn technicznych, bo nie beda oferowac lokat na 100 czy 200zl max

Data: 2012-02-03 10:35:01
Autor: tygrysek
definitywny koniec lokat antybelkowych

zbyt krotki okres do konca marca, takze musza zrezygnowac z przyczyn
technicznych, bo nie beda oferowac lokat na 100 czy 200zl max

ok na dluzsze terminy to faktycznie nie ma juz sensu, ale jeszcze powiedzmy na 6 mc daloby rade, wychodziloby cos kolo 2 tys. zl

Data: 2012-02-03 10:51:55
Autor: MK
[...]

Nie wiem czy zauwazyliscie, ale Eurobank tez wycofal z oferty wszystko z jednodniowa kapitalizacja. Od lutego nie mozna juz zalozyc ani lokaty ani otworzyc konta oszczednosciowego.

MK

Data: 2012-02-03 09:08:14
Autor: BI
On 3 Lut, 10:51, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "tygrysek" <tygry...@zoo.pl> napisał w wiadomo¶cinews:jgg66f$f5e$1inews.gazeta.pl...
> [...]
jednodniowa kapitalizacja. Od lutego nie mozna juz zalozyc ani lokaty ani

Meritum jeszcze oferuje jednodniówki 6,05% na 2 m-ce, nawet z
gwarancj± podwyżki do 7,5% po 31 marca.

Data: 2012-02-06 01:10:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
definitywny koniec lokat antybelkowych

"MK" jggapk$d55$1@usenet.news.interia.pl

Nie wiem czy zauwazyliscie, ale Eurobank tez wycofal z oferty wszystko z jednodniowa kapitalizacja. Od lutego nie mozna juz zalozyc ani lokaty ani otworzyc konta oszczednosciowego.

A co z tymi kontami, które już s±? Koniec półgroszówek?

Data: 2012-02-06 19:20:48
Autor: Krzysztof
definitywny koniec lokat antybelkowych

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:jgn5se$adn$2inews.gazeta.pl...

[...]

calego 1 gr zje Rostowski, czyli bedziesz miec 0.-- zaokraglanie w gore do pelnego grosza

Data: 2012-02-06 20:17:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
definitywny koniec lokat antybelkowych

"Krzysztof" jgp5m1$qlq$1@news2.ipartners.pl

A co z tymi kontami, które już s±? Koniec półgroszówek?

calego 1 gr zje Rostowski, czyli bedziesz miec 0.-- zaokraglanie w gore do pelnego grosza

Pytam o to, czy konta zostan±. To raz a zero -- od
kiedy będ± nas rabować z tych groszy? Od którego dnia?

definitywny koniec lokat antybelkowych