deklaracja FATCA

Data: 2017-11-24 03:12:58
Autor: Titus Atomicus
deklaracja FATCA
Witam
Juz chyba bylo. Deklaracja niebycia rezydentem podatkowym USA.
Coz za kretynizm. Moze od razu zlozyc deklaracje ze nie jest sie rezydentem Burkina Faso, Burundi, Wysp Dziewiczych, i prawie 200 innych krajow?
A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis jest na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?
--
TA

Data: 2017-11-24 01:48:44
Autor: Dawid Rutkowski
deklaracja FATCA
W PL są takie zbiory źródeł prawa, uszeregowane hierarchicznie: konstytucja, ratyfikowane umowy międzynarodowe, ustawy, rozporządzenia. Każdy element niższego szczebla musi być zgodny z elementami wyższego szczebla.
Ale jak jest ze zgodnością elementów na jednym szczeblu to nie wiem.
Ustawa powstała na bazie umowy międzynarodowej (ale nie wiem, czy ratyfikowanej).
Tak że można by zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją - poczytaj jedno i drugie i znajdź ew. sprzeczność.

Data: 2017-11-24 12:53:23
Autor: J.F.
deklaracja FATCA
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6c2ad325-0999-41a1-8623-f74004afc4de@googlegroups.com...
[...]

Powstala ustawa ? Nie musiala, sama umowa miedzynarodowa wystarcza.

Tak że można by zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją - poczytaj jedno i drugie i znajdź ew. sprzeczność.

Tylko czy konstytucja gdzies zawiera "obywatel nie moze byc zmuszany do skladania (nie calkiem) glupich deklaracji" :-)

Poza tym rzad jest za - mi im raportujemy podatnikow, oni nam :-)

J.

Data: 2017-11-24 17:22:05
Autor: Robert Tomasik
deklaracja FATCA
[...]

W dniu 18 maja 2015 r. opublikowana została ustawa dotycząca wyrażenia
zgody na ratyfikację umowy między Polską a USA w sprawie poprawy
wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia
ustawodawstwa FATCA. Sądzę, że ją ratyfikowaliśmy do dziś. Pewnie nikt
tego nie badał, bo cały proceder dotyczy nielicznej grupy osób.

Data: 2017-11-24 17:00:01
Autor: Robert Tomasik
deklaracja FATCA
W dniu 24-11-17 o 03:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Polska podpisała taką umowę z USA i wprowadzili to do polskiego prawa.
Na ile to sensowne? Moim zdaniem średnio. Jeśli już ktoś się uprze
schować w Polsce nielegalne środki pochodzące z USA, to przecież
złożenie oświadczenia akurat będzie najmniejszym problemem. Po za tym ja
przykładowo nie znam prawa USA w takim stopniu, by jednoznacznie
stwierdzić, że nie podlegam tam opodatkowaniu - choć nigdy tam nie
byłem. Korzysta się z różnych usług przez Internet i skąd ja mam
wiedzieć, czy która z nich nie wywołuje jakiś skutków podatkowych w USA?

Data: 2017-11-24 08:12:55
Autor: Dawid Rutkowski
deklaracja FATCA
Jedna sprawa, czy to jest legalne, a inna, czy nie jest kretyńskie.
Kretyńskie jest i zawracanie d4 tym oświadczeniem jest bez sensu, bo bank i tak ma obowiązek sprawdzić samemu i jeśli ma podejrzenia, to zakapować.
Może chcieli mocniejszy bicz na łobuzów ukręcić, by jeszcze im za ew. złożenie fałszywego oświadczenia dowalić ? ;>
Zaś co do skutków podatkowych w USA - banki nie mają obowiązku czegokolwiek w tym temacie wyjaśniać i widziałem w bankowych tekstach około-FATCA-owych odsyłanie do doradców podatkowych.

Data: 2017-11-29 09:55:39
Autor: miumiu
deklaracja FATCA

Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ff99acc-0f2d-4448-be5b-?>daf55360bc77@googlegroups.com...
[...]

Kretyńskie to są pytanie przy ubieganiu się o wizę do USA typu : czy zamierzasz zajmować się prostytucją? czy zamierzasz prać brudne pieniądze? czy uczestniczysz w handlu ludzmi? czy zamierzasz zajmować się szpiegostwem? czy jesteś członkiem organizacji terrorystycznej? czy wspierasz finansowo terrorystów? czy uczestniczyłeś w ludobójstwie? czy rekrutowałeś dzieci-żołnierzy? czy jesteś zabójcą? czy zajmowałeś się przymusowym pobieraniem czyichś organów do przeszczepu?
I jak tu odpowiadać zgodnie z prawdą? :P

Pzdr

Data: 2017-11-29 01:18:36
Autor: Dawid Rutkowski
deklaracja FATCA
W dniu środa, 29 listopada 2017 09:55:46 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:
I jak tu odpowiadać zgodnie z prawdą? :P
Hmm, kto wie, może, wbrew pierwszemu wrażeniu, odpowiedź "tak" na niektóre z tych pytań plusuje u Jankesów, zamiast minusować?
Przecież to oni choćby mają największy wywiad na świecie, a tam nie są potrzebne grzeczne dzieci, prowadzą też najwięcej wojen, więc potrzebują specjalistów z doświadczeniem... ;>
A to serio tak jest?
Takie kwestionariusze zawsze są fajne, np. jest taki dla krwiodawców, w którym jest np. sporo pytań o dawną przeszłość - i choć przychodzisz kolejny raz, musisz na nie odpowiadać.
Ale najfajniejsze jest to, że jak jedziesz po kolei "nie" na pytania o różne choroby, to nagle jest pytanie "czy przeczytałeś i zrozumiałeś informację o chorobach zakaźnych?" - i to jest takie sprawdzenie, czy się te pytania w ogóle czyta.

Data: 2017-11-29 10:07:33
Autor: J.F.
deklaracja FATCA
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovlsmh$cmb$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale dzieki temu, jak wyrzucaja obywatela, to nie dlatego ze im sie nie podoba, tylko dlatego, ze sklamal w formularzu wizowym.

Aczkolwiek ... no nie zamierzalam sie zajmowac prostutycja, ale w tym kraju nie ma pracy dla ludzi z moim wyksztalceniem :-)

J.

Data: 2017-11-29 12:23:13
Autor: miumiu
deklaracja FATCA
A to serio tak jest?

Serio serio :)
http://www.lemon-trip.com/pl/article/jak-wypelnic-formularz-ds-160-krok-po-kroku
Part 3 i 4 (Security)

Pzdr

Data: 2017-12-03 19:05:54
Autor: witek
deklaracja FATCA
On 11/29/2017 2:55 AM, miumiu wrote:
[...]

Wcale nie takie kretynskie.
Oni mają swoje dane.
Po prostu dostaniesz odpowiedz, że skłamałeś w formularzu wizowym.

Data: 2017-11-24 17:31:21
Autor: J.F.
deklaracja FATCA
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a184202$0$15187$65785112@news.neostrada.pl...
Polska podpisała taką umowę z USA i wprowadzili to do polskiego prawa.
Na ile to sensowne? Moim zdaniem średnio.

Pamietasz jakie byly alternatywy :-)

J.

Data: 2017-11-24 17:04:42
Autor: witek
deklaracja FATCA
On 11/23/2017 8:12 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem?

No jest.
Polska ustawa przegłosowana w polskim Sejmie opublikowania w urzedowym dzienniku ustaw.

  Tzn. czy ten przepis jest
na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

Jak widać nikt nie zaskarżył do tej pory.

Data: 2017-12-29 11:43:24
Autor: Titus Atomicus
deklaracja FATCA
In article <ova8ia$2s5$3@dont-email.me>, witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

> [...]

  Tzn. czy ten przepis jest
> na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?
> Jak widać nikt nie zaskarżył do tej pory.

Mam na mysli jakichs rzecznikow. Tylko ktorego? Sam sie przeciez nie bede skarzyl...
--
TA

Data: 2018-01-02 15:42:26
Autor: witek
deklaracja FATCA
wrote:

[...]

Nie jest w interesie polskiego biznesu zaskarzanie tej ustawy.
Dlatego zaden rzecznik nic nie zakarzyl bo nikt sie nie skarżył.

Data: 2017-11-24 23:47:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
deklaracja FATCA

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> Titus_Atomicus-999535.03125824112017@node1.news.atman.pl

A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis
jest na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

Nie wiem, ale chcę napisać coś innego -- można zmusić bank do
zbierania takich informacji, ale nie można zmusić banków do
informowania klientów tychże banków o zmianie filozofii ;)
numeracji rachunków ZUSowych...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-11-25 21:22:53
Autor: witek
deklaracja FATCA
On 11/23/2017 8:12 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Juz chyba bylo.

faktycznie,  chyba było i chyba byles juz na wszystkich grupach.
I jakis rok za pozno.
Moze jednak poszukasz w  archiwum gdzie nawet linki do ustaw podawałem.

Data: 2017-11-27 13:31:21
Autor: J.F.
deklaracja FATCA
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-999535.03125824112017@node1.news.atman.pl...
[...]

A tak swoja ... umowa dziala w obie strony, czy Amerykanin w swoim banku deklaruje, ze nie jest osoba polską, niemiecką, francuską, włoską, belgijską, ... i z kim tam jeszcze umowe podpisali ?

J.

Data: 2017-11-27 20:13:03
Autor: the_foe
deklaracja FATCA
W dniu 2017-11-27 o 13:31, J.F. pisze:
[...]

to jest podobna filozofia jak ACTA, tam też nie bylo symetrii, USA zalożyło z góry, ze w USA nikt np. polskiej muzy piracić  nie będzie ;)

--
@foe_pl

Data: 2017-11-28 19:09:58
Autor: kjboss
deklaracja FATCA
On Monday, November 27, 2017 at 7:31:23 AM UTC-5, J.F. wrote:
> [...]

A tak swoja ... umowa dziala w obie strony, czy Amerykanin w swoim banku deklaruje, ze nie jest osoba polską, niemiecką, francuską, włoską, belgijską, ... i z kim tam jeszcze umowe podpisali ?

Pytają czy jesteś rezyntem podatkowym gdzies poza USA lub czy masz obowiazek skladania zeznan podatkowych i jak zaznaczysz, ze tak, to pytaja w jakich krajach.

Data: 2017-11-27 20:10:41
Autor: the_foe
deklaracja FATCA
W dniu 2017-11-24 o 03:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

IMO jesli nie ma symetrii, a zapewne nie ma, raczej nie sądze by New Hampshire, gdzie nie ma obowiązkowego OC i badań technicznych pojazdów, ludzie dali sie zmuszać do pisania osiwadczen ze nie mają z Polską nic wspólnego, to jest to do uwalenia w TK. Tyle, ze TK nie ma.

--
@foe_pl

Data: 2017-11-28 03:39:09
Autor: turkowski
deklaracja FATCA
Może dla 99,99% jest to tylko upierdliwe,

nie wiem jak dla kogo, ale dla mnie to w ogóle nie jest upierdliwe.
zakładam konto to mam jedno pole więcej do zaptaszkowania i tyle.

jeden ptaszek w te czy we wte, to (biorąc pod uwagę np. wszystkie idiotyzmy
związane z przetwarzaniem danych i rzekomo dobrowolną zgodą na przetwarzanie)
nie jest powód aby marudzić.

mogę narzekać na to, co rzeczywiście utrudnia życie, ale na FATCA nie narzekam

Data: 2017-11-28 18:03:48
Autor: witek
deklaracja FATCA
On 11/26/2017 11:15 PM, kjboss@gmail.com wrote:

W Polsce MBANK

A w ING chyba wszyscy wiedzą jak to zrobic i robią od ręki.

deklaracja FATCA