deklaracja FATCA

Data: 2017-11-24 01:48:44
Autor: Dawid Rutkowski
deklaracja FATCA
W PL są takie zbiory źródeł prawa, uszeregowane hierarchicznie: konstytucja, ratyfikowane umowy międzynarodowe, ustawy, rozporządzenia. Każdy element niższego szczebla musi być zgodny z elementami wyższego szczebla.
Ale jak jest ze zgodnością elementów na jednym szczeblu to nie wiem.
Ustawa powstała na bazie umowy międzynarodowej (ale nie wiem, czy ratyfikowanej).
Tak że można by zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją - poczytaj jedno i drugie i znajdź ew. sprzeczność.

Data: 2017-11-24 12:53:23
Autor: J.F.
deklaracja FATCA
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6c2ad325-0999-41a1-8623-f74004afc4de@googlegroups.com...
[...]

Powstala ustawa ? Nie musiala, sama umowa miedzynarodowa wystarcza.

Tak że można by zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją - poczytaj jedno i drugie i znajdź ew. sprzeczność.

Tylko czy konstytucja gdzies zawiera "obywatel nie moze byc zmuszany do skladania (nie calkiem) glupich deklaracji" :-)

Poza tym rzad jest za - mi im raportujemy podatnikow, oni nam :-)

J.

Data: 2017-11-24 17:22:05
Autor: Robert Tomasik
deklaracja FATCA
[...]

W dniu 18 maja 2015 r. opublikowana została ustawa dotycząca wyrażenia
zgody na ratyfikację umowy między Polską a USA w sprawie poprawy
wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia
ustawodawstwa FATCA. Sądzę, że ją ratyfikowaliśmy do dziś. Pewnie nikt
tego nie badał, bo cały proceder dotyczy nielicznej grupy osób.

deklaracja FATCA