dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N

Data: 2011-03-15 12:21:38
Autor: Marek
dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N
Stoję przed wyborem platformy sat. Na teraz mam CP ze starym dekoderem
dsb606. Chce mieć dekoder PVR, a jako, że umowa z CP juz dawno jest na czas
nieokreslony, to mogę ja wypowiedzieć i zmienić platformę.

Zastanawiam sie nad:

a) przedłużenie umowy z CP + dekoder PVR b) umowa z N , pakiet za 54 zł + turbodekoder
c) umowa z cyfra (teraz - do 17 marca) mają promocję dla abonentów innych
platform za 65 zł mogę mieć pakiet optimum HD) i włąsny dekoder PVR w cenie
do 1000 zł. Dzierżawa ich dekodera jkas kosmicznie droga: 20 zł/mc. Owszem,
mój dekoder będzie jeszcze droższy, ale może być bardziej funkcjonalny,
przede wszystkim to, co nagram mogę wrzucić do komputera, zmontowac itp. Nie ukrywam, że najtańsze sa opcje a) i b).

Może mi ktoś napisac parę słów o dekoderach PVR CP i N ? Te opcje są
eksploatacyjnie najtańsze. Ważne jest, żeby dekoder był cichy, ponieważ
będzie w niewielkiej sypialni.

Data: 2011-03-15 12:39:00
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1ls7rsnl10jb5$.4p3nlawp6veg.dlg40tude.net...
[...]

Arriva z hdd niewiele przekroczy połowę tej kwoty.
A to już daje lepszy wybór, bo ani w CP ani w N za darmo też dekodera i własnego dysku nie dostaniesz.

Data: 2011-03-15 12:58:08
Autor: Marek
dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N

Arriva z hdd niewiele przekroczy połowę tej kwoty.
A to już daje lepszy wybór, bo ani w CP ani w N za darmo też dekodera i własnego dysku nie dostaniesz.

Wystarczyłby mi ariva 200, tylko usb do dysku jest z przodu=to troche
debilne, bo klapka cały czas otwarta być musi. Z tyłu i w srodku port usb
ma ariva@link 200. do tego radia netowe i inne bajery=linux. Byłby to dobry
wybór i bedzie chodzic  z cyfra ? A moze jest jakis magiczny sposob na
esteryczne podloczenie dysku usb do arivy 200 ? /jakas plaska
tasma-przedluzka usb, ktora mozna zawinac pod dekoderem-tak, jak
przejsciowki pod drzwi balkonowe do anteny.?

Data: 2011-03-15 13:05:36
Autor: irek
W dniu 2011-03-15 12:39, Cavallino pisze:
[...]

Tak, ale ariva 200 ok 370zł + dysk 500 usb ok 200zł  i tylko jedna głowica, a jeśli masz żonę i dzieci to szybko docenisz możliwości tunera dwugłowicowego.
Płacę 120 zł rocznie za dzierżawę PVR, więc taki zakup zwróciłby się po prawie 5 latach, a co będzie jeśli po trzech się zepsuje.
Tuner Ferguson Ariva TT PVR 500GB z dwiema głowicami to 1480zł.
Irek

Data: 2011-03-15 13:20:53
Autor: pawell32

arriva nie jest udanym dekoderem, nie wiem jak arriva @link

A to już daje lepszy wybór, bo ani w CP ani w N za darmo też dekodera i
własnego dysku nie dostaniesz.

i po co? tak przynajmniej jest na gwarancji.
poza tym jakby dostał np. z c+ dekoder na własność to po
rozwiązaniu umowy co z nim zrobi?
znam wielu co nabrali się na dekoder na własność w pc
i teraz szukają miejsca na półce.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-03-15 13:39:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4d7f59a5$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-03-15 12:39, Cavallino pisze:
Arriva z hdd niewiele przekroczy połowę tej kwoty.

arriva nie jest udanym dekoderem, nie wiem jak arriva @link

Są jeszcze inne w podobnych kwotach.

A to już daje lepszy wybór, bo ani w CP ani w N za darmo też dekodera i
własnego dysku nie dostaniesz.

i po co?

Po to abyś po rozwiązaniu umowy nie musiał płacić ponownie 100 zl za aktywację.

poza tym jakby dostał np. z c+ dekoder na własność to po
rozwiązaniu umowy co z nim zrobi?

Przyda się przy następnej.

znam wielu co nabrali się na dekoder na własność w pc

PC to inna para kaloszy.

Data: 2011-03-15 13:46:34
Autor: pawell32
W dniu 2011-03-15 13:39, Cavallino pisze:
Są jeszcze inne w podobnych kwotach.

są, np. globo

i po co?

Po to abyś po rozwiązaniu umowy nie musiał płacić ponownie 100 zl za
aktywację.

nie rozumiem, to po kiego rozwiązywać jak masz zamiar zostać?

znam wielu co nabrali się na dekoder na własność w pc

PC to inna para kaloszy.

ale jak masz kupiony dekoder od operatora to użyjesz go tylko
u niego

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-03-15 13:49:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4d7f5fa9$1news.home.net.pl...
[...]

A kto powiedział że ponowna aktywacja musi być następnego dnia?

znam wielu co nabrali się na dekoder na własność w pc

PC to inna para kaloszy.

ale jak masz kupiony dekoder od operatora to użyjesz go tylko
u niego

No tak.
Przy czym nie wiem w PC da radę (parowanie).

Data: 2011-03-15 13:16:09
Autor: pawell32
W dniu 2011-03-15 12:21, Marek pisze:
Może mi ktoś napisac parę słów o dekoderach PVR CP i N ? Te opcje są
eksploatacyjnie najtańsze. Ważne jest, żeby dekoder był cichy, ponieważ
będzie w niewielkiej sypialni.

ja mam turbo i jest bardzo cichy. ma dwie głowice, możliwość podpięcie
do niego drugiego dekodera w usłudze multiroom, youtube (jak na razie działa), radio internetowe z bogatą listą stacji.
za dekoder nie płacisz dzierżawy,  jedynie aktywacje i masz go cały czas
na gwarancji - co by się nie wydarzyło.
jedyny minus to niemożliwość zgrywania nagrań na zewn. nośnik,
ale nie każdemu na tym zależy.
ja też rozważałem opcje kupna swojego dekodera i wyło mi ok 2000,
więc stwierdziłem, że nie warto - szkoda kasy.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-03-15 13:52:58
Autor: Marek
[...]

radia mają wyciąć od kwietnia, ale bez nich da się żyć.

za dekoder nie płacisz dzierżawy,  jedynie aktywacje i masz go cały czas
na gwarancji - co by się nie wydarzyło.
jedyny minus to niemożliwość zgrywania nagrań na zewn. nośnik,
ale nie każdemu na tym zależy.
wytrzymam. SD mogę zawsze zgrać na karte. nie będzie to cudo, ale jakosc
DVD sa sie chyba zrobic.

ja też rozważałem opcje kupna swojego dekodera i wyło mi ok 2000,
więc stwierdziłem, że nie warto - szkoda kasy.
mam ten sam dylemat. stówka do stówki i sie zbiera...

Skoro masz turbodekoder, to mam kikla pytań :)
1. Czy w trybie standby ten dekoder wylacza dysk ? =cisza absolutna
2. Ma jakies wentylatory, ktore z czasem zaczna denerwowac ?
3. Ma sleep timer ?
4. Ma budzik=ustawiam, zeby mi o 6 rano wlaczyl sie na jakiejs stacji
tv/RADIO
5. Da sie podlaczyc na jednym kablu=jedna głowica ? /jakis czas tak by
musiało być/

6. mam antene 80 cm + konwerter twin. na tym konwerterze tnk +astra na
fergusonie 6900- bez zarzutu, sygnał 80-90% i CP na dsb 606 gdzie od czasu
do czasu raport=brak/slaby sygnal. (spróbuje zamienic kable, by sie
przekonac, czy to moze tylko problem z dsb606, ale na razie czasu nie mam
:)) Na teraz zastanawiam sie, czy to uroki dsb606 + twin, czy cos z
instlacja. Czy N jest bardziej wrazliwa na poziomy sygnału ?

Data: 2011-03-15 14:02:10
Autor: pawell32
W dniu 2011-03-15 13:52, Marek pisze:
[...]

tylko stacje nradio hd, reszta bz

Skoro masz turbodekoder, to mam kikla pytań :)
1. Czy w trybie standby ten dekoder wylacza dysk ? =cisza absolutna

ponoć tak, ale ja go w ogóle nie słyszę.

2. Ma jakies wentylatory, ktore z czasem zaczna denerwowac ?

jeden wentylator, który załącza się w razie potrzeby

3. Ma sleep timer ?

ma od 4h

4. Ma budzik=ustawiam, zeby mi o 6 rano wlaczyl sie na jakiejs stacji
tv/RADIO

nie

5. Da sie podlaczyc na jednym kablu=jedna głowica ? /jakis czas tak by
musiało być/

tak.

[...]

jest bardziej wrażliwy, ale
-sprawdź kable i złączki
-ustaw dobrze antenę - najlepiej zleć to komuś z miernikiem.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-03-15 15:17:13
Autor: Marek
dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N
a wdziałeś może dekoder PVR polsatu (sagemcom) ? Co możesz powiedzieć o
dekoderach cyfry ? (cyfra jest tu najdrooższa...)

Data: 2011-03-15 15:38:17
Autor: Wiewior
W dniu 2011-03-15 15:17, Marek pisze:
a wdziałeś może dekoder PVR polsatu (sagemcom) ? Co możesz powiedzieć o
dekoderach cyfry ? (cyfra jest tu najdrooższa...)

Sagemcom ma spore możliwości, ale strasznie niedopracowany soft. Zwiecha to w zasadzie normalna rzecz, do której trzeba się przyzwyczaić.
Jeżeli chodzi o wygodę użytkowania, grafikę itp. to Turbo ma się do ESI-88 jak mercedes do syrenki.
Aaa - i do tego ESI (przy obecnym sofcie) praktycznie nie umożliwia oglądania w przypadku korzystania z Astry. Programy się wstrajają, ale przy próbie obejrzenia pojawia się komunikat "Brak sygnału".
ESI ma tylko jedną ogromną zaletę - umożliwia jednoczesne nagrywanie dwóch programów. Turbo z niewiadomych przyczyn pozwala nagrywać tylko jeden.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2011-03-15 15:54:24
Autor: pawell32
W dniu 15.03.2011 15:38, Wiewior pisze:
[...]

a co takiego udostepnia poza jednoczesnym nagrywaniem dwoch kanalow?

Data: 2011-03-17 07:12:53
Autor: pawell32
W dniu 2011-03-15 15:38, Wiewior pisze:
Sagemcom ma spore możliwości, ale strasznie niedopracowany soft.

przypomina mi się pierwszy dekoder polsatu sprzed lat....
najpierw pokazuje się słońce, potem długo, długo nic, aż pojawia
się obraz.

Zwiecha
to w zasadzie normalna rzecz, do której trzeba się przyzwyczaić.
Jeżeli chodzi o wygodę użytkowania, grafikę itp. to Turbo ma się do
ESI-88 jak mercedes do syrenki.

turbo to mercedes, a esi to syrenka.
jak chciałeś powiedzieć odwrotnie to błądzisz...
właśnie wczoraj miałem okazje go uruchamiać.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-03-17 08:50:51
Autor: Wiewior
W dniu 2011-03-17 07:12, pawell32 pisze:
[...]

Podszkol się z czytania ze zrozumieniem :-P

Data: 2011-03-15 15:53:24
Autor: pawell32
W dniu 15.03.2011 15:17, Marek pisze:
a wdziałeś może dekoder PVR polsatu (sagemcom) ?

nie. sagemcom to pomylka. nie znam nic godnego choc malej uwagi
tego producenta.

 Co możesz powiedzieć o
dekoderach cyfry ? (cyfra jest tu najdrooższa...)

nie jest zle, np. pace z 500 GB jest nawet nawet.
sagemcom hd jw.

Data: 2011-03-15 16:49:31
Autor: BaX
[...]

Trzeba bezstronnie przyznać, że daleko mu do 'swobody' działania dekoderów 'eN'

Data: 2011-03-16 10:43:41
Autor: PaPi
dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N
nie jest zle, np. pace z 500 GB jest nawet nawet.

Tyle ze sie wlacza poltorej minuty (co jest jakas niedorzecznoscia), programy przelaczaja sie wolno, EPG z programem na tydzien laduje sie ~ 2minut.

Data: 2011-03-17 07:18:42
Autor: pawell32
W dniu 2011-03-16 10:43, PaPi pisze:
nie jest zle, np. pace z 500 GB jest nawet nawet.

Tyle ze sie wlacza poltorej minuty (co jest jakas niedorzecznoscia),

niestety, te które mają pojemny soft tak jest.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-03-15 18:33:37
Autor: boxfish
dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N
W dniu 2011-03-15 15:17, Marek pisze:
a wdziałeś może dekoder PVR polsatu (sagemcom) ? Co możesz powiedzieć o
dekoderach cyfry ? (cyfra jest tu najdrooższa...)

Mam pvr cyfry, dużo złego o nim czytałem  w rożnych miejscach ale o dziwo u mnie przy prawidłowej instalacji działa wszystko ok (od blisko roku).

W stanby wyłącza wszystko i minimalnie konsumuje prąd, za to start jest wydłużony (z oczywistych w tym przypadku powodów).

Jak dla mnie to dobry dekoder ( z trochę niedopracowanym softem) z ogromnymi możliwościami - głowica sat podwójna do tego tuner dvb-t (kanały na liście cyfry są)

Możliwość nagrywania dwóch kanałów na raz ! - co prawda jeden z time shift a drugi z programowania ale jest.

I też uważam że za taki 'luksus" musiałbym zapłacić 1500-2000 zł, zyskałbym za to możliwośc archiwizacji materiałów

Data: 2011-03-15 16:02:23
Autor: SW3
Dnia 15-03-2011 o 14:02:10 pawell32 <pawell@net-sat.pl> napisał(a):

1. Czy w trybie standby ten dekoder wylacza dysk ? =cisza absolutna
 ponoć tak, ale ja go w ogóle nie słyszę.

To zależy od softu. Aktualnie w turbo się nie wyłącza. Ponoć są plany by  się jednak wyłączał.

SW3
-- --
/Bastiat

Data: 2011-03-15 18:03:16
Autor: ToMasz
dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N
przepraszam ze sie podepne pod wątek, ale mam 2 pytania

ma od 4h
1. jak go uruchomic? (nie widze u siebie takiej opcji)
2. czy mając "fafnoście" nagrań na dysku, nakazać aby urządzenie
odtwarzało je po kolei? (teraz po zakonczeniu jednego wywala menu:
powrot do listy/usun nagranie)

ToMasz

Data: 2011-03-15 19:02:11
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-15 18:03, ToMasz pisze:
> [...]

1. jak go uruchomic? (nie widze u siebie takiej opcji)
2. czy mając "fafnoście" nagrań na dysku, nakazać aby urządzenie

Napisać do twórcy oprogramowania ( jaki dekoder ma taką funkcję ? )

Data: 2011-03-15 21:26:47
Autor: pawell32
W dniu 15.03.2011 18:03, ToMasz pisze:
przepraszam ze sie podepne pod wątek, ale mam 2 pytania

ma od 4h
1. jak go uruchomic? (nie widze u siebie takiej opcji)

ustawienia -> wylaczenie dekodera

dekoder PVR polsatu vs turbodekoder N