dekodujaca karta graficzna

Data: 2009-10-31 15:49:52
Autor: 1634Racine
dekodujaca karta graficzna
na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia [tnt...], procesor: 800 mgh, ram: ok 300 mb)) filmy typu divx prawie w ogole nie chodza.  O dvd mozna pomarzyc.A przeciez tu i tam czytalem, ze divx-y to bez problemu na procesorach juz troche ponad 400 mgh....

Na starym _laptopie_ - procesor o 100 mgh slabszy = 700, ram: 320 mb, ale z inna kartą, ati rage mobility: nie ma najmniejszych problemow z wszelkimi divx-ami, dvd także bez problemu.
Czy powodem tego jest to, ze w pececie caloscia dekodowania musial zajac sie procesor, bo nvidia zero udzialu w dekodowaniu, natomiast w laptopie karta graficzna ati wrecz przejela dekodowanie [?], a procesor co najwyzej pomogl?

Jakos nie moge tego o ati rage mobility wyczytac w sieci, ale zakladam, ze tak, ze ati bardzo pomaga dekodowaniu i nawet slabszy procesor [700] nie przeszkadza.

Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

Data: 2009-10-31 16:46:48
Autor: Wiktor S.
1634Racine wrote:
na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia
[tnt...], procesor: 800 mgh

chyba MHz

Jakos nie moge tego o ati rage mobility wyczytac w sieci, ale
zakladam, ze tak, ze ati bardzo pomaga dekodowaniu i nawet slabszy
procesor [700] nie przeszkadza.

Powiedz jaki to jest ten procesor 800 MHz, bo jeśli np. 800 to Celeron a 700 to Athlon to ten Athlon będzie szybszy. Powiedz też, w czym odtwarzasz.
Ogólnie jesteś na dolnej granicy "odtwarzalności" divx-a, więc każdy czynnik może mieć wpływ: bitrate filmu, używany program, prędkość dysku i karty graficznej (ale nie tego czy karta coś dekoduje, tylko ogólnej jej wydajności), rozdzielczości filmu i pulpitu (bo pierwsza jest skalowana do drugiej), rodzaju karty dźwiękowej (karty na slocie ISA znacznie bardziej obciążały procesor niż na PCI).

Ja odtwarzam filmy na Pentium III 733 MHz, grafika Radeon 9200 AGP, dźwięk SB Live 5.1. Używam programu Media Player Classic, ale muszę ustawić rozdzielczość pełnoekranowego odtwarzania filmu na 640x480 lub 800x600 (pulpit mam 1280x960) i w ustawieniach MPC wybrać "overlay mixer" ewentualnie VMR7 (ale nie VMR9). Jak już mówiłem, jest to na dolnej granicy wydajności, więc wszystko ma znaczenie, włącznie z tym czy film jest z napisami w osobnym pliku czy nie.

Płyty video DVD wymagają raczej słabszego procesora niż divxy, a nie silniejszego.

Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

Nie, karty graficzne z reguły nie dekodują filmów. Procesory od powiedzmy gigaherca w górę są na tyle szybkie, że nie potrzeba żadnego sprzętowego dekodowania. Natomiast zbyt wolna karta graficzna może płynne odtwarzanie uniemożliwić. Kilka tygodni temu odtwarzałem film na jeszcze słabszym sprzęcie - Celeron 700, grafika Riva TNT2 M64, dźwięk jakiś na slocie ISA - chodziło płynnie, ale w 640x480 (film i tak miał 640x350 czy coś koło) i bez napisów.

Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na poziomie Core 2 Duo nie podchodź.

--
Azarien

Data: 2009-10-31 17:21:30
Autor: Marcin
dekodujaca karta graficzna
Witam

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości news:hchm59$tqp$1news.onet.pl...

Powiedz jaki to jest ten procesor 800 MHz, bo jeśli np. 800 to Celeron a 700 to Athlon to ten Athlon będzie szybszy. Powiedz też, w czym odtwarzasz.
Ogólnie jesteś na dolnej granicy "odtwarzalności" divx-a,

Na jakim dole? Divxy bez problemow sie odtwarzalo na amd k6-2 400 MHz.
I chyba bez problemow tez na 300 MHz (o ile pamietam dobrze).
Za czasow Windows 98.
Oczywiscie wtedy komuter nie mogl nic innego wlasciwie robic.
Na 1,5 GHz Celeronie w laptopie to odtwarzanie divx SD nie
robi na nim wiekszego wrazenia i sobie czasami puszczalem
jakis koncert z divx by sluchac muzyki a jednoczesnie
robilem cos innego (Windows XP).

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-10-31 17:39:18
Autor: qwerty
dekodujaca karta graficzna
Użytkownik "Marcin" <nomail@nospam.de> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hcho6c$a2j$1@inews.gazeta.pl...
Na jakim dole? Divxy bez problemow sie odtwarzalo na amd k6-2 400 MHz.

Jaki miały bitrate? Pewnie te po 700 MB. Te zajmujšce 2 płyty pewnie nie wyrabiał.

I chyba bez problemow tez na 300 MHz (o ile pamietam dobrze).
Za czasow Windows 98.

Kiedyœ widziałem program do oglšdania divx pod dosem. O dziwo nawet na słabszym sprzęcie chodziło dobrze.

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał œmieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteœ obdarzony inteligencjš.

Data: 2009-11-02 02:20:03
Autor: Wiktor S.
[...]

Szczerze powiem, że przegapiłem lata œwietnoœci takich procesorów - długo miałem Pentium 166 MHz, a po nim od razu Athlona 1,2 GHz. Piszšc o "dole" opierałem się na współczesnych doœwiadczeniach z procesorami rzędu 700 MHz.

Kiedyœ widziałem program do oglšdania divx pod dosem. O dziwo nawet na słabszym sprzęcie chodziło dobrze.

Też widziałem. Nawet działał.

--
Azarien

Data: 2009-11-01 00:43:18
Autor: BQB
Marcin pisze:

[...]

Divx 3.11 bez większych problemów działał pod 300 MHz, Divx 6.x już nie.

Data: 2009-10-31 17:44:07
Autor: Animka
Wiktor S. pisze:

Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na poziomie Core 2 Duo nie podchodź.

Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

--
animka

Data: 2009-10-31 18:18:41
Autor: qwerty
Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hchp3c$kbn$1@node1.news.atman.pl...
Wiktor S. pisze:

Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na poziomie Core 2 Duo nie podchodź.

Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

Może sprecyzuj co Cię rozśmieszyło?

Data: 2009-10-31 21:10:21
Autor: Animka
Wiktor S. pisze:

Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na poziomie Core 2 Duo nie podchodź.

Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

Może sprecyzuj co Cię rozśmieszyło?

To, że ja nie mam core duo, tylko dużo gorszą i starszą kartę i mogę oglądać w HD. Parę dni temu nawet film 3D sobie obejrzałam (Podróż do wnętrza ziemi).

--
animka

Data: 2009-11-01 08:57:32
Autor: qwerty

Patrz, bo uwierzę. 1080p i p4 @3,8GHz nie daje rady z dekodowaniem a CoreDuo ma użycie 90-100% w dekodowaniu. Zatrudniam kartę graficzną, bo nie da się oglądać.

Data: 2009-11-01 17:05:59
Autor: rs
dekodujaca karta graficzna
On Sun, 1 Nov 2009 08:57:32 +0100, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

[...]

P4 i 3.6 GHz i drugi 3.0 GHz i chodzi na obydwu. <rs>

Data: 2009-11-01 21:47:02
Autor: Grzegorz S
> [...]
> To, że ja nie mam core duo, tylko dużo gorszą i starszą kartę i mogę oglądać w > HD. Parę dni temu nawet film 3D sobie obejrzałam (Podróż do wnętrza ziemi).

To masz najwyraźniej coś skopane. Spróbuj CoreAVC to przejrzysz na oczy :-)

--
gs

Data: 2009-10-31 18:26:40
Autor: Michał
dekodujaca karta graficzna
Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

Skoro tak, to zdradź nam sekret, jak chcesz odtworzyć 1080p programowo na czymś słabszym, niż C2D?

Data: 2009-10-31 18:27:42
Autor: Tomasz Jabłczyński
dekodujaca karta graficzna
Michał wysmarował/a:

Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

Skoro tak, to zdradź nam sekret, jak chcesz odtworzyć 1080p programowo
na czymś słabszym, niż C2D?

To tylko Animka vel Kaja, trollująca na kilku grupach. Rada -
ignorować.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... japkoo@idea.net.pl

Data: 2009-10-31 21:13:14
Autor: Animka
Tomasz Jabłczyński pisze:
[...]

O, jeszcze jeden troll doszedł do kolekcji :-)

--
animka

Data: 2009-10-31 21:12:13
Autor: Animka
Michał pisze:
Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

Skoro tak, to zdradź nam sekret, jak chcesz odtworzyć 1080p programowo na czymś słabszym, niż C2D?

Co to jest 1080p i C2D?

--
animka

Data: 2009-10-31 21:58:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-10-31 21:12, Użytkownik Animka napisał:

Skoro tak, to zdradź nam sekret, jak chcesz odtworzyć 1080p programowo na czymś słabszym, niż C2D?

Co to jest 1080p i C2D?

Google wyłączyli  ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-31 21:36:01
Autor: jerzu
dekodujaca karta graficzna
On Sat, 31 Oct 2009 18:26:40 +0100, Michał <mbierwia@wywalto.o2.pl>
wrote:

Skoro tak, to zdradź nam sekret, jak chcesz odtworzyć 1080p programowo na czymś słabszym, niż C2D?

Celeron M 550 2GHzliki mkv 1080p odtwarza bez problemu.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-11-01 21:45:44
Autor: Grzegorz S
dekodujaca karta graficzna
Michał <mbierwia@wywalto.o2.pl> wrote:
> Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

Skoro tak, to zdradź nam sekret, jak chcesz odtworzyć 1080p programowo na czymś słabszym, niż C2D?

Da się bez najmniejszego problemu.

Pentium 4 3.2GHZ,grafika intel i945 1080p  bez problemu
Centrino 1.8 GHZ, grafika i915 - to samo

oba przy wykorzystaniu dekodera CoreAVC

--
gs

Data: 2009-10-31 21:53:48
Autor: 1634Racine
dekodujaca karta graficzna
Wiktor S. in news:hchm59$tqp$1news.onet.pl
[......]
Powiedz jaki to jest ten procesor 800 MHz,

celeron

700  to Athlon to ten Athlon będzie szybszy.

w laptopie: Mobile Intel Pentium IIIE, 700 mhz

Powiedz też, w czym
odtwarzasz.

sposoby odtwarzania w pececie i w laptopie - identyczne.
Dziwna sprawa, ze celeron 800 nie jest w stanie zdekodowac jako
tako divx-ów.
Laptop z ati rage mobility - swietnie daje sobie rade,wiec podejrzewalem, ze
to karta ati dekoduje, a pecetowa nvidia nie potrafi. Ale jesli nie - to nie.

Data: 2009-10-31 17:33:55
Autor: Animka
1634Racine pisze:
[...]

To dlaczego nie zainstalowałeś kodeka divX i Xvid, mpeg itp?

--
animka

Data: 2009-10-31 17:37:15
Autor: qwerty
Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hchis0$k25$2@inews.gazeta.pl...
[...]

pIII 450 MHz i cel 600@900MHz to użycie 80-90%.
Wszystko zależy od systemu, kodeków i programu. Na laptopie z Core Duo + Bestplayer + XP = filmy potrafią się przycinać (użycie procesora jest znikome). Na innym programie wszystko chodzi dobrze. Nie mogę dojść dlaczego tak jest, ale to już OT.

[...]

Nie. Karty graficzne nie potrafią dekodować divx/xvid.

Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?

Nie.

Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

Można.

Data: 2009-10-31 18:13:45
Autor: maX

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości news:hchis0$k25$2inews.gazeta.pl...
[...]

Bez akceleracji w karcie graficznej do odtwarzania MPEG-2 (DVD) potrzeba Pentium II 400. Z akceleracją (Ati Rage Pro, Savage 3D, Geforce 2MX) wystarczał Celeron 300. Akceleracji divx/xvid w kartach grafiki nie ma. Jak wyłączysz deblocking, deringing itp."upiększacze" to CPU 800MHz powinien starczyć, choć to zależy jeszcze od bitrate oraz kodeka i playera. Geforce 8, Radeon 2xxx mają już niemal pełne wsparcie HD (obciążenie CPU kilka % podczas filmów 1080p; natomiast w Geforce 6 i Radeonach 1xxx było tylko częściowa akceleracja HD), wiec jak taką kartę wsadzisz to CPU poniżej 1GHz powinien teoretycznie starczyćdo HD, oczywiście pod warunkiem użycia playera potrafiącego wykorzystać akcelerację sprzetową.

Data: 2009-10-31 18:14:53
Autor: Tomasz Kordat
1634Racine pisze:
[...]

Masz coś skopane.
128MB, Duron 600, GF2MX odtwarzał divx 640x480 w fullscreen bez problemu.

TK

Data: 2009-11-01 00:49:42
Autor: BQB
Tomasz Kordat pisze:
1634Racine pisze:
[...]

Czasy się zmieniają, teraz ten sprzęt obecnych Divixów nie odtworzy bez problemów. Kiedyś był divx 3.11 czy 3.12 nie pamiętam i na takim sprzęcie bez problemów dawał radę, natomiast obecne filmy kodowane są w formacie Divx 6.x bądź Xvid i to już dla tego sprzętu zbyt duże wymagania.

Data: 2009-11-01 03:33:25
Autor: Animka
BQB pisze:

[...]

A czy ten duron był lepszy od  IBM Pentium2 MMX, czy gorszy? Bo ja na nim odtwarzałam wszystko.
Oczywiście każdy komputer trzeba najpierw dopieścić (czyli odpowiednie sterowniki, codeki), żeby wszystko działało jak należy.

--
animka

Data: 2009-11-01 00:05:57
Autor: grapeli23
Dnia 31.10.2009 1634Racine <1634@Racine.pl> napisał/a:
[...]

Oczywiście, że powodem niewydolności w odtwarzaniu tego materiału
jest riva tnt. Nie ma(?) ona sprzętowego wsparcia dla overlaya.
Ewentualnie, może inne wersje sterowników tą niedogodność wyeleminowały.

Wszystkich konwersji kolorów np. YUV<=>RGB i innych musi dokonywać CPU z
czym w ogólnym rozrachunku nie radzi sobie.

Sam posiadałem 3dfx Banshee i jako użytkownik linuksa przekonałem się jak
ogromna była różnica w odtwarzaniu z użyciem Xvideo lub framebuffera (tdfx),
które wykorzystywały możliwości karty a programową konwersją kolorów.

Data: 2009-11-02 18:42:10
Autor: aL
1634Racine pisze:
[...]

Poszukaj na Allegro karty dekodera do mpeg2 Creative DXR 3. Soft oficjalny
i nieoficjalny wciąż jest do ściągnięcia z sieci. Na moim
AMD K-6 450 Mhz i Duronie 800 Mhz divx działał bez problemu, a z
ze zmienionym softem do karty Creativa można było puścić filmy na telewizor.
aL

Data: 2009-11-02 19:16:20
Autor: Tomasz Kordat
aL pisze:
1634Racine pisze:
[...]

To bardzo ciekawe co piszesz.
Właśnie przyrównałeś mpeg2 do mpeg4.

TK

Data: 2009-11-02 19:23:50
Autor: aL
Tomasz Kordat pisze:

To bardzo ciekawe co piszesz.
Właśnie przyrównałeś mpeg2 do mpeg4.

Wskaż, gdzie dokonałem takiego przyrównania.
aL

Data: 2009-11-03 20:14:11
Autor: Tomasz Kordat
aL pisze:
Tomasz Kordat pisze:

To bardzo ciekawe co piszesz.
Właśnie przyrównałeś mpeg2 do mpeg4.

Wskaż, gdzie dokonałem takiego przyrównania.
aL

Zauważ, że wątek jest o divx, czyli (upraszczając) rodzaju mpeg4, a ty proponujesz kartę do mpeg2.

TK

Data: 2009-11-03 20:50:17
Autor: aL
Tomasz Kordat pisze:
aL pisze:
Tomasz Kordat pisze:

[...]

Wątek jest o dekodującego karcie graficznej. Ja podałem przykład dekodera
sprzętowego, który przejmował zadanie dekodowania video w czasach, z
których pochodzi sprzęt pytającego. Ty nie udzieliłeś żadnej konstruktywnej
odpowiedzi, tylko prężysz e-peen czepiając się mojej propozycji.
Używałeś tej karty, czy tylko sobie piszesz, aby pisać?
Podałem przykład taniego rozwiązania, dzięki któremu człowiek będzie mógł
bez problemu oglądać filmy z DVD na swoim komputerze lub telewizorze i
z dużym prawdopodobieństwem będzie mógł zobaczyć filmy w divx.
Wciąż wiele współczesnych kart ATI i NVIDIA ze średniej półki może jedynie pomarzyć
o takiej jakości obrazu na wyjściu TV.
aL

Data: 2009-11-03 22:01:07
Autor: jerzu
On Tue, 03 Nov 2009 20:50:17 +0100, aL <bigalex@wp.pl> wrote:

Podałem przykład taniego rozwiązania, dzięki któremu człowiek będzie mógł
bez problemu oglądać filmy z DVD na swoim komputerze lub telewizorze i
z dużym prawdopodobieństwem będzie mógł zobaczyć filmy w divx.

Możesz mi napisać w jaki sposób chcesz dekoderem MPEG-2 dekodować
DIVX?

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-11-04 00:25:43
Autor: Animka
jerzu pisze:
[...]

A nie wystarczy po prostu zainstalować te kodeki (mpeg, ogg, divX, xVid) , żeby odtwarzacz sam sobie dobrał odpowiedni przy odtwarzaniu filmu? Ja zainstaluję na dysku C i zapominam. Nic nie ustawiam, nic nie przestawiam. Uruchamiam Cinema Player czy Windows Madia Player 11 i nic mnie więcej nie obchodzi.

--
animka

dekodujaca karta graficzna