delegacja

Data: 2009-05-08 23:44:47
Autor: Piotr
delegacja
Dzień Dobry

1osDG,KPiR,VAT

Czy ktoś mógłby pomóc z taką zagadką.
Wyjechałem w delegację na szkolenie do klienta.
Do klienta pojechałem pociągiem, klient zapewnił mi nocleg, a z powrotem udało mi się przyjechać samochodem ponieważ jeden z pracowników klienta akurat jechał do mojego miasta.

I teraz zastanawiam się jak to ująć w delegacji: tzn. wiadomo że ryczałtu za nocleg nie ma, diety też wiem jak naliczyć, tylko kwestia co wpisać w rybryki "środki lokomocji" i "koszty przejazdu" na trasie "klient-moje miasto"?
Mogę zostawić to puste i rozliczyć tylko bilet PKP do klienta i diety?

BTW czy bilet wystarczy czy musi być faktura z PKP?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-05-08 23:54:20
Autor: pawelj
delegacja

BTW czy bilet wystarczy czy musi być faktura z PKP?

Czy ty wliczasz delegacje w koszty ?

--
PawełJ

Data: 2009-05-08 23:57:27
Autor: Piotr
delegacja
Użytkownik "pawelj" napisał w wiadomości :

Czy ty wliczasz delegacje w koszty ?

no tak,
a można inaczej?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-05-09 10:35:50
Autor: Gotfryd Smolik news
delegacja
On Fri, 8 May 2009, pawelj wrote:

BTW czy bilet wystarczy czy musi być faktura z PKP?

Czy ty wliczasz delegacje w koszty ?

  Co rozumiesz przez "delegację"?
  Ryczałt delegacyjny - owszem, można, do wysokości przysługującej
"urzędowo" na mocy art.23.1.52 UoPDoOF
  A wysokość *UDOKUMENTOWANYCH* kosztów przejazdu to chyba oczywiste?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-09 15:04:59
Autor: Jan
delegacja
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

 Co rozumiesz przez "delegację"?
 Ryczałt delegacyjny - owszem, można, do wysokości przysługującej
"urzędowo" na mocy art.23.1.52 UoPDoOF
 A wysokość *UDOKUMENTOWANYCH* kosztów przejazdu to chyba oczywiste?

A "delegację" można rozumieć rożnie? Chodziło mi o "polecenie wyjazdu służbowego".
No te udokumentowane to jasne. Właśnie mi chodziło o to czy mogę zostawić puste robryki tam gdzie jest droga powrotna?
A w razie kontroli powiedzieć że np. wróciłem autostopem.

Piotr

Data: 2009-05-09 15:36:32
Autor: Gotfryd Smolik news
delegacja
On Sat, 9 May 2009, Jan wrote:

 Co rozumiesz przez "delegację"?
 Ryczałt delegacyjny - owszem, można, [...]

A "delegację" można rozumieć rożnie?

  J.w.

No te udokumentowane to jasne. Właśnie mi chodziło o to czy mogę zostawić
puste robryki tam gdzie jest droga powrotna?
A w razie kontroli powiedzieć że np. wróciłem autostopem.

IMVHO lepiej "zgubiłem bilety" :>
(hint: "nieodpłatne świadczenie")

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-10 21:45:27
Autor: Jan
delegacja
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" :

IMVHO lepiej "zgubiłem bilety" :>
(hint: "nieodpłatne świadczenie")

dokładnie tego się obawiałem, dziękuję za pomoc,

Piotr

Data: 2009-05-08 23:56:08
Autor: Piotr
delegacja
BTW czy bilet wystarczy czy musi być faktura z PKP?

tą kwestię już trochę doczytałem, tzn. wiem że bilet z NIP mogę traktować jako fakturę,
ale jeszcze zapytam czy mogę go wpisać do rejestru VAT celem odliczenia tegoż?
i wtedy bez wpisu do KPiR tego biletu ? (w końcu będzie już wliczony w delegację)

Piotr

Data: 2009-05-09 00:18:10
Autor: Piotr
delegacja
[...]

trochę już doczytałem, zatem:
czy mogę do delegacji wpisać kwote netto biletu? a VAT odliczyć ?

Piotr

Data: 2009-05-09 10:30:25
Autor: Gotfryd Smolik news
delegacja
On Sat, 9 May 2009, Piotr wrote:

trochę już doczytałem, zatem:
czy mogę do delegacji wpisać kwote netto biletu? a VAT odliczyć ?

"A dlaczegóż by nie" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-09 14:54:21
Autor: Jan
delegacja
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

"A dlaczegóż by nie" :D

dziękuję za pomoc

Piotr

delegacja