demo nowy mbank

Data: 2014-09-02 11:52:12
Autor: gg
demo nowy mbank
Witam, czy istnieje jakieś demo nowego serwisu internetowego mbanku?
Jakoś nie mogę znaleźć. Rozumiem że się wstydzą nowego wyglądu, ale chciałbym sprawdzić jak działa bez logowania się moim hasłem.
Pozdr JT

P.S. Gdzie się przenosicie jak wam wyłączą stary interfejs?

Data: 2014-09-02 03:14:08
Autor: Konfabulator
demo nowy mbank
Jest tylko coś takiego: http://www.mbank.pl/indywidualny/serwis-transakcyjny/
Dema nie ma i nie będzie.

I nigdzie się nie przenosimy, po dłuższej pracy na nowym to na ten stary nie chce się patrzeć.

Data: 2014-09-02 12:31:24
Autor: gg
demo nowy mbank
W dniu 02-09-2014 12:14, Konfabulator pisze:
Jest tylko coś takiego: http://www.mbank.pl/indywidualny/serwis-transakcyjny/
Dema nie ma i nie będzie.

I nigdzie się nie przenosimy, po dłuższej pracy na nowym to na ten stary nie chce się patrzeć.

To widziałem, ale nie nic wspólnego z demo.
Żartujesz, czy tak poważnie?
Jesteś pracownikiem mbanku, a może brałeś udział w tworzeniu tego gówna?

Data: 2014-09-02 03:45:51
Autor: Konfabulator
demo nowy mbank
To, że brałem pewien udział w tworzeniu nie ma znaczenia, bo na ogólną wizję nie miałem żadnego wpływu. I tak samo po zobaczeniu go po raz pierwszy miałem odruch wymiotny. Natomiast wiedząc, że stary i tak wyłączą, zacząłem używać nowego i po pewnym czasie złapałem się na tym, że stary przestał mi odpowiadać. To wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.

Data: 2014-09-02 03:47:13
Autor: Kris
demo nowy mbank
W dniu wtorek, 2 września 2014 12:31:24 UTC+2 użytkownik gg napisał:

Jeste� pracownikiem mbanku, a mo�e bra�e� udzia� w tworzeniu
Nie jestem pracownikiem mbanku i nie brałem udział w tworzeniu ale potwierdzam- po paru dniach użytkowania okazuje się ze jest to całkiem ok i do starego serwisu bym nie chciał wrócić
tego >g�wna?

Na jakiej podstawie twierdzisz że gówno skoro nie użytkowałeś?

Data: 2014-09-02 12:59:41
Autor: gg
demo nowy mbank
W dniu 02-09-2014 12:47, Kris pisze:
[...]

W zasadzie już napisałem wyżej, poprosiłem kogoś kto używa nowego, aby pozwolił popatrzyć...po za tym są filmy, ale jeżeli czytasz tą grupę to chyba wiesz dlaczego...większość opinii...
Pozdr JT

P.S. dla odparcia dalszych ataków NIE korzystałem z nowego i NIE oceniam TREŚCI tylko FORMĘ (to widziałem), dlatego pytałem o wersję demo, żeby sprawdzić funkcjonalność i możliwość zmiany formy graficznej

Data: 2014-09-02 05:49:56
Autor: Kris
demo nowy mbank
W dniu wtorek, 2 września 2014 12:59:41 UTC+2 użytkownik gg napisał:
ale je�eli czytasz t� grup� to chyba wiesz dlaczego...wi�kszo�� opinii...

Może i większość ale sztukowo to pewnie kilka maks kilkanaście opinii
Ta grupa w żaden sposób nie jest reprezentatywna
P.S. dla odparcia dalszych atakďż˝w NIE korzystaďż˝em z nowego i NIE oceniam TREďż˝CI tylko FORMďż˝ (to widziaďż˝em), dlatego pytaďż˝em o wersjďż˝ demo, >ďż˝eby  sprawdziďż˝ funkcjonalno�� i moďż˝liwo�� zmiany formy graficznej

Zacznij więc korzystać z nowego jak tobie nie będzie odpowiadał to nie ma przymusu być klientem mBanku- zmiana banku to nieskomplikowana czynność w dzisiejszych czasach.
A jeśli zależy Tobie na opiniach użytkowników to już pisąłem- korzystam praktycznie od początku z nowego interfejsu , z początku trudno było się przyzwyczaić do pewnych rzeczy ale teraz jest ok i nie wróciłbym już do starego.

Data: 2014-09-02 13:29:52
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, gg <gg@gg.com> wrote:

[...]

W zasadzie już napisałem wyżej, poprosiłem kogoś kto używa nowego, aby pozwolił popatrzyć...po za tym są filmy, ale jeżeli czytasz tą grupę to chyba wiesz dlaczego...większość opinii...

Większość opinii generują użytkownicy którzy zalogowali się "raz", pobawili
5 minut, zgubili się i wylewają żale. Oczywistym jest, że interfejs bankowy
to nie jest coś co da się w 5 minut opanować.

Podobne dramaty były:
Win 98 -> XP
MSO 97 -> MSO ze wstążkami
i wszystkie większe zmiany interfejsowe

Generalnie ludzie narzekają jak tylko coś odbiega od ich przyzwyczajeń.
Czasem ich narzekanie ma sens, ale w zdecydowanej większości przypadków
nie ma.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 15:28:26
Autor: Krzysiek
demo nowy mbank
Podobne dramaty były:
Win 98 -> XP
MSO 97 -> MSO ze wstążkami
i wszystkie większe zmiany interfejsowe

Raczej bym tu bardziej porównał do Win7 > Win8 i jak widać MS nie wszystkim wmówi co jest dla nich najlepsze, bo już chodzą słuchy, że będą się wycofywać rakiem z Win8. Szkoda, że mBank tego nie potrafi...

Data: 2014-09-02 16:37:24
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, Krzysiek <spam@home.pl> wrote:
[...]

No oczywiście że byś porównał bo jesteś przeciwnikiem :)
Tylko Win8 wprowadza ograniczenie funkcjonalności i wydłużenie UX,
podczas gdy nowy mBank pozwala zrobić wiele rzeczy szybciej.
Więc porównanie jednak nietrafione.

będą się wycofywać rakiem z Win8. Szkoda, że mBank tego nie potrafi...

Ale po co miałby? Co jest takiego strasznego w tym nowym interfejsie?
Jedyne co słyszę, to że "jest facebookowy". Jej. Wykorzystanie nowszych technologii jest takie złe? No come on.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 17:24:10
Autor: Piotr Gałka
demo nowy mbank

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnm0blh4.cj6.proteuspl-test.org...

Ale po co miałby? Co jest takiego strasznego w tym nowym interfejsie?
Jedyne co słyszę, to że "jest facebookowy". Jej. Wykorzystanie nowszych
technologii jest takie złe? No come on.

Mi na przykład znacznie łatwiej się czyta tekst na jednolitym tle, ale może to tylko ja tak mam.
Teksty na tle zdjęć znakomicie utrudniają znalezienie wyłapanie tego, który mnie interesuje.
Pismo obrazkowe w niektórych sytuacjach ułatwia, ale pod warunkiem, że obrazki jakoś kojarzą się z treścią.

Na stronie początkowej:
- facet w kasku w żaden sposób nie kojarzy mi się z oprocentowaniem czegoś tam (trzeba by dokładniej się doczytać czego),
- co ma latawiec do kredytu odnawialnego,
- a miedzy tym widzę zagrożenie w rękawicach bokserskich za 3,5%,
- ta w okularach to może jakoś się z biznesem kojarzy,
- no i mpasiak to chyba faktycznie rodzaj ikony, itd.

Czyli jak szukam ikony to mi obrazek mpasiaka pomoże, tylko po co ja miałbym na stronie banku szukać ikony ?
P.G.

Data: 2014-09-02 18:36:36
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

[...]

A co z nie-reklam jest na niejednolitym tle?

[...]

Ale Ty ciągle tylko reklamę opisujesz, a nie core, czyli serwis transakcyjny.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 20:31:40
Autor: Piotr Gałka
demo nowy mbank

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnm0bsgk.h7u.proteuspl-test.org...

Ale Ty ciągle tylko reklamę opisujesz, a nie core, czyli serwis transakcyjny.

Nie wiem jak wygląda dalej :) , a nie rozumiem dlaczego bank reklamuje kask, rękawice bokserskie i latawiec :).
Nie mam czasu uczyć się nowego.
Normalnie loguję się na kilkanaście sekund.
Od razu klikam "Odbiorcy zdefiniowani" pod Ekontem, potem w jednego z nich, kwota, ewentualnie kod i wylogowanie.
Nie spodziewam się aby nowy interfejs był jakoś wyraźnie szybszy w moim zastosowaniu.
P.G.

Data: 2014-09-02 21:28:35
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

Normalnie loguję się na kilkanaście sekund.
Od razu klikam "Odbiorcy zdefiniowani" pod Ekontem, potem w jednego z nich, kwota, ewentualnie kod i wylogowanie.

Jak się ma 3 na krzyż, to nie jest. Jak się ma ich znacząco więcej, to jest.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 22:00:00
Autor: MarcinF
demo nowy mbank

[...]

Większość użytkowników kont osobistych loguje się do systemu
transakcyjnego by sprawdzić saldo i wykonać któryś z kilku
"na krzyż" zdefiniowanych przelewów. Dlatego przesiadka
na nowy lepszy interfejs po pierwsze nie wydaje im się potrzebna,
a po drugie nic nie wnosi w kwestii wygody obsługi.

Data: 2014-09-02 22:49:04
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank
MarcinF <marfi@interia.pl> writes:

[...]

Zdefiniuj "kilka na krzyż". Ja jestem prostym ludkiem, a mimo to mam
zdefiniowanych >50 przelewów.
KJ

Data: 2014-09-02 23:18:58
Autor: oszczedny
demo nowy mbank
no to chyba jednak nie jestes takim prostym ludkiem. ja mam 7 a mbank to moje glowne konto...
pozdrawiam
oszczedny

Data: 2014-09-03 00:40:20
Autor: MarcinF
demo nowy mbank
W dniu 2014-09-02 o 22:49, Kamil Jońca pisze:

Zdefiniuj "kilka na krzyż".

http://sjp.pwn.pl/slownik/2470765/kilka_I  :)

Ja jestem prostym ludkiem, a mimo to mam zdefiniowanych >50 przelewów.

I pewnie masz rachunki w >10 bankach, to normalne po tylu latach
na tej grupie, ale w przypadku przeciętnego klienta banku
"kilka" jest bardziej prawdziwe :)

Data: 2014-09-03 01:53:07
Autor: J.F.
demo nowy mbank
Dnia Tue, 02 Sep 2014 22:49:04 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

Do czego ?

Woda, prad, gaz, internet, telewizja, z 5 telefonow, kredyt za dom, za
samochod, za drugi samochod, telewizor, pralka, konto zony, konto
wspolne, co by tu jeszcze ... a smieci.

No i zostaja inne wlasne konta, ale prosty ludek raczej ich nie ma 30.

J.

Data: 2014-09-03 06:11:59
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Do znajomych i rodziny. Wolę mieć podefiniowane, niż szukać w historii. KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/

Data: 2014-09-03 08:09:52
Autor: Piotr Gałka
demo nowy mbank

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87zjehz6k0.fsfalfa.kjonca...

Do znajomych i rodziny. Wolę mieć podefiniowane, niż szukać w historii.

Jeśli nowy interfejs potrafi (tego nie wiem) kontrolować sumę przelewów do wybranych odbiorców za ostatnie 5 lat to w takim przypadku faktycznie mogła by być pożyteczna wartość dodana w stosunku do starego interfejsu.
Ktoś wie? Ma taką funkcjonalność ?
P.G.

Data: 2014-09-03 09:28:23
Autor: J.F.
demo nowy mbank
Dnia Wed, 03 Sep 2014 06:11:59 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

Oczywiscie, ale podejrzewam ze nadal uzywasz "kilku na krzyz". A znajomi ... jesli zmieniaja konta jak niektorzy na tej grupie, to
psu na bude taka definicja :-)

J.

Data: 2014-09-03 08:03:42
Autor: Piotr Gałka
demo nowy mbank

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:874mwp21fj.fsfalfa.kjonca...

Zdefiniuj "kilka na krzyż". Ja jestem prostym ludkiem, a mimo to mam
zdefiniowanych >50 przelewów.

No to jestem jeszcze prostszym ludkiem.
Mam pewnie ze 30 zdefiniowanych, tylko dlatego, że nie mam czasu wywalić zbędnych.
Używane to tylko:
- czynsz,
- energia,
- czesne za szkołę,
- komitet rodzicielski w innej szkole,
- RTV (raz na rok),
- konta w innych bankach (kilka)

Czyli rzędu 10.
P.G.

Data: 2014-09-03 08:01:00
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Więc nowy system nieznacznie im przyspieszy, bo też i nie ma za
bardzo czego więcej przyspieszać.

Dlatego przesiadka na nowy lepszy interfejs po pierwsze nie wydaje im się potrzebna, a po drugie nic nie wnosi w kwestii wygody obsługi.

Wnosi tym którzy używają systemu nie tylko do kilku przelewów
w miesiącu.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 17:30:55
Autor: Krzysiek
demo nowy mbank
[...]

Przede wszystkim chodzi o drastyczną zmianę w interfejsie (nieszczęsne parcie na obsługę dotykiem wszędzie?) oraz poukrywanie niektórych opcji, które wcześniej były "pod ręką". W tych kwestiach IMO porównanie jest idealne.

Ale po co miałby? Co jest takiego strasznego w tym nowym interfejsie?
Jedyne co słyszę, to że "jest facebookowy". Jej. Wykorzystanie nowszych
technologii jest takie złe? No come on.

IMO w pewnych dziedzinach "nowsze technologie" (czyt. często zbędne wodotryski lub zbędne komplikowanie rzeczy prostych) są niewskazane. Interfejs bankowy przede wszystkim powinien być prosty i funkcjonalny, a nie piękny i pstrokaty, ale po części rozumiem  mBank... wszakĹźe jeśli chcą przyciągnąć młody narybek to muszą iść z "modą"... niestety :(

Data: 2014-09-02 18:54:55
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, Krzysiek <spam@home.pl> wrote:
[...]

Ale teraz dużo więcej jest "pod ręką", więc?
I gdzie masz tam parcie na "dotyk"?

IMO w pewnych dziedzinach "nowsze technologie" (czyt. często zbędne wodotryski lub zbędne komplikowanie rzeczy prostych) są niewskazane. Interfejs bankowy przede wszystkim powinien być prosty i funkcjonalny, a nie piękny i pstrokaty, ale po części rozumiem  mBank... wszakże jeśli chcą przyciągnąć młody narybek to muszą iść z "modą"... niestety :(

I twoje doświadczenie w UX oceniasz na? :) To nie jest kwestia mody, a ostatnio do UX przykłada się dużo większą wagę.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 23:20:33
Autor: J.F.
demo nowy mbank
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał
On 2014-09-02, Krzysiek <spam@home.pl> wrote:
[...]

Jesli w ramach tych technologii facebook wie wszystko o twoich kontach, to zle.

Jesli nowe technologie to Ajax ... tez zle. Zmusza do nowych przegladarek, zupelnie bez potrzeby.
Na komputerze moze sobie poradze, a co tam klientow z Linuxem czy innymi egzotycznymi systemami mamy w d*, niech ida z postepem.
Ale wyjezdzam np na urlop, mam tylko telefon czy tablet i tez mnie maja w d*.

Opery nie obsluguje, choc to moze i dobry pomysl, bo  Opery do banku lepiej nie uzywac.
Na Androidzie dziala, na mojej starej nokii juz nie dziala .. cholera, ona nie taka stara. I nawet niektore flashe obsluguje, a to g* zalogowac sie nie pozwala.
P.S. Na androidzie glowna strona nie daje sie powiekszac, no ale oba interfejsy daja.
Ma byc prosty interfejs w HTML, a nie w javascripcie.
Potem np Copy&Paste nie dziala, albo dziala jak chce.

Choc przyznaje, Ajax ma tez zalety, np do rozwijania historii.

A pare wad tosmy juz dyskutowali:
-pelno obrazkow, duze transfery - choc to bylo dyskusyjne. Obrazki jednak niewatpliwie sa.
-porozrzucane i poukrywane rozne funkcje - potem trzeba sie naklikac aby znalezc w razie zapomnienia.
-obsluga w wielu miejscach nieintuicyjna, np wprowadzanie do ksiazki odbiorcow

Przyznaje, ma pare zalet, wreszcie jest oprocentowanie lokat pokazane (tylko po co, skoro za male), kategorie wydatkow sie przydaja, budzety moga pomoc.
Dziala to jeszcze kiepsko, ale krok jest w dobra strone. Tylko niekoniecznie musial byc z dobrodziejstwem nowego interfejsu.

Paru funkcji brakuje, ale to i w starym brakowało, i inni tez nie oferuja. Np operator telefonu zmienia bank i konto - a ja chcialbym miec stare ciagle zdefiniowane w systemie aby wiedziec ze to byl przelew za telefon, ale uczynic nieaktywnym, zeby przypadkiem tam nie przelac.

J.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-03 06:21:31
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank

On 2014-09-02, Krzysiek <spam@home.pl> wrote:
[...]

A wie?

[...]
Linux oraz budżtowy tablet z androidem - działa.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-09-03 09:26:05
Autor: J.F.
demo nowy mbank
Dnia Wed, 03 Sep 2014 06:21:31 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

A ch* wie - te portale spolecznosciowe w pewnym momencie zrobily sie
bardzo zachlanne i wyciagaly z przegladarek wszystkie informacje.

No i oczywiscie mamy "przelew do facebooka".

[...]

Teraz dziala, a za rok moze wprowadza jeszcze nowsza technologie i
przestanie. A Wojciech oczywiscie spyta "czy to zle" ..

Jak pisalem - glownej strony banku na telefonie powiekszyc nie moge.
Wszystkie inne moge, a tej nie ...

J.

Data: 2014-09-03 09:33:57
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Linux oraz budżtowy tablet z androidem - działa.

Teraz dziala, a za rok moze wprowadza jeszcze nowsza technologie i
przestanie. A Wojciech oczywiscie spyta "czy to zle" ..

Nie przestanie.

Jak pisalem - glownej strony banku na telefonie powiekszyc nie moge.
Wszystkie inne moge, a tej nie ...

Ale po co Ci desktopowa strona na telefonie?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-03 10:36:20
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank
[...]

No, ale jeśli wyciagają "z przeglądarki"  (co to swoja drogą znaczy?) to
chyba wyciagną i przy starym i przy nowym chyba, że czegoś nie rozumiem?

No i oczywiscie mamy "przelew do facebooka".
No i?

Teraz dziala, a za rok moze wprowadza jeszcze nowsza technologie i
przestanie. A Wojciech oczywiscie spyta "czy to zle" ..
Wiesz. Ja pamiętam czasy Aktiweksa w BPH, stron "IE only" i naprawdę
_teraz_ nie ma na co narzekać - banki się trochę nauczyły, może trochę
technika poszła do przodu i jest łatwiej pisać przenośny soft, i jakoś
nie boję się że "przestanie  działać"

Jak pisalem - glownej strony banku na telefonie powiekszyc nie moge.
Wszystkie inne moge, a tej nie ...

Może trzeba używać tej mobilnej aplikacji? (NIe wiem, nie uzywam)

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/

Data: 2014-09-03 08:45:52
Autor: jureq
demo nowy mbank
Dnia Wed, 03 Sep 2014 10:36:20 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Ja pamiętam czasy Aktiweksa w BPH, stron "IE only" i naprawdę
_teraz_ nie ma na co narzekać - banki się trochę nauczyły, może trochę
technika poszła do przodu i jest łatwiej pisać przenośny soft, i jakoś
nie boję się Ĺźe "przestanie  działać"

To dlaczego chat w mB jest "windows only"?

Data: 2014-09-03 10:50:27
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> writes:

[...]

1. Nie wiem.
2. Ale ttylko chat, a nie cały system transakcyjny
3. <złośliwie> a chat w starym systemie to pod jakim systemem chodzi
</złośliwie>
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-09-04 00:13:54
Autor: J.F.
demo nowy mbank
[...]

Niektore wyciagania wymagaja umieszczenia stosownego przycisku na
stronie.

No i oczywiscie mamy "przelew do facebooka".
No i?

Nie wiem jak dziala, ale zakladam ze FB jakos w tym posredniczy.
[...]

Jedno i drugie. Javascript dosc mocny, choc w sumie chyba juz od wielu
lat, i banki i tfurcy sie czegos nauczyli.

i jakoś nie boję się że "przestanie  działać"

Jak uzywasz w miare nowego i popularnego systemu to nie ma sie czego
bac, ale jak lubisz cos starego to jest.

O, wlasnie przestalo dzialac. telefon z Androidem, w miare nowy i
Aero2. Ladowala sie strona ladnych pare minut i nie zaladowala do
konca ...

Jak pisalem - glownej strony banku na telefonie powiekszyc nie moge.
Wszystkie inne moge, a tej nie ...
Może trzeba używać tej mobilnej aplikacji? (NIe wiem, nie uzywam)

Mobilna aplikacja jest z zalozenia jeszcze mniej kompatybilna.
A ta w dodatku jest kulawa.

J.

Data: 2014-09-04 05:06:39
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank
[...]

No dobrze, ale jaki to ma związek z różnicą stary/nowy interfejs?

No i oczywiscie mamy "przelew do facebooka".
No i?

Nie wiem jak dziala, ale zakladam ze FB jakos w tym posredniczy.

No i ? Jaki związek ze starym nowym interfejsem? Zwłaszcza jeśli nikomu
"na fejsa" nie przelewasz?

[...]

Jak uzywasz w miare nowego i popularnego systemu to nie ma sie czego
bac, ale jak lubisz cos starego to jest.

Ale to chyba zawsze tak było? A z mojego punktu widzenia i tak jest o
wiele lepiej niż było.

Data: 2014-09-04 14:17:24
Autor: J.F.
demo nowy mbank
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości
[...]

Na starej nie bylo przycisku facebooka :-)

[...]

W nowym mam wrazenie ze bank do tego zacheca.
W starym sie nie dalo :-)

Jak uzywasz w miare nowego i popularnego systemu to nie ma sie czego
bac, ale jak lubisz cos starego to jest.
Ale to chyba zawsze tak było?

Zawsze, i zawsze byly z "nowoczesna technologia" problemy.
Wiec sie dziwie ze mbank w to poszedl.

[...]

No i czas pomyslec nad opuszczeniem miedzy wylaczeniem starego interfejsu a kolejnymi wakacjami czy feriami :-)

Choc to chyba wina Aero2, albo telefonu ... ale przez wifi dziala, a na wolnym laczu juz kiepsko :-P

J.

Data: 2014-09-02 12:37:14
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, gg <gg@gg.com> wrote:

[...]

Żartujesz, czy tak poważnie?
Jesteś pracownikiem mbanku, a może brałeś udział w tworzeniu tego gówna?

Znaczy nie widziałeś, nie pracowałeś, ale oceniasz jako "gówno" z defaulta?
Dojrzałe.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 12:51:26
Autor: gg
demo nowy mbank
On 2014-09-02, gg <gg@gg.com> wrote:

[...]

[...]

Właśnie dlatego chciałem wersję demo, resztę już dopisałem w wyjaśnieniu.
Brak wersji demo to dopiero dojrzałe...
Jak mam niby przekonać się o wyższości nowego, jestem BARDZO zadowolony ze starego i jeżeli nie zostanę zmuszony to będę pracował na nim.
Z tego co słyszałem najpierw wyłączają tym co logują się na nowy... to zresztą byłoby logiczne.
Pozdr JT

Data: 2014-09-02 03:55:30
Autor: Konfabulator
demo nowy mbank
Wersja demo nie powstała świadomie, dlatego, że może jeszcze nie na tym etapie, ale generalnie nie każdy w systemie będzie widział i miał dostęp do tego samego zestawu funkcji. A opracowywanie nowego demo, kiedy cała para idzie w integrację wszystkich systemów detalicznych pozostałych po BRE Banku jest zbyt kosztowne.

Data: 2014-09-02 12:08:14
Autor: mierzvoj
demo nowy mbank
 A opracowywanie nowego demo,
kiedy cala para idzie w integracje wszystkich systemów detalicznych
pozostalych po BRE Banku jest zbyt kosztowne.

a moze podzielisz sie wiedza, kiedy przypuszczalnie nowy interfejs obejmie klientow Multi? pozdrawiam

-- -
Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-09-02 05:17:54
Autor: Konfabulator
demo nowy mbank
"a moze podzielisz sie wiedza, kiedy przypuszczalnie nowy interfejs obejmie klientow
Multi? pozdrawiam "

Wszystko w zasadzie zależy od projektu Orange Banku. Ale ja osobiście wierzę, że będzie to jeszcze w Ikw2015.

Data: 2014-09-02 13:33:17
Autor: gg
demo nowy mbank
W dniu 02-09-2014 12:55, Konfabulator pisze:
[...]

OK przynajmniej teraz już wiem o co chodzi.
Szkoda że bank oszczędza na takich rzeczach.
Czy zmiana interfejsu była w ogóle potrzebna?
Rozumiem że głównym problemem była mnogość systemów i potrzeba ich integracji?
A nie można było dać większego wyboru dla użytkownika jeżeli chodzi o wygląd graficzny?
A może się da zmienić?
Pozdr JT

Data: 2014-09-02 05:13:05
Autor: Konfabulator
demo nowy mbank
"Czy zmiana interfejsu by�a w og�le potrzebna?
Rozumiem �e g��wnym problemem by�a mnogo�� system�w i potrzeba ich
integracji?
A nie mo�na by�o da� wi�kszego wyboru dla u�ytkownika je�eli chodzi o
wygl�d graficzny?
A mo�e si� da zmieni�? "

Skoro bank zdecydował się wydać 100 mln to pewnie była _jemu_ ta zmiana potrzebna, a zmiany dla klientów są niejako pochodną. Oprócz mnogości systemów był też problem samej infrastruktury (nie do końca w sumie rozwiązany) i systemu, którego Ty nie widzisz, do obsługi. Nie wiem też co nie pasuje Ci w wyglądzie graficznym? Tak naprawdę wszystko jest pod ręką, tylko musisz znaleźć raz ścieżkę do danej opcji. Po 3 razie robisz to jak w starym, całkowicie nad tym nie myśląc, a do dyspozycji masz też nowe opcje. A jeśli drażnią Cię kolorki to skórki może będą, ale ustalmy, że to czy bank jest na łowicko, niebiesko czy biało-czarno powinno mieć trzeciorzędne znaczenie. I prezesi dawno powiedzieli, że godzą się na utratę tych kilku procent, którzy są tak związani z tekstowym systemem, że nie przejdą na ten nowy. Jest to dokładnie zbadana i określona grupa, która nie akceptuje żadnych zmian, a bank nie może stać w miejscu. Problem tych ludzi polega na tym, że takiego systemu jak w starym mBanku nigdzie nie ma. Albo coś nie działa 100% online, albo coś innego im znowu nie będzie pasowało. Po wyłączeniu "na siłę" starego większość z nich w kilka dni przestawi się na nowy serwis i tak to się skończy. Zresztą ja byłem od początku zwolennikiem tezy, że stary system należało wyłączyć natychmiast, gdy nowy miał już wszystkie opcje starego.

Data: 2014-09-03 17:58:08
Autor: Dąbrowski
demo nowy mbank
W dniu 2014-09-02 14:13, Konfabulator pisze:

Nie wiem też co nie pasuje Ci w wyglądzie graficznym?

Prędkość otwierania strony. U mnie na wsi na załadowanie nowej strony mBanku muszę czekać czasami nawet minutę. Stara ładuje się w kilkanaście sekund. Mam kupiony najszybszy internet jaki tu jest dostępny a i tak nie jest wystarczająco szybki. Tak, wciąż w Polsce są takie miejsca.

Data: 2014-09-03 12:38:15
Autor: Konfabulator
demo nowy mbank
Do tych klientów adresowany jest dostęp mobilny przez aplikację lub lajt.mbank.pl

Nikt nie projektował nowego systemu na komputery i łącza sprzed 10 lat, tylko takie jakie są teraz i spodziewane w przyszłości. Postęp wymuszony występuje w każdej dziedzinie. Czy piszesz do tvp kalumnie, że nie możesz oglądac tv na starym kineskopie, albo przez dekoder i obraz jest ucięty i o jakości poniżej krytyki? Nie, przeszedłeś na cyfrę, bo nie miałeś wyboru. Bank miał podobny problem i zrobił to co zrobił. Efekt jest taki, że wszyscy nowi klienci akceptują system od razu, większość starych po kilku dniach pracy, a część nie zaakceptuje go i tyle. Wszystko jest oszacowane i policzone, a decyzja podjęta. Odwrotu nie będzie.

Data: 2014-09-04 09:25:03
Autor: Piotr Gałka
demo nowy mbank

Użytkownik "Konfabulator" <konfabulator@10g.pl> napisał w wiadomości news:b021093c-c85d-46e3-929a-09e523a8aa8agooglegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
Nie rozumiem porównania - przecież to działania w dokładnie przeciwne strony.
TV cyfrowa pozwala zaoszczędzić pasmo (w paśmie w którym dotychczas mieścił się 1 kanał teraz mieści się 7).
A nowy interfejs mBanku zajmuje pewnie kilka razy więcej pasma niż stary.
Czyli TV cyfrowa oszczędza zasoby, a mBank zużywa na przesyłanie kompletnie zbędnych grafik.

Transmisję danych można przeliczyć na zużycie energii, emisję CO2 itp. Jak Kowalski wyśle Malinowskiemu kilka zdjęć to ilość jest śladowa, a i zdjęcia pewnie przesłane nie całkiem bez sensu. Ale miliony logowań dziennie, codziennie i każde połączone ze zbędnym transferem to mi podchodzi pod kolejny temat po żarówkach i odkurzaczach :).
P.G.

Data: 2014-09-04 22:11:27
Autor: J.F.
demo nowy mbank
Dnia Wed, 3 Sep 2014 12:38:15 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):
Do tych klientów adresowany jest dostęp mobilny przez aplikację lub lajt.mbank.pl

Niestety - one sa tak ograniczone, ze sie nie nadaja do uzytku. No, ale w sytuacji awaryjnej wystarcza, i w zasadzie wiecej nie musza.

Nikt nie projektował nowego systemu na komputery i łącza sprzed 10
lat, tylko takie jakie są teraz i spodziewane w przyszłości. Postęp
wymuszony występuje w każdej dziedzinie.

No ale pomysl, mamy stary komputer i stare lacze, wyswietlamy np
historie konta, wystarcza nam np 500 bajtow na operacje.

Potem komputery sie ulepszaja, lacza sa szybsze, mozemy sobie pozwolic
na 5KB, czy 50KB ... oczywiscie trzeba isc z postepem i wykorzystac te
50KB do zapisu daty, kwoty i opisu operacji :-)

Czy piszesz do tvp
kalumnie, że nie możesz o oglądac tv na starym kineskopie, albo
przez dekoder i obraz jest ucięty i o jakości poniżej krytyki? Nie, przeszedłeś na cyfrę, bo nie miałeś wyboru.

Napisalbym, ale do kogo ? Nowy, szerszy obraz, na starym telewizorze
.... czemu tam dodali czarne paski u gory i dolu, a nie obcieli boki ?
Na bokach i tak zazwyczaj nieistotne rzeczy, a przynajmniej obraz
bylby na pelna wysokosc.

Ale ja wiem, to spisek producentow, oni chca wiecej nowych telewizorow
sprzedac :-)

J.

Data: 2014-09-04 23:16:48
Autor: Joossef
demo nowy mbank
W dniu 04.09.2014 o 22:11 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ale ja wiem, to spisek producentow, oni chca wiecej nowych telewizorow
sprzedac :-)

I komputerĂłw :)

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2014-09-04 23:32:33
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale pomyśl masz starego VideoCD i możesz pomieścić 10 filmów na 4 GB,
a tu taki bluray i masz 0.5 filmu. Bezsens nie? Ech. W dzisiejszych czasach i maszynach walczenie o każdego bajta jest *ekonomicznie* bez
sensu. W przyszłości będzie *jeszcze bardziej bez sensu*. Programiści
są drożsi niż maszyny i łącza.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-04 23:57:34
Autor: MarcinF
demo nowy mbank

[...]

Przelew to tak naprawdę przesłanie niewielkiej porcji danych,
czynność zlecania można upiększyć i zużyć wielokrotnie więcej
danych niż potrzeba, ale to nie zmieni efektu.

Data: 2014-09-05 08:53:08
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-04, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Problem w tym, że system transakcyjny to nie tylko "przelew".
I tak, zmienia. A korzystając z Twojej argumentacji należałoby
optować za powrotem do DOSu i a obsługiwanie internetu załatwimy
przez telnet, bo przecież wszystkie interfejsy graficzne, czy
choćby tekstowe to jest "wielokrotnie więcej danych niż potrzeba".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-06 02:08:00
Autor: Chris94
demo nowy mbank
Dnia Fri, 5 Sep 2014 08:53:08 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

Ale GUI wymyślono po to, żeby korzystanie z komputera stało się
łatwiejsze, podczas gdy "wodotryski" obecnie instalowane przez banki
służą tylko zaspokojeniu czyichś ambicji, a dla użytkownika stanowią
głównie dodatkowe utrudnienie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-09-06 11:00:43
Autor: MarcinF
demo nowy mbank

[...]

W profesjonalnym świecie, tam gdzie naprawdę liczy się szybkość, szerokie możliwości i wygoda, króluje linia komend, więc nie
idealizowałbym tak interfejsów graficznych.

Nie wymagam obsługi banku przez ssh, podchodzę do tego praktycznie,
chcę aby typowe czynności odbywały się jak najszybciej, wymagały
jak najmniej ruchów myszą i kliknięć, nie chcę by moją uwagę
rozpraszały przy tym zbędne mi informacje np. w postaci obrazków
czy animacji.

Data: 2014-09-06 11:10:24
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank
[...]

No, MS też w linii serwerowej wraca do linii komend :)

[...]
Animacje można wyłączyć, a obrazków w nowym interfejsie za wiele nie
widziałem. (Po zalogowaniu). Nie żebym był jakimś jego wielkim
fanem. Ale nie jest też tak, że któryś z nich to dno i 5 metrów mułu. Po
prostu trzeba się przyzwycaić. To co naprawdę miałbym do zarzucenia, to słabe jego przetestowanie i
nieprzemyślenie paru mniej typowych operacji. KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-09-06 12:36:00
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-06, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

[...]

I wymagana jest nauka tychże.

Nie wymagam obsługi banku przez ssh, podchodzę do tego praktycznie,
chcę aby typowe czynności odbywały się jak najszybciej, wymagały
jak najmniej ruchów myszą i kliknięć,

I to właśnie nowy interfejs osiągnął (względem starego).

nie chcę by moją uwagę rozpraszały przy tym zbędne mi informacje np. w postaci obrazków czy animacji.

Animacje można wyłączyć. "Rozpraszających obrazków" to jakoś nie widziałem
specjalnie więcej niż w innych bankach.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-06 20:11:13
Autor: Krzysztof Halasa
demo nowy mbank
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

Ale pomyśl masz starego VideoCD i możesz pomieścić 10 filmów na 4 GB,
a tu taki bluray i masz 0.5 filmu. Bezsens nie? Ech. W dzisiejszych czasach i maszynach walczenie o kaĹźdego bajta jest *ekonomicznie* bez
sensu. W przyszłości będzie *jeszcze bardziej bez sensu*.

W alternatywnej rzeczywistości chyba. Ciekawe po co w takim razie te
wszelkie boje o H.264 (i np. CABAC), VP8, MP3, FLAC itd. jeśli
wystarczyłby np. RLE, MPEG-2, PCM, czy inny G.723.

To Ĺźe "end-userom" (taki mBank jest rodzajem end-usera) nie zaleĹźy (ani
że w ogóle nie mają świadomości istnienia takich problemów), to inna
sprawa.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-09-06 22:02:31
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-06, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
[...]

Przyczyny są różne, także (a może głównie) "polityczne" i ideologiczne.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-03 19:50:13
Autor: MarcinF
demo nowy mbank
W dniu 2014-09-03 o 17:58, Dąbrowski pisze:

[...]

Właśnie, wystarczy wyjechać za miasto, wraz z końcem zasięgu lte i 3g
zaczyna się rzeczywistość, w której trudno cieszyć się z zalet
nowego lepszego interfejsu.

Data: 2014-09-03 20:27:21
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-03, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Miejsc bez 3G to akurat dość trudno znaleźć. Pociągiem jak jechałem to na 5 godzin trasy chyba przez 10 minut tylko nie miałem internetu 3G. A tak
normalnie pracowałem i nie było problemów. Więc nie przesadzajmy.
I nie równajmy w dół, bo jakiś 1% użytkowników nie ma warunków
(albo nie chce ich mieć).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-03 20:39:18
Autor: oszczedny
demo nowy mbank
ciekawe skad wniosek ze jest ich akurat 1%, bo nawet jakby patrzec poprzez
pryzmat pociagu to 10 min to nie jest 1% z 5 h... no ale pewnie sie
wesprzesz bledem statystycznym... cos jakbys na sile chcial przekonac innych
ze masz racje ale mysl tam sobie co chcesz... kiedys juz mi podpadles wiec z toba dyskutowal nie bede...

oszczedny

Data: 2014-09-03 20:55:31
Autor: Rafal Jankowski
demo nowy mbank
On Wed, 3 Sep 2014, oszczedny wrote:

ciekawe skad wniosek ze jest ich akurat 1%, bo nawet jakby patrzec poprzez
pryzmat pociagu to 10 min to nie jest 1% z 5 h... no ale pewnie sie
wesprzesz bledem statystycznym...

Ale skąd wniosek, że 1% obszaru to 1% użytkowników? Użytkownicy zwykle są mocniej zagęszczeni w obszarach, gdzie 3G działa.
Oczywiście, że nowy interfejs mBanku jest kompletnie zrypany. Wiem, bo raz się przez przypadek do niego na jakieś 10 sekund zalogowałem.

Data: 2014-09-03 21:02:16
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank
Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> writes:

[...]

Ale odróżnijmy 2 rzeczy:
1. ergonomia
2. transfer/wymagania

Co do ergonomii to sądzę, że chyba nowy jest nie gorszy niż stary
(-błędy) a może nawet lepszy

Co do wymagań (np. transfer) to niewykluczone, że stary lepszy .

KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/

Data: 2014-09-03 21:15:35
Autor: oszczedny
demo nowy mbank
to nie jest wniosek. staram sie tylko zrozumiec skad wytrzasnal ten 1% a skoro pisal o pociagu to moze tym sie kierowal.
pozdrawiam
oszczedny

Data: 2014-09-03 21:41:29
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-03, oszczedny <oszczedny@polska.pl> wrote:
ciekawe skad wniosek ze jest ich akurat 1%, bo nawet jakby patrzec poprzez
pryzmat pociagu to 10 min to nie jest 1% z 5 h...

10 min _przez lasy i zadupia_.
Na pewno mieszka tam tyle samo osób co w dajmy na to Wrocławiu. Jasne.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-06 11:18:49
Autor: Maciek
demo nowy mbank
10 min _przez lasy i zadupia_.
Na pewno mieszka tam tyle samo osób co w dajmy na to Wrocławiu. Jasne.
Ale jak już wyjedziesz na to zadupie w wakacje, czy nie daj boże za
granicę, to czasem też potrzebujesz do banku zajrzeć.

Maciek

Data: 2014-09-06 12:31:42
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-06, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

[...]

Na pewno mieszka tam tyle samo osób co w dajmy na to Wrocławiu. Jasne.
Ale jak już wyjedziesz na to zadupie w wakacje, czy nie daj boże za
granicę, to czasem też potrzebujesz do banku zajrzeć.

A co jak w ogóle internetu nie ma? Jak szaleć i pokazywać brak organizacji
to na całego.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-03 20:42:10
Autor: Kamil Jońca
demo nowy mbank

On 2014-09-03, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Erm. Pod warunkiem, że masz "właściwego" operatora. W przypadku Play
jest z tym baardzo różnie.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-09-03 21:41:46
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank

On 2014-09-03, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

To jest właśnie przypadek "albo nie chce".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-04 11:41:48
Autor: gg
demo nowy mbank
W dniu 02-09-2014 14:13, Konfabulator pisze:

Skoro bank zdecydował się wydać 100 mln to pewnie była _jemu_ ta
zmiana potrzebna, a zmiany dla klientów są niejako pochodną.

100 mln to nie jest dużo dla banku, szczególnie, że płaci zawsze klient - albo już płacimy za nowy interfejs, albo za chwilę będziemy to robić...

Nie wiem też co nie pasuje Ci w wyglądzie graficznym?

Jakby to opisać? Może tak: jak popatrzyłem na nowy interfejs( nie mówiąc już o nowym dizajnie strony www banku) to poczułem się jakbym miał "kurwiki w oczach"
Cytując kogoś z innej grupy:
"...Facetem trzeba być...i analogicznie do kolorów rozpoznawać rzeczy, które mogą być:
fajne,
pedalskie,
chujowe..."
Niestety do nowego mbanku pasuje mi to trzecie...

Pozdr JT

Data: 2014-09-02 13:03:40
Autor: Imka
demo nowy mbank
Dnia Tue, 02 Sep 2014 12:51:26 +0200, gg napisał(a):

[...]

Nie ma wersji demo, szukałam już dawno i znalazłam tylko cztery
'instruktażowe' filmiki < 1 min, gdzie i tak początek i koniec to
żałosna autoreklama 'och, jacy jesteśmy wspaniali'.

Też widywałam "zza pleców", też obejrzałam sobie tylko te filmiki, bo
dema nie ma i na tej podstawie wyrobiłam sobie sobie niepochlebną opinię
- cała idea stanowczo mi nie odpowiada.

Też nigdy się nie logowałam do nowego - celowo; z nieukrywaną
ciekawością czekam kiedy mnie siłowo zalogują do nowego interfejsu i jak
będzie ten proces wyglądał.

--
Imka

Data: 2014-09-02 17:36:05
Autor: xbartx
demo nowy mbank
W dniu 02.09.2014 o 13:03, Imka pisze:

Nie ma wersji demo, szukałam już dawno i znalazłam tylko cztery
'instruktażowe' filmiki < 1 min, gdzie i tak początek i koniec to
żałosna autoreklama 'och, jacy jesteśmy wspaniali'.

No ale tak to każdy robi, więc nie ma co specjalnie akurat na nich się o to złościć.

Też widywałam "zza pleców", też obejrzałam sobie tylko te filmiki, bo
dema nie ma i na tej podstawie wyrobiłam sobie sobie niepochlebną opinię
- cała idea stanowczo mi nie odpowiada.

Uważam, że 'zza pleców' to jednak trochę za mało aby stwierdzić kategorycznie że coś odpowiada czy nie. Wstępnie oczywiście można na pierwszy rzut oka ocenić coś na + lub - ale wiadomo, że pierwsze wrażenie jest często mylące ;)
Zauważ, że kilku starych użytkowników grupy ceni sobie przesiadkę na nowe www i po dostosowaniu i poznaniu zdecydowanie nie chce wracać do starego, także daj mu szansę.

Xenocide

Data: 2014-09-02 19:14:15
Autor: Imka
demo nowy mbank
Dnia Tue, 02 Sep 2014 17:36:05 +0200, xbartx napisał(a):

[...]

Ale mnie złoszczą nie tyle reklamy jako takie (aczkolwiek nie znoszę), a
fakt, że *zamiast* dać uczciwe demo, choćby okrojone, to odsyłają do
filmików zrobionych na odwal się, z których nie wynika nic. Poza
reklamami.

[...]

Co do funkcjonalności - zgoda, co do wyglądu - wystarczy jedno
spojrzenie żeby stwierdzić że coś jest nie do zniesienia.
Nic mnie nie zmusi do zdjęcia z Adblocka filtra ||mbank.pl/images^ ;)
Przynajmniej stronę główną da się *przeczytać*.
Miałam duże kłopoty z czytaniem tekstu umieszczonego na tle
różnokolorowych zdjęć.

Wstępnie oczywiście można na pierwszy rzut oka ocenić coś na + lub - ale wiadomo, że pierwsze wrażenie jest często mylące ;)

Co do wyglądu - rzadko, zeby nie powiedzieć - nigdy. Nigdy nie lubiłam
jarmarczności, a niestety tylko z tym wygląd mBanku mi się teraz
kojarzy.

Zauważ, że kilku starych użytkowników grupy ceni sobie przesiadkę na nowe www i po dostosowaniu i poznaniu zdecydowanie nie chce wracać do starego, także daj mu szansę.

Skoro funkcjonalność im odpowiada, to absolutnie nie mam zamiaru w tej
materii dyskutowac.
Ja potrzebuje samych podstaw, ktĂłre oferowane sa przez wszystkie inne
banki, większa funkcjonalnośc nie jest mi potrzebna, więc dlaczego mam
się katować kolorkami, obrazkami, ikonkami i jeszcze zdaje się jakimiś
animacjami, które żeby wyłączyć to też trzeba ponoć nieźle się naszukać?

Dobrze Ĺźe jeszcze muzyczka nie przygrywa... ;)

--
Imka

Data: 2014-09-03 13:22:10
Autor: Joossef
demo nowy mbank
W dniu 02.09.2014 o 13:03 Imka <spamtrapimki@gazeta.pl> pisze:

Dnia Tue, 02 Sep 2014 12:51:26 +0200, gg napisał(a):

Znaczy nie widziałeś, nie pracowałeś, ale oceniasz jako "gĂłwno" z  defaulta?
Dojrzałe.

Właśnie dlatego chciałem wersję demo, resztę juĹź dopisałem w  wyjaśnieniu.
[...]

Imka, nie sądziłem, że kiedykolwiek będę się z Tobą w 100% zgadzał.
A jednak - stało się :)

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2014-09-03 19:14:30
Autor: Imka
demo nowy mbank
Dnia Wed, 03 Sep 2014 13:22:10 +0200, Joossef napisał(a):

[...]

Wypadek przy pracy, nie ma powodu do paniki.
Wstrzymaj oddech, policz wolno do dziesięciu i napij się zimnej wody.

Przejdzie Ci.

--
Imka
;)

Data: 2014-09-02 14:30:57
Autor: J.F.
demo nowy mbank
Użytkownik "gg"  napisał w wiadomości
[...]

Logiczne byloby wylaczyc najpierw tym co sie NIE loguja na stary.

Choc w sumie - po co wylaczac ? Licencje od klienta placa czy jak ?
Kiedys owszem, przyjdzie ten moment, ze trzeba bedzie powiedziec
"dosc placenia za dwa".

J.

Data: 2014-09-02 22:57:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
demo nowy mbank

"Wojciech Bancer" slrnm0b7eq.575.proteus@pl-test.org

gg> Żartujesz, czy tak poważnie?

Raczej kpi.

gg> Jesteś pracownikiem mbanku, a może brałeś udział w tworzeniu tego gówna?

Znaczy nie widziałeś, nie pracowałeś, ale oceniasz jako "gówno" z defaulta?

Ja widziałem -- katastrofa.

Data: 2014-09-02 12:44:01
Autor: gg
demo nowy mbank
W dniu 02-09-2014 12:31, gg pisze:
[...]

Chciałbym doprecyzować, że nowy interfejs widziałem tylko zza pleców innej osoby ;-) więc nie znam go od strony funkcjonalności, po prostu forma graficzna jest dla mnie nie do przyjęcia ( przypomina [ass]booka albo coś podobnego, a nie stronę banku) i dlatego chciałem sprawdzić czy da się tą całą zbędną grafikę wyłączyć i jednocześnie sprawdzić co jeszcze spieprzyli.
Jednocześnie nie chcę przyspieszyć przełączenia na nowy serwis, dlatego nie chcę logować się ze swojego konta.
Zaczynam rozumieć czemu nie ma wersji demo...
Pozdr JT

Data: 2014-09-02 12:52:55
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, gg <gg@gg.com> wrote:

[...]

[...]

W którym przepraszam miejscu to przypomina facebooka?
(nie mówiąc już o tym, że FB ma całkiem sensowny interfejs).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 13:27:47
Autor: gg
demo nowy mbank

W którym przepraszam miejscu to przypomina facebooka?
(nie mówiąc już o tym, że FB ma całkiem sensowny interfejs).

Ojej... skrót myślowy, poza tym nie pisałem o FB dosłownie, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?

W każdym wypadku cokolwiek przypomina, to na pewno nie system bankowy.
Pozdr JT

Data: 2014-09-02 13:31:24
Autor: Wojciech Bancer
demo nowy mbank
On 2014-09-02, gg <gg@gg.com> wrote:

[...]

W każdym wypadku cokolwiek przypomina, to na pewno nie system bankowy.

Przypomina. A Ty się bez sensu uprzedziłeś.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-02 14:21:02
Autor: gg
demo nowy mbank
On 2014-09-02, gg <gg@gg.com> wrote:

[...]

W każdym wypadku cokolwiek przypomina, to na pewno nie system bankowy.

Przypomina. A Ty się bez sensu uprzedziłeś.

Miałem na myśli dotychczasowe, używane przeze mnie systemy bankowe m.in stary mbank - a jest ich w sumie sześć.
Możesz mieć rację z tym uprzedzeniem, niestety mbank nie pomaga mi przekonać się do nowego interfejsu, co więcej robi wszystko, aby mnie zniechęcić...
Pozdr JT

Data: 2014-09-03 08:31:37
Autor: Mirek Ptak
demo nowy mbank
Dnia 2014-09-02 14:21,  *gg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dramatyzujesz jak stara baba :)
Też byłem na początku uprzedzony, ale nie mam juz z tym najmniejszego problemu - grafiki nie wyłączysz, ale animacje można wyłączyć a obsługa jest w sumie prosta i szybka.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-09-03 23:48:25
Autor: szakatak
demo nowy mbank

Dema nie ma i nie będzie.

Demo wkrótce będzie.

Data: 2014-09-02 08:22:16
Autor: darek12345
demo nowy mbank

P.S. Gdzie się przenosicie jak wam wyłączą stary interfejs?

Nigdzie sie nie przenosze, bo musialbym za duzo rzeczy zmieniac np. w pracy podac inny nr konta do przelewow. Przy czym mBank obecnie to dla mnie to glownie punkt dystrybucji srodkow do innych kont (wlasnie ze wzgledu na wygodny stary system transakcyjny). Na razie zalogowalem sie do nowego systemu raz, z ciekawosci i jak dotad korzystam ze starego systemu. Tylko jak widze, to ograniczaja powoli funkcjonalnosc starego systemu, bo np. IKE (indywiduale konto emerytalne) juz nie jest widoczne w starym systemie (kiedys bylo widac). Czyzby to stopniowe przygotowanie do tego, aby z duma powiedziec, ze nowy system transakcyjny ma duzo wieksza funkcjonalnosc niz stary?

Darek

Data: 2014-09-03 22:11:44
Autor: WAM
demo nowy mbank
On Tue, 02 Sep 2014 11:52:12 +0200, gg <gg@gg.com> wrote:

P.S. Gdzie się przenosicie jak wam wyłączą stary interfejs?
Zanim wyłączyli uciekłem do bzwbk korzystając z tego ze bank płacił za
KGP.

WAM
--
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2014-09-04 00:01:29
Autor: Joossef
demo nowy mbank
W dniu 03.09.2014 o 22:11 WAM <nospam@nowam.nopl.pl> pisze:

[...]

Ja jestem w trakcie przenosin. Wszystko juĹź przerzuciłem do banku, ktĂłry  ma interfejs nie tylko dla dwudziestolatkĂłw.
Przy okazji przerzuciłem rodzinę (przelewy wewnętrzne są ważne).
Nie lubię dostawać oczopląsu od oczojebnych kolorkĂłw i oglądać debilnych  reklam i animacji.
Wycinanki kurpiowskie wolę na festynach ludowych.
Młodym, wychowanym na fejsbuku i twitterze się podoba. Innym niekoniecznie.
Rzecz gustu i smaku.
Ale to się po prostu ma, albo jak widać po tfurcach wieśniackiego layoutu,  nie...

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2014-09-04 01:58:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
demo nowy mbank

"Joossef" op.xlmssrknms06zs@ms

: Rzecz gustu i smaku.

Gdy byłem małym chłopcem, uczono dzieci, że w książkach
ważna jest treść zapisana zwykle literami. Wydawnictwa
ozdobione ruchomymi figurkami czy odgłosami oraz obrazkami
mieliśmy uważać za niezbyt ;) wartościowe.

Bywa i tak, że jakiś pseudoartysta jest wyśmiewany:

  -- u ciebie trzeba podpisać zdjęcie
   lub
  -- u ciebie trzeba opisać serenadę. ;)

-=-

Dla mnie mBank był porażką niemal pod każdym
względem, ale MIAŁ dobry interfejs WWW. ,,Teraz już nic nie pozostało...''. ;)

-=-

Google mówi, że dziś rocznica narodziń JSłowackiego, tedy zacytujmy Beniowskiego:

   Chodzi mi o to, aby język giętki
   Powiedział wszystko, co pomyśli głowa:
   A czasem był jak piorun jasny, prędki,
   A czasem smutny jako pieśń stepowa,
   A czasem jako skarga nimfy miętki,
   A czasem piękny jak aniołów mowa...

Kiedyś ludzie wyrażali swe myśli słowami -- nie gifami czy efelvami. ;)

Data: 2014-09-04 09:54:47
Autor: Joossef
demo nowy mbank
W dniu 04.09.2014 o 01:58 Eneuel Leszek Ciszewski  <prosze@czytac.fontem.lucida.console> pisze:

[...]

Konfabulator i pozostali tfurcy kurpiowskiego layoutu są juĹź niestety  produktem reformy oświaty i giertychowej matury.
W końcu testy to ptaszkowanie obrazków :)

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2014-09-04 01:37:34
Autor: Kris
demo nowy mbank
W dniu czwartek, 4 września 2014 09:54:47 UTC+2 użytkownik Joossef napisał:
Konfabulator i pozostali tfurcy kurpiowskiego layoutu są już niestety  produktem reformy oświaty i giertychowej matury.

Tu bym taki stanowczy nie był.
Zrobili jak zrobili bo widocznie takie były potrzeby/oczekiwania klientów.
I pewnie w podobnym kierunku będą szły inne instytucje finansowe. Aby się rozwijać muza pozyskiwać nowych klientów a ci to pokolenie co mają troszkę inne wymagania niż Ty czy ja.
Mi tam akurat nowy interfejs nie przeszkadza, kolorkami i fleszami się nie przejmuję a funkcjonalnie jest wg mnie lepszy od starego.
A z przelewów na fejsbuk i innych podobnych wodotrysków nie korzystam. Ale znając życie pewnie to się upowszechni- taki PayPal to tez w sumie przelewy na meila.

Data: 2014-09-04 23:41:13
Autor: MarcinF
demo nowy mbank
W dniu 2014-09-04 o 10:37, Kris pisze:

Zrobili jak zrobili bo widocznie takie były potrzeby/oczekiwania klientów.

Potrzeby klientów w pewnym momencie przestały wystarczać, potrzeby się
kreuje i wmawia klientom, w ten sposób można zaspokoić ich więcej,
a na zaspokajaniu potrzeb się zarabia.

Data: 2014-09-04 23:55:03
Autor: Krystek
demo nowy mbank
W dniu 2014-09-04 23:41, MarcinF pisze:
W dniu 2014-09-04 o 10:37, Kris pisze:

Zrobili jak zrobili bo widocznie takie były potrzeby/oczekiwania
klientĂłw.

Potrzeby klientów w pewnym momencie przestały wystarczać, potrzeby się
kreuje i wmawia klientom, w ten sposób można zaspokoić ich więcej,
a na zaspokajaniu potrzeb się zarabia.

O to to. Te wszystkie (rzekome) ulepszenia, które służą tylko i wyłącznie do wyrywania kasy przez ich autorów.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-09-06 00:27:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
demo nowy mbank

"MarcinF" luama0$dsj$1@node1.news.atman.pl

Potrzeby klientów

IMO są odwiecznie te same -- ludzie pragną
chleba powszedniego oraz świętego spokoju!

Data: 2014-09-06 00:24:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
demo nowy mbank

"Kris" 0cd85376-935d-48d3-ab6d-ff8ba9d3f1dc@googlegroups.com

: Zrobili jak zrobili bo widocznie takie były potrzeby/oczekiwania klientów.

Przykładowo -- moje! ;) A że człek powinien najpierw
zająć się tym, co jest korzystne, a dopiero na końcu
(o ile w ogóle) ma prawo zajmowania się przyjemnościami
życia -- omijam nowy interfejs, aby pozostawić go klientom
(hedonistom) godniejszym ode mnie życia w luksusie i w rozkoszy. ;)

: I pewnie w podobnym kierunku będą szły inne instytucje finansowe.

Pewnie tak... Choć ja chcę zupełnie czegoś innego -- praktycznego.
Załóżmy, że chcę załżyj lokatę -- biorę (przytrzymuję myszą ikonę)
świnię z półki i stawiam na stole, po czym wkładam w nią tyle szmalu
(różnych banknotów i monet) ile chcę zdeponować na tej lokacie. ;)

Jeśli lokatę chcę zerwać przed czasem -- biorę z półki młotek
i tłukę w łeb mają świnię, uwalniając z niej moje surowce wtórne.
A że diabli wiedzą, które środki są nowe a które stary -- świnia
rośnie z dnia na dzień ukazując mi, jak wygląda sprawa odsetkowa...

Tu problem... Jak mierzyć czy ważyc tę świnię?
Przykładać do monitora linijkę? -- tam (na linijce) jednak są cyfry...

Ale każdy kto szuka -- znajduje. Rozwiązanie jest!!!
Na półce (może w szufladzie) są różnej świnie wielkości
i po prostu porównuję wielkość/rozmiar mojej z różnymi
wzorcowymi...

-=-

Co wówczas, gdy chcę przelać środki? Biorę odpowiedni nocnik
(wcześniej jakoś zdefiniowany -- przykładowo nocnik merytoryczny)
i po prostu leję do tego nocnika po kryjomu. ;)

-=-

Jak zobaczyc histprię kĄta? -- pozostawiam innym... ;)

-=-

: Aby się rozwijać muza pozyskiwać nowych klientów

Owszem -- każda metoda jest dobra, także ta, która pozyska ujemna liczbę klientów.

: a ci to pokolenie co mają troszkę inne wymagania niż Ty czy ja.

Ja mam prymitywne -- chcę szmalu!! Mogą być wiśnie,
orzechy, mandarynki, a nawet makulatura i złom...

: Mi tam akurat nowy interfejs nie przeszkadza, kolorkami

Mnie tak samo -- po prostu omijam ten interfejs.
Raz przeszkodził -- i ten jeden raz mi wystarczył.

: i fleszami się nie przejmuję

A jupiterami i reflektorami? Ja mam mocne oczy -- jaka małe dziecko
walnąłem nieraz fleszem prosto w oczęta, a nie były to króciuteńkie
flesze na 20 metrów, ale solidne... Wiesz, co czułem? Gorąco.
I oczywiście przez kwadrans miałem przed oczami czy jednym
okiem fioletową plamę.

: a funkcjonalnie jest wg mnie lepszy od starego.

Każdy ma innego starego...

: A z przelewów na fejsbuk i innych podobnych wodotrysków
: nie korzystam.

A ja -- o_czek_uję z niecierplowścią czasu, gdy ktoś skorzysta
z tej dobrotliwości w moim imieniu i zapomni mnie o tym powiadomić... ;)

: Ale znając życie pewnie to się upowszechni- taki
: PayPal to tez w sumie przelewy na meila.

Fajna sprawa te udogodnienia -- póki płacą za ich poznawanie. ;)

Data: 2014-09-05 08:17:14
Autor: WAM
demo nowy mbank
On Thu, 04 Sep 2014 00:01:29 +0200, Joossef <xxxgrimeksxxx@gmail.com>
wrote:

Młodym, wychowanym na fejsbuku i twitterze się podoba. Innym niekoniecznie.
Rzecz gustu i smaku.
To czy ładne czy nie to dla mnie bez znaczenia.
Dla mnie było utrudnieniem (chyba już tu o tym pisałem) to że bank
podzielił moje pieniądze między 2 kieszenie których nie pokazywał
równocześnie - rachunki dz.g. na innym ekranie, rachunki osobiste na
innym. Podobno mieli w planach to zmienić (zmienili?) ale nie chciało
mi się czekać a KGP BZWBK ma prostszy interfejs do nauczenia się "na
nowo".

WAM

Data: 2014-09-04 10:07:32
Autor: Pete
demo nowy mbank
W dniu 2014-09-03 22:11, WAM pisze:
[...]

W BZWBK odrzuciło mnie to, że wydruk potwierdzenia przelewu jest jakiś taki mało potwierdzający.

--
Pete

Data: 2014-09-03 23:48:02
Autor: szakatak