denon avr 1509 vs 1909

Data: 2009-02-22 07:53:08
Autor: Piotr KUCHARSKI
denon avr 1509 vs 1909
Cześć,

Kupiłem denona avr 1509 i ze zdziwieniem doczytałem, że nie bierze
dźwięku z hdmi, że trzeba oddzielnie podpiąć. No to podpiąłem po optyku
(hdmi wypiÄ…Å‚em, bo i po co, skoro to tylko przelotka, to wprost do tv
podpiÄ…Å‚em) i gra i buczy.

I teraz pytanie, bo powiedzmy mam możliwość wymienić go na model 1909,
który już umie brać audio z hdmi: czy jest sens? Mam tylko jedno źródło
dźwięku (hdmi lub optyk) i nie planuję więcej. Głośniki 5.1 i nawet nie
chcę zmieniać na 7.1, więc to nie gra roli.
Czy cokolwiek zauważalnie by się zmieniło? Bo to jednak 2x droższy sprzęt.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal

Data: 2009-02-22 19:19:55
Autor: Piotr KUCHARSKI
denon avr 1509 vs 1909
Piotr KUCHARSKI <chopin@sgh.waw.pl> wrote:
[...]

Aha, dodam, że podpinam do niego Playstation3.

Data: 2009-02-22 21:10:13
Autor: Adam Dybkowski
denon avr 1509 vs 1909
Piotr KUCHARSKI pisze:

[...]

Nic by nie zmieniło. Jeżeli miałbyś tylko za dźwięk przez HDMI tyle
przepłacić to zdecydowanie nie warto. Piszesz, że obecne rozwiązanie po
optyku działa - to po co zmieniać? HDMI podłącz prosto do TV, a dźwięk
do amplitunera.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-02-23 18:33:18
Autor: Irokez
denon avr 1509 vs 1909
Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows12@45wp.pl> napisał w wiadomości news:gnsbf2$7ai$1news.wp.pl...
Piotr KUCHARSKI pisze:

[...]

No właśnie czy na pewno nic.

Mam pytanie w zwiazku z ostatnim podłaczaniem tunera n'ki do LCD Sharp Aquos po HDMI plus stary dobry aplituner Onkyo.

Wybierając w tunerze wyjście audio po HDMI leci do TV ale nie ma DD po swiatłowodzie do ampli.
Jak wybiorÄ™ DD w tunerze to ampli dekoduje ale w TV cisza... majtanie w menu co chwila to srednio wygodne jest.

Czy więc mając taki nowy aplituner typu np 1909 pozbędę sie tego problemu i ustawiając głos na wyjście HDMI a nastepnie łacząc w szeregu tuner-ampli-TV uzyskam głos w TV a jednocześnie gdy zapragnę właczyć ampli bez kombinacji DD w apli?

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-02-24 00:38:21
Autor: Adam Dybkowski
denon avr 1509 vs 1909
Irokez pisze:

[...]

Ja mam nbox recorder podłączony przez HDMI bezpośrednio do TV LCD
Samsung, a dźwięk sobie idzie obok w stereo analogowo kablem
RCA->minijack (HDMI w trybie DVI).

Niezależnie od tego, optykiem dźwięk z nboxa mam podłączony do
amplitunera i wszystko gra w DD5.1 (gdy taki program jest nadawany, np.
na TVNie albo VOD). Naprawdę nie trzeba kupować wypasionego amplitunera
tylko po to, aby wyciągał dźwięk z sygnału HDMI.

Co innego, gdybyś myślał o odtwarzaniu płyt BD i dźwięku DTS HD / Dolby
True HD - wtedy amplituner wyposażony w odpowiednie dekodery dźwięku
jest the best i nie ma się co zastanawiać.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-02-24 19:58:12
Autor: Irokez
denon avr 1509 vs 1909
Użytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows12@45wp.pl> napisał w wiadomości news:gnvc1b$87b$1news.wp.pl...
Irokez pisze:

[...]

a widzisz, no to trzeba by znajomy wymienił n'ke na n-recorder
albo właśnie jak piszesz, osobno dźwięk po RCA, bo w tej chwili do TV tylko HDMI idzie

Dzięki.

--
Irokez

Data: 2009-02-24 22:39:38
Autor: Adam Dybkowski
denon avr 1509 vs 1909
Irokez pisze:

[...]

Chyba nie ma znaczenia, czy to biały nbox, czy czarny recorder.
Jeżeli TV nie odtwarza poprawnie dźwięku przez HDMI, trzeba nboxa
przełączyć w tryb DVI (długie przytrzymanie przycisku RES) i dźwięk
puścić do TV oddzielnie - np. właśnie kabelkiem analogowym.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-02-25 13:26:34
Autor: Mariusz_Maniek
denon avr 1509 vs 1909
On 24 Lut, 22:39, Adam Dybkowski <adybkow...@45wp.pl> wrote:
Irokez pisze:

> a widzisz, no to trzeba by znajomy wymieni³ n'ke na n-recorder
> albo w³a¶nie jak piszesz, osobno d¼wiêk po RCA, bo w tej chwili do TV
> tylko HDMI idzie

Chyba nie ma znaczenia, czy to bia³y nbox, czy czarny recorder.
Je¿eli TV nie odtwarza poprawnie d¼wiêku przez HDMI, trzeba nboxa
prze³±czyæ w tryb DVI (d³ugie przytrzymanie przycisku RES) i d¼wiêk
pu¶ciæ do TV oddzielnie - np. w³a¶nie kabelkiem analogowym.
Jeszcze inna opcja to wymieniæ bia³y nbox na bia³y nbox z nowszym
hardware (polecam forum na stronach n-ki). Ja mia³em tuner z poczatków
n-ki i boryka³em siê z brakiem d¼wiêku przez HDMI do TV, a pod³±czanie
równolegle po RCA mi siê nie podoba³o (nie po to jest przecie¿ HDMI)
wiêc wymieni³em n-boxa z nowszym hardware na pok³adzie i mimo
niedowierzania sprzedawcy (twierdzi³, ¿e to nic nie da) d¼wiêk siê
pojawi³
Mam wiêc nbox (ustawiony w tryb 1080i nie DVI) <-> TV po HDMI -d¼wiêk
jest, nbox <-> ampli Onkyo po Coax jest pe³en d¼wiêk 5.1 (wtedy, gdy
jest).
Mario

denon avr 1509 vs 1909