desynchronizacji d¼wiêku z obrazem

Data: 2010-08-06 14:31:49
Autor: latet
desynchronizacji d¼wiêku z obrazem
Witam,

Pierwsz± rzecz±, któr± sprawdzi³em po pod³±czeniu nowego TV (Samsung 40C650) by³a kwestia desynchronizacji d¼wiêku z obrazem. Napiszê co zauwa¿y³em i proszê, pomó¿cie mi ustaliæ przyczynê.

1. Film full HD .mkv odtwarzany z kompa, pod³±czonego do TV przez HDMI (obraz), natomiast d¼wiêk (np. DTS) idzie prosto z kompa kablem optycznym do amplitunera. W amplitunerze opó¼nienie ustawione na maksa (25 ms.). Efekt - idealna synchronizacja :)

2. Program telewizyjny z dekodera cyfrowego Vectra pod³±czonego do TV przez HDMI. Je¶li d¼wiêk s³ucham przez telewizor, to synchro jest OK (choc dla niektórych kana³ów nie do koñca). Natomiast je¶li d¼wiêk wypuszczê z dekodera prosto do amplitunera (nie wa¿ne czy przez optyka czy przez analogowe chinche) to d¼wiêk z ampa s³ychaæ wyra¼nie wcze¶niej ni¿ leci obraz na ekranie. Nie wiem ile to ms, ale naprawdê bardzo to widaæ.

Czy mo¿e byæ tak, ¿e winny jest dekoder tv, który ma jaki¶ swój du¿y "output lag" na wyj¶ciu HDMI?

Dziêkujê,

latet

desynchronizacji d¼wiêku z obrazem