deweloper i zadatek

Data: 2010-11-03 00:14:31
Autor: .B:artek.
deweloper i zadatek
W dniu 02-11-2010 22:30, Michał Pysz pisze:
Deweloper pisze w umowie przedwstępnej, że:
3. Cena za przedmiot niniejszej umowy, obliczona jak powyżej, płatna jest
w następujący sposób:
- kwota ……… zł (słownie: ………..00/100) płatna jest w dniu zawarcia
niniejszej umowy i stanowi zadatek w rozumieniu i ze skutkiem zawartym w
Kodeksie Cywilnym,
Pozostała część ceny za przedmiot niniejszej umowy, czyli: ……… zł (
słownie: ….00/100) będzie wpłacona do dnia …. 2010 roku.

Równocześnie w kolejnym punkcie podaje:
4. W przypadku nie wykonania zobowiązań określonych w niniejszej umowie
a w szczególności zaś z nie wywiązania się z uregulowania zobowiązań
finansowych na zasadach i terminach określonych niniejszą umową "
Zobowiązanym do sprzedaży" przysługuje prawo natychmiastowego
odstąpienia od niniejszej umowy z prawem zatrzymania wpłacanego przez
"Zobowiązanych do kupna" zadatku określonego w umowie.

Pytanie:
jak wyglÄ…da sprawa gdy bank nie udzieli mi kredytu?

Deweloper zatrzyma zadatek, bo nieuiszczenie należnej części ceny w terminie jest spowodowane okolicznościami, które leżą po Twojej stronie.

Jak się przed tym zabezpieczyć? Tzn przed sytuacją gdy mimo mojej dobrej
woli i współpracy z bankiem ten odmawia mi kredytu??

Zrobić umowę warunkową, tj. uzależnić jej wejście w życie od pozytywnej decyzji kredytowej wydanej przez bank - tak w skrócie.

--
..B:artek.

Data: 2010-11-03 14:56:56
Autor: Michał Pysz
deweloper i zadatek
[...]

deweloper zgodził się wstępnie na rozbicie I wpłaty na:
- zadatek jakieś 3% wpłacanej kwoty
- zaliczka 97% wpłaty

Czyli w razie odmowy banku zostawiam deweloperowi te 3% a 97% odzyskuje.
Choć zakładam jednak, że bank kredyt przyzna i nie trzeba będzie korzystać z tych zabezpieczeń.

mp.

deweloper i zadatek