diesel >2004r - który "najbezpieczniejszy"?

Data: 2009-07-24 14:54:20
Autor: WIHEDCNF
diesel >2004r - który "najbezpieczniejszy"?

Użytkownik "WS" <

(interesuje mnie trwałość i ew. koszty napraw)

Trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie koncerny przeplatają się jek rękawiczki - fakt z życia wzięty - przyjechał do ASO Opla facet Saabem  i pyta czy może sprawdzić historię używanego opla którego chciał kupić, na to mu odpowiedzieli, że nie udzielaja takich informacji( nie wiem dlaczego nie wnikam) na co gość stwierdził, że dobrze, że kupił saaba bo dziadowskimi autami z opla to by nie jeździł. Jakkolwiek słuszne było jego rozgoryczenie o fakt nieudzielenia informacji, to opinia o oplu i saabie mnie rozbawiła do łez mając na uwadze fakt, że auta saaba i opla to identyczne konstrukcje. Wracając do tematu ja w oplu mam silnik fiata i pewnie takich przykładów można jeszcze kilka napisać - uogólnie teraz strasznie, ale słabsze wersje tych samych jednostek napędowych diesla wydają się mniej awaryjne. O VW słyszałem, że najtrwalsze są te najprostrze 110KM tdi, w oplu czego jestem pewien (bo taki silnik mam) najmniej kłopotów sprawia 120KM silnik fiata 1.9 cdti. jest to jednak tylko moja teoria nie podparta żadnymi badaniami.

Pozdrawiam

diesel >2004r - który "najbezpieczniejszy"?