diodowe żarówki

Data: 2011-07-25 14:48:27
Autor: zlotowinfo
diodowe żarówki
wszędzie widzę diodowe żarówki które święcą bardziej na ściany aniżeli kątem
w dół lub poprostu płasko w dół

np taka centralnie w dół:
http://allegro.pl/i1696176568.html
zrobiłbym takiej u dołu wypukły, kulisty kształt
i nie była by aż tak punktowa

lub taka co świeci bardziej na boki niż w dół
http://allegro.pl/i1723283974.html

wolałbym by była stożkiem idąc od góry w dół
wydaje mi się by wówczas lepiej by oświetlała

czy wogóle są takie żarówki?

Data: 2011-07-26 14:19:00
Autor: Rafał
diodowe żarówki
a przy okazji
ile lumenów maja zwykłe żarówki?

Data: 2011-07-26 21:59:57
Autor: Big Jack
diodowe żarówki
W wiadomości
*Rafał* napisał(-a):

a przy okazji
ile lumenów maja zwykłe żarówki?

100W ~1800lm
BTW, kiedyś w Castoramie widziałem "żarówkę" ledową. I była to pierwsza taka żarówka jaką widziałem z barwą światła tak zbliżoną do tej wolframowej, że jakbym nie wiedział że to LED to w życiu bym na to nie wpadł. Co ciekawe, nawet bańkę nie widzieć po co miała gruszkową, a centralnie w jej środku umieszczony LED świecący jakby dookólnie. Co z tego, moc słaba i światła z tego niewiele. Ale przy najbliższej okazji obejrze sobie je jeszcze raz i sprawdzę co to za firma (pewnie chińska ;) )

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-27 20:24:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
diodowe żarówki

"Big Jack" j0n6bt$3be$1@news.onet.pl...

ile lumenów maja zwykłe żarówki?

100W ~1800lm

Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

Wg Wikipedii 2 kW halogenu daje aż 44 kilolumenów. :)

[...]

Ciekawe, kiedy pojawią się H7 itp. LEDkowe.

Data: 2011-07-27 21:32:02
Autor: Big Jack
diodowe żarówki
W wiadomości
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

Nie próbuję domyślać się co oznaczają te ;) Oprę sie na tym, czym
dysponuję i to przytaczam. Żarówka OSRAM halogenowa o mocy znamionowej
105W która ma być równoważna 135W "zwykłej", 1900lm. Świetlówka OSRAM o
mocy znamionowej 24W która ma być równoważna 120W, 1550lm.
http://catalog.myosram.com?~language=PL&~country=&it_p=4008321928160
Na marginesie dodam, że sczęśliwie nie cały świat zwariował i żarówki
100W chociaż importowane, to są ciągle dostępne. Może jutro w loklanym
markecie sprawdzę ile takie zwykluny 100W mają lumenów, czym nie
omieszkam się podzielić.

Wg Wikipedii 2 kW halogenu daje aż 44 kilolumenów.

Wikipedia wszystko przyjmie

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-27 23:40:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
diodowe żarówki

"Big Jack" j0pp3g$86u$1@news.onet.pl

Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

Nie próbuję domyślać się co oznaczają te ;)

Od dawna raczej stosuje się światło rozproszone, nie
zaś jedną żarówę na ,,salon'' czy całe mieszkanie lub dom.

Oprę sie na tym, czym
dysponuję i to przytaczam. Żarówka OSRAM halogenowa o mocy znamionowej
105W która ma być równoważna 135W "zwykłej", 1900lm.

Zwykle halogenowe mają mniej niż 100 W -- 15 W do 35 W jest
całkiem niezłym przedziałem. 100 W (i więcej) halogenowej
żarówki stanowi raczej jakieś oświetlenie specjalne.

W domu to raczej takie coś jest dobre:

   http://www.ceneo.pl/1936388     10 W MR11
   http://www.ceneo.pl/1936389     20 W MR11
   http://www.ceneo.pl/1936390s    35 W MR11

   http://www.ceneo.pl/12788890    10 W MR16
   http://www.ceneo.pl/8386835     20 W MR16
   http://www.ceneo.pl/7740124     35 W MR16
   http://www.ceneo.pl/12606654s   50 W MR16

   http://www.ceneo.pl/1442580     20 W GU10
   http://www.ceneo.pl/9999224s    35 W GU10
   http://www.ceneo.pl/1442581     50 W GU10

nie zas takie:

   http://www.ceneo.pl/8386791  100 W
   http://www.ceneo.pl/8386795  150 W
   http://www.ceneo.pl/8386801  500 W

   http://www.ceneo.pl/9999235  100 W

   http://www.ceneo.pl/8386795   60 W
   http://www.ceneo.pl/1936382  100 W

   http://www.ceneo.pl/8284181   60 W

ale co kto lubi. :)

Świetlówka OSRAM

A to już nie jest żarówka.

[...]

A co Ci nie podoba się?

Na wszelki wypadek wyjaśnię, że typowa żarówka (halogenowa czy
zwykła) tym więcej daje lumenów z jednego wata, im ma większą moc.

Świetlówki kompaktowe dają około 5 razy więcej niż zwykłe
żarówki a LEDki -- około 10 razy więcej niż zwykłe żarówki.

Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
(tak na moje oko)

Data: 2011-07-28 12:51:12
Autor: Big Jack
diodowe żarówki
W wiadomości
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

Zwykle halogenowe mają mniej niż 100 W -- 15 W do 35 W jest
całkiem niezłym przedziałem. 100 W (i więcej) halogenowej
żarówki stanowi raczej jakieś oświetlenie specjalne.

Przytoczona przeze mnie żarówka ma ponad 100W i nie tylko nie jest
specjalna, ale jest wręcz pospolita. I tylko po to żeby uciec od
ograniczeń, które byliśmy łaskawi sami sobie narzucić poprzez wybrańców
narodu. Widziałem też zwykłe halogenowe bańki z trzonkiem E27 o mocy
92W. Ja w tym oświetlenia specjalnego nie widzę. Co jest dobre w domu,
to nie odważałbym się przesądzać, pozostawiając to indywidualnym upodobaniom i potrzebom. A wracając to zwykłych nie halogenowych żarówek 100W, to sprawdziłem dzisiaj w markecie co deklarują producenci. Jedna miała 1340lm, druga 1100lm. Czyli jednak mniej niż to co pisałem wcześniej (chyba jakaś wypasiona musiała mi wpaść w ręce), ale też więcej niż 200 do 600

Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
(tak na moje oko)

To do oka dołącz jeszcze szkiełko ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-28 18:30:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
diodowe żarówki

"Big Jack" j0rev0$i34$1@news.onet.pl

[...]

Pospolita halogenowa żarówka o mocy 100 watów?
Z trzonkiem czy gwintem?

[...]

Ale też zwykła oprawa oświetleniowa nie wytrzymuje zbyt długo z żarówką
o mocy 100 watów, dlatego zwykle ludzie montują żarówki o mniejszej mocy.
Dla E14 nawet 60 watów to zbyt dużo.

Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
(tak na moje oko)

To do oka dołącz jeszcze szkiełko ;)

A wg Ciebie -- ile?

Data: 2011-07-28 21:23:50
Autor: Big Jack
diodowe żarówki
W wiadomości
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

Pospolita halogenowa żarówka o mocy 100 watów?
Z trzonkiem czy gwintem?

Nie zadałbyś tego pytania, gdybyś poświęcił chwilę i odwiedził stronę, do której link podałem wczoraj o 21:32

Ale też zwykła oprawa oświetleniowa nie wytrzymuje zbyt długo z
żarówką o mocy 100 watów, dlatego zwykle ludzie montują żarówki o
mniejszej mocy. Dla E14 nawet 60 watów to zbyt dużo.

Ja uważam, że oprawy projektują ludzie kótrzy mają o tym pojęcie, a nie piekarze (niczego nie ujmując tej bardzo ważnej profesji) i jeśli oprawa jest przewidziana na 100W to tyle wytrzyma. I na odwrót, jeśli jest na 40W to nie należy się spodziewać, że długo wytrzyma z żarówką 75W

Halogenowe żarówki dają ze 30% więcej niż zwykłe żarówki.
(tak na moje oko)

To do oka dołącz jeszcze szkiełko ;)

A wg Ciebie -- ile?

Nie wiem ile, ale nie szastałbym procentami opierając się wyłącznie na oku.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-30 19:07:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
diodowe żarówki

"Big Jack" j0sd07$53m$1@news.onet.pl

Pospolita halogenowa żarówka o mocy 100 watów?
Z trzonkiem czy gwintem?

Nie zadałbyś tego pytania, gdybyś poświęcił chwilę i odwiedził
stronę, do której link podałem wczoraj o 21:32

To prawda.

[...]

I zazwyczaj podają, jaką żarówkę można wkręcić. :)

[...]

Dokładnie. Zwykle jednak oprawy E27 padają pod ,,ciężarem'' żarówki
o mocy 100 watów. Halogenowa żarówka daje mniej ciepła z tej samej
liczby watów elektrycznych niż ,,zwykła'' żarówka -- być może to Cię
ratuje, a być może po prostu masz starą, dobrą oprawę lub nawet nową,
ale dobrą. :)

[...]

Aha.

[pewnie nie wie, że ,,na oko'' znaczy tyle co ,,w przybliżeniu'',

  -- > Na oko <<w przybliżeniu, mniej więcej, niedokładnie, nieściśle>>

czyli ,,na moje oko'' należy (czy choćby można) odczytać jako: ,,wg
mnie to mniej więcej tyle'']

-=-

Fakt stosowania przez Ciebie żarówki halogenowej o mocy 105 watów nie
jest tożsamy z faktem powszechnego stosowania takich żarówek przez tak
zwany ogół społeczeństwa, ale nie mam nic przeciwko uznaniu mojej
wypowiedzi za niezgodną z prawdą. ;)

   "Eneuel Leszek Ciszewski" j0plra$53m$1@inews.gazeta.pl

   > "Big Jack" j0n6bt$3be$1@news.onet.pl...

   > Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
   > Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

-=-

Zwykłe żarówki z czasem ciemnieją -- osadza się na ich bańkach wolfram
parujący z żarników. W halogenowych -- parujący wolfram jest zabierany
i osadzany na żarniku ponownie.

Data: 2011-07-30 19:54:46
Autor: zil0g
diodowe zarowki
*Eneuel Leszek Ciszewski* wdusil[a] knefle:

[...]

Tak to to, roznica ponizej 1%. Niesamowicie istotne.

Data: 2011-08-01 13:01:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
diodowe zarowki

"zil0g" 1312055689_prd$zil0g@cyberdyne.pl

[...]

Jeśli żarówka halogenowa daje więcej światła z jednego wata niż
żarówka  zwykła, musi dać mniej ciepła.

Data: 2011-07-30 22:28:30
Autor: Pooh
diodowe żarówki
Dnia Sat, 30 Jul 2011 19:07:13 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
Zwykłe żarówki z czasem ciemnieją -- osadza się na ich bańkach wolfram
parujący z żarników.
Większa rezystancja, mniejszy prąd, mniej światła...

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? -- -- -- -- -- -- -- -> http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-01 12:59:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
diodowe żarówki

"Pooh" h5hf4x4zypp0.dlg@pooh.priv.pl

[...]

Też. Ale przede wszystkim osad wolframowy przyciemnia bańkę.

Data: 2011-07-31 10:14:05
Autor: Big Jack
diodowe żarówki
W wiadomości
[...]

Ale coś sie uparł na te oprawy? Ani ja o tym nie zaczałem dyskutować,
ani nie było to tematem wątku. Nikt nie wymaga od oprawy żeby
wytrzymywała więcej niż na ile jest przewidziana + margines
bezpieczeństwa który z pewnością jest dodawany. Jak oprawa E27 jest
przewidziana na żarówkę 100W to jest w stanie ją wytrzymać. I proszę
Cię, nie zaklinaj rzeczywistości

[...]

Wie, że "w przybliżeniu" może sugerować podpieranie się zaookrągleniem jakiegoś pomiaru. Natomiast "na oko" to już raczej ocena organoleptyczna.

[...]

Prawda, ale nie zmienia to w niczym faktu, że te żarówki specjalnymi nie
są, bo większość się na nie wypina ze względu na ich cenę.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-08-14 21:37:08
Autor: Jeffrey
diodowe żarówki
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Ciekawe, kiedy pojawią się H7 itp. LEDkowe.
nie wiem czy H7 ale H1 już są -> aledrogo

jeffrey

Data: 2011-08-15 12:13:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
diodowe żarówki

"Jeffrey" 4e4823e5$0$2441$65785112@news.neostrada.pl

Ciekawe, kiedy pojawią się H7 itp. LEDkowe.
nie wiem czy H7 ale H1 już są -> aledrogo

A wielu pisało, że nigdy, bo nie można stosownie ukierunkować
światła z LEDKi. Ciekawe, jak współżyją ze sobą te LEDKowe H1
i ,,samochodowe komputery pokładowe'' -- czy nie pojawia się
informacja o braku żarówki.

diodowe żarówki