dla tych co już słyszą dwumasę...

Data: 2012-04-24 08:00:15
Autor: Lukasz
dla tych co już słyszą dwumasę...
Witam,
Od jakiegoś czasu mechanicy mówili że w moim 2.0 TDI słyszą dwumasę - objawiało się to ponoć tym że gaśnie nierówno, a to pierwsze oznaki jej zużycia. Spodziewałem się że tak może być i szykowałem na wydatki, w końcu auto ma 240000km. Pewnego dnia coś pod maską zaczęło robić tryryryryryryt, okazało się że zużyły się plastikowe! zębatki w przepustnicy powietrza, tuż przy EGR (nie mają prawa się nie zużyć bo sprężyna non stop stawia opór ruchowi zębatek). Wymieniłem przepustnicę, przy okazji wyczyściłem EGR (dość spory nagar- też niedługo mógłby przestać działać). Jak się okazało po naprawie- auto gaśnie już równo, tak więc dwumasa automagicznie się naprawiła
Zaraz pewnie odezwie się 1000 ekspertów którzy na pewno od razu by powiedzieli że to przepustnica powietrza, ja trafiłem do 3 mechaników i każdy mówił że słychać u mnie dwumasę...

Lukasz

Data: 2012-04-24 08:29:19
Autor: Albercik
W dniu 24.04.2012 08:00, Lukasz pisze:
[...]

ha miałem podobnie, z tym że u mnie jakiś partacz źle poskładał instalacje podciśnienia. Wężyk, który miał sterować przepustnicą, był zaślepiony, a do przepustnicy był podłączony wężyk, który miał sterować klapami w kolektorze dolotowym, ktoś się jebną zapewne jak wywalał ten badziew z kolektora, został mu jeden wężyk za dużo i nie wiedział gdzie podłączyć.

Co do EGR, u mnie dawno zaślepiony - polecam.

Data: 2012-04-24 10:17:08
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-04-24 08:29, Albercik pisze:

Co do EGR, u mnie dawno zaślepiony - polecam.

A ja nie polecam.
Recyrkulacja to nie wymysł, ona w znacznym stopniu zmniejsza emisję NOx i lepiej utlenia niedopalone węglowodory.
Oczywiście wiadomo, że to się brudzi itd. Ale czysty silnik po zaślepieniu i trochę mniej kłopotu, kosztem
puszczania do atmosfery większej ilości syfu, to trochę jak zamiatanie spod swojej wycieraczki sąsiadom pod drzwi.
Tak, wiem że zaślepienie EGR to mały pryszcz w porównaniu z wycięciem kata czy ogólnym niedbaniem o stan
techniczny i olewanie jakichkolwiek norm na spaliny. Ale mimo wszystko nie polecam.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-04-24 10:16:40
Autor: to
dla tych co już słyszą dwumasę...
begin Jakub Witkowski
Recyrkulacja to nie wymysł, ona w znacznym stopniu zmniejsza emisję NOx
i lepiej utlenia niedopalone węglowodory.

To wymysł i to kretyński, służący głównie pomyślnemu przejściu testów
czystości spalin przez nowe auto. Nikogo nie obchodzi jaki będzie koszt
ekologiczny zasrania całego silnika gęstą mazią po 100 tys. km czy więcej
albo długotrwałego jeżdżenia na nieoptymalnej mieszance w przypadku
nieszczelności EGR czy jego wadliwego działania (co zwykle wcale nie jest
takie oczywiste).

Kanały ssące w głowicy po ok. 100 tys. km pracy z EGR wyglądają mniej więcej tak: http://img27.imageshack.us/img27/264/86821595.jpg

Data: 2012-04-24 12:19:45
Autor: AZ
On 04/24/2012 12:16 PM, to wrote:

[...]

Nie stać Cię i dorabiasz ideologie!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-24 11:26:59
Autor: kamil
On 24/04/2012 11:19, AZ wrote:
On 04/24/2012 12:16 PM, to wrote:

[...]

Nic, tylko kupić Poldka z gaźnikiem.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 12:44:31
Autor: AZ
On 04/24/2012 12:26 PM, kamil wrote:

Kanały ssące w głowicy po ok. 100 tys. km pracy z EGR wyglądają mniej
więcej tak: http://img27.imageshack.us/img27/264/86821595.jpg

Nie stać Cię i dorabiasz ideologie!

Nic, tylko kupić Poldka z gaźnikiem.

Skoro junia potrafi wymusić na producentach konkretne rozwiązania to
czemu nie potrafi wymusić na nich ceny?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-24 13:19:03
Autor: kamil
On 24/04/2012 11:44, AZ wrote:
[...]

Gospodarka regulowana centralnie na szczęście już w Europie nie istnieje, szkoda że Polska do tej pory nie może się po takich eksperymentach pozbierać. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 14:37:21
Autor: z
W dniu 2012-04-24 14:19, kamil pisze:
Gospodarka regulowana centralnie na szczęście już w Europie nie
istnieje,

Nie wcale :-) jednej rzeczy tylko nie chcą regulować (znaczy ujednolicać) minimalnej pensji albo minimum socjalnego. Tego nie dotkną bo to gryzie.

PS. Podobno ostatnio jakie lodowce zaczęły się powiększać na złość UE i ich ekologom :-)

Data: 2012-04-24 14:42:35
Autor: kamil
On 24/04/2012 13:37, z wrote:
[...]

Podobno rozdają rowery na placu czerwonym. Na pewno znajdziesz link do jakiegoś opracowania naukowego, byle nie z książki o teoriach spiskowych, którą za 10 dolców sztuka sprzedaje jakiś adiunkt wykopany z pracy za pijaństwo. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 16:07:33
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-24 15:42, kamil pisze:
[...]
Niestety niektóre tematy są tzw. tabu. Nikt ich nie porusza bo i po co, skoro nic na tym nie da się zarobić. Ekologia wymuszą ciągły postęp techniczny w pewnym kierunku. Niestety ten postęp w motoryzacji nie przynosi zysku tylko kierowcom.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-24 15:09:01
Autor: kamil
On 24/04/2012 15:07, Czeslawek wrote:
[...]

Czyli jednak teorie spiskowe.. Setki tysięcy naukowców na świecie i żaden nie pokusił się o dokładne zbadanie tematu, toć to zupełnie jak z Tupolewem!

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 16:46:57
Autor: Arek
W dniu 2012-04-24 16:09, kamil pisze:
[...]

No zawsze się mówi o setkach tysięcy a jak się poprosi o nazwiska to pojawia się problem. Bo jakoś uznanych w środowisku nazwisk to nie ma. Mimo, że fajnie jest popierać globalne ocieplenie. Te przyjemne wielodniowe konferencje w ciekawych miejscach z olinkluziw.

A porównanie z tupolewem bardzo dobre. Tu też mamy teorie bez nazwisk. Za to całkiem spora grupa naukowców, podważających dokonania tych pierwszych "setek tysięcy".

Ale Lemingi czymś muszą się żywic.

A.

Data: 2012-04-24 15:55:10
Autor: kamil
On 24/04/2012 15:46, Arek wrote:

[...]

http://tigger.uic.edu/~pdoran/012009_Doran_final.pdf

Są tam referencje do konkretnych źródeł danych, dobre na początek poszukiwań.

A porównanie z tupolewem bardzo dobre. Tu też mamy teorie bez nazwisk.
Za to całkiem spora grupa naukowców, podważających dokonania tych
pierwszych "setek tysięcy".

I oczywiście też nazwisk nie podałeś. ;)

Ale Lemingi czymś muszą się żywic.

Ah, te mądrości internautów po technikum handlowym, którzy uważają siebie za ekspertów od globalnego ocieplenia, medycyny, materiałoznastwa lotniczego, kolejnictwa i co tam jeszcze w modzie. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 16:48:12
Autor: to
dla tych co już słyszą dwumasę...
begin kamil
Czyli jednak teorie spiskowe.. Setki tysięcy naukowców na świecie i
żaden nie pokusił się o dokładne zbadanie tematu, toć to zupełnie jak z
Tupolewem!

Ale jaki żaden? Kwestia ocieplania się klimatu jest wciąż sporna, a wpływ człowieka na powyższe tym bardziej.

A co do poruszanego tu tematu to postępowanie producentów samochodów jest oczywiście jak najbardziej racjonalne, bo tworzą systemy, które pozwalają im zaliczyć laboratoryjne testy czystości spalin. Tyle, że to często nie przekłada się na pozytywny efekt podczas całego okresu eksploatacji i z pewnością producent jest tego świadomy, tylko co go to obchodzi?

Data: 2012-04-25 09:13:04
Autor: Arek
dla tych co już słyszą dwumasę...
W dniu 2012-04-24 18:48, to pisze:
begin kamil

[...]

No i te drzewa trzeba powycinać. Takie lasy generują w nocy takie ilości co2 że głowa mała. A oceany do już w ogóle dramat. Człowiek generuje ok 2% całego co2. Nawet jeżeli co2 ma jakiś wpływ, czego nikt jeszcze nie udowodnił to te 2% generowane przez człowieka musi mieć kolosalne znaczenie.

Co2 to zajebista maszynka do zarabiania kasy nic więcej. Trzeba być niepełnosprawnym umysłowo aby to łykać.

Tak przy okazji dzięki pierdołom o co2, za parę lat prąd będziemy mieli kilkukrotnie droższy.

A.

Data: 2012-04-25 08:52:37
Autor: WW
dla tych co już słyszą dwumasę...
W dniu 2012-04-24 15:42, kamil pisze:

Podobno rozdają rowery na placu czerwonym. Na pewno znajdziesz link do
jakiegoś opracowania naukowego,

Może nie zauważyłeś, ale właśnie na takich sponsorowanych opracowaniach naukawych oparta jest teoria globcia i dlatego mamy mn. drogie paliwo, drogi prąd, itd.

Lodu naprawdę zaczęło przybywać iw Himalajach i w Alpach i na biegunach, niewiele, ale jednak.

A poza tym, czy jakby w Polsce temperatura podniosła się o 3 stopnie, to było by źle?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2012-04-25 09:15:02
Autor: Arek
W dniu 2012-04-25 08:52, WW pisze:
[...]

To, że kraje UE cisną się z co2 to rozumiem, zarabiają ogromną kasę na technologiach. Ale, że taki biedny naród ja polska, który na co2 tylko może ogromnie stracić, to świadczy to tylko o skrajnej głupocie. O niczym więcej. A kamilek już nie raz popisywał się swoimi możliwościami, więc ładnie pasuje.

A.

Data: 2012-04-25 09:59:54
Autor: WW
W dniu 2012-04-25 09:15, Arek pisze:
. Ale, że taki biedny naród ja polska, który na co2 tylko
może ogromnie stracić, to świadczy to tylko o skrajnej głupocie.

Tu pozwolę sobie na zdanie odrębne.
To nie naród a banda polityków, której celem jest kasa i stołki w Brukseli, robi posłusznie co im każą, starając się na owe stołki zasłużyć.
Nikt przy zdrowych zmysłach nie zgodzi się na droga energie i paliwo, jak może je mieć tanio.

Data: 2012-04-25 14:16:18
Autor: Arek
W dniu 2012-04-25 09:59, WW pisze:
[...]

Ale gdyby ludzie tego nie popierali to tacy politycy za długo by nie podziałali. Więc oni realizując idee wyborców dbają o własną przyszłość.

To jest ta głupota ludzi, którzy działają na własną niekorzyść. Polityków jak najbardziej rozumiem, po prostu myślą o sobie. Jak każdy pomyśli o sobie to o wszystkich będzie pomyślane.

A.

Data: 2012-04-25 11:12:51
Autor: kamil
On 25/04/2012 07:52, WW wrote:
[...]

Zapytaj rolnika, któremu deszcz na pole nie spadnie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-25 15:44:16
Autor: Ukaniu

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:jn8in3$6g0$1inews.gazeta.pl...
A poza tym, czy jakby w Polsce temperatura podniosła się o 3 stopnie, to
było by źle?

Zapytaj rolnika, któremu deszcz na pole nie spadnie.

A skąd pewność że nie spadnie?

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-04-25 20:07:44
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-04-25 12:12, kamil pisze:

A poza tym, czy jakby w Polsce temperatura podniosła się o 3 stopnie, to
było by źle?

Zapytaj rolnika, któremu deszcz na pole nie spadnie.

Największa masa wegetacyjna na planecie Ziemia istniała w najcieplejszych okresach
klimatycznych. Do dziś korzystamy z energii słonecznej zgromadzonej wtedy w biomasie.

Ale od eocenu temperatura generalnie spada:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:65_Myr_Climate_Change.png
a od kilku milionów lat klimat jest szczególnie rozchwiany i średnio zdecydowanie
coraz zimniejszy, co powoduje długie glacjały:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Five_Myr_Climate_Change.svg
przerywane krótkotrwałymi ociepleń, w jednym z których szczęśliwie żyjemy.

Generalnie klimat jest niestabilny i ciężko powiedzieć co nas czaka za 5 czy 10 tys. lat.
Ale jedno jest pewne: powrót do trendu (tzn. kolejne długotrwałe zlodowacenie) byłby z całą
pewnością katastrofą. Gdyby udało się trend trwale odwórcić, to by było prawdziwe osiągnięcie,
a nasi dalecy wnukowie by nam podziękowali ;)

Data: 2012-04-24 14:49:26
Autor: Tomasz Pyra
On Tue, 24 Apr 2012 14:37:21 +0200, z wrote:

PS. Podobno ostatnio jakie lodowce zaczęły się powiększać na złość UE i ich ekologom :-)

Spoko... zaraz się okaże że to również skutek globalnego ocieplenia klimatu
:)

Data: 2012-04-24 15:16:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
dla tych co już słyszą dwumasę...
Hello Tomasz,

[...]

Co Ty? Obtrabią to jako sukces wprowadzenia kwot CO2 - założysz się?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-24 15:30:42
Autor: Tomasz Pyra
dla tych co już słyszą dwumasę...
On Tue, 24 Apr 2012 15:16:02 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Tomasz,

[...]

Ja to już słyszałem w dwóch wersjach:

- lodowce się zmniejszają bo je globalne ocieplenie topi
- lodowce się powiększają bo globalne ocieplenie powoduje wzmożone
parowanie oceanów co dostarcza więcej wody do lodowców

Jakby się nie wyobracać globalne ocieplenie zawsze na miejscu ;)

Data: 2012-04-24 15:47:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Czyli globalne ocieplenie jest jak dupa...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-24 14:57:22
Autor: kamil
dla tych co już słyszą dwumasę...
On 24/04/2012 14:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Tomasz,

[...]

Racja. Każdy ma swoją, a najgłośniej pierdzą ci, którzy po prostu nażarli się jakiegoś świństwa i udają oświeconych. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-25 08:54:14
Autor: WW
dla tych co już słyszą dwumasę...

Czyli globalne ocieplenie jest jak dupa...

To tak jak z przedsiębiorstwem Holokaust - służy cwaniakom do zarabiania kasy i to dużej kasy!

Data: 2012-04-24 14:54:37
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-24 14:37, z pisze:
PS. Podobno ostatnio jakie lodowce zaczęły się powiększać na złość UE i
ich ekologom :-)

lokalne minimum globalnej tendencji wzrostowej

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-24 14:47:07
Autor: kamil
On 24/04/2012 13:54, Czeslawek wrote:
W dniu 2012-04-24 14:37, z pisze:
PS. Podobno ostatnio jakie lodowce zaczęły się powiększać na złość UE i
ich ekologom :-)

lokalne minimum globalnej tendencji wzrostowej

Widzisz, jak to łatwo zmanipulować? Ktoś coś rzuci o podobno i jakimś, a już mamy teorię spiskową i śmiejemy się z dających się manipulować unii. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 15:18:36
Autor: z
W dniu 2012-04-24 14:54, Czeslawek pisze:
lokalne minimum globalnej tendencji wzrostowej

Aczkolwiek bardzo nie wygodne. Nieprawdaż? :-)

Data: 2012-04-24 10:24:03
Autor: J.F
UĹźytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości
W dniu 2012-04-24 08:29, Albercik pisze:
Co do EGR, u mnie dawno zaślepiony - polecam.
A ja nie polecam.
Recyrkulacja to nie wymysł,

To niech odpowiedzialni urzednicy jeszcze doprowadza do stanu ze EGR nie ma ceny z sufitu, skoro to taka wazna czesc :-)

ona w znacznym stopniu zmniejsza emisję NOx

A propos, a jak to od strony chemicznej dziala ? Mniej tlenu, wiecej azotu - nie powinno wyjsc podobnie ?

i lepiej utlenia niedopalone węglowodory.

Hm, poprzez doprowadzenie mniejszej ilosci tlenu ?
Czy przez dopalanie ... ale przeciez nie mozna wszystkiego dopalac, bo cos w koncu trzeba emitowac :-)

J.

Data: 2012-04-24 09:28:10
Autor: kamil
On 24/04/2012 09:24, J.F wrote:
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
[...]

Nie stać Cię, to nie dorabiaj ideologii, bo to trąci biadoleniem, że przez Tuska nie stać Cię na nowy telewizor 60", więc musiałeś sobie taki ukraść.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 10:17:28
Autor: to
[...]

Ale ma racje, że cena zaworu EGR jest wzięta z sufitu.

Data: 2012-04-24 11:37:48
Autor:
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jn5nv6$78k$1inews.gazeta.pl...
ona w znacznym stopniu zmniejsza emisję NOx

A propos, a jak to od strony chemicznej dziala ? Mniej tlenu, wiecej azotu - nie powinno wyjsc podobnie ?

Azot jest chemicznie nieruchawy, tlenki azotu powstają w wyjątkowych sytuacjach - np. w łuku elektrycznym,  (do ich powstania w "normalnych" warunkach potrzebna jest substancja katalizująca). W procesie spalania wystarczy przekroczyć wartość graniczną temperatury, gdy NOx zaczynaja powstawać lawinowo. Podczas spalania w silniku, gdzie wysokiej temperaturze towarzyszy wysokie ciśnienie, spora część atomĂłw azotu - nawet bez przekraczania, czyli poniĹźej wspomnianego progu - tworzy bezwodniki kwasĂłw azotowego i azotawego, ktĂłre obojętne dla środowiska oczywiśce nie są. Ograniczeniem tutaj nie sa stechiometryczne stosunki tlenu i azotu, a ilość atomĂłw azotu, ktĂłre "gotowe są" poddać się utlenieniu. Ta zaś ścisle powiązana jest z tempereturą - w ubogiej mieszance zazwyczaj wyĹźszą niĹź bezpieczna z punktu widzenia "enoiksĂłw". Recyrkulowanie spalin obniĹźa tę temperaturę, ostudzając temperament azotu.

i lepiej utlenia niedopalone węglowodory.

Hm, poprzez doprowadzenie mniejszej ilosci tlenu ?
Czy przez dopalanie ... ale przeciez nie mozna wszystkiego dopalac, bo cos w koncu trzeba emitowac :-)

Ale tu problemem nie jest brak  tlenu (podobnie jak wyĹźej - wszak w spalinach jest i "zwyczajny" tlen cząsteczkowy i nawet ozon!), ale czas przebywania w komorze spalania i cykliczność procesu spalania - węglowodory, zanim zamienią się w wodę i dwutlenek węgla, muszą ulec rozbiciu na mniejsze, tj krĂłtsze twory węglowodorowe - część z nich po prostu nie nadąża z tym zanim zostanie wydmuchana przez rurę. Względnie słaba wydajność i "nieekologiczność" tego procesu wynikają między innymi właśnie z tego. Odpowiednie dobranie obiegu spalin poprawia całościowy bilans spalanie węglowodorĂłw - to, co zdąży się rozłoĹźyć w pierwszym obiegu, w drugim zdąży się dopalić (choć recyrkuluje tylko względnie niewielka część spalin.
W praktyce oczywiście wygląda to różnie, ale EGR cyrkuluje spaliny tylko w pewnych warunkach - nie gdy silnik jest zimny bądź mieszanka nie jest odpowiednio uboga.

--
MW

Data: 2012-04-24 12:04:23
Autor: Czeslawek
[...]

W takim razie dlaczego EGR się zamyka po upływie ok 2min. pracy silnika na biegu jałowym?

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-24 21:08:29
Autor: Marek Dyjor
Lukasz wrote:
[...]

nie martw nic mnie mechanicy chcieli wymieniać rozrusznik bo palił sie co jakiś czas bezpiecznik a to był przedmuch na uszczelce w bloku. Dla ułtaiwenia w układzie chłodzenia było nadciśnienie.

Data: 2012-04-25 15:45:11
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jn6tn7$289$1news.task.gda.pl...
> nie martw nic mnie mechanicy chcieli wymieniać rozrusznik bo palił sie > co
jakiś czas bezpiecznik a to był przedmuch na uszczelce w bloku. Dla ułtaiwenia w układzie chłodzenia było nadciśnienie.

Nadciśnienie to przeca dobrze, problem jak się pojawia CO2.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

dla tych co już słyszą dwumasę...