dlaczego PLAY jest tak denny?

Data: 2009-04-10 19:49:42
Autor: uzytkownik
dlaczego PLAY jest tak denny?
zachęcony korzystną (jak dla mnie) ofertą PLAY FRESH kupiłem sobie starter 16 marca... i tu się zaczęły problemy:

1. Po włączeniu karty i włączeniu telefonu:
- brak sieci (centrum 200 tys miasta wojewódzkiego)
W internecie dowiedziałem się iż pewnie nie jestem w zasięgu PLAY więc muszę zmienić sieć ręcznie na Plus (brak takich informacji na stronie www PLAY);

2. Po aktywacji karty nie działają "szybkie kody". Próba dodzwonienia się do BOK - dwa razy przerwane połączenie w trakcie zgłaszania problemu (2zł zainkasowało poprawnie). Zgłoszenie mailem - 2 dni oczekiwania na potwierdzenie - dodatkowe 7 dni na wiadomość iż bez zarejestrowania karty nie udzielą żadnej pomocy.

3. Korzystam z darmowych smsów. Wczoraj kilka doszło do adresatów po ponad 14 godzinach.

4. Znajomi zaczynają wysyłać pierwsze mmsy, których nie mogę odebrać. Dziwne, przecież po włożeniu karty SIM PLAY przyszły smsy konfiguracyjne które zainstalowałem. Wchodzę na stronę www PLAY i pobieram ponownie konfigurację mms i wap. Instaluje się a nie działa. Zaczynam szperać w necie i widzę że ktoś pisze:
"(...)od 2 tygodni męczyłam się z ustawieniami w Sharpie GX17... no i okazało się, że nr PORTu podany na stronie Play (8080) był błędny...Wystarczyło, że w zakładce dla wap i mms wpisałam 9201 i wszystko mi działa... :) reszta ustawień się zgadza(...)"

Wpisuję 9201 działa... huura...

5. Uruchamiam Operę mini... błąd sieci.... już nie mam siły do tej błędnej sieci.

Konfiguracja voip w porównaniu z play to pestka... na dodatek strona www   pod względem pomocnych ustawień jest beznadziejna.

Data: 2009-04-10 20:29:28
Autor: qwerty
Użytkownik "uzytkownik" <bratekxxl@usungo2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gro1d0$kld$1@nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Powinno samo zalogować się do plusa.

[...]

Może masz słaby zasięg?

3. Korzystam z darmowych smsów. Wczoraj kilka doszło do adresatów po ponad 14 godzinach.

Przeciążenie infrastruktury plusa?

[...]

U mnie konfiguracja przyszła poprawna.

5. Uruchamiam Operę mini... błąd sieci.... już nie mam siły do tej błędnej sieci.

Ustaw telefon, a jak jest zbyt trudno - zmień telefon.

Data: 2009-04-10 20:37:23
Autor: uzytkownik
dlaczego PLAY jest tak denny?
qwerty pisze:

Może masz słaby zasięg?

wszystkie kreski w telefonie

5. Uruchamiam Operę mini... błąd sieci.... już nie mam siły do tej błędnej sieci.

Ustaw telefon, a jak jest zbyt trudno - zmień telefon.

w orange ten telefon ustawił się automatycznie po pobraniu konfiguracji, w erze ustawiałem ręcznie i też nie było problemu. Problemem jest strona   www PLAY na której nawet nie jest podana ręczna konfiguracja wap i mms (chyba że gdzieś w milionowej zakładce a nie w "konfiguracji telefonu")

ach... i zapomniałbym:

6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie kreski.   Wybieram ponownie numer - OK.

Data: 2009-04-10 21:44:03
Autor: perszing
[...]

A przypadkiem nie pomyliles Playa z Era? Przeciez to Era w porownaniu do Playa ma kiepska przeflaszowana strone, na ktorej ciezko cos znalezc. Rowniez jakosc polaczen w Erze pozostawia wiele do zyczenia. Czesto podczas rozmowy slychac jakies poglosy, pierdy, piski - o czym zreszta jeszcze niedwano skarzylem sie na tej grupie. Te objawy tez sa typowe dla przeladowanej Ery.

p.

Data: 2009-04-11 06:43:22
Autor: brum
dlaczego PLAY jest tak denny?
6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie kreski. Wybieram ponownie numer - OK.

wlasnie opisales moje problemy z era :)

Data: 2009-04-11 08:58:26
Autor: Czabu

Użytkownik "brum" <brumbrum@onet.eu> napisał w wiadomości news:grp772$v50$1news.onet.pl...
6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie kreski. Wybieram ponownie numer - OK.

wlasnie opisales moje problemy z era :)

Mnie w ciągu ponad 10 lat korzystania z tej sieci, zdarzyło się zaledwie kilka razy. Natomiast w firmowym Orange, jest to standard, kilka razy w tygodniu mam podobny problem (podobnie jak koledzy w firmie).

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-04-11 12:14:13
Autor: ALEX Przekliniak
dlaczego PLAY jest tak denny?
uzytkownik ni au koto ha itsumo tanosii

ach... i zapomniałbym:

6. wybieram numer do kogoś... za pierwszym razem jest "brak sieci" lub
sygnał rozłączenia połączenia. Patrzę na wyświetlacz - wszystkie
 kreski. Wybieram ponownie numer - OK.

Ot 'uroki' korzystania z Plusa.

--
ALEX Przekliniak, Tenno Heika Banzai  ]:-D

Data: 2009-04-11 12:08:56
Autor: ALEX Przekliniak
[...]

W Plusie to normalka. Ja miałem jeszcze większy kabaret.

--
ALEX Przekliniak, Tenno Heika Banzai  ]:-D

Data: 2009-04-11 15:19:54
Autor: X
Użytkownik ALEX Przekliniak napisał:
[...]

Pewnie masz 10-letni aparat któy ledwo łapie zasięg i ledwo co w nim cokolwiek słychać. Jja mam simplusa od 10lat i zero problemów z zasięgiem, słyszalnością itp. Plus to nie Era. Play niech się uczy jakości od Plusa! i zasięgu oczywiście:)

Data: 2009-04-11 18:31:43
Autor: W
dlaczego PLAY jest tak denny?
X wystukał, co następuje:

[...]

Oni używają zasięgu plusa...

Data: 2009-04-12 07:55:08
Autor: ALEX Przekliniak
dlaczego PLAY jest tak denny?
X ni au koto ha itsumo tanosii

[...]

Niestety nie. A od czasu gdy fon łączy się bezpośrednio z Playem, problemy jak ręką odjął.

 Jja mam simplusa od 10lat i zero problemów z
zasięgiem, słyszalnością itp. Plus to nie Era. Play niech się uczy
jakości od Plusa! i zasięgu oczywiście:)

Na całe szczęście się nie uczy.

--
ALEX Przekliniak, Tenno Heika Banzai  ]:-D

Data: 2009-04-12 13:15:05
Autor: SDD

Użytkownik "ALEX Przekliniak" <kill@spamers.us> napisał w wiadomości news:grpqrq$8pi$1inews.gazeta.pl...

W Plusie to normalka. Ja miałem jeszcze większy kabaret.

Gadacie jak eskimos narzekajacy na zimny namiot i beduin na zbyt szybko roztapiajace sie igloo.
W jednej miejscowosci pierdoli sie Orange, w innej Pluas a w jeszcze innej Era.
Generalizowanie jak widac nie ma sensu. Kazdy musi przetestowac BTS-y oraz node-b w odwiedzanych najczesciej przez siebie lokalizacjach. Opieranie sie na opinii innych bez uwzglednienia roznic lokalizacyjnych jest bez sensu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-13 09:09:02
Autor: Tomaszek
ALEX Przekliniak pisze:
W Plusie to normalka. Ja miałem jeszcze większy kabaret.

Tylko dlatego nie skorzystałem z nowej oferty Play, bo opiera się to na Plusie;) U mnie Plus z zasięgiem GSM daje totalnie dupy
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-13 14:44:28
Autor: ALEX Przekliniak
dlaczego PLAY jest tak denny?
Tomaszek ni au koto ha itsumo tanosii

W Plusie to normalka. Ja miałem jeszcze większy kabaret.

Tylko dlatego nie skorzystałem z nowej oferty Play, bo opiera się to
na Plusie;) U mnie Plus z zasięgiem GSM daje totalnie dupy

Ja też jakiś czas temu musiałem rozstać się z Playem bo korzystanie z nich
via Plus to jakieś nieporozumienie. Ale na szczęście Play postawił już
maszty w mojej mieścinie i ponownie go używam :-D Tak więc jest nadzieja.

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-04-11 19:06:45
Autor: Mithos
uzytkownik pisze:
Konfiguracja voip w porównaniu z play to pestka... na dodatek strona www  pod względem pomocnych ustawień jest beznadziejna.

U mnie żadne z powyższych problemów nie występują. Telefon skonfigurował się sam po wsadzeniu SIM Play (w innych trzeba zamawiać konfigurację co nie zawsze zresztą działa), działa najlepiej ze wszystkich sieci jakie testowałem (czyli wszystkich - jakość taka sama jak w Plus, bo reszta odstaje o kilka długości - najgorszy syf to Era). Zero problemów, zero reklamacji, taryfa prosta jak cep, bez jakichś minut wewnątrzsieciowych, pakietów i innych bzdury, których trzeba pilnować.

Niebawem wybieram się przenieść drugi numer do Play :)

Dodatkowo powiem, że internet w Erze działa mi najlepiej ze wszystkich, a Play nie działa mi praktycznie w ogóle (lokalizacja Warszawa). Zupełnie odwrotnie niż z telefonami :)

--
Mithos

dlaczego PLAY jest tak denny?