dlaczego Polacy unikaja wysilku fizycznego?

Data: 2018-06-29 12:52:39
Autor: andrzej.ozieblo
dlaczego Polacy unikaja wysilku fizycznego?
W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 22:27:53 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
- 56 proc. Polaków nie uprawia żadnego sportu;

Też się na tym zastanawiałem. Ze sportem szeroko pojętym, czyli jakąkolwiek aktywnością fizyczną (pomijając ruchy rąk w jeździe samochodem czy w trakcie palenia papierosów itp.), jest tak. Albo lubimy coś sportowego robić i zatem robimy to dla przyjemności. Ja np. od zawsze uwielbiałem jazdę na rowerze. Jakimkolwiek i w jakichkolwiek warunkach. Dla mnie czysta przyjemność. A przy okazji niezła aktywność sportowa. Takiego mam farta. :) Albo, i to jest drugi ważny aspekt, uprawiamy sport z rozsądku. Np. moja żona, która sportu nie lubi, ale wie, że musi się ruszać dla zdrowia czy raczej jego podtrzymania. Jest jeszcze trzeci element: moda.

Dlaczego więc Polacy nie uprawiają sportu? Nie mają przyjemności. OK, ale dlaczego są głusi zachęty lekarzy do umiarkowanej aktywności fizycznej? Bo taką mamy mentalność, która wynika z wielu przesłanek. Myślę, że głównie z pewnego rodzaju zacofania. Jazda rowerem w celach użytkowych czy dłuższy spacer to dla większości męczący obciach. Przecież do tego służy samochód. I dotyczy to także młodych. W mojej pracy np. zdecydowana większość dojeżdża samochodami, pomimo korków i innych niedogodności. Po co chodzić pieszo, jak można dojechać. Chodzenie jest męczące. :) Faktem jest, że przy braku jakiejkolwiek aktywności wpadamy w swoistą spiralę śmierci. Nie ruszamy się więc tyjemy i mamy coraz gorszą wydolność wysiłkową. Więc tym mniej się ruszamy... aż do zawału czy cukrzycy. ;)

Ale mimo wszystko chyba jest poprawa. Trochę dzięki modzie, trochę dzięki korkom i trochę dzięki zmieniającym się trendom, których wyjaśnienie nie jest proste. Zobaczymy za 10 lat... o ile dożyjemy.

Data: 2018-06-30 02:31:31
Autor: Ignac
W dniu piątek, 29 czerwca 2018 21:52:41 UTC+2 użytkownik andrzej....@gmail.com napisał:

Ale mimo wszystko chyba jest poprawa. Trochę dzięki modzie, trochę dzięki korkom i trochę dzięki zmieniającym się trendom, których wyjaśnienie nie jest proste. Zobaczymy za 10 lat... o ile dożyjemy.

Niestety, najlepszym przyjacielem Polaka, jest pilot od tv i grill.
Konsumpcyjny styl życia, już zabija i ubezwłasnowalnia.
Wystarczy zabrać ludziom tv, zanudzą się na śmierć i wpadną w alkoholizm!
Ponadto, jesteśmy społeczeństwem na dorobku, musimy się pokazać, dobrobytem.
Kto jeździ rowerem to, albo bida, albo pomyleniec, budzący jedynie milczącą litość. Jeśli dorzucić do tego jeszcze, brak czytelnictwa,
to mamy kompletny wizerunek obywatela-Polaka, buraka.
Ze swojego otoczenia mogę dziesiątki takich ludzi wskazać!

Data: 2018-07-02 08:56:50
Autor: kawoN
W dniu 30.06.2018 o 11:31, Ignac pisze:

Kto jeździ rowerem to, albo bida, albo pomyleniec, budzący jedynie
milczącą litość.

Jest jeszcze zazdrość. Ale nasz naród z zazdrości
nie buduje nic pozytywnego. Zazdroszczę innym ale
zamiast samemu dążyć do obiektu zazdrości skupię
się na wyeliminowaniu obiektu zazdrości u rodaka...
(w naszym przypadku to najczęściej "zwalczanie" rowerzystów
na drogach i wynajdywanie powodów dla których jazda
rowerem jest niezdrowa i niebezpieczna, ewentualnie
szukanie przyczyn w kondycji psychicznej zawodnika
uprawiającego sport typu "ciekawe po co on to robi,
pewnie ma jakieś problemy").

pozdr.
kawoN

dlaczego Polacy unikaja wysilku fizycznego?