dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?

Data: 2009-12-05 11:34:24
Autor: mocniak
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
Użytkownik stasio napisał:
Chcę to zrozumieć.

[...]

Problem dotyczy głównie tzw. klasy średniej społeczeństwa. Jakiś rok temu byłem na warsztatach, gdzie grupa studentów socjologii chyba z UW zrobiła badania społeczne na temat stosunku ludzi do rowerów. Jak się okazało rower jest traktowany jako środek transportu głównie w klasie niższej (niewykwalifikowani robotnicy etc.) ze względów finansowych oraz w klasie wyższej (wykładowcy akademiccy, wyżsi urzędnicy państwowi, etc.) ze względów ideologicznych. Ludzie średnio zarabiający kupują zwykle rower za 2-3 pensje, który służy im głównie do celów rekreacyjno-sportowych. A że taki rower dużo kosztuje towarzyszy mu ciągła obawa przed jego utratą lub dewastacją, przez co właściciele takich rowerów nie chcą się z nimi rozstawać poza miejscem zamieszkania.

Dodam, że nie są to wesołe wymysły grupki studentów, ale wyniki ankiety przeprowadzonej na kilkuset osobach.

--
Mocniak

Data: 2009-12-05 06:00:26
Autor: Pil
On 5 Gru, 11:34, mocniak <mocniak.wyt...@to.tlen.pl> wrote:

Problem dotyczy głównie tzw. klasy średniej społeczeństwa.

O jakim problemie mówisz?

w klasie wyższej (wykładowcy akademiccy, wyżsi urzędnicy państwowi,
etc.) ze względów ideologicznych.

Wyżsi urzędnicy państwowi już dawno nie wywodzą się z klasy
wyższej ;-) A już wyżsi urzędnicy państwowi na rowerze to jakiś
oksymoron.

A że taki rower dużo kosztuje towarzyszy mu
ciągła obawa przed jego utratą lub dewastacją, przez co właściciele
takich rowerów nie chcą się z nimi rozstawać poza miejscem zamieszkania.

Czyli klasa niższa i wyższa nie obawia się o utratę roweru?

Pozdrawiam,
Pil

Data: 2009-12-05 11:30:37
Autor: Titus Atomicus
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
In article <hfdc6o$6r$1@inews.gazeta.pl>,
 mocniak <mocniak.wytnij@to.tlen.pl> wrote:

Użytkownik stasio napisał:
> Chcę to zrozumieć.

[...]

[...]

Chetnie uslysze wiecej o tych przedstawicielach klasy wyzszej.
Wydaje mi sie, ze to jakis pomijalny margines jednak.
A naglosnienie tegoz moze dolozyloby ciegielke do lamania stereotypow - rower w miescie = czlowiek nizszej kategorii.

TA

Data: 2009-12-05 15:16:00
Autor: Marcin Hyła
mocniak wrote:

[...]

Hmm: to by się zgadzało _poniekąd_ .

W Polsce jest bardzo silna nadreprezentacja "codziennych" użytkowników rowerów zarówno wśród, powiedzmy, "proletariatu" jak na wyższych uczelniach, wśród przedstawicieli "kasty kreatywnej". To widać choćby po liczbie _parkujących_ tu i tam rowerów.

Ale nie utożsamiałbym "klasy wyższej" z ową "kastą kreatywną" (czy "klasą kreatywną", R. Florida). To jednak zupełnie coś innego - arystokracja ducha i umysłu, a nie portfela i drzewa genalogicznego :-)

Natomiast kasta urzędnicza, średnia i wyższa to obecnie jednak zdecydowanie samochód - a rower to tylko od wielkiego groma i właśnie rekreacyjnie.

marcin ha
PS. Co do włażenia z rowerem _DO_ sklepu - uważam to za _wieśniactwo_ (z wyjątkiem sklepów rowerowych). Rower zostawia się zapięty _przed_ sklepem, biurem, gdziekolwiek.

Owszem, awanturuję się jak mi ktoś (ochroniarz) nie pozwala przypiąć roweru do czegoś PRZED - i to awanturuję się skutecznie. Niemniej, włażenie _DO_ sklepu, biura itp. moim zdaniem jest bardzo niewłaściwe.
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-12-05 06:23:08
Autor: Pil
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
Owszem, awanturuję się jak mi ktoś (ochroniarz) nie pozwala przypiąć
roweru do czegoś PRZED - i to awanturuję się skutecznie.

Jakich argumentów używasz?

Pozdrawiam,
Pil

Data: 2009-12-05 15:31:55
Autor: Marcin Hyła
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
Pil wrote:

Jakich argumentów używasz?

Zależy. Zwykłe stanowcze "sp****j" potrafi zatkać ochroniarza na wystarczająco długo, że rower już jest zapięty a mnie nie ma.

Ostatnio ćwiczyliśmy to (ja akurat bez roweru) w warszawskim hotelu Victoria Sofitel coś tam. Tym, który tak ładnie grał w filmie "Miś" :)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-12-05 15:48:54
Autor: PeJot
Marcin Hyła pisze:
Pil wrote:

Jakich argumentów używasz?

Zależy. Zwykłe stanowcze "sp****j" potrafi zatkać ochroniarza na wystarczająco długo, że rower już jest zapięty a mnie nie ma.

Język klasy kreatywnej, arystokracji ducha i umysłu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 15:55:17
Autor: Marcin Hyła
PeJot wrote:

Zależy. Zwykłe stanowcze "sp****j" potrafi zatkać ochroniarza na wystarczająco długo, że rower już jest zapięty a mnie nie ma.

Język klasy kreatywnej, arystokracji ducha i umysłu.

Baaaardzo stary dowcip, może zrozumiesz w tym kontekście (kto tam wie).

Pani się popsuł samochód, trafił do mechanika, mechanik otworzył maskę, dokręcił JEDNĄ śrubkę, zamknął maskę, odpalił silnik. Pani zadowolona, ale patrzy - mechanik wystawił rachunek na 100 złotych. Od razu w ryk, co to jest, dokręcenie JEDNEJ śrubki i całe 100 zł! Każdy głupi przecież potrafi dokręcić JEDNĄ śrubkę!

Mechanik wział rachunek i wywalił do śmieci, wypisał kolejny: dokręcenie śrubki - 1 zł. Wiedza, którą śrubkę dokręcić i jak - 99 złotych.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-12-05 09:06:25
Autor: Michał Wolff
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
On 5 Gru, 15:55, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:
PeJot wrote:

> Język klasy kreatywnej, arystokracji ducha i umysłu.

Baaaardzo stary dowcip, może zrozumiesz w tym kontekście (kto tam wie).

O ile dowcip PeJot był bardzo celny - to Twój niestety średnio na
temat. Taka odpowiedź dana ochroniarzowi - po pierwsze jest skrajnie
chamska, po drugie - średnio skuteczna, jak nam mówią prawa
Newtona :)) - wywoła odpowiednio kulturalną reakcję - i może się
skończyć przebitym kołem czy innym uszkodzeniem roweru, którego
ochroniarzowi się nie udowodni.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-05 18:40:08
Autor: Marcin Hyła
Michał Wolff wrote:

O ile dowcip PeJot był bardzo celny - to Twój niestety średnio na
temat.

Szanowny Panie Ochroniarzu: bardzo szanuję Pańską pracę.

mh
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-12-05 09:46:04
Autor: Michał Wolff
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
On 5 Gru, 18:40, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

Szanowny Panie Ochroniarzu: bardzo szanuję Pańską pracę.

Dawanie rad w stylu "Zwykłe stanowcze "sp****j" potrafi zatkać
ochroniarza na wystarczająco długo, że rower już jest zapięty a mnie
nie ma" - to jest zachowanie godne mało skomplikowanego dresika -
Szanowny Panie Arystokrato Ducha i Umysłu
Noblesse oblige...
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-05 19:11:00
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Do niektórych trzeba przemówić takim językiem lub językiem siły.
Grunt, by się dogadać.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 22:02:57
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Marcin Hyła pisze:

Język klasy kreatywnej, arystokracji ducha i umysłu.

Skoro kreuje możliwość przypięcia roweru...

rmikke

Data: 2009-12-05 19:10:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Wszystko OK, tylko, że ty masz posturę czasem znacznie większą niż ochroniarz.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 10:17:04
Autor: Michał Wolff
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
On 5 Gru, 19:10, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Wszystko OK, tylko, e ty masz postur czasem znacznie wi ksz ni
ochroniarz.

Myślcie Panie Zyga, myślcie. Większy ochroniarz może Wam dać po buzi,
mniejszy poczeka aż taki pyskaty klient pójdzie do sklepu - i
"niechcący" odkręci wentyl, urwie mocowanie lampki, przetnie oponę
itd.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-05 19:35:44
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Myślcie!
Ha. Wyleciałby z roboty. Każdy ma komórkę z kamerą.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 19:43:10
Autor: PeJot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

  Nie każdy ma czas żeby z pianą na ustach latać po sądach. To nie Ameryka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 19:46:28
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

O jakich ty sądach piszesz?
Ja bym sfilmował i pokazał występek durnia, dyrekcji marketu.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 11:05:32
Autor: Michał Wolff
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
On 5 Gru, 19:46, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

O jakich ty sądach piszesz?
Ja bym sfilmował i pokazał występek durnia, dyrekcji marketu.

Przeczytaj co napisałem "mniejszy poczeka aż taki pyskaty klient
PÓJDZIE do sklepu i..."
Jak go nagrasz, jak w sklepie będziesz? Nawet ochroniarz nie jest tak
głupi by demolować rower na oczach właściciela.
Na tej zasadzie działają różne meneliki na rozmaitych niestrzeżonych
parkingach dla samochodów w centrum wielkich miast - dasz mu 2-3zł,
masz spokój; odmówisz - musisz się liczyć że Ci ktoś a to szybe
zarysuje, a to koła przebije
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-05 20:27:09
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A kto napisał, że osoba filmująca musi być koniecznie właścicielem roweru?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 11:37:10
Autor: Michał Wolff
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
On 5 Gru, 20:27, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

A kto napisał, że osoba filmująca musi być koniecznie właścicielem roweru?

Ile Ty masz lat? Kto Ci zwróci uwagę na człowieka spuszczającego
powietrze z roweru, czy przecinającego oponę, rysującego ramę? Jeśli
taki ochroniarz ma cokolwiek w głowie - to bez najmniejszego problemu
zrobi to niezauważalnie, wystarczy pare sekund, zanim ktokolwiek nawet
pomyśli o wyciągnięciu telefonu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-05 20:44:43
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

A ile ty masz?
Ochroniarz to zazwyczaj półgłówek.
Po za tym może się trafić, że zostanie zarejestrowany kamerą przemysłową.

Zapewniam cię, negatywny szum medialny to jest to czego sklepy obawiają się najbardziej, obok "wewnętrznych" kradzieży.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 21:00:37
Autor: PeJot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Zapewniam cię, negatywny szum medialny to jest to czego sklepy obawiają się najbardziej, obok "wewnętrznych" kradzieży.

Z powodu jednej przeciętnej opony ? Weź chłopie wydoroślej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 21:11:49
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Nie, z powodu olania sprawy.
Szum można zrobić ze wszystkiego.
Takie czasy.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 21:13:12
Autor: PeJot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

No tak, pojechałeś sobie tylko do sklepu po bułki, a skończyło się na walce z systemem :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 21:21:21
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Zabitym ochroniarzem i spalonym sklepem.
Hihi

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 21:24:55
Autor: PeJot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

I znowu winny cyklista.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 21:49:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Cieć.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 21:04:33
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 05.12.2009 20:44 użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał :

[...]

Jeśli piszesz o kamerach marketu, to niezły rotfl. ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-05 21:47:47
Autor: johnkelly
Michał Wolff pisze:
[...]

Np ja zwrócę. Zwłaszcza jeśli będzie "umundurowany".

Jeśli
taki ochroniarz ma cokolwiek w głowie - to bez najmniejszego problemu
zrobi to niezauważalnie, wystarczy pare sekund, zanim ktokolwiek nawet
pomyśli o wyciągnięciu telefonu.

To by tłumaczyła dlaczego parkingi rowerowe lokują w takich intymnych miejscach.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2009-12-05 14:20:47
Autor: Michał Wolff
On 5 Gru, 21:47, johnkelly <st...@maciejrozalski.eu> wrote:

Np ja zwrócę. Zwłaszcza jeśli będzie "umundurowany".

Nie o to mi chodziło czy ktoś zdeycyduje się zwrócić uwagę, gdy
zauważy ten fakt (a i to jest rzadkie) - ale czy w ogóle zauważy takie
zdarzenie. IMO - szansa prawie zerowa.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-12-07 11:39:36
Autor: MichałG
Michał Wolff pisze:
[...]

Nie takie zachowania są 'niezauważalne'...... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=J7zb8YXrmIA&feature=player_embedded

Michał

Data: 2009-12-05 19:49:20
Autor: PeJot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Niewykluczone, że dyrekcja dała by ochroniarzowi nagrodę za skuteczne spełnianie obowiązków służbowych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 19:58:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Tak sobie tłumacz.
Tuszowała by sprawę, by nie zrobił się szum i by nie musieć odpowiedać przed kamerą "Rysia Cebuli".

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 20:11:10
Autor: PeJot
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Napisałem *niewykluczone*. Zaś bardziej prawdopodobne jest to, że nikt z dyrekcji nie chciałby z Tobą gadać o pociętej oponie. I co, do sądu polecisz, czy do telewizji ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 20:28:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Do jutuba, gg itd.
Hehehe

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-05 19:41:56
Autor: PeJot
Michał Wolff pisze:
[...]

No bo Polska to taki kraj gdzie się gnębi biednych rowerzystów, ale owi rowerzyści sobie na to pracują.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-06 00:31:52
Autor: Coaster
Marcin Hyła wrote:
Pil wrote:

[...]

Tym hotelu czy Tym Stanislawie? ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-12-07 18:26:55
Autor: Tomasz
Marcin Hyła pisze:
zatkać ochroniarza na wystarczająco długo, że rower już jest zapięty a mnie nie ma.
czasem, jak trafić na arcyburaka, może rower zepsuć, "z flustracji"..

Data: 2009-12-05 21:52:41
Autor: Ryszard Mikke
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisał(a):
włażenie _DO_ sklepu, biura itp. moim zdaniem jest bardzo niewłaściwe.

Mogę? Mogę??? I tak napiszę :)

W Warszawie spotkałem raz gościa, który WJECHAŁ na małym zielonym składaczku
do biurowca (Ilmet przy rondzie ONZ), zrobił parę kółek przy windach
i WJECHAŁ do windy... Nie, nie kręcili filmu...

rmikke

Data: 2009-12-07 01:20:16
Autor: click
Marcin Hyła pisze:

PS. Co do włażenia z rowerem _DO_ sklepu - uważam to za _wieśniactwo_ (z wyjątkiem sklepów rowerowych). Rower zostawia się zapięty _przed_ sklepem, biurem, gdziekolwiek.

no jestes miastowy pan na miejskim rowerze, to mozesz uwazac za wiesniactwo
ja nie mam problemu z wejsciem z rowerem (jesli akurat mam przy sobie rower) na poczte czy do sklepu

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-12-07 05:43:14
Autor: Titus Atomicus
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
In article <hfdpv3$h0p$1@inews.gazeta.pl>,
 Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> wrote:

PS. Co do włażenia z rowerem _DO_ sklepu - uważam to za _wieśniactwo_ (z wyjątkiem sklepów rowerowych). Rower zostawia się zapięty _przed_ sklepem, biurem, gdziekolwiek.

E tam.
Jak pisalem - z reguly jezdze na holendrze, ktorego przypinam superlancuchem bez zadnych stresow.
Ale w ostatnim tygodniu holender zaniemogl. Jezdze trekkingiem.
Wiec po pierwsze - nie bede zostawial go, bo musialbym za kazdym razem odczepiac lampki, Brooksa, AirZounda, sakwy, etc...
Po drugie - w opisywanym w sasiednim watku przypadku bylo na prawde mnostwo miejsca na wprowadzenie roweru.
Po trzecie - kretynska dyskusja z kretynska ochrona trwala dluzej niz same zakupy.

TA

dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?