dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?

Data: 2009-12-05 21:58:51
Autor: Ryszard Mikke
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
stasio <stasio@com.pl> napisał(a):
Chcę to zrozumieć.

Od czasu do czasu pojawiają się posty informujące, że wpuszczają z rowerami do niektórych sklepów/punktów gastronomicznych/usługowych itp. a do innych nie. Przewija się pojęcie "miejsca przyjaznego rowerom".

Chciałbym zrozumieć o co w tym chodzi. To znaczy jak chcesz wprowadzić rower to chcesz spacerować sobie z nim w tych alejkach handlowych? Czy też może chcesz zwyczajnie przypiąć rower w środku? Jeśli tak, to czy nie wystarczają Ci, jeśli są, odpowiednie stojaki przed sklepem? I dlaczego, jeśli właściciel punktu usługowego wyprasza Cię z rowerem to jesteś wzburzony i piętnujesz miejsce? Czy chcesz przekazać innym, iż nie szanujesz jego prawa do decydowania o własnym sposobie zarządzania? A może uważasz, że zwyczajnie nie ma on takiego prawa i musi Ci pozwolić wprowadzić dwa kółka?

Serio, chcę zrozumieć. Adresuję pytania do tych, którzy nie mają wątpliwości w takich sytuacjach i wchodzą. Bo ja wątpliwości mam.

Wchodzę, kiedy mi wygodnie.
Np. do małych sklepów, gdzie łatwiej mi wstawić rower do środka,
niż znaleźć miejsce, przypiąć, zdjąć łatwozdejmowalny szpej,
a potem to wszystko z powrotem pozakładać odpiąć...

Jak na dłużej, to raczej już przypinam i zdejmuję.

Nie, nie uważam, że właściciel ma obowiązek mnie wpuszczać.
Ale to on chce moje pieniądze, a ja mam obok drugi sklep...
więc mnie wpuszcza.

rmikke

Data: 2009-12-07 21:47:19
Autor: Titus Atomicus
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?
In article <hfel2q$4km$1@inews.gazeta.pl>,
 "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Nie, nie uważam, że właściciel ma obowiązek mnie wpuszczać.
Ale to on chce moje pieniądze, a ja mam obok drugi sklep...
więc mnie wpuszcza.

Ale to z reguly rozumie wlasciel/sprzedawca z malego sklepu. I tak to dziala. Niech bedzie to nawet Biedronka czy inny Carefour Exp.
Ale w wiekszych sklepach, galeriach i biurowcach - tam gdzie jest miejsce - z reguly jest zakaz wprowadzania roweru egzekwowany przez ochrone.

TA

Data: 2009-12-08 00:44:40
Autor: Dżejm
[...]

Powiedz mi ile procent klientów galerii przyjeżdża rowerem ? Powiedz mi ile procent z nich chce wejść do środka z rowerem ? Powiedz mi ile procent z tych co chce wejść obrazi się gdy nie zostanie wpuszczona i nigdy nie wróci ? Jeden na milion ! Ba, może jesteś jedyny :). Myślisz, że właściciele galerii będą starali się dogodzić każdej pojedynczej jednostce ?
_ "Głosowanie pieniędzmi" polega na tym, że idziesz gdzie Ci się podoba a nie, że wszędzie gdzie idziesz mają Ci się przypodobać. _
 Ciekawe czy jak ja powiem, że chce chodzić po sklepie na golasa to ktoś mnie zrozumie :).
Zapewniam cię, że bardziej się przejmą jak będą mieli powtarzające się problemy z rowerami. A tu coś ubrudzone, a tu coś uszkodzone. A tu czyjeś dziecko dotknęło łańcucha i rodzic zaczął się pienić. Takie przypadki są IMHO nieuniknione w takiej czasami tłumnie wypełnionej przestrzeni.

pozdro

Data: 2009-12-08 13:07:25
Autor: Titus Atomicus
In article <hfk41u$ol2$1@news.onet.pl>, Dżejm <no.spam@no.spam> wrote:

> [...]

Powiedz mi ile procent klientów galerii przyjeżdża rowerem ? Powiedz mi ile procent z nich chce wejść do środka z rowerem ? Powiedz mi ile procent z tych co chce wejść obrazi się gdy nie zostanie wpuszczona i nigdy nie wróci ? Jeden na milion ! Ba, może jesteś jedyny :). Myślisz, że właściciele galerii będą starali się dogodzić każdej pojedynczej jednostce ?

A jaki procent klientow przyjezdza rowerem do sklepu wolnostojacego?
Jaka to roznica?

_ "Głosowanie pieniędzmi" polega na tym, że idziesz gdzie Ci się podoba a nie, że wszędzie gdzie idziesz mają Ci się przypodobać.
 Ale ja chce isc akurat do jednego z dziesiatek sklepow w galerii.
A nie wpuszcza mnie ochrona calosci i mityczny administrator.

 Ciekawe czy jak ja powiem, że chce chodzić po sklepie na golasa to ktoś mnie zrozumie :).

E, demagogizujesz.

[...]

E tam. Nie zawsze przeciez w galeriah sa tlumy.
Poza tym w opisywanym przeze mnie przypadku chodzilo o pusty biurowiec, z pustym sklepem na parterze.

TA

Data: 2009-12-08 14:56:08
Autor: johnkelly
dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?

Ale ja chce isc akurat do jednego z dziesiatek sklepow w galerii.
A nie wpuszcza mnie ochrona calosci i mityczny administrator.

Przecież to już nawet dochodziło do patologii nie wpuszczania z rowerami do serwisu w sklepie sportowym w galerii.

TA

--
Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl

dlaczego chcesz wchodzić z rowerem do sklepu?