dlaczego cz³owiek nie walczy do samego konca?

Data: 2010-04-06 14:00:39
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
dlaczego cz³owiek nie walczy do samego konca?
na podstawie w±tku "ukredytowany" postawi³em sobie
tytu³owe pytanie.

Za³ó¿my ¿e kto¶ siê zapo¿yczy³, nie sp³aci³ i ju¿ wie...
¯e przyjd± i do drzwi za³omocz±...

I co z tego? Trzeba ¿yæ, trzeba walczyæ, trzeba próbowaæ!

Data: 2010-04-06 15:55:44
Autor: JanKo
dlaczego cz³owiek nie walczy do samego konca?
Agent U¿ytkownik nadaje:
I co z tego? Trzeba ¿yæ, trzeba walczyæ, trzeba próbowaæ!

Co masz na my¶li mówi±c "walczyæ"? Wzi±æ jeszcze wiêkszy kredyt, zapu¶ciæ brodê, zmieniæ nazwisko i wyjechaæ na Aleuty? Czy wrêcz przeciwnie, sp³acaæ honorowo do koñca ¿ycia?

***
Dwie blondynki napad³y na bank. Zabra³y z niego dwa worki. Podzieli³y
siê nimi bez zagl±dania, co zawieraj±. Po 10 latach z³odziejki
spotykaja sie przypadkowo.
- Co by³o w twoim worku? - pyta pierwsza.
- 10 mln dolarów.
- Super! Co z nimi zrobi³as?
- Kupi³am wille, jacht, podró¿owa³am po swiecie. A co by³o w twoim
worku?
- Niezp³acone rachunki.
- I co z nimi zrobi³as?
- Powolutku sp³acam...

Data: 2010-04-06 16:11:11
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
dlaczego cz³owiek nie walczy do samego konca?
> I co z tego? Trzeba ¿yæ, trzeba walczyæ, trzeba próbowaæ!

Co masz na my¶li mówi±c "walczyæ"? Wzi±æ jeszcze wiêkszy kredyt, (...) Czy wrêcz przeciwnie, sp³acaæ honorowo do koñca ¿ycia?

sp³acaæ, zawieraæ ugody, w najgorszym wypadku "wzi±æ na klatê"
problemy z komornikiem lub prokuratorem, ale jednak ¯YÆ nadal, nie pope³niaj±c samobójstwa, jak g³ówny bohater "UKREDYTOWANY".

dziwi mnie taki oksymoron jak postawa "uczciwego z³odzieja",
bo tak okre¶li³bym g³ównego bohatera "UKREDYTOWANY"

najpierw nie przejmowaæ siê, lekko po¿yczaæ a potem tak siê
mocno przej±æ "jakimi¶ cyferkami". Mo¿e mam za ma³± glowê, ale w mojej taka postawa siê po prostu nie mie¶ci. Albo jestem uczciwym cz³owiekiem i biorê tyle co mogê sp³acic (a w razie naprawdê nieszczê¶liwego wypadku: og³aszam bankructwo konsumenckie) albo mam prawo "dok³adnie tam" i sobie kombinujê,
a "gdy mnie z³api±" ponoszê konsekwencje swojego kombinatorstwa...

Data: 2010-04-07 02:39:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dlaczego cz³owiek nie walczy do samego konca?

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl> 3461.0000135f.4bbb40ff@newsgate.onet.pl

Albo jestem uczciwym cz³owiekiem i biorê tyle co mogê sp³acic

Dlaczego wiêc wzi±³e¶ te 5 tysiêcy euro, których nie sp³acasz? :)
Ja wzi±³em, bo nie liczono siê z moim g³osem. :)

-=-

Gdy ja bra³em kredyt, wiedzia³em o tym, jak go sp³acê.
Oczywi¶cie zawsze mo¿e siê co¶ przytrafiæ niezapowiedzianego, jak choæby
choroba, ale znam wiele takich osób, które bior±c, nie zastanawiaj± siê
ani trochê nad tym, czym sp³ac± i najchêtniej zrzucaj± ciê¿ar p³acenia
na innych -- na tak zwanych jeleni. Ja za takie osoby (co tu du¿o gadaæ
 -- nieodpowiedzialne, dziecinne) sporo zap³aci³em.

Znam ludzi ambitnych i honorowych i znam takich, którzy nigdy nie oddaj±
i powtarzaj± swój schemat wci±gania innych ludzi w pu³apki przez ca³e ¿ycie. :)

dlaczego cz³owiek nie walczy do samego konca?