Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dlaczego duzy silnik pali więcej

dlaczego duzy silnik pali więcej

Data: 2010-06-20 20:51:09
Autor: Tomasz Pyra
dlaczego duzy silnik pali więcej
fuen pisze:
w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

Więcej mocy zużywają na napędzanie samych siebie (rozrząd, opory itp. itd.)
Do tego duży silnik zazwyczaj jeździ znacznie mniej obciążony niż mały silnik, a im silnik bardziej obciążony tym sprawniejszy.

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
te małe !!!

Tak, ale jak są obciążone na miarę własnych możliwości.
Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w 50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

Data: 2010-06-20 21:26:55
Autor: DoQ
dlaczego duzy silnik pali więcej
Tomasz Pyra pisze:

Tak, ale jak są obciążone na miarę własnych możliwości.
Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w 50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

Jednym zdaniem - nadwyzka mocy idzie "w gwizdek".


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-21 09:07:17
Autor: Filip KK
dlaczego duzy silnik pali więcej
W dniu 2010-06-20 20:51, Tomasz Pyra pisze:

Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w
50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych
samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

I dlatego np. w trasie 3 litrowa jednostka spali mniej od 1,9.

Data: 2010-06-21 09:43:42
Autor: MadMan
dlaczego duzy silnik pali więcej
Dnia Mon, 21 Jun 2010 09:07:17 +0200, Filip KK napisał(a):

Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w
50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych
samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

I dlatego np. w trasie 3 litrowa jednostka spali mniej od 1,9.

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany). --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-21 09:58:24
Autor: Filip KK
dlaczego duzy silnik pali więcej
W dniu 2010-06-21 09:43, MadMan pisze:

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

Data: 2010-06-21 09:22:47
Autor: Piotr Klimek
dlaczego duzy silnik pali więcej
Dnia (Mon, 21 Jun 2010 09:58:24 +0200) ktos podajacy sie za Filip KK
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

1L silnik w motocyklu, ktory wazy razem z kierowca okolo 300kg spala przy
takiej jezdze minimum 6L :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

Data: 2010-06-21 16:40:50
Autor: JanuSz
dlaczego duzy silnik pali więcej
Piotr Klimek pisze:
Dnia (Mon, 21 Jun 2010 09:58:24 +0200) ktos podajacy sie za Filip KK
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

1L silnik w motocyklu, ktory wazy razem z kierowca okolo 300kg spala przy
takiej jezdze minimum 6L :)


Pojemność silnika to tylko jeden z czynników wpływających na spalanie.
Oprócz tego są:
- waga samochodu,
- opór powietrza,
- opory toczenia,
- doskonałość konstrukcji silnika,
- technika jazdy!!,
- rodzaj trasy (duży silnik jest rozrzutny na krótkich trasach),
- motocykl jest szczególnie zły, bo ma duży opór powietrza i dzikiego kierowcę (zazwyczaj), a zgięta tabliczka rejestracyjna zachęca do kretyńskiej jazdy (moje obserwacje z ostatnich dni)

Data: 2010-06-21 10:16:28
Autor: Olek
dlaczego duzy silnik pali więcej
On 2010-06-21 09:58, Filip KK wrote:


No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

a 0,65 sam produkuje paliwo

Data: 2010-06-21 16:01:50
Autor: Filip KK
dlaczego duzy silnik pali więcej
W dniu 2010-06-21 10:16, Olek pisze:
On 2010-06-21 09:58, Filip KK wrote:


No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

a 0,65 sam produkuje paliwo

Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia, to po chuj się produkujesz?

Data: 2010-06-21 18:09:46
Autor: Olek
dlaczego duzy silnik pali więcej
On 2010-06-21 16:01, Filip KK wrote:
W dniu 2010-06-21 10:16, Olek pisze:
On 2010-06-21 09:58, Filip KK wrote:


No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

a 0,65 sam produkuje paliwo

Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia, to po chuj się produkujesz?

hehe nie mam ochoty zniżać się do twojego rynsztokowego poziomu, więc daruję sobie polemikę o 3 litrach paliwa z 1.0 silnika

dlaczego duzy silnik pali więcej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona