dlaczego duzy silnik pali więcej

Data: 2010-06-20 21:35:21
Autor: =Marcos=
dlaczego duzy silnik pali więcej
w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

czy większy silnik ma mniejsz± sprawno¶ć ?

z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawno¶ć niż
te małe !!!

A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2 litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym samochodzie pali 6 litrów.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-06-20 21:44:27
Autor: DoQ
=Marcos= pisze:

A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2 litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym samochodzie pali 6 litrów.

2.0 benzyna w duzym samochodzie 6litrow ? To zart ? :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-20 21:53:46
Autor: jarek
dlaczego duzy silnik pali więcej

Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomo¶ci news:hvlqdp$t4m$1inews.gazeta.pl...
 a 2000ccm w dużym samochodzie
pali 6 litrów.

Z przepasci chyba...

Jarek

Data: 2010-06-22 08:06:05
Autor: omega_fan
jarek wrote:
[...]

Nie, dlaczego... 6 litrów na 50 km, to proste przeciez :)

Data: 2010-06-21 00:20:52
Autor: Olek
On 2010-06-20 21:35, =Marcos= wrote:

A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2
litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym
samochodzie pali 6 litrów.

2000ccm 6 litrów? ocipiałe¶

1,6 benzyna 10 litrów (piłowanie), 2.0 benzyna również 10 litrów (spokojna jazda), a to dlatego, że te 2.0 nie musisz piłować żeby się rozpędzić.

Data: 2010-06-21 08:47:09
Autor: ±ćęłń󶼿
dlaczego duzy silnik pali więcej
Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań s±siada).

-- -- -

Data: 2010-06-21 09:11:00
Autor: komar
dlaczego duzy silnik pali więcej
W dniu 2010-06-21 08:47, ąćęłńóśźż pisze:
Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).

a GoĹşdzikowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.

Data: 2010-06-21 09:13:41
Autor: Hants
"komar" <komar@125.cc> wrote in message news:hvn3bf$n9i$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-06-21 08:47, ąćęłńóśźż pisze:
Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).

a GoĹşdzikowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.

Pukałem się w czoło przy poprzednim poście (tym z 4.5l) i trochę zaczalem drążyć temat.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..

Data: 2010-06-21 10:18:10
Autor: sop3k
> [...]
>
> a GoĹşdzikowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.

Pukałem się w czoło przy poprzednim poście (tym z 4.5l) i trochę

A co w tym dziwnego?

Data: 2010-06-21 09:56:48
Autor: Hants
dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
"sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:60b5.00000f18.4c1f2042newsgate.onet.pl...

http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..
A co w tym dziwnego?

Mniej niż 3.5 l / 100

Data: 2010-06-21 14:39:36
Autor: J.F.
dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Użytkownik "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>
http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
Dziwne..
A co w tym dziwnego?
Mniej niż 3.5 l / 100

Ciekawe co gosc robi, oprocz tego ze ma ambicje przejechac skoda milion kilometrow :-)

Przykleic sie do tira na austrostradzie i mozna miec 3.5l, ale w Niemczech przeciez sa wysokie mandaty za zbyt maly odstep :-)

no i 80kkm rocznie - wychodzi 220km dzien w dzien, bez chwili wytchnienia :-)
 ..

J.

Data: 2010-06-21 15:27:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-06-21 14:39, J.F. pisze:
[...]

110km w jedn± stronę do pracy? Godzinka jazdy. Ale musiałby i mieszkać i pracować w okolicach węzłów autostradowych.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-06-21 15:37:25
Autor: MadMan
dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Dnia Mon, 21 Jun 2010 15:27:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

110km w jedn± stronę do pracy? Godzinka jazdy

Ale na pewno nie t± Skod± przy tym spalaniu. Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-21 16:02:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
napisał(a):

110km w jedn± stronę do pracy? Godzinka jazdy

Ale na pewno nie t± Skod± przy tym spalaniu.
Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

Klocek z silnikiem 1.2? Toż to wogóle nie jedzie. Bratowa czym¶ takim jeĽdziła. Ekonomiki "zero", ten silnik spalał mniej więcej tyle ile 100-konne 1.6 w Foce I.
Wcale nie jest powiedziane, że mały silnik jest ekonomiczny. Przy przelotowej w okolicach 100km/h, nieco poniżej 6 litrów, potrafiłem spalić Lagun± 1.8 8V 90KM i to z zał±czon± klim± w tryb auto. Przy lekkim braku cierpliwo¶ci przekraczałem te 6L o 0,2-0,3L. Piszę o wynikach z tankowania, chociaż akurat komp pokładowy w starym szrocie nie zakłamywał wskazań o więcej niż 0,1L/100km.

Data: 2010-06-21 16:24:49
Autor: MadMan
dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:02:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

Klocek z silnikiem 1.2? Toż to wogóle nie jedzie. Bratowa czym¶ takim jeĽdziła. Ekonomiki "zero", ten silnik spalał mniej więcej tyle ile 100-konne 1.6 w Foce I.

Jechać to jedzie w miarę jak dla mnie. Ale spalanie rozczarowuje dosyć
mocno. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-21 17:09:49
Autor: Czarek Daniluk
napisał(a):

[...]

Srajczento 899ccm w 3 osoby z prędko¶ciami rzędu 130km/h (licznikowe) spalało około 7,5 litra na 100km - i gdzie tu mowa o ekonomii ??

Pozdrawiam !!

Data: 2010-06-21 16:24:03
Autor: Robert Rędziak
dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
On Mon, 21 Jun 2010 15:37:25 +0200, MadMan
<madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

 A z 1.9 TDI?

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-06-21 18:33:42
Autor: MadMan
Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:24:03 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

 A z 1.9 TDI?

Nie posiadam :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-22 08:25:25
Autor: JanuSz
MadMan pisze:
[...]

Kolega posiada. Pali poniżej 5. Przy oszczędnej jeĽdzie poniżej 4,5.
Silnik na pompowtryskach, mocy kolega nie zna :).

Data: 2010-06-21 18:46:43
Autor: J.F.
dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp>
[...]

To sie czasem zdarza. Tylko miec 110km do pracy i jechac 85km/h ?
Sila spokoju/sknera :-)

J.

Data: 2010-06-21 19:17:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-06-21 18:46, J.F. pisze:
110km w jedn± stronę do pracy? Godzinka jazdy. Ale musiałby i mieszkać
i pracować w okolicach węzłów autostradowych.

To sie czasem zdarza. Tylko miec 110km do pracy i jechac 85km/h ?

Niekoniecznie musi to być 85km/h.

Sila spokoju/sknera :-)

Raczej tempomat + golarka. ;)

Data: 2010-06-21 22:39:17
Autor: J.F.
On Mon, 21 Jun 2010 19:17:58 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Koniecznie, bo inaczej by sie do tira nie przykleil :-)

Sila spokoju/sknera :-)
Raczej tempomat + golarka. ;)

J.

Data: 2010-06-21 15:42:48
Autor: kogutek
> [...]

no i 80kkm rocznie - wychodzi 220km dzien w dzien, bez chwili wytchnienia :-)

Oprócz posiadania ambicji facet wypełnia tabelki. Jest dużo chorych psychicznie.
Internet daje im możliwo¶ć niskonakładowego zaprezentowania nieograniczonych
możliwo¶ci jakie im się wydaje że posiadaj±.

Data: 2010-06-21 18:49:29
Autor: J.F.
dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:60b5.00000f3f.4c1f6c58newsgate.onet.pl...
[...]

W calym tym serwisie jest pelno takich co wypelniaja tabelki.
Ja tez sobie spisuje, dla wlasnej ciekawosci.
Uciazliwe to jakos bardzo nie jest, bo jak widac u niego - raz na 1500km :-)

J.

Data: 2010-06-21 10:05:34
Autor: mw
dlaczego duzy silnik pali więcej
On 21 Cze, 08:47, ±ćęłń󶼿 <antys...@interia.pl> wrote:
Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po w oskiej autostradzie wg zezna s siada).
tak je¶li jechał 90km/h metr za tirem.

dlaczego duzy silnik pali więcej