dlaczego duzy silnik pali więcej

Data: 2010-06-20 22:50:29
Autor: Kuba \(aka cita\)
dlaczego duzy silnik pali więcej

Użytkownik "fuen" <fuen@wp[spam].pl> napisał w wiadomości news:hvlmng$ppo$1ns.master.pl...
w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
czym to jest spowodowane ?

a kto Ci takich bzdur naopowiadał?

W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

Zakladając, ze rozpatrujemy silniki o "normalnych" pojemnościach  np. BMW 1600cc i to samo BMW 2500cc to przy normalnej jeździe 2,5 będzie palić w praktyce tyle samo, a przy butowaniu (ostrzejszej jeździe - z tymi samymi przyspieszeniami i prędkościami) 2,5 spali mniej, bo wykorzysta mniej mocy niż ten mniejszy.

Oczywiście trzeba jeszcze pominąć różnice konstrukcyjne silników np. uklad zasilania, ilosć zaworów itd.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-06-20 23:00:40
Autor: DoQ
Kuba (aka cita) pisze:

W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-20 21:03:08
Autor: to
DoQ wrote:

[...]

Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)

Data: 2010-06-20 23:05:33
Autor: DoQ
to pisze:

[...]

Tzn co przez ulamek? :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-20 21:22:49
Autor: to
DoQ wrote:

[...]

Przy tej samej masie i tej samej stałej prędkości każdy silnik będzie miał raczej tyle samo mocy. ;-)

Data: 2010-06-21 16:53:04
Autor: JanuSz
to pisze:

Przy tej samej masie i tej samej stałej prędkości każdy silnik będzie miał raczej tyle samo mocy. ;-)

Raczej nie. Masa przy stałej prędkości nie jest najważniejsza. Ważniejsze są opory ruchu, zwłaszcza powietrza.

Data: 2010-06-21 15:49:36
Autor: to
JanuSz wrote:

Raczej nie. Masa przy stałej prędkości nie jest najważniejsza.
Ważniejsze są opory ruchu, zwłaszcza powietrza.

No co Ty powiesz? ;-)

Data: 2010-06-21 01:21:27
Autor: Brzezi
nie, 20 cze 2010 o 23:00 GMT, DoQ napisał(a):

Kuba (aka cita) pisze:

[...]

skoro 45KM wystarcza do utrzymania predkosci, to taka sama(przyblizona) moc
bedzie potrzebna w obydwu przypadkach, wiec nie wiem skad Ci sie wziela
taka rozbieznosc, to ze silniki o roznych pojemnosciach, przy stalej predkosci
100kmh maja rozne predkosci obrotowe, w zaden sposob nie implikuje ze ten o
wiekszej pojemnosci uzywa wiecej mocy, wrecz przeciwnie, tak jak napisalem,
uzywaja w tym momencie bardzo zblizonej mocy, do naszych celow mozna nawet
napisac ze identycznej mocy... Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-06-21 01:43:37
Autor: kogutek
Kuba (aka cita) pisze:

> [...]

Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?

Pomijając podany pzrez Ciebie przykład, bo jest błędny. Dalej jest prościej. 45
koni to 35kW. Litr paliwa to 10kWh. Jak zużyjesz 10 litrów na godzinę to przy
100 procentowej sprawności spalania miałeś 100kWh. 10 litrów na godzinę to dla
benzyniaka trochę mało żeby zrobić 45 koni na kołach przez godzinę. Ale w dieslu
już jest na styku.

Data: 2010-06-21 10:23:45
Autor: DoQ
kogutek pisze:

[...]

Może faktycznie przykład nie jest szczęśliwy. W każdym razie jeśli 1,6 ma spalić wyraźnie więcej niż 2,5 to tylko w specyficznych warunkach.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-21 09:18:14
Autor: Miecio
W dniu 2010-06-20 23:00, DoQ pisze:

[...]

Chyba coś Ci się potentegowało :)

Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie. Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

Data: 2010-06-21 09:30:14
Autor: Filip KK
W dniu 2010-06-21 09:18, Miecio pisze:

Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie.
Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.

Data: 2010-06-21 09:33:21
Autor: Miecio
W dniu 2010-06-21 09:30, Filip KK pisze:
W dniu 2010-06-21 09:18, Miecio pisze:

Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie.
Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.

Popatrz na swoje posty.

Data: 2010-06-21 09:58:49
Autor: Filip KK
W dniu 2010-06-21 09:33, Miecio pisze:
[...]

J/w, nie podoba Ci się, to nie czytaj.

Data: 2010-06-21 10:54:43
Autor: Miecio
W dniu 2010-06-21 10:18, DoQ pisze:

Obrazil się bo napisałem że nowy mercedes będzie droższy niż 5letni :)

Trzeba trochę więcej żeby mnie obrazić. :)

dlaczego duzy silnik pali więcej