[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

Data: 2012-02-12 08:34:12
Autor: fir i wróżki
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

czy tez są?

z tego co wiem dyski mechanizczne sa wolne wlasnie z
powodu mechaniki, przy pbrotach 7200 na minute, 120
na sekunde czyli 8 milisekund na obrot, dojechanie
glowica do danych z pliku moze mw tyle zajmowac stad widac ze defragmentacja moze byc faktycznie istotna, o ile wiem dyski optyczne sa jeszcze wolniejsze
bo procz tego dochodzi jeszcze problem stalej predkosci
 ruchu w poprzek i stalej predkosci w przod tj trzeba
rozpedzac i zwalniac plyte w zaleznosci od R (fuj)

dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
sa niemachaniczne (choc nie wiem wiele na ich temat
kiedys pytalem kiedys czy sa szybsze to wychodzilo
ze sladowo) czemu? (czy moze jednak sa/beda znzcznie szybsze?0

Data: 2012-02-12 11:06:37
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-12 09:34,  fir i wróżki wrote:

[...]

Dyski SSD są zazwyczaj znacznie szybsze od HDD (są różne konstrukcje SSD i nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyc bardzo wolne urządzenie ala tanie peny)

Największą zaletą jest czas dostępu do danych, co przekłada się na wysoki średni transfer.

Zapyj konkretniej.

Odnosnie HDD pomocne moze byc, choc to tylko zblizone do tematu wątku:
http://luktronik.pl/bufor-dyskowy-hdd.html

Data: 2012-02-12 11:20:57
Autor: Zenek
W dniu 2012-02-12 09:34,  fir i wróżki pisze:

[...]

SSD to nic innego jak odmiana CF roznia sie budowa i kontrolerem, za czas dostepu odpowiada niestety ich budowa. po konkretne specyfikacje zerknij na strone producenta przyspiesza sie je sztucznie przez np cache z pamieci RAM.

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/products/flash/Products_NANDFlash.html

Data: 2012-02-12 12:34:05
Autor: Rafal Lukawski
[...]

Jest tu jedna mozliwosc, ktore nie mozna zastosowac w ramach jednego dysku HDD. Otoz w ramach ukladow krzemowych mozna stosowac rozne triki przyspieszajace dzialanie np. zrownoleglanie odczytu/zapiusu (marketingowcy nazywaja to raid w ssd), co znacznie przyspiesza transfer.

Data: 2012-02-13 20:16:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

"Rafal Lukawski" jh883d$jlu$1@usenet.news.interia.pl

[...]

W mechanicznym można by połączyć dwa talerze -- na jednym sam nośnik,
na drugim same głowice. Na dodatek te talerze wirowałyby w przeciwnych
kierunkach -- jak w wielu modelach helikopterów, aby suma momentów
pędu wychodziła na zero. Czas dostępu do informacji byłby w dyskach
mechanicznych taki sam jaki jest w niemechanicznych, zaś transfer
ograniczałby interfejs. Jeno cena takiego dysku byłaby wysoka,
ale czy dżentelmeni rozmawiają o pieniądzach?

IMO ktoś musi płacić za rozwijanie technologii SSD -- i ja
nie chcę, aby płacili użytkownicy HDD. ;)

-=-

IMO przyszłość nie należy do ,,dysków'' SSD, ale do kart pamięci.
Po co komu komputer z przyspawanym do niego dyskiem? Nie lepszym
rozwiązaniem jest komputer z masą szybkich kart pamięci? Coś jak
dawny PeCet uruchamiany z dyskietki. Na dodatek takie coś mogłoby
mieć wiele slotów na karty -- mikroSD nie zabiera wiele miejsca. :)

Ja mam stale wciśniętą SD w slot notebooka. W razie czego mogę
z niej odpalić (w DOSie) komputer i pogrzebać się w partycjach.
Ma tylko 2 GB, ale to 100 razy za dużo niż potrzebuję. Można na
takiej karcie umieścić cały system typu Linuks -- problemem jest
oczywiście pojemność, szybkość i cena.

-=-

Unifikacja komputerów i modyfikacja ;) systemów operacyjnych mogłaby
doprowadzić do tego, że zamiast targania całego komputera, nosilibyśmy
ze sobą tylko karty malutkie (może nawet zawarte w kartach płatniczych)
pamięci, które po włożeniu do ,,uniwersalnego'' komputera dawałyby nam
nasze zwyczajne środowisko. Rzecz jasna takie rozwiązanie nie pasuje
tym osobom, które strzegą swych tajemnic jak oka głowie cyklopa. ;)

-=-

Ja jestem zwolennikiem miniaturyzacji i unifikacji nośników pamięci.
Energochłonność także jest dla mnie istotna. Natomiast nie widzę
potrzeby podniecania się szybkościami rzędu 600 MB/s i niemal
zerowym ;) czasem dostępu, gdyż i tak najwolniejszym elementem
komputera jest zazwyczaj to, co szuka szybkości poza sobą. :)

Wielu ludzi (stawiam na to, że większość użytkowników komputerowych)
używa komputera do zadań, które nie wymagają ani szybkich procesorów,
ani szybkich transferow. Na tej grupie ta większość nie udziela się,
dlatego można uznać, że pisze głupoty. Tej większości nie potrzeba
nadszybkich komputerów i zajebiście (żeby być na topie w słownictwie)
szybkich nośników -- ta większość woli tablety, smartfony i inne
małe, ale wielofunkcyjne urządzenia. No -- i te urządzenia są drogie
w zestawieniu ze swymi możliwościami.

-=-

IMO 2.5calowy ,,dysk'' typu SSD nie ma przed sobą przyszłości.
Zastąpią go karty pamięci. W dużych komputerach nie ma sensu
wprowadzanie SSD, zaś w malutkich liczy się masa i wielkość.
HDD 2.5calowy jest mały w zestawieniu z blaszakiem, a nawet
nieduży w notebooku, ale już netbooki są za małe dla tego
czegoś, nie mówiąc o ultrabookach, tabletach, komórkach,
smartfonach, nawigacjach satelitarnych itp. urządzeniach
z powodzeniem zastępujących dotychczasowego PeCeta.

Data: 2012-02-13 20:27:49
Autor: Rafal Lukawski
[...]

o napędach 1.8" lub miniPCIe nie slyszal?

IMHO mi przeszkadza transfer USB2.0, wiec z transferem dot. tanich kart pamieci bedzie podobnie. bo to nie stricte sam fakt umieszczenia w nich flash memory czyni to urządzenie szybkie. hint: peny

Data: 2012-02-13 20:52:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

"Rafal Lukawski" jhbo7k$nvc$1@usenet.news.interia.pl

[...]

Nie -- ale czytałem.

IMHO mi przeszkadza transfer USB2.0, wiec z transferem dot. tanich kart pamieci bedzie podobnie. bo to nie stricte sam fakt umieszczenia w nich flash memory czyni to urządzenie szybkie. hint: peny

Od dawna jest już USB3. Ja jednak wolałbym, aby USB3 ustąpiło miejsca
energetyzującemu SATAnizmowi. Jak zwykle mądry (SATA) ustąpi głupiemu
(USB) i będzi źle...

Data: 2012-02-22 10:09:54
Autor: Terry Jonesty
On 12 Lut, 11:20, Zenek <tywi...@pot.pl> wrote:

[...]

Ha! O właśnie, to dlaczego są tak PIEKIELNIE DROGIE a cache mają takie
malutkie 32MB? a 64MB to już istne rozpasanie! Przeciez pamięć RAM
jest tania, kość DDR3 4GB kosztuje 70zł, a SSD o normalnych rozmiarach
i prędkości kosztuje 1000zł! Przecież jakby wpakowac tam 4GB cache to
taki SSD (a nawet mechaniczny HDD) pracowałby z prędkością światła!

Pachnie mi tu marketingowymi sztuczkami a realnie ceny obecnych SSD są
KILKUKROTNIE zawyżone...

Data: 2012-02-22 19:41:43
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-22 19:09, Terry Jonesty wrote:
[...]

RAM w dyskach HDD nie funkcjonuje jako Cache ale jako Bufor, są tu małe błędy, aczkolwiek całość oddaje istote tego elementu:

http://luktronik.pl/bufor-dyskowy-hdd.html

i prędkości kosztuje 1000zł! Przecież jakby wpakowac tam 4GB cache to
taki SSD (a nawet mechaniczny HDD) pracowałby z prędkością światła!

Po restarcie? :) Pozostaje też kwestia synchronizacji pamieci z nośnikiem, zarówno przy odczycie jak i przy zapisie. System operacyjny ma cache.

Pachnie mi tu marketingowymi sztuczkami a realnie ceny obecnych SSD są
KILKUKROTNIE zawyżone...

Wszędzie jest marketing, RAM dynamiczny nie tylko musi być zasilany ale także odświeżany by nie utracić zawartości. Pamieć Flash zaś nie i to jest jej przewaga.

Pośrodku jest jeszcze statyczny RAM (inna budowa od dynamicznego - droższe), któremu wystarczy tylko zasilanie i to np. stosowane jest jako cache w procesorach.

Na rynku pojawiały się urządzenia, które oferowały bateryjnie podtrzymywany cache dysków, ale z takich czy innych powodów nie znalazły jednak zainteresowania wśród użytkowników :)

Data: 2012-02-12 12:14:36
Autor: Radosław Sokół
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych
W dniu 12.02.2012 09:34,  fir i wróżki pisze:
czy tez są?

Poczytaj recenzje, pooglądaj wyniki, a potem zadaj konkretne
pytania. Ten temat jest doskonale opracowany w Internecie --
dlaczego tutaj ma ktoś Ci pisać nowy elaborat?

Data: 2012-02-12 13:07:16
Autor: m4rkiz
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych
" fir i wróżki" <fir.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:jh7ti4$dpg$1inews.gazeta.pl...
czy tez są?

oczywiscie ze sa

ruchu w poprzek i stalej predkosci w przod tj trzeba
rozpedzac i zwalniac plyte w zaleznosci od R (fuj)

raczej niezbyt

[...]

czas dostepu jest pomijalny bo polega tylko na sprawdzeniu
przez kontroler w ktorym bloku trzyma dane sektory

zapis i odczyt do pamieci flash podlega podobnym ograniczeniom
co zapis i odczyt dysku twardego - jest limitowany maksymalna
przepustowoscia zastosowanych kosci flash

oczywiscie da sie wrzucic kilka kontrolerow widocznych
jako de facto jedno urzadzenie (revo drive x2, x4)
ale ponosi to koszty

rozwiazania sa rozne, niektore kosmicznie szybkie,
ale zawsze ma to zwiazek z cena np:

http://www.fusionio.com/platforms/iodrive-octal/

wersja 5TB za 83994 dolarow

Data: 2012-02-12 15:50:07
Autor: ToMasz
[...]

to w takim razie podepnę się z moim pytaniem do praktyków. jaki dysk ssd o pojemności nie niższej niż 16gb, warto kupić aby był wyraźnie szybszy i miał krótsze czasy dostępu, niż przeciętny laptopowy 7200? Na dysku ma być system i podstawowe programy.

ToMasz

Data: 2012-02-12 15:49:23
Autor: m4rkiz
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:jh8jj2$htd$1inews.gazeta.pl...
[...]

obecnie ogolnie polecane sa crucial m4 chyba ze chcesz wydac wiecej

Data: 2012-02-12 16:55:14
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-12 15:50, ToMasz wrote:
[...]

wybor jest spory, pracowalem na OCZ Vertex2, teraz w lapku mam OCZ Agility 3 120GB, nie ma zupelnie porownania do wczesniejszego HDD (Seagate 7200 2.5" 500GB)

Data: 2012-02-13 18:59:53
Autor: ToMasz
W dniu 12.02.2012 16:55, Rafal Lukawski pisze:
On 2012-02-12 15:50, ToMasz wrote:
[...]

http://allegro.pl/dysk-80gb-ocz-revodrive-ssd-pcie-540-450mb-s-70k-i2106870631.html

takie coś watro kupić? czy sata rzeczywiście jest "wąskim gardłem"?

Data: 2012-02-13 20:35:24
Autor: Rafal Lukawski
[...]

1. to jakis bardzo stary revo, ktory parametry ma jak troche ponad przecietny naped. Generalnie idea revodrive w OCZ, to zaoferowac cos pare razy lepsze niz porownywalne napedy SATA - sprawdz aktualne revo drive na stronie OCZ (transfery>1GB/s, iops>200tys)

2. max. szybkosci maja sie nijak do srednich, a na te poki co w zupelnosci wystarcza sata 3Gb/s. Ew. sredni zysk bedzie na poziomie 2-3% (jezeli nie masz SATA 6Gb/s na plycie)

3. Ja bym jednak wybral zwykly dysk 2.5" SATA i zamocowal go albo w PC albo w notebooku. wygodniejsze (j/w - zawsze mozna przelozyc do innego urzadzenia

Data: 2012-02-13 19:51:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

"Rafal Lukawski" jh8nd2$d6k$2@usenet.news.interia.pl

Agility 3 120GB, nie ma zupelnie porownania do wczesniejszego HDD (Seagate 7200 2.5" 500GB)

Nie ma -- budzenie systemu chociażby:

 Momentus    niecałe 3 sekundy
 SSD         2 sekundy

Półtora raza dłużej na mechanicznym!
A czas to pieniądz!!!

Data: 2012-02-13 20:19:01
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-13 19:51, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Rozsądek podpowiada, że czasy 2-3 s na budzenie systemu (operacja praktycznie nie korzysta z napedu) oraz nature zjawiska, nie jest tym co wykonuje sie non-stop w czasie pracy przy komputerze. Dotyczy przecietnego czlowieka, który komputer wykorzystuje a nie daje się wykorzystywac.

ja tam widze kilkukrotna roznice przy wczytywaniu, a szczegolnie zapisywaniu (z 50x) kilkunasto MB arkusza excela.

Data: 2012-02-13 20:58:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

"Rafal Lukawski" jhbnn4$n3q$1@usenet.news.interia.pl

[...]

Zastanów się nad tym, jakie oszczędności w czasie przynosi Ci zamiana
HDD na SSD, przelicz to na złotówki (lub dolary bądź ruble) i zastanów
się nad tym, ile czasu trzeba pracować na tę zamianę. Do zysków w czasie
dolicz straty związane z zamianą HDD na SSD (sam nie podmieni się) oraz
czas tracony na rozmyślania o przewadze SSD nad HDD.

IMO bogaty od razu kupi komputer z SSD, zaś biedny nie zarobi na spodziewane zyski.

Data: 2012-02-13 21:01:43
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-13 20:58, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Wiesz, na SSD mozna zarobic w jeden dzien, a kazdy kolejny dzien, ktory nie wk*wia 'mielacym' komputerem, to dzien, w ktorym nie wyrosnie kolejny siwy wlos, a praca bez nerwow bedzie z 2x wydajniejsza. IMHO warto. ale zdaje sobie sprawe, ze kazda praca jest inna ;)

IMO bogaty od razu kupi komputer z SSD, zaś biedny nie zarobi na
spodziewane zyski.

zalezy jaki kontrakt podpiszesz ;)

Data: 2012-02-13 21:08:56
Autor: qwerty
Użytkownik "Rafal Lukawski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhbq76$quu$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Gdzie płacą po 600-700 zł na dzień? Chętnie zarabiałbym połowę (dziennie).
Mi nie przeszkadza "mielenie" dyskiem. Rano włączam komputer i wykonuję poranną toaletę. Gdy wracam system na mnie czeka. Dodatkowo SSD zatyka się przy zaszyfrowanej partycji. W pracy mam zdalny pulpit, więc też nie skorzystam na SSD.

Data: 2012-02-14 03:20:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

"qwerty" jhbqja$7tq$1@inews.gazeta.pl

Gdzie płacą po 600-700 zł na dzień? Chętnie zarabiałbym połowę (dziennie).

To widać. :)

Mi nie przeszkadza "mielenie" dyskiem. Rano włączam komputer i wykonuję poranną toaletę. Gdy wracam system na mnie czeka.

Ja po prostu nie wyłączam, ale usypiam lub hibernuję.
Odsypianie trwa mniej niż 3 sekundy.

Dodatkowo SSD zatyka się przy zaszyfrowanej partycji. W pracy mam zdalny pulpit, więc też nie skorzystam na SSD.

Data: 2012-02-14 18:35:33
Autor: ToMasz
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych
ja mam taką prośbę. nie dyskutujcie w sposób jałowy o cenach dysków. Wiadomo że dyski SSD są drogie. Ja odstawiam alkohol, papierosy, narkotyki, czekolade - oszczędzam na SSD. Pytanie jest takie: Czy przy normalnym użytkowaniu systemu (partycji systemowej) będzie widoczny przyrost prędkości podczas otwieraniu porgramów, wczytywaniu się systemu?
Jeśli tak, to proszę o doradzenie jaki dysk kupić. Tu na grupie szczególnie krytycznie do pewnego gatunku tanich dysków SSD odnosił się RAdosław Sokół. nie pamiętam o co to chodziło, ale wszelkie zalety SSD znikały podczas innej pracy dysku niż kopiowanie jednego pliku. Inaczej mówiąc nie nadawały się na dysk systemowy.
ToMasz

Data: 2012-02-14 17:57:53
Autor: m4rkiz
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:jhe616$rlf$1inews.gazeta.pl...
[...]

ciezko o tym rozmawiac bo roznice miedzy samsungiem F3 a nawet
revo drive x2 sa 'takie sobie' jezeli brac pod uwage oszczednosc czasu

natomiast znikaja krociotkie 'przyciecia' przy odpalaniu duzych programow,
czy roznych dzialaniach systemowych,

zapomnialem juz jak wyglada obecnie windowsowa klepsydra czy 'kolko'
bo jej poprostu nie widuje a system fruwa zamiast chodzic ;)

oczywiscie poniekad jest to kwestia oddzielenia dysku systemowego
od dyskow z danymi, przez co dzialanie systemu nie jest blokowane
zadnymi innymi operacjami na plikach

[...]

problemow nie sprawiaja vertexy 2, lub drozej i szybciej crucial m4
(uaktualnic firmware jezeli z pierwszych partii)

o innych trzeba dokladniej poczytac bo miewaja swoje przypadlosci
ktore w pewnych warunkach moga sie objawic - vertex 3 czy
ogolnie slaba wydajnosc (jak na dzisiejsze czasy) - vertex

do poczytania: http://pclab.pl/art47683.html

Data: 2012-02-14 21:18:47
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 14 Feb 2012 17:57:53 -0000, m4rkiz napisał(a):

[...]

A Samsung 830? Tez chwalony. Jak wypada na tle Vertexa 2?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-02-14 18:47:49
Autor: qwerty
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhe616$rlf$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie chodziło o ograniczoną liczbę cykli zapisu. To największa wada dysków SSD. Oczywiście dysk stara się równomiernie rozłożyć zużycie, ale bądźmy szczerzy - niektórzy wzięli do serwera i padło w pół roku. Zobacz czemu plik wymiany nie jest zalecany do SSD.

Data: 2012-02-15 05:41:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

"ToMasz" jhe616$rlf$1@inews.gazeta.pl

ja mam taką prośbę. nie dyskutujcie w sposób jałowy o cenach dysków.

Zauważ, że w moim poście, na który odpowiadasz, nie ma ani słowa o cenach.

Data: 2012-02-22 10:50:19
Autor: Terry Jonesty
On 14 Lut, 18:35, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
[...]

Ososbiście wydaje mi się, że największą zaletą SSD jest nie szybkość
lecz:
1.) IDEALNIE CICHA PRACA
2.) IDEALNA ODPORNOŚĆ NA WSTRZĄSY

Co do szybkości to wystarczy aby nie ustępował mechanicznemu HDD
(~80MB/s) i żeby zachowywał swoje parametry po kilku latach (w
stacjonarnym mam Seagate co pracuje już 12 lat, w jednym z laptopów 6-
letnia Toshiba 40B, oba WYKORZYSTYWANE ultra INTENSYWNIE i oba w
idealnym stanie - czy SSD przetrwa chociaz 3 lata?)

Proszę polećcie mi SSD coś co spełnia powyższe wymagania o pojemności
około 160GB i cenie podobnej do podobnego HDD - a więc około 300zł!

Data: 2012-02-23 22:09:58
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 22.02.2012 Terry Jonesty <tttrrraaaiiinnn@gmail.com> napisał/a:
[...]

0.) Znikomy SEEK

To jest główna przewaga SSD, odczyt sekwencyjny jest jedynie istotny w niewielu
zastosowaniach, i tak stale głowica lata po talerzach. To dzieki niskiemu
seekowi desktop na ssd ma taką miłą responsywność i za to się płaci, nie za
transfer - ten powyĹźej pewnej granicy jest pomijalny.

Data: 2012-03-11 20:45:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

"Terry Jonesty" 74a25ffa-e8a7-4440-b921-4258d1a01118@y10g2000vbn.googlegroups.com

: (~80MB/s) i żeby zachowywał swoje parametry po kilku latach

Masz dysk, który pracuje 12 lat? To SSD ma tę zaletę, ;) że
jeden z jego parametrów jest niemal taki sam jak adekwatny
parametr HDD -- po 12 latach HDD jest śmiesznie mały. 3,5"
to chyba 20 GB i tysiąc złotych. Niewiele więcej niż mikroSDHC.
2,5" sprzed 12 lat to?...

: (w stacjonarnym mam Seagate co pracuje już 12 lat,

IMO czas SSD nie nadszedł. IMO 160 GB to śmiesznie mało,
chyba że 160 GB (a nawet mniej) na sam system itp. pliki.
Można by nawet stosownie to odchodzić do 1 GB dla W7 czy
100 MB dla WXP. I nawet takie dyski istnieją -- hybrydowe.
Często szarpane pliki na SSD, inne na HDD. Można by nawet
to jakoś mocniej postopniować: szybki i mały SSD, SSD duży,
ale wolniejszy, HDD... Można by nawet dać podtrzymywane RAMki.

10GB RAMek do zwykłej pracy, ze 100GB na SSD i 1TB na HDD.
RAMki pracowałyby stale, HDD od święta (jak obecnie tak
zwane bakapowe dyski zewnętrzne) a SSD czasami w tle, aby
jakoś zachować to, co zapisze się do RAMek -- na wszelki
wypadek typu rozładowanie się baterii.

Dla małego komputerka/telefonu ;) to może być 3/30/250. :)

Można iść inną drogą -- lżejsze systemy, mniejsze aplikacje,
mniejsze pojemności RAMek, dysków... Niższe ceny, mniejsze
gabaryty, dłuższa praca na bateriach, mniejsze baterie...

I tak wielu wykorzystuje komputer tylko do przeglądania stron WWW.

-=-

Na magazyn zdjęć z całego życia na razie raczej SSD nie nadaje się.
Tym bardziej do gromadzenia filmów FHD.

Do netbooka wolałbym chyba więcej RAMek.

BTW -- na 1 GiB RAMek w netbooku mieszczę bez trudu: W7 z Operą
i otwartą w niej masą okienek/stron, w tym stron z filmami oraz
wirtualnym komputerkiem z WXP, w którym chodzi OE i okazjonalnie
inne programy.

Tylko czadu atomowej konstrukcji mało. Zwłaszcza do filmów.
Na domiar złego pojawia się OMCF -- kwadronoja!!!

Uprzedzając pytania -- nie mam problemów z Searchindekser itp.
Jeśli na obu komputerkach (rzeczywistym i wirtualnym) nic nie
odpalam, mam CPU w granicach tego, co zabiera miernik, czyli
pojedyncze %%. Tak mam pod WXP i tak pod W7 -- na obu są te
same (dokładnie te same) wirtualki.

Data: 2012-02-13 07:30:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

" fir i wróżki" jh7ti4$dpg$1@inews.gazeta.pl

dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
sa niemachaniczne (choc nie wiem wiele na ich temat

A o mechanicznych wiesz wiele? Chyba nie. :)

Data: 2012-02-13 20:24:18
Autor:
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

" fir i wróżki" jh7ti4$dpg$1@inews.gazeta.pl

> dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
> sa niemachaniczne (choc nie wiem wiele na ich temat

A o mechanicznych wiesz wiele? Chyba nie. :)

oczywiscie, ze nie :)

Data: 2012-02-14 03:24:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych

<fir@gazeta.SKASUJ-TO.pl> jhbrhi$bd5$1@inews.gazeta.pl

> dyski ssd powinny byc wydaje sie megaszybsze jako ze
> sa niemachaniczne (choc nie wiem wiele na ich temat

A o mechanicznych wiesz wiele? Chyba nie. :)

oczywiscie, ze nie :)

Co łatwo zauważyć, czytając post, którym inicjujesz ten wątek.

[hrdw] dlaczego dyski ssd nie sa szybsze od mechanizcnych