Data: 2014-01-24 20:26:31 | |
Autor: Arbiter | |
dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | |
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego? Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy. Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego? temperatura silnika na vagu 82C - również latem |
|
Data: 2014-01-24 15:11:34 | |
Autor: kogutek444 | |
dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | |
W dniu pi±tek, 24 stycznia 2014 20:26:31 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
1,9 TDI Bo taki mamy klymat |
|
Data: 2014-01-24 20:34:06 | |
Autor: Przemek | |
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | |
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDIWiększe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę okoliczności można dodać... pozdr Przemek |
|
Data: 2014-01-24 23:45:53 | |
Autor: J.F. | |
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | |
Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze: Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany. Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ? Opony zimowe ? Powietrze gestsze ? Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ? A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno naprawde wiecej pali .. J. |
|
Data: 2014-01-25 01:17:56 | |
Autor: Arbiter | |
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1e49iq0rqndye$.17fm6tnacih6q.dlg40tude.net... Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ? nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spalić do danego miejsca. Np wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy +5C mogłem schodzić do ¶redniego 4,3 a teraz w mróz to będzie 5,0. Tu moze byc kwestia ze przy -15 się dłużej rozgrzewa (startuję i tak z silnikiem +10C) Opony zimowe ? Powietrze gestsze ? te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy było cieplej i palił mniej A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i wiecej polewaj± pompki? |
|
Data: 2014-01-25 10:21:13 | |
Autor: AZ | |
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z? | |
On 2014-01-25, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu). -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-25 07:52:29 | |
Autor: sqlwiel | |
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | |
W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:
Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w Hm... a "optymalna temperatura"? W końcu to silnik cieplny i zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnętrznych. Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;) -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-25 00:08:24 | |
Autor: anacron | |
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | |
W dniu 24.01.2014 20:26, Arbiter pisze:
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego? Mój pali tyle samo, a w zimę wręcz odrobinę mniej (jeśli mowa o trasie). Finalnie jednak przepala więcej na starcie (dłużej się nagrzewa i często stoi w miejscu warcząc, gdy ja drapię szyby). -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-25 10:57:39 | |
Autor: Trybun | |
dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | |
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80% więcej niż w plusowych temperaturach. |
|
Data: 2014-01-25 10:31:31 | |
Autor: Budzik | |
dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | |
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...
1,9 TDICo tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80% więcej niż w plusowych temperaturach. Zepsuty? |
|
Data: 2014-01-25 18:30:16 | |
Autor: Trybun | |
dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | |
W dniu 2014-01-25 11:31, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ... Dobre pytanie. |
|
Data: 2014-01-25 15:50:09 | |
Autor: G Nowak | |
dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | |
1,9 TDI Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80% Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima. -- Pozdr G |
|
Data: 2014-01-30 22:24:20 | |
Autor: Irek N. | |
dlaczego dyzel spala więcej w mróz? | |
Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima. To chyba nie to. Mam 10-latka z przebiegiem 373tys., w dobrym stanie (na tyle dobrym, że z 5-ma (wszystkie) spalonymi żarowymi zapalał przy -10, choć przykro było patrzeć jak to robił). Nie zauważam żadnych istotnych zmian lato/zima. Co więcej, mam wrażenie, że po rozgrzaniu silnika, przy mrozach - lepiej pracuje, podobnie w lekkim deszczu latem. Jak by trochę ciszej i spokojniej jest, ale na spalanie nie ma to wpływu. Miłego. Irek.N. |
|