Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dlaczego dyzel spala więcej w mróz?

dlaczego dyzel spala więcej w mróz?

Data: 2014-01-24 20:26:31
Autor: Arbiter
dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - również latem

Data: 2014-01-24 15:11:34
Autor: kogutek444
dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
W dniu pi±tek, 24 stycznia 2014 20:26:31 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
1,9 TDI

Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?



Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.



Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?

temperatura silnika na vagu 82C - również latem

Bo taki mamy klymat

Data: 2014-01-24 20:34:06
Autor: Przemek
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?

Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem

Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę okoliczności można dodać...

pozdr
Przemek

Data: 2014-01-24 23:45:53
Autor: J.F.
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem

Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę okoliczności można dodać...

Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

Opony zimowe ? Powietrze gestsze ? Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

J.

Data: 2014-01-25 01:17:56
Autor: Arbiter
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1e49iq0rqndye$.17fm6tnacih6q.dlg40tude.net...

Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spalić do danego miejsca. Np wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy +5C mogłem schodzić do ¶redniego 4,3 a teraz w mróz to będzie 5,0. Tu moze byc kwestia ze przy -15 się dłużej rozgrzewa (startuję i tak z silnikiem +10C)


Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?

te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy było cieplej i palił mniej

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i wiecej polewaj± pompki?

Data: 2014-01-25 10:21:13
Autor: AZ
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
On 2014-01-25, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:

moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i wiecej polewaj± pompki?
Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-25 07:52:29
Autor: sqlwiel
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:

Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w
skrzyni biegĂłw, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parÄ™
okoliczności można dodać...

Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

Hm... a "optymalna temperatura"? W końcu to silnik cieplny i zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnętrznych. Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;)




--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-25 00:08:24
Autor: anacron
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
W dniu 24.01.2014 20:26, Arbiter pisze:
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?

Mój pali tyle samo, a w zimę wręcz odrobinę mniej (jeśli mowa o trasie).
Finalnie jednak przepala więcej na starcie (dłużej się nagrzewa i często
stoi w miejscu warczÄ…c, gdy ja drapiÄ™ szyby).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-25 10:57:39
Autor: Trybun
dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?




Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80% więcej niż w plusowych temperaturach.

Data: 2014-01-25 10:31:31
Autor: Budzik
dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80% więcej niż w plusowych temperaturach.

Zepsuty?

Data: 2014-01-25 18:30:16
Autor: Trybun
dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
W dniu 2014-01-25 11:31, Budzik pisze:
Użytkownik Trybun Ylih@yachu.com ...

1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.
Zepsuty?

Dobre pytanie.

Data: 2014-01-25 15:50:09
Autor: G Nowak
dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.

Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima.

--
Pozdr
G

Data: 2014-01-30 22:24:20
Autor: Irek N.
dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Zepsuty. Moj 19tdi ma tak samo, chociaz przez pierwsze kilka lat palil dokladnie tyle samo latem i zima.


To chyba nie to.
Mam 10-latka z przebiegiem 373tys., w dobrym stanie (na tyle dobrym, że z 5-ma (wszystkie) spalonymi żarowymi zapalał przy -10, choć przykro było patrzeć jak to robił).
Nie zauważam żadnych istotnych zmian lato/zima.
Co więcej, mam wrażenie, że po rozgrzaniu silnika, przy mrozach - lepiej pracuje, podobnie w lekkim deszczu latem. Jak by trochę ciszej i spokojniej jest, ale na spalanie nie ma to wpływu.

Miłego.
Irek.N.

dlaczego dyzel spala więcej w mróz?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona