Data: 2014-01-24 20:34:06 | |
Autor: Przemek | |
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | |
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDIWiększe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę okoliczności można dodać... pozdr Przemek |
|
Data: 2014-01-24 23:45:53 | |
Autor: J.F. | |
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | |
Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze: Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany. Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ? Opony zimowe ? Powietrze gestsze ? Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ? A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno naprawde wiecej pali .. J. |
|
Data: 2014-01-25 01:17:56 | |
Autor: Arbiter | |
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z? | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1e49iq0rqndye$.17fm6tnacih6q.dlg40tude.net... Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ? nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spaliæ do danego miejsca. Np wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy +5C mog³em schodziæ do ¶redniego 4,3 a teraz w mróz to bêdzie 5,0. Tu moze byc kwestia ze przy -15 siê d³u¿ej rozgrzewa (startujê i tak z silnikiem +10C) Opony zimowe ? Powietrze gestsze ? te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy by³o cieplej i pali³ mniej A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i wiecej polewaj± pompki? |
|
Data: 2014-01-25 10:21:13 | |
Autor: AZ | |
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z? | |
On 2014-01-25, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu). -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-25 07:52:29 | |
Autor: sqlwiel | |
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z? | |
W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:
Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w Hm... a "optymalna temperatura"? W końcu to silnik cieplny i zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnętrznych. Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;) -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |