Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?

dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?

Data: 2014-01-24 20:34:06
Autor: Przemek
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?

Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem

Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę okoliczności można dodać...

pozdr
Przemek

Data: 2014-01-24 23:45:53
Autor: J.F.
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
1,9 TDI
Gdy jest mr�z pali oko�o 0,5 -1l wi�cej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie wi�ksze. Ten sam styl jazdy.

Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - r�wnie� latem

Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę okoliczności można dodać...

Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

Opony zimowe ? Powietrze gestsze ? Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

J.

Data: 2014-01-25 01:17:56
Autor: Arbiter
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1e49iq0rqndye$.17fm6tnacih6q.dlg40tude.net...

Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spaliæ do danego miejsca. Np wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy +5C mog³em schodziæ do ¶redniego 4,3 a teraz w mróz to bêdzie 5,0. Tu moze byc kwestia ze przy -15 siê d³u¿ej rozgrzewa (startujê i tak z silnikiem +10C)


Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?

te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy by³o cieplej i pali³ mniej

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i wiecej polewaj± pompki?

Data: 2014-01-25 10:21:13
Autor: AZ
dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
On 2014-01-25, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:

moze komputerek co¶ inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i wiecej polewaj± pompki?
Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-25 07:52:29
Autor: sqlwiel
dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?
W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:

Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w
skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę
okoliczności można dodać...

Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?

A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..

Hm... a "optymalna temperatura"? W końcu to silnik cieplny i zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnętrznych. Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;)




--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

dlaczego dyzel spala wi�cej w mr�z?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona