dlaczego ludzie kupują drogie rowery?

Data: 2013-04-07 09:00:24
Autor: ToMasz
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
witam
Właściwie pytanie powinno brzmieć: Dlaczego ludzie kupują drogie rowery które nie są warte swojej ceny?
W wielu przypadkach sprzedawcy, producenci, oferują nam towary w mocno zawyżonych cenach. Wolny rynek, wolne ceny. Rozumiem staniki, nowości techniczne, łachy, ale rowery? Wszystko widać jak na dłoni, łatwo porównać, ale ludzie bez mózgu? A może mają mózg tylko ja nie wiem "oco kaman?"
Kilka ostatnich lat wyśmiewałem gianty, authory kelysy nazwa nie istotna w których producent zastosował (wtedy) taniego tourneya i nakręcany wolnobieg, przy cenie 1200-1700zł i innych przeciętnych podzespołach.
Wczoraj byłem świadkiem rozmowy w której facet chciał authora Traction 29. Podobno kosztuje 3.5 tyś. Sprzedawca oferował podobny rower z innej firmy za połowę tej ceny. nie miał tylko hamulców hydraulicznych, ale ich montaż kosztowałby parę stów nie tysięcy. Oczywiście klient nie chciał, nie umiał uzasadnić niechciejstwa wiec rozmowa stała się dla niego nieprzyjemna, a winę za taki obrót zwalił na sprzedawce.
Co powoduje ludźmi? Metka?

ToMasz

Data: 2013-04-07 00:51:48
Autor: rzymo
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 09:00:24 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
Dlaczego ludzie kupują drogie rowery które nie są warte swojej ceny?

Jak zdefiniować to, który rower jest warty swojej ceny, a który nie? :)

Podobno kosztuje 3.5 tyś. Sprzedawca oferował podobny rower z innej firmy za połowę tej ceny. nie miał tylko hamulców hydraulicznych

Różnic musiało być więcej...
Co powoduje ludźmi? Metka?

Też. Za metkę na pewno się dopłaca, czasem sporo.

Poza tym masa, pierwszy z brzegu przykład (korba+kaseta) Deore vs SLX. Około 230zł za ~180g. Razy ilość części w rowerze i robi się spora różnica, zarówno cenowa jak i wagowa. Jeden dopłaci, ktoś inny masą w ogóle się nie przejmie i nie dopłaci.

Koledzy - wszyscy jeżdżą na XT, to wstyd się pokazać na rowerze opartym o Alivio (sytuacja z życia wzięta). Fora rowerowe mogą mieć zły wpływ (także nausznie zasłyszane), pełne maniaków rozprawiających o gigantycznej :) różnicy w sztywności korb czy mitycznej twardości łańcuchów. Rower miał korbę Deore M590 i Pan stwierdził, że nie chce bo przeczytał na forum, że jest mało sztywna i się gnie. Ostatni z wielu powodów - bo tak, bo mogą :) ("stać mnie, to se kupię")

Data: 2013-04-07 11:45:37
Autor: ToMasz
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
Różnic musiało być więcej...
tańszy:
lepsza przerzutka, gorszy mk, (ale trwalszy) brak hydrauliki
droższy
hydraulika i mk (chyba hollowtech) na tych łożyskach które się rozpadają no i hydraulika.

Biegów tyle samo, amor z blokadą rama alu 29 cali osprzęt klasy najtańsze deore

Co powoduje ludźmi? Metka?

Też. Za metkę na pewno się dopłaca, czasem sporo.

Poza tym masa, pierwszy z brzegu przykład (korba+kaseta) Deore vs SLX. Około 230zł za ~180g.
Tak tu punkt dla Ciebie. Ale różnica była 800 gram na korzyść droższego

ToMasz

Data: 2013-04-07 16:20:33
Autor: qrt
ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> Wrote in message:
> Różnic musiało być więcej...
tańszy:
lepsza przerzutka, gorszy mk, (ale trwalszy) brak hydrauliki
droĹźszy
hydraulika i mk (chyba hollowtech) na tych łożyskach które się rozpadają no i hydraulika.

Biegów tyle samo, amor z blokadą rama alu 29 cali osprzęt klasy najtańsze deore

amor z blokada to dość malo precyzyjne określenie. łapie się mną
 to jakieś padło za 200 zeta jak i SID world Cup
:-) ten author z tego co widzę ma widelec ksztujacy w detalu 1000 zeta. nie mi oceniać czy jest on tyle warty czy nie bo go nie znam, ale
 to moĹźe być zasadnicza róşnica jakościowa. tańszy rower na bank
 nie miał czegoś takiego.

Data: 2013-04-07 12:18:18
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 09:51:48 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:

Jak zdefiniować to, który rower jest warty swojej ceny, a który nie? :)

Marketingowi właśnie o to chodzi,żeby nie dało się zdefinować,bo
wtedy kupujący nie ma punktu odniesienia i łatwiej go zmanipulować/
oszukać na cenie.
Ja używam własnych doświadczeń z eksploatacji poszczególnych podzespołów   (z ich przebiegami włącznie) i to stanowi dla mnie podstawowe kryterim
wybory.

Data: 2013-04-07 01:35:19
Autor: Dominik Mirowski
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 09:00:24 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

Co powoduje ludźmi? Metka?

Ekonomia ? Kiedyś to przerabiałem na własnej skórze - na podstawie kół, koła na piastach noname i obręczach noname - średnio raz na miesiąc wydawałem 20-30zł na centrowanie. + jedno koło się rozlazło w międzyczasie wymiana na takie koło już za 120zł podobna sprawa. Po sezonie stwierdziłem, że na serwis wydaje więcej niż ten sprzęt kosztował -> bariera bólu -> zakup nowych kół za 600zł na piastach Sram 9000 - przez następne 2 sezony nie wydałem ani grosza na serwis...
Potem zacząłem się ścigać i zobaczyłem praktyczną różnicę jaką daje zmiana masy roweru o kilka kilo ;), Czy masy rotującej o kilkaset gram.
Teraz mam :
ok 10kg fula - xtr, dt240, r7 mrd / fox, syntace, thomson
ok 8 kg ht - "resztki" pozostałe z rowerów pośrednich
ok 14 kg trekkinga - piasta nexus 8s, v-ki, bagażnik tubus Każdy rower ma swoje specyficzne przeznaczenie i został poskładany tak, aby do zużycia się części nie oglądać serwisu... Czy były drogie ? Czytając twojego posta musiał bym napisać, że tak. Z mojego punktu widzenia kosztowały minimum tego aby osiągnąć optimum techniczne i użyteczności której od nich wymagam.

Tak samo jak z autami, dobre auto z automatem, kontrolą trakcji, może jeszcze podgrzewane siedzenia i klimatyzacja, do tego ma być jeszcze duże wygodne i bezpieczne i szybkie (no i malo palić) - tutaj tak nie narzekają na "drogie". Pewnie dlatego, że skala jest inna. Autka kosztują od 900zł do 2000000zł i trudno określić, w którym miejscu zaczyna się "drogie" auto...

--
Dominik

Data: 2013-04-07 11:49:30
Autor: ToMasz
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
> Teraz mam :
ok 10kg fula - xtr, dt240, r7 mrd / fox, syntace, thomson
nie pytam o cene bo waga jest za niska na 1500zł
ok 8 kg ht - "resztki" pozostałe z rowerów pośrednich
ja wyżej
ok 14 kg trekkinga - piasta nexus 8s, v-ki, bagażnik tubus
ile kosztował? 2.999zł na promocji? Na pewno nie.

ToMasz

Data: 2013-04-07 03:10:55
Autor: Iguan_007
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
Dlaczego? Powodow moze byc tysiace. Dobre doswiadczenie z marka, stylistyka, opinie znajomego jezdzacego na podobnym sprzecie, recenzja w gazecie, brak checi/mozliwosci porownywania wszystkich rowerow dostepnych na rynku. I jesli ktos jezdzi na drogim (Twoim zdaniem) rowerze to prawde mowiac jest to tylko i wylacznie jego sprawa. Czy kupujac moje rowery zawsze wybieralem  "najlepsze"? Napewno nie. Ale wybralem takie ktore mi odpowiadaly. Jesli np. chcialem rower Specialized (bo lubie charakterystyke ich ram, 100%subiektywne) to nie chcialem roweru X z przykreconym osprzetem tego Speca. Dla odmiany gdy kupowalem rower w Polsce (nie mieszkam tam) to jednym z najwazniejszych kryteriow byla natychmiastowa dostepnosc roweru - bo mialem ograniczony czas urlopu. I wybor padl na Kellysa, wcale niekoniecznie najlepszego za te pieniadze. Wiec moze Twoje ocenianie czyichs zakupow po osprzecie zakupionego roweru jest nieco krotkowzroczne?

Pozdrawiam,  Iguan  -
Iguan007  Sezon caly rok:  http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia  --

Data: 2013-04-07 18:20:46
Autor: ToMasz
dlaczego ludzie kupują drogie rowery? - Podsumowanie
W dniu 07.04.2013 12:10, Iguan_007 pisze:
Wiec moze Twoje ocenianie czyichs zakupow po osprzecie zakupionego roweru jest nieco krotkowzroczne?

taki mam sposób głośnego myślenia, za który przepraszam, ale ja nie staram się oceniać tylko zrozumieć. Facet który szukał authora też dopatrywał się u sprzedawcy wrogości, a nie chęci zrozumienia i pomocy. mógł wejść zapytać o athora i wyjść, ewentualnie powiedzieć że chce taki bo ma kaprys.
Tomasz

ps
Co do speca, teĹź uwaĹźam Ĺźe  parę jego modeli niema konkurencji, ale ich ceny są wysokie, ale nie zabĂłjcze. Za mną chodził sirrus, taki bez amora. połączenie ramy i widelca jest poprostu piękne. ale moment, cena tego roweru to praweie 2 tysiaki. nie dam 2 tysiakĂłw za fajny rower z szałowym widelcem. głupi jestem? na raty powienienem wziąć? Poskładałem podobnej klasy rower za 50% tej ceny. fakt, wyszedł prawie kilo cięższy, zębatki miał najtańsze shimano, ale jeĹşdził prawie tak samo. W tym roku kupiłem wymarzonego speca ale za..... 1000zł. Śmiga jak wiatr, ale krzywdę mu zrobie zakładając błotniki bagaĹźnik, lampy.... więc albo zostawię dwa rowery albo go sprzedam.

Data: 2013-04-08 09:26:51
Autor: bans
W dniu 2013-04-07 18:20, ToMasz pisze:

Poskładałem
podobnej klasy rower za 50% tej ceny. fakt, wyszedł prawie kilo cięższy,
zębatki miał najtańsze shimano,

LOL, nie widzisz sprzeczności? O kilo cięższy rower to nie jest rower podobnej klasy. To jest rower klasę niżej :)

--
bans

Data: 2013-04-07 08:17:51
Autor: masti
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
Dnia pięknego Sun, 07 Apr 2013 09:00:24 +0200 osobnik zwany ToMasz
napisał:

witam
Właściwie pytanie powinno brzmieć: Dlaczego ludzie kupują drogie rowery
które nie są warte swojej ceny?

zadajesz kluczowe pytanie marketingu. Ci, którzy lepiej od innych zrozumieli temat - sprzedają. Inni nie. Proste.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-07 09:58:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
ToMasz, Sun, 07 Apr 2013 09:00:24 +0200, pl.rec.rowery:
Co powoduje ludźmi?

Nie wiem, ale odkąd zacząłem pracować w "branży obok" (szerokopojęty
outdoor) nic mnie nie zdziwi. Ludzie wchodzą do sklepu i nie pytają
konkretnie o coś, tylko o konkretną (często lipną) markę. Nie o model, a o
markę. :-|
Argumenty "nie bo nie", albo "tak bo tak" były na porządku dziennym.
Chwalić Bogów zostałem zadysponowany do sklepu internetowego i z żywym
klientem nie pracuję. :-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-04-07 10:24:17
Autor: RadoslawF
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
Dnia 2013-04-07 09:00, Użytkownik ToMasz napisał:

Co powoduje ludźmi? Metka?

Dla pewnych środowisk wszystko to gadżet. A gadżet zawsze musi
być z górnej półki, cena nie gra roli.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-07 10:25:48
Autor: PeJot
W dniu 2013-04-07 09:00, ToMasz pisze:

Właściwie pytanie powinno brzmieć: Dlaczego ludzie kupują drogie rowery
które nie są warte swojej ceny?

Marketing - czyni cuda. Sprzedawcy - owce się goli a nie zabija.

A nad tym wszystkim chęć dowartościowania się.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-07 11:01:09
Autor: Tomek_Sz
[...]

W każdej dziedzinie życia ma to miejsce. Zadam Ci pytanie dlaczego niektórzy audiofile są w stanie wymienić kable głośnikowe z tych o wartości 7 tys na kable o wartości 13 tys (same kable). Żeby mieć to czego oczekują, konkretnej charakterystyki dźwięku do swoich upodobań. Reszta czytaczy przeróżnych forum posiłkując się taką wiedzą ekspertów idzie do sklepu lub zamawia przez internet "coś" cokolwiek część do roweru, kable audio, bo przeczytali, że jest lepsze. Absurd ale tak jest z każdym z nas. W dziedzinie w której się zbytnio nie orientujemy szukamy rzeczy najlepszych poprzez opinie, fora itp., itd.

Data: 2013-04-07 13:58:16
Autor: qrt
[...]

bo się nie znają?  bo mysla ze cena jest wyznacznikiem jakości?

[...]

nie tak łatwo. trzeba mniec duże pojęcie w temacie by moc ocenić
 wartosc  rzeczywista roweru.

[...]

moĹźe nie ufa sprzedawcy? mnie to wcale nie dziwi. kilka razy
 opierając sie na "wiedzy" i "doświadczeniu" sprzedawcy kupiłem co
 innego niĹź ma poczatku chciałem. i zawsze Ĺźałowałem.
 pamiętaj ze kwestia wyboru roweru to nie tylko stosunek
 cena/jakość. rower tez musi się podobać. bez tego ani rusz.

Data: 2013-04-07 16:43:55
Autor: 2late
On 07/04/2013 12:58, qrt wrote:

moĹźe nie ufa sprzedawcy? mnie to wcale nie dziwi. kilka razy

Tez mi to pierwsze przyszlo do glowy. Mozna by cala mase zarzutow wyliczyc co do sprzedawcow.
Kupilem rower 'Specialized' poprosilem zeby mi ustawili przerzutki lepiej bo nie chodza jak powinny (juz nie bede wnikal w szegoly teraz), sprzedawca powiedzial nie da sie, tak ma byc w tym modelu. Po roku przyjedzam do naprawy, bo przerzutka ociera i nie da sie jej lepiej ustawic. Inny sprzedawca-mechanik bierze rower, naprawia w kika minut i mowi ze nie wezmie kasy bo nie mozliwe jest zeby tej klasy sprzet w ten sposob i tak szybko sie zuzyl.
I jakie ja mam miec teraz zdanie o sprzedawcach?

Data: 2013-04-07 19:13:28
Autor: ToMasz
W dniu 07.04.2013 17:43, 2late pisze:
On 07/04/2013 12:58, qrt wrote:

[...]

po czynach poznacie ich..... omijaj ten pierwszy sklep. Chociaż wielu moich znajomych, zalecało by podziękowanie kamieniem w witrynę
ToMasz

Data: 2013-04-07 19:40:21
Autor: PeJot
W dniu 2013-04-07 19:13, ToMasz pisze:

po czynach poznacie ich..... omijaj ten pierwszy sklep.

I idź do następnego, by przekonać się że tam jest podobnie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-07 12:41:20
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 19:40:21 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> po czynach poznacie ich..... omijaj ten pierwszy sklep.
 I idź do następnego, by przekonać się że tam jest podobnie.

Z autopsji wiem,że jeśli wyłącze własne doświadczenie i logikę
to prawie zawsze kupuję g...o,warto też pamiętać o takiej oto
prawdzie objawionej ,że idąc po poradę w wyborze/kupnie roweru
należy uważać,bo najlepszy jest zawsze ten który ma najwyższą marżę!

Data: 2013-04-07 13:50:52
Autor: Ignac
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
A propos kupowania roweru,to przypomniała mi się taka anegdotyczna
sytuacja,mianowicie,w sklepie stacjonarnym fajna laska-długie nogi,
z toważyszem kupowała rower ja chodziłem obok i oglądałem nie tylko
inne rowery.Oczywiście,sprzedawca dyletant kompetny nie potrafił jej nawet kierownicy i sidełka ustawić,nie wytrzymałem wziołem swój rower
i lasce tłumaczę o co chodzi i dodałem niech pan sprzedawca tak rowerek
pani ustawi.No,to teraz zapraszam panią na małą przejażdzkę,żeby sprawdzić
te wszystkie teorie o komforcie jazdy w praktyce.
Laseczka pojechała ze mną jak w dym(zaznaczam długie piękne nogi).
Oczywiście zaleciłem jej m.in.żywanie obu hamulców naraz(jej pierwszy
rower),a mąż się okazało cierpliwie czekał.
Na koniec powiedzała,wie pan ten rower jest najwygodniejszy w "stosunku"
do dwóch poprzednich (dodatkowo uruchomiła proces myślenia)i dodała,a
dlaczego sprzedawca nie umiał ustawić i tak logicznie jak pan wszystkiego
mi wytłumaczyć,a ja na to,bo to amator jest,który pewnie w ogóle nie jeździ na rowerze.
Wiem marnuję swój talent,zamiast niezorientowane laski/cyklistki rwać, no,ale tak było.

Data: 2013-04-08 09:29:22
Autor: bans
W dniu 2013-04-07 22:50, Ignac pisze:

Wiem marnuję swój talent,zamiast niezorientowane laski/cyklistki rwać,
no,ale tak było.

To by ci może wychodziło z jakimiś tępymi krzakami, te mądrzejsze zwiałyby gdyby zobaczyły jakie walisz błędy ortograficzne.

--
bans

Data: 2013-04-08 08:22:23
Autor: 2late
On 07/04/2013 18:40, PeJot wrote:
W dniu 2013-04-07 19:13, ToMasz pisze:

po czynach poznacie ich..... omijaj ten pierwszy sklep.

I idź do następnego, by przekonać się że tam jest podobnie.

Akurat to wszystko dzialo sie w jednym sklepie.
Takie zycie. ;)

Data: 2013-04-07 16:38:16
Autor: Prot Ogenes
ToMasz wrote:
[...]

Skoro tak łatwo porównać, to konkrety proszę, ale tak po inżyniersku. Podaj faktycznie dostępne na rynku przykłady: Rower, specyfikacja, cena.
Policzymy to w detalu bez ceny poskładania wszystkiego do kupy i porównamy.

Posługujesz sie takimi ogólnikami, że ciężko polemizować.

Prot

Data: 2013-04-07 17:54:47
Autor: ToMasz
W dniu 07.04.2013 16:38, Prot Ogenes pisze:
ToMasz wrote:
[...]

nie miałem takiego zamiaru, bo porównanie jednej opony z drugą, może być trudne. porównanie typu panaracer 150zł rubena 35 - znaczy rubena syf? Dla mnie nie, bo większość lekkich opon ma "boczki" z "papieru" i wiele z nich zginie przez uszkodzenie boczku a nie zdarcie bieżnika.
Tak czy siak, napisałem o jaki rower chodzi w pierwszym liście tu jest specyfikacja:
http://velo.pl/rowery/rowery-gorskie/author/traction-29

Podaj faktycznie dostępne na rynku przykłady: Rower, specyfikacja, cena.
Policzymy to w detalu bez ceny poskładania wszystkiego do kupy i porównamy.

może troszkę inaczej. jeśli ktoś jeździ na czymś podobnym, proszę o opinie czy warto na ten zestaw podzespołów wydać 3 do 3.5 tyś zł. Tylko nie dlatego ze amor tysiak, rama tysiak, koła 5 stów, bo tędy nigdzie nie dojdziemy. Prosiłbym raczej o coś typu czy warto kupić amor który kosztuje 1000zł jak 90% z jego jakości można mieć za 50% ceny.

ToMasz

Data: 2013-04-07 09:29:46
Autor: rzymo
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 17:54:47 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
porównanie typu panaracer 150zł rubena 35 - znaczy rubena syf? Dla mnie nie, bo większość lekkich opon ma "boczki" z "papieru" i wiele z nich zginie przez uszkodzenie boczku a nie zdarcie bieżnika.

Tu racja, dlatego ostatnio przesiadłem się na Geaxy Saguaro 2.0" (600g/sztuka), które cenowo są niestety bliżej tych Panaracerów.
[...]

Osprzęt nie jest zły, koła w porządku (dobre piasty, przyzwoita szerokość obręczy), opony przyjemne i nawet nie specjalne kloce :) Amortyzator dobry.

Prosiłbym raczej o coś typu czy warto kupić amor który kosztuje 1000zł jak 90% z jego jakości można mieć za 50% ceny.

Nie można :) A przynajmniej ja nie znam takiego modelu.

Data: 2013-04-07 19:10:59
Autor: ToMasz
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?

kosztuje 1000zł jak 90% z jego jakości można mieć za 50% ceny.

Nie można :) A przynajmniej ja nie znam takiego modelu.

http://allegro.pl/rower-gorski-romet-rambler-29er-29-alum-i3142726018.html
Tyle że tu jest 8 biegów, ale jak dlamnie to nawet zaleta

http://www.eurobike.pl/rowery-eurobike/rowery2013/mtb29er
1600zł

ToMasz

Data: 2013-04-07 11:29:46
Autor: rzymo
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 19:10:59 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
(...)
http://allegro.pl/rower-gorski-romet-rambler-29er-29-alum-i3142726018.html

Akurat odnosiłem się do amortyzatora, ale niech będzie i cały rower, no to po kolei:

- "amortyzator" a nie amortyzator,
- piasty podejrzewam że wiem co to za wynalazek, jeśli się nie mylę, to nawet tanie shimanowskie "kulki" będą znacznie żywotniejsze,
- kiepskiej jakości korba (zębatki),
- takie sobie manetki, takie sobie hamulce,
- ja rozumiem, że większe koła, trochę więcej aluminium na ramę, ale 16kg !? taka masa potrafi odebrać przyjemność z jazdy, zwłaszcza gdy zechce się  skorzystać z właściwości terenowych roweru.

Data: 2013-04-08 04:01:37
Autor: kosmala.mateusz
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 20:29:46 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
[...]

To ja może jeszcze dorzucę:
Rower to nie tylko zbiór lepszych lub gorszych komponentów, ale przede wszystkim rama, jej geometria i jakaś spójnosc i przeznaczenie.
Może cena Tractiona jest trochę przesadzona, ale jest to spójny rower, który można zabrać w góry, wystartować na jakimś maratonie lub lekko "przyendurować" i miec z tego jakis fun.

Te podane przez ciebie rowery mają geometrie, które są odpowiednie do wyprawy po bułki do sklepu (trochę przejaskrawiam, ale tylko trochę).. Pierwsze metry ostrzejszego użycia spowodują frustrację. Plus: amortyzatory albo nie działają, albo zawiną sie pod ramę przy pierwszym lepszym górskim zjeździe.

Poza tym kategoria 29' należy trochę inaczej traktować - pierwsze 29' były mułowate i miały swoje wady (nawet te "markowe") - musiało upłynąć trochę czasu, aż producenci nauczą się robić 29'. Nie wystarczy tylko przełożyć części z 26' - tutaj płacisz też za know-how.
Kupowanie 29' od firmy, która dopiero teraz uczy się robić 29' jest trochę strzelaniem sobie w stopę.

Data: 2013-04-08 08:45:45
Autor: qrt
Dnia Sun, 07 Apr 2013 17:54:47 +0200, ToMasz napisał(a):

Prosiłbym raczej o coś typu czy warto kupić amor który kosztuje 1000zł jak 90% z jego jakości można mieć za 50% ceny.

tutaj to tak nie działa. O ile sam jestem skłonny lansować tezę iż różnica
działania XT i alivio nie jest wcale jakaś wielka, i tak naprawde sprowadza
sie do kultury pracy manetek (czytaj - fajniej sie klika), i że
niekoniecznie warto za to płacić jeżeli komuś nie bardzo zależy na wadze
czy lansie, o tyle różnica w pracy amortyzatorów potrafi naprawdę być
znaczna i tutaj czasami naprawde czasami warto zapłacić 2 czy nawet 3 razy
wiecej aby mieć naprawdę fajnie działający sprzęt.

Data: 2013-04-08 21:31:56
Autor: Prot Ogenes
ToMasz wrote:
[...]

Trzeba trafu! Akurat od 6.5 roku jeżdżę na Panaracerach Rolling Stone (aktualnie nie produkowane, ale zrobiłem zapas po dobrej, wyprzdażowej cenie:-) Pierwsze dwie drutówki. Reszta wersja Kevlar z jak to określiłeś "bokiem z papieru". Faktycznie jest cienki, że aż dziw bierze, ale co ciekawe, wzsystkie dotychczasowe opony zajechałem do zaniku bieżnika, żadnej nie rozerwałem czy uszkodziłem w inny sposób.

Tak czy siak, napisałem o jaki rower chodzi w pierwszym liście tu jest specyfikacja:
http://velo.pl/rowery/rowery-gorskie/author/traction-29

OK, ale z czym go porównujemy?

[...]

Ja moge od siebie powiedzieć tak. Mój sprzęt kosztował 6.5 roku temu własnie 3 tyś. Kiedy patrzę na specyfikacje rowerów za 3 koła teraz, to niestety nie są tak wyposażone jak mój kiedyś. Przyjmując takie kryterium uznałbym, że nie warto. Przyjąłbym jakiś budżet i szukał w tej cenie najwyższych grup komponentów kładąc nacisk na te, które są dla mnie najbardziej istotne.

W tej chwili wygląda to tak, że zamiast zbudować cały rower na danej grupie, choćby Alivio czy któreś tam Deore, producent wsadza jeden komponent SLX żeby mamić nim klienta w reklamie.

Sam miałem komponenty z różnych grup i czase babram się w rowerach znajomych albo rodziny. Co tu dużo gadać, różnią sie one zasadniczo kulturą pracy. O wadze, legendarnej sztywności itp bzdetach podwyższających cenę nie wspomnę.

[...]

Też bym tak chciał :-)

Prot

Data: 2013-04-07 18:26:49
Autor: Kosu
On 2013-04-07, ToMasz <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:
witam
Właściwie pytanie powinno brzmieć: Dlaczego ludzie kupują drogie rowery które nie są warte swojej ceny?

Bo mogą.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-04-07 18:41:31
Autor: J.F.
Dnia Sun, 07 Apr 2013 09:00:24 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

Myslalem ze bedzie o drogich rowerach :-)

[...]

Niektorymi metka, ale czasem moze jednak marka ? Rowerow sa tysiace, jak wybrac dobry i warty swojej ceny ? Czytasz ze marka XX jest dobra, moze sam masz, moze znajomi maja.
Nie masz ochoty sie zastanawiac czy rama wytrzyma, czy przerzutki sprawnie
pracuja, czy hamulce beda dzialac, czy konstrukcja przemyslana.

Wierzysz ze markowa firma dobrze robi, kupujesz, a jak bubla wcisna to
"nigdy wiecej nic tej marki". Gdzies jeszcze jest grupa ludzi ktora jak wybrala, zaplacila duzo, to jest
przekonana ze ma najlepszy towar na swiecie ..

J.

Data: 2013-04-07 22:54:34
Autor: Jacek G.
W dniu 2013-04-07 09:00, ToMasz napisał(a)::
Dlaczego ludzie kupują drogie rowery które nie są warte swojej ceny?
Po pierwsze, aby stwierdzić czy produkt jest drogi czy tani należałoby porównać go z produktem identycznym u innego sprzedawcy lub z produktem podobnej klasy innego producenta. I ludzie często to robią.
Ale aby tak rzetelnie porównać dwa rowery różniące się szeregiem szczegółów, to trzeba zrobić poważny doktorat, a nie wszystkim się chce.
Druga kwestia, to stosunek klasy/ceny roweru do potrzeb użytkownika. I tu faktycznie są osoby, które kupują drogi sprzęt do zastosowań, w których wystarczyłby znacznie tańszy. Ale to ich prawo, może robią to nieświadomie, a może ich to cieszy, że mają super zabawkę.
I trzecia uwaga - cena nie rośnie liniowo wraz z jakością. Zwykle za kolejne ulepszenia, odchudzanie na wadze itp. trzeba dodać nieproporcjonalnie więcej kasy. Może to tylko polityka producentów, a może te ulepszenia faktycznie wymagają dużego nakładu prac badawczo-rozwojowych, dużo droższych materiałów itp.
--
Jacek G.

Data: 2013-04-08 05:11:08
Autor: richigie
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
Dlaczego? Pomijając to, że ludzie zawsze przy wyborze przedmiotu jaki kupują kierują się reklamą, opinią (to wszystko daje marka) to jeśli chodzi o rowery jest jedna decydująca rzecz (oczywiście dla ludzi którzy się na tym znają), a mianowicie gwarancja. Jeśli chodzi o mnie śmigam w fr/dh i coś niecoś wiem na temat części czy rowerów. Części rowerowe jeśli są mocno eksploatowane niszczą się - i to dość szybko, a w momencie gdy na dany przedmiot otrzymujemy gwarancje (z tego co wiem niektóre firmy, jak np kona dają dożywotnią gwarancje na rame)możemy mieć spokojną głowę, że np jeśli zniszczymy korbe nie będziemy mogli kupić następnej z powodu braku kasy etc etc.

Poza tym, jeśli dla kogoś rower jest największą pasją to przeznacza się na niego pieniądze - jak zwykle na swoje pasje i przyjemności. Jeden lubi wypić drugi lubi pojeździć.

Data: 2013-04-09 15:44:17
Autor: Smerf
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
Użytkownik "ToMasz"

[...]

W momencie kiedy dochodzi do spotkania kupującego ze sprzedającym zachodzą warunki opisane w dziale nauki: ekonomia, która jako nauka humanistyczna opiera się na podstawach psychologii społęcznej - z tych dwóch starć wynikają różnorakie definicje zachować konsumenckich.
Jeżeli ten sprzedający doprowadził do sytuacji w której klient czuł się nieprzyjemnie - to uzywając swoich słów - był bez mózgu, gdyż trafił mu się klient, który spokojie kupiłby rower droższy anieżeli założył, przy rownie zastosowanej marży przychód sprzedajacego byłby odpowiednio wyższy, wystrczyło klienta odpowiednie nakierunkować.

Używanie słów, 'oszukać', 'nabrać' - jest również nie na miejscu - używane one mogą być w przypadku bardzo prostego powodu a mianowicie braku zrozumienia powyższych kwestii. Niestety efekt tego będzie taki, że ludzie, którzy używają tych słów nigdy nie zrozumieją tych, którzy lekkim gestem wydają 3500 na np. rower, niestety pozozstaną najpewniej w tym miejscu którym są obecnie, używać będą podobnych słów, dziwić się skąd bierze sie ta 'głupota', niestety ilość gotówki w ich kiesie wciąż będzie pozostawała na niezmiennie niskim poziomie ;)

Pozdrawiam
mar

Data: 2013-04-11 14:59:29
Autor: nxs
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?

Użytkownik "Smerf" <smerf28usunto@o2.pl> napisał w wiadomości news:51641b32$0$26698$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "ToMasz"

[...]

Właśnie o to chodzi. Dobrze to opisałeś.
Jeżeli klient chce coś kupić drogo, to bezsensem jest "oświecanie" go, bo tylko można się narazić i klienta ...stracić :-)

Swego czasu chciałem kupić rowery dla całej rodziny. Chorowałem na jeden model - Hercules Jump 2010, czarny mat. Zupełnie nie znałem się na osprzęcie, wiedziałem tylko, że Shimano jest niezłe :-)
Ten rower spodobał mi się bardzo, w zasadzie tylko ze zdjęcia w sklepie internetowym.
Sprzedawca doradzał mi różne modele, ale ja chciałem ten, którego nawet nie dotknąłem, ze zdjęcia.
Opłaciło się, rower jest rewelacyjny. Kupiłem trzy sztuki (po przecenie, bo to przecież "stary" rocznik :-)

Pozdrawiam.
nxs

Data: 2013-04-11 11:11:21
Autor: tadeklodz
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
 Część kupuje bo ma kaprys i kasę podobnie jak kupują na polskie drogi Porsche. Ja kupiłem a właściwie złożyłem bo chciałem mieć na takich komponentach jakie sobie kupiłem i podobnie było z ramą

Data: 2013-04-12 09:46:07
Autor: Smokun
[...]

Stać ich i nie dorabiają ideologii.
;-)