dlaczego ludzie kupują drogie rowery?

Data: 2013-04-07 01:35:19
Autor: Dominik Mirowski
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 09:00:24 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

Co powoduje ludźmi? Metka?

Ekonomia ? Kiedyś to przerabiałem na własnej skórze - na podstawie kół, koła na piastach noname i obręczach noname - średnio raz na miesiąc wydawałem 20-30zł na centrowanie. + jedno koło się rozlazło w międzyczasie wymiana na takie koło już za 120zł podobna sprawa. Po sezonie stwierdziłem, że na serwis wydaje więcej niż ten sprzęt kosztował -> bariera bólu -> zakup nowych kół za 600zł na piastach Sram 9000 - przez następne 2 sezony nie wydałem ani grosza na serwis...
Potem zacząłem się ścigać i zobaczyłem praktyczną różnicę jaką daje zmiana masy roweru o kilka kilo ;), Czy masy rotującej o kilkaset gram.
Teraz mam :
ok 10kg fula - xtr, dt240, r7 mrd / fox, syntace, thomson
ok 8 kg ht - "resztki" pozostałe z rowerów pośrednich
ok 14 kg trekkinga - piasta nexus 8s, v-ki, bagażnik tubus Każdy rower ma swoje specyficzne przeznaczenie i został poskładany tak, aby do zużycia się części nie oglądać serwisu... Czy były drogie ? Czytając twojego posta musiał bym napisać, że tak. Z mojego punktu widzenia kosztowały minimum tego aby osiągnąć optimum techniczne i użyteczności której od nich wymagam.

Tak samo jak z autami, dobre auto z automatem, kontrolą trakcji, może jeszcze podgrzewane siedzenia i klimatyzacja, do tego ma być jeszcze duże wygodne i bezpieczne i szybkie (no i malo palić) - tutaj tak nie narzekają na "drogie". Pewnie dlatego, że skala jest inna. Autka kosztują od 900zł do 2000000zł i trudno określić, w którym miejscu zaczyna się "drogie" auto...

--
Dominik

Data: 2013-04-07 11:49:30
Autor: ToMasz
dlaczego ludzie kupują drogie rowery?
> Teraz mam :
ok 10kg fula - xtr, dt240, r7 mrd / fox, syntace, thomson
nie pytam o cene bo waga jest za niska na 1500zł
ok 8 kg ht - "resztki" pozostałe z rowerów pośrednich
ja wyżej
ok 14 kg trekkinga - piasta nexus 8s, v-ki, bagażnik tubus
ile kosztował? 2.999zł na promocji? Na pewno nie.

ToMasz

dlaczego ludzie kupują drogie rowery?