dlaczego mam zakręcać kranik?

Data: 2010-08-03 22:06:00
Autor: Vir
dlaczego mam zakręcać kranik?
Tak mnie jako¶ do tej pory życie rozpieszczało, że dotychczasowe moto miałem na wtrysku, więc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma gaĽniki, co idzie w parze z kranikiem. Odwykłem już nieco od tego wynalazku, więc pytam:

dlaczego mam zakręcać kranik?

- czy dlatego, że rano będę miał zalane gaĽniki?
- czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, że tak trzeba?

nie chce mi się go zakręcać, bo:

- zapominam odkręcić jak ruszam i moto mi ga¶nie
- nie mie¶ci mi się łapa w rękawiczce w otworze na kranik
- bo kranik się zużywa i będzie ciekł (?)

--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula

Data: 2010-08-03 14:12:42
Autor: AZ
On 3 Sie, 22:06, Vir <agentma...@onet.pl> wrote:

dlaczego mam zakręcać kranik?

No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
- przeł±czania z/na rezerwe,
- zamknięcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.

Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
pchania...

W ogóle co to za moto?
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-03 23:21:06
Autor: Kuczu
W dniu 2010-08-03 23:12, AZ pisze:

dlaczego mam zakręcać kranik?

No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
- przełączania z/na rezerwe,
- zamknięcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

[...]

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly, przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-08-03 14:40:12
Autor: AZ
On 3 Sie, 23:21, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.

> [...]

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Z ciekawo¶ci, jakie wspólczesne moto nie maj± elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaĽników?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-03 23:43:14
Autor: Kuczu
W dniu 2010-08-03 23:40, AZ pisze:

Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?

Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.

Widocznie nie moze sie zdecydowac.

We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.

Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?

Zasadniczo masz racje.

Data: 2010-08-04 20:33:31
Autor: Ivam
dlaczego mam zakręcać kranik?
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1e463a7b-c959-4526-a6eb-32fe121ed09d@s9g2000yqd.googlegroups.com...
Z ciekawo¶ci, jakie wspólczesne moto nie maj± elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaĽników?

A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka przy odpalaniu).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-04 20:40:58
Autor: newrom
dlaczego mam zakręcać kranik?
On Wed, 4 Aug 2010 20:33:31 +0200, "Ivam"
<filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka przy odpalaniu).

Omin pompe i sprawdz  :)
w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-08-04 20:49:17
Autor: Ivam
dlaczego mam zakręcać kranik?
Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ovcj56dqqelmhu0kk5e7lj66vlpk9fska4@4ax.com...
Omin pompe i sprawdz  :)

Sprawdzalem.

w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).

U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-04 20:50:34
Autor: newrom
dlaczego mam zakręcać kranik?
On Wed, 4 Aug 2010 20:49:17 +0200, "Ivam"
<filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.

No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ? Po cholere wozic
zbedny element :)

pozdr
newrom

Data: 2010-08-04 21:12:01
Autor: Ivam
dlaczego mam zakręcać kranik?
Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:sidj5692skjdfb29ubrn72234caqhscl0g@4ax.com...
No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ?

Podlaczylem.

Po cholere wozic
zbedny element :)

No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-04 22:40:57
Autor: newrom
dlaczego mam zakręcać kranik?
On Wed, 4 Aug 2010 21:12:01 +0200, "Ivam"
<filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

Podlaczylem.

skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?

No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.

Jak pytasz jak twierdziles ze zauwazyles brak roznicy :)
Moze w biurze projketowym  jamachachachachy w Xinxiang sie kartki
pomieszaly i wyszlo stad ta pompa ?

pozdr
newrom

Data: 2010-08-04 10:41:44
Autor: de Fresz
On 2010-08-03 23:21:06 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

[...]

Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podci¶nieniowy i 2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

de Fresz

Data: 2010-08-04 11:13:10
Autor: newrom
dlaczego mam zakręcać kranik?
On Wed, 4 Aug 2010 10:41:44 +0200, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl>
wrote:

Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podci¶nieniowy i 2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?

No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)

pozdr
newrom

Data: 2010-08-04 11:23:00
Autor: de Fresz
On 2010-08-04 11:13:10 +0200, newrom@spamcom.com said:

[...]

No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaĽników, to można dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale je¶li kto¶ bardzo lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.

de Fresz

Data: 2010-08-04 11:44:34
Autor: newrom
dlaczego mam zakręcać kranik?
On Wed, 4 Aug 2010 11:23:00 +0200, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl>
wrote:

[...]

Zakreca sie na wszelki wypadek, znaczy jakby akurat w tym momencie
pocieklo to zeby sie zrobilo kuku.

pozdr
newrom

Data: 2010-08-04 12:01:33
Autor: KLOSZ
dlaczego mam zakręcać kranik?

Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo sie zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic, zeby sie nie "zespawal".

Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima, miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.

Zdrowko
KLOSZ - obecnie bez kranika

Data: 2010-08-04 21:38:39
Autor: blur
Użytkownik "KLOSZ" <konradki@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c593a7c$0$17096$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Dokładnie mam takie samo zdanie, też stwierdziłem że nie będę zakręcał
i nie zakręcałem, jadę sobie w mieście i kurna moto zaczyna się dławić,
no to kręcę i za cholerę nie mogę przekręcić na rezerwę, moto zgasło a
ja wyszedłem na buraka co mu sie moto psuje :)

pozdro
blur

to było w xt350 :)

Data: 2010-08-04 08:18:38
Autor: Vir
dlaczego mam zakręcać kranik?

  > W ogóle co to za moto?

CB 500

Data: 2010-08-04 02:26:21
Autor: zuzka600f
dlaczego mam zakręcać kranik?
  Czesc :)

On 4 Sie, 08:18, Vir <agentma...@onet.pl> wrote:
  > W ogóle co to za moto?

CB 500

--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i ¶rednia srebrna cebula

Chlopaku, odpowiedzial Ci kto w koncu, bo tak przejrzalem watek i
jakos nie znalazlem :( Moze troche Kuczu temat naswietlil.

Generalnie, nie pamietam, jaki kranik jest w CeBuli.
Jesli podcisnieniowy, to w zasadzie nie musisz zakrecac, bo zamyka go
za Ciebie brak podcisnienia, ale z dokladnoscia do tego, co pisal
Kuczu (zuzycie uszczelek itp.). Ktorys z moich poprzednich moto
(Cebra1000F albo zuzia gsxf nawet nie miala pozycji off na kraniku
podcisnieniowym. Jesli zakrecasz, to na wszelki (jaki, to dalej)
wypadek.

W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).

Dlaczego zakrecac? Bo:
1. jak masz nieszczelny gaznik, moze wylac na zewnatrz - kwestia
bezpieczenstwa itepe.
2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.

Mam nadzieje, ze to jest ospowiedz na Twoje pytanie.

  Pozdrawiam,
  Tomek

Data: 2010-08-04 09:31:03
Autor: AZ
On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

[...]

No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-04 02:37:46
Autor: zuzka600f

On 4 Sie, 11:31, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Vir zadal normalne pytanie, ma prawo do normalnej odpowiedzi IMO :)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 09:39:45
Autor: AZ
On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-04 02:42:19
Autor: zuzka600f

On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka6...@o2.pl> wrote:

> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 09:44:18
Autor: AZ
On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-04 02:48:44
Autor: zuzka600f

On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka6...@o2.pl> wrote:

> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)

Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 09:52:40
Autor: AZ
On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

W Cebrze albo gsxf tez byl "on/off/res", ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

Nie porownuj Hondy i Suzuki do Kawasaki to po pierwsze!

<http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%20-- %20%5BFUEL%20TANK%5D.gif>

Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-04 02:59:44
Autor: zuzka600f

On 4 Sie, 11:52, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

<http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki/%5BZX1200-C2%5D%...>

Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)

Nie bardzo mam jak zajrzec, ale ok. przyjmuje, ze w Kawie masz po
prostu hebel, ktory zamyka wyplyw ze zbiornika i juz.

Nie zmienia to jednak powodu, dla ktorego powinno sie kranik zakrecac,
wiec pozwole sobie ze swojej strony zakonczyc dyspute ;D

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 10:10:28
Autor: Piotr Klimek
dlaczego mam zakręcać kranik?
Dnia (Wed, 4 Aug 2010 02:48:44 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]

mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.

W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-08-04 03:48:12
Autor: zuzka600f
Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
  Czesc :)

On 4 Sie, 12:10, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.

Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?
Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Bedzie z tego megawatek? ;D Droga 'Tino' - do dziela :)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 10:56:25
Autor: AZ
On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

[...]

Sa zewnetrzne a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik, jedna pompa, druga pompa.
[...]
Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.
Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-04 04:04:53
Autor: zuzka600f
Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
  Czesc :)

On 4 Sie, 12:56, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

Sa zewnetrzne ,

No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)

a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik jedna pompa, druga pompa

A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?

Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.

IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.

Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)

No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 11:11:08
Autor: AZ
On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)

Otoz to, no i rezerwa.

A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?

Cholera wie, jedna zasila gazniki 1 i 2 a druga 3 i 4.

[...]

Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.

No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D

Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-04 04:32:07
Autor: zuzka600f
Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
  Czesc :)

On 4 Sie, 13:11, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

Otoz to, no i rezerwa.

na to, to juz wymyslili lampke rezerwy ;)

Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam

no dobra :) przyjalem :)

za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.

wiesz, nie medrkowalbym, gdybym sobie w ten sposob nie zalatwil pompy
w samochodzie ;)
Zostalem wtedy 'uswiadomiony' w temacie smarowania pomp ;)

Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.

mialbys wieksza motywacje do oszczednej jazdy :-p

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 13:30:09
Autor: KJ Siła Słów
zuzka600f pisze:

[...]

ej, a nie chodzilo Ci o chlodzenie ?

Ale to chyba w autach pompy padaja od permamantnego jezdzenia na rezerwie, w moto nie slyszalem.

KJ

Data: 2010-08-04 11:22:17
Autor: Piotr Klimek
Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Dnia (Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za zuzka600f
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?

Tego to juz nie pamietam, ale raczej poza bakiem.

W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Zeby wiedziec kiedy jest rezerwa jesli nie masz wskaznika paliwa? Chociaz
w RF *chyba* byla lampka od rezerwy.

Data: 2010-08-04 13:14:28
Autor: newrom
Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
On Wed, 4 Aug 2010 03:48:12 -0700 (PDT), zuzka600f <zuzka600f@o2.pl>
wrote:

 Czesc :)

6

Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?

AT - pompa zew. W przeciwnym wypadku kranik jest przeciez bez sensu.

pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.

Np. nowsze AT nie maja kontrolki rezerwy.
W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.

Fajnie, oldskulowo wyglada!
Konia se zostaw, a rz±d ukrzyzuj w moim imieniu.

pozdr
newrom

Data: 2010-08-04 12:17:46
Autor: Bartlomiej Kacprzak
dlaczego mam zakrecac kranik?

Uzytkownik "zuzka600f" <zuzka600f@o2.pl> napisal w wiadomosci news:91bb440d-4caa-4750-815f-e232ec0fdb15i31g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

pozdr

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2010-08-04 03:30:15
Autor: zuzka600f

On 4 Sie, 12:17, "Bartlomiej Kacprzak" <bar...@wp.pl> wrote:
Uzytkownik "zuzka600f" <zuzka6...@o2.pl> napisal w wiadomoscinews:91bb440d-4caa-4750-815f-e232ec0fdb15i31g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]

A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.

Bartek, Zuzie sprzedalem w 2000, a CBR w 2006. Wybacz, ale nie
pamietam, w ktorym z nich, jak bylo.

W jednym byly pozycje ON - podcisnieniowo otwierany powyzej rezerwy,
RES - jak ON, ale na rezerwie, PRI - wolny przeplyw, a w drugim ON i
RES jak w tym wczesniej i OFF - hebel zamykajacy wyplyw (niby do
zostawiania moto na zime itp.). Skoro w GSXF masz ON/RES/PRI, znaczy,
ze w CBR bylo z OFF :)
Ale dywagacje dlaczego w jednych sprzetach jest tak, a w innych
inaczej, to juz IMO inny temat, niz ten.

 Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-08-04 11:44:19
Autor: KJ Siła Słów
zuzka600f pisze:

A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)

Mnie sie  mocno wydaje ze u mnie byl zwykly kranik a pare razy ten bak zdejmowalem, ale to dawno temu bylo.

KJ

Data: 2010-08-04 20:36:04
Autor: Ivam
dlaczego mam zakręcać kranik?
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i3bch1$qu3$2@node2.news.atman.pl...
On 2010-08-04, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Mojego Zygzaka nie widziales? :-)

A ja moge pokazac fazera;)

I od razu odpowiadam - tam nie jest podcisnieniowka.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-04 11:42:03
Autor: KJ Siła Słów
zuzka600f pisze:

Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

ale jak to nie ?

Wiele moto ma (albo miało) pompe na prąd i oprócz tego kranik przy baku - na przykład ZX10.

KJ

Data: 2010-08-06 21:05:00
Autor: Hinek
dlaczego mam zakręcać kranik?
Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał

Wiele moto ma (albo miało) pompe na prąd i oprócz tego kranik przy baku - na przykład ZX10.

Albo np. Honda Deauville itd, itp.

--
Hinek

Data: 2010-08-04 11:42:03
Autor: Tmek
zuzka600f wrote:
[...]

To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.

Tmek

Data: 2010-08-04 02:45:17
Autor: zuzka600f

On 4 Sie, 11:42, "Tmek" <golf1410...@op.pl> wrote:

To malo widziales.
Afryka, tenera itd ma i kranik i pompe.

Mozesz miec racje - nie przygladalem sie im pod tym katem. Natomiast
raczej spodziewam sie tam kranika podcisnieniowego, a nie zwyklego
rygla.

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-10-13 19:46:49
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2010-08-04 11:45, zuzka600f pisze:
[...]

W Super Tenerze jest zwykły. Sprawdzone :). Poprzednio jeździłem na motorze z jednym kranikiem i jak kupiłem taki z dwoma to 4 razy polałem sobie silnik benzyną :D

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

Data: 2010-08-04 14:08:45
Autor: Leszek Karlik
dlaczego mam zakręcać kranik?
On Wed, 04 Aug 2010 11:37:46 +0200, zuzka600f <zuzka600f@o2.pl> wrote:

[...]
Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???

Honda NTV ma zwykly kranik i pompÄ™. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2010-09-02 04:37:04
Autor: Gravel
dlaczego mam zakręcać kranik?
On 4 Sie, 11:26, zuzka600f <zuzka6...@o2.pl> wrote:
  Czesc :)

[...]

True, mialem taki case, wylalem ponad 5 litrow oleju a wczesniej moto
gaslo i plulo olejopaliwem po filtrze powietrza. W sumie nic dziwnego,
przez zime wyparowalo jakies 10l paliwa.
Nie radze wylaczac pompki podcisnienowej na dluzej.

Pozdr,
Gravel

Data: 2010-08-03 20:29:11
Autor: masti
dlaczego mam zakręcać kranik?
Dnia pięknego Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, osobnik zwany Vir wystukał:

dlaczego mam zakręcać kranik?

nie musisz. Tylko potem nie miej pretensji do nikogo.

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-08-03 21:45:49
Autor: zarafiq
On 03/08/10 21:06, Vir wrote:
[...]

Trzy lata nie zakręcałem (Honda NT400 '89).
Efekt: ukradli mi moto :(
Innych przypadło¶ci nie stwierdziłem.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2010-08-03 22:26:40
Autor: Kuczu
W dniu 2010-08-03 22:06, Vir pisze:

dlaczego mam zakręcać kranik?

Bo tak kaze Ksiega.

Data: 2010-08-03 22:34:14
Autor: Grzybol
dlaczego mam zakręcać kranik?
Użytkownik "Vir" <agentmarek@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
dlaczego mam zakręcać kranik?

KAŻDY motocyklista to wie. Wie to nawet ten, który tylko jeĽdzi motocyklem. Ta bawarka to jaki¶ rower chyba jest?

--
Grzybol

Data: 2010-08-03 22:46:39
Autor: Kuczu
dlaczego mam zakręcać kranik?
W dniu 2010-08-03 22:34, Grzybol pisze:

Ta bawarka to jakiĹ› rower chyba jest?

herbata z mlekiem tak sie nazywala gdy chodzilem do przedszkola. A teraz to nie wiem, tak sie czasy pozmienialy...

Data: 2010-08-03 23:12:38
Autor: Mustafa
dlaczego mam zakręcać kranik?
dlaczego mam zakręcać kranik?

bo prawdziwni motuży¶ci tak robi± :)

nie chce mi się go zakręcać, bo:

mnie też się nie chce i od 3 lat nie zakręcam
skutków ubocznych brak

Data: 2010-08-04 00:09:42
Autor: souti
Vir <agentmarek@onet.pl> wrote:
dlaczego mam zakręcać kranik?

- czy dlatego, że rano będę miał zalane gaźniki?
- czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, ĹĽe tak trzeba?

IMHO najwaĹĽniejsze jest tu zagroĹĽenie p.poĹĽ. wynikajÄ…ce z wyciekajÄ…cego paliwa przez odpowietrzenie gaĹşnika w razie:
-zatopienia pływaków
-zablokowania się pływaków
-dostania siÄ™ syfu do zaworu iglicowego.

Fakt, ĹĽe zdarza sie raz na milion, ale...

--
souti

Data: 2010-08-04 07:41:45
Autor: newrom
On Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, Vir <agentmarek@onet.pl> wrote:

dlaczego mam zakręcać kranik?

Na wszelki wypadek.

pzodr
newrom co nie zakreca bo ma skleroze :-)