dlaczego nagłe umocnienie PLN

Data: 2009-03-16 19:18:37
Autor: ArturVF500
dlaczego nagłe umocnienie PLN
czy może ktoś mi powiedzieć jakie podstawy miało gwałtowne umocnienie złotego w zeszłym tygodniu? Praktycznie w kilka godzin przy statycznym zachowaniu giełdy nasza waluta umocniła się ponad 6-8%. Szukam jakiś przesłanek ku temu 'zjawisku' i niewiele udało mi się znaleźć.

pozdrawiam
Artur

Data: 2009-03-16 19:22:16
Autor: Zbyszek
dlaczego nagłe umocnienie PLN
Dnia 16-03-2009 o 19:18:37 ArturVF500 <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał(a):

czy moÂże ktoÂś mi powiedzieĂŚ jakie podstawy miaÂło gwaÂłtowne umocnienie
zÂłotego w zeszÂłym tygodniu? Praktycznie w kilka godzin przy statycznym

słabo szukasz. To była reakcja na działania Szwajcarii.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-03-16 20:15:51
Autor: ArturVF500

Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości news:op.uqwdbeb9okz3rlzbyszek-pc.zn...
Dnia 16-03-2009 o 19:18:37 ArturVF500 <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał(a):

czy mo?e kto? mi powiedziea jakie podstawy mia3o gwa3towne umocnienie
z3otego w zesz3ym tygodniu? Praktycznie w kilka godzin przy statycznym

słabo szukasz. To była reakcja na działania Szwajcarii.

chyba zły trop; myżlisz ze 0,25pkt wpłynęło na osłabienie się wszystkich walut względem PLN? fakt że zbieżność w czasie ale...

Data: 2009-03-16 20:32:49
Autor: sorden
ArturVF500 wrote:

chyba zły trop; myżlisz ze 0,25pkt wpłynęło na osłabienie się wszystkich
walut względem PLN? fakt że zbieżność w czasie ale...

jednoczesnie doszlo do umocnienia na gieldach. Czyli kapital "szwajcarski"
mogl sobie na chwile wskoczyc do Polski. Jak gielda spadnie (kwestia pewnie
kilku dni), ten kapital pojdzie sobie do USA.

--
in

Data: 2009-03-17 18:55:33
Autor: Zbyszek
dlaczego nagłe umocnienie PLN
Dnia 16-03-2009 o 20:15:51 ArturVF500 <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał(a):

chyba zÂły trop; myÂżlisz ze 0,25pkt wpÂłynĂŞÂło na osÂłabienie siĂŞ wszystkich
walut wzglêdem PLN? fakt ¿e zbie¿noœÌ w czasie ale...

niestety nie mam inf. o tym jak wyglada nasze zadłuĹźenie w poszczegolnych  walutach ale
na podstawie popularnosci kredytow CHF mozna wysnuc wniosek , Ĺźe wpływ CHF  jest spory.
Dodajmy do tego 0,25 jescze zapowiedz walki z deflacja rządu CH.
Wyjdzie że nasz dług mógł w tym momencie wydawac sie nie taki straszny.
A to oznacza siłe względną PLN.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-03-17 21:11:21
Autor: Greg
Użytkownik "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał w wiadomości news:49bea5a8$0$29352$f69f905mamut2.aster.pl...

[...]

Nie chodzi o samą obniżkę stóp (bo było ich ostatnio więcej i były znaczniejsze)
ale o zapowiedź druku pieniądza.
SNB zapowiedział że jego celem jest osłabienie CHF.

Data: 2009-03-16 19:36:51
Autor: Wojciech Frybyśu
ArturVF500 pisze:
[...]

Wygląda na politykę. Albo zagraniczną (firmy nie chca załatwić
swoich banków), albo polityczną (też zagraniczną w szczególności)

Data: 2009-03-16 19:43:40
Autor: sorden
Wojciech Frybyśu wrote:

Wygląda na politykę. Albo zagraniczną (firmy nie chca załatwić
swoich banków), albo polityczną (też zagraniczną w szczególności)

Na bujaniu kurem "grubasy" duzo zarabiaja. Nawet niezauwazysz, jak bedzie
odbicie w druga strone na 4pln za dolara.

--
in

Data: 2009-03-17 11:46:10
Autor: Duch
"sorden" <sorden@wp.pl> wrote in message news:gpm75j$83s$1mx1.internetia.pl...

Na bujaniu kurem "grubasy" duzo zarabiaja. Nawet niezauwazysz, jak bedzie
odbicie w druga strone na 4pln za dolara.

Tez tak mysle. CHF/PLN nie chcialo isc juz w gore, poza tam ktos zabronil
uwalic finansowo Polske (stad kajanie sie Goldman-Sachs),
wiec skoro nie dało sie zarobic na wzroscie to "grubasy" odwróciły trend :)

Duch

Data: 2009-03-16 21:55:15
Autor: arek_w
dlaczego nagłe umocnienie PLN
Użytkownik "Wojciech Frybyśu"
ArturVF500 pisze:
[...]

Firmy są po to by dawać przychód, zysk, ogólnie zarabiać pieniądze dla właścicieli,
wspólników, akcjonariuszy, etc.
Żeby zarobić załatwią bez mrugniecia każdą instytucję.
Liczy się (zawsze) wynik, filantropia tu nie mieszka.
Banki muszą/powinny dbać żeby firm nie wykończyć bo z nich żyją.
Kurs się umocnił bo inwestorzy zauważyli lekkie osłabienie walut
zagranicznych i zaczęli się ich pozbywać a być może nawet
poczynili zakupy naszej waluty.Wszystko dla spodziewanego zysku oczywiście.
Pozdrawiam
Arek

Data: 2009-03-16 21:44:07
Autor: Joachim
ArturVF500 pisze:
[...]

A ja mam takie wrażenie, że czym większe są trudności z wejściem do strefy ERM2 tym kurs PLN silniejszy, a czym wydaje się to bardziej prawdopodobne tym kurs PLN silniejszy.

Ostatnio pojawiło się sporo trudności i wejście się odwleka. Szybkie wejście staje się mniej prawdopodobne i kurs spada.

Może chodzi o to, że ktoś spekulacyjnie obniżył kurs PLN, aby później zafiksować go na jakimś poziomie w strefie ERM2. Później trudno byłoby utrzymać ten kurs i NBP musiałoby wypruć sobie flaki (tzn miliardy euro).

Jak wejście do strefy ERM2 staje się mniej prawdopodobne, alb wydłuża się w czasie, to utrzymanie spekulacyjnego kursu staje się zbyt kosztowne i ryzykowne. Pewnie teraz spekulanci odpuszczają. Ale... przypomną sobie o nas, jak się ERM2 będzie zbliżało.

J.

Data: 2009-03-16 21:13:56
Autor: Gonzo

"Joachim" <joachim110@op.pl> wrote in message news:gpmdmj$go2$1news.onet.pl...
Może chodzi o to, że ktoś spekulacyjnie obniżył kurs PLN, aby później zafiksować go na jakimś poziomie w strefie ERM2. Później trudno byłoby utrzymać ten kurs i NBP musiałoby wypruć sobie flaki (tzn miliardy euro).

Wydaje mi sie ze latwiej jest obronic niski kurs PLN niz wysoki.

Data: 2009-03-16 21:45:31
Autor: Joachim
dlaczego nagłe umocnienie PLN
Miało być tak:

A ja mam takie wrażenie, że czym większe są trudności z wejściem do
strefy ERM2 tym kurs PLN silniejszy, a czym wydaje się to bardziej
prawdopodobne tym kurs PLN słabszy.

Data: 2009-03-16 23:25:15
Autor: Bartłomiej Miara

Użytkownik "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał w wiadomości news:49be983b$0$29434$f69f905mamut2.aster.pl...
[...]

Żartujesz? Złoty był chyba najsłabszą walutą na świecie, słabszy nawet od waluty Zimbawe i Ukrainy. WSZYSCY wypowiadjący się twierdzili że jest przesadnie słaby.

Bartłomiej Miara

Data: 2009-03-16 23:41:00
Autor: sorden
Bartłomiej Miara wrote:

Żartujesz? Złoty był chyba najsłabszą walutą na świecie, słabszy nawet od
waluty Zimbawe i Ukrainy. WSZYSCY wypowiadjący się twierdzili że jest
przesadnie słaby.

Jak oceniasz "slabosc" waluty ?

--
in

Data: 2009-03-16 23:58:40
Autor: Adam Sito
dlaczego nagłe umocnienie PLN
Żartujesz? Złoty był chyba najsłabszą walutą na świecie, słabszy nawet od waluty Zimbawe i Ukrainy. WSZYSCY wypowiadjący się twierdzili że jest przesadnie słaby.

Z Zimbabwe to bez przesady, ale...
W wakacje tadżyckie somoni kosztowało 60 groszy, a niedawno było po ponad 1 złoty... Przy czym TJS nie jest sztywno związane z dolarem...
AS

Data: 2009-03-17 08:54:17
Autor: Bartłomiej Miara
[...]

To do Endriu i autora wątku:

http://ifotos.pl/uploaded/77961.jpg

Zgodnie z zaleceniami ministra finasów, premiera, "niezależnych" ekspertów, sprzedałem resztki waluty 19 lutego (praktycznie górka).

Nie czekałem na "zjawisko" marcowe :)

Bartłomiej Miara

Data: 2009-03-17 21:16:29
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Bartłomiej Miara" <bmiara@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpnkv9>
http://ifotos.pl/uploaded/77961.jpg

Zgodnie z zaleceniami ministra finasów, premiera, "niezależnych" ekspertów, sprzedałem resztki waluty 19 lutego (praktycznie górka).

Cienki jesteś. Sprzedałem 80-90% waluty dokładnie na górce. Dokładnie, to o godzinie 16.30, jak usłyszałem o Tusku.
:-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-17 21:28:09
Autor: Endriu
[...]

Póki co gratuluję :).

P.S. Obserwując wykresy nie sposób jednak dojść do wniosku iż kroi się nam korekta (z zasięgiem gdzieś tak 1340) ....
Pytanie tylko co po korekcie (bo np. 10.02.2009 zamiast pięknie iś do góry ni stąd ni zowo nagle rypło) .....

(oczywiście to wszystko domniemania które czas zweryfikuje) ...

Endriu

dlaczego nagłe umocnienie PLN