dlaczego nie Stilo - doradzcie

Data: 2010-08-16 15:11:01
Autor: krzysiek82
dlaczego nie Stilo - doradzcie
MZ pisze:
Proszę o opinie, zwłaszcza posiadaczy takowego. Opinie bazujące na tym,
że to "na ef" znam, przyjąłem do wiadomości, możemy pominąć. Do wydania
jakieś 20k. Da się w tej cenie kupić coś sensownego z tego modelu?

bardzo dobry wybór ale nie licz na małe spalanie na mieście, 8l w korkach jest realne do osiągnięcia. Poza tym, jeśli twoja żona będzie umiała operować pedałem sprzęgła i będzie dbała o turbo auto długo posłuży. Najdroższe elementy które mogą paść podczas takiej eksploatacji to dwumasa i sprzęgło. Koszt ok 2tyś Polecam zwłaszcza motory 8v są proste jak konstrukcja cepa i jak sam pisałeś bardzo trwałe. Sam taki miałem i śmiem twierdzić, że to najlepszy diesel na świecie (biorąc pod uwagę koszty serwisu)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-16 15:28:22
Autor: MZ
W dniu 2010-08-16 15:11, krzysiek82 pisze:
MZ pisze:
[...]

8 l/100km jak najbardziej mnie urządza. Moja Foka 1.6 pali 10-11.
Poprzednie auto żony brało 12l/100. Fakt że trasa pod kątem korków była
kiepska (Czerniakowska-Dźwigowa). Teraz w grę będzie wchodzić
Czerniakowska-Piaseczno.

[...]
Wygląda że egzemplarze z tym silnikiem V8 były dopiero od 2005 roku, a
to górna granica i trochę się boję że cenowo nie dam rady, zwłaszcza że
te w tych 20k miło byłoby zamknąć serwis wstępny i
rejestrację+ubezpieczenie.
MZ

Data: 2010-08-16 15:34:07
Autor: krzysiek82
MZ pisze:
Wygląda że egzemplarze z tym silnikiem V8 były dopiero od 2005 roku

nigdy takich nie było, pewnie pomyliłeś z 8v :) Te silniki oznaczone są jako JTD a 16v jako multijet.

Za 20tyś kupisz sprowadzone zadbane auto zmieścisz się także z wymianą rozrządu, ewentualnie dwumasy itp itd. Mechanik przy zmianie rozrządu niech sprawdzi stan dolnego koła zębatego na wale. Przy większych przebiegach może wymagać wymiany. Odnośnie przebiegów należy uważać, te silniki robią astronomiczne przebiegi i nawet tego po nich nie widać, więc wzmożona czujność wskazana. Bo co z tego, że silnik dobry jak reszta się rozleci :) Ja miałem ostatnio okazję stilo które nie odpalało   na ciepłym silniku (usunięcie usterki ok 100zł czujnik położenia wału) jak się jednak okazało, auto było zdrowo walone od spodu dlatego odpuściłem (nie wiem jak to się mogło stać ale podłoga podeformowana, zwróciłem na to uwagę oglądając auto od tyłu z otwartą klapą. Fotele pasażera był dziwne przechylony w stronę szyby bocznej.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-16 15:37:10
Autor: Danny
Dnia Mon, 16 Aug 2010 15:28:22 +0200, MZ napisał(a):

[...]

8V było raczej do 2005 - potem wprowadzali MultiJet który jest 16V --
Pozdrawiam
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"

Data: 2010-08-16 22:11:05
Autor: yabba
Użytkownik "Danny" <daluba@gmail.com> napisał w wiadomości news:eabqhtynozgi.dlgthe.bat.forever...
[...]

MultiJet zastąpił w oznaczeniach JTD. Ja mam MultiJeta 8V, moc 120 KM.
Chyba  tylko wersje 140 KM i 150 KM były 16V.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-08-16 16:51:21
Autor: Bugatti
Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości:

MZ pisze:
[...]

Znajomy ma Doblo I co prawda 1.9 105 PS (w stilo go nie ma ale jest
115)...lecz masy obu aut niemale takie same....1290 kg.
Jechałem z nim wiele razy i po Krakowskich dużych korkach w godzinach
szczytu (przez Most Grunwaldzki, Nowohucka i inne ulice) zużycie paliwa
oscylowało 6.1 - 6.5 l. Więc twoje 8 litrów to przy _mocno_ dynamicznej
jeździe.

Tutaj potwierdzenie znacznie niższego zużycia od twoich 8l ;-).
Średnia prędkość 39 km/h (a więc miastowa) i zużycie 5.8l (dla pierwszego
zapisu)
http://www.youtube.com/watch?v=9rFqfsHUENM

[...]

Ważne są od spalania koszty całkowite...jak kupi ładnie wyglądającego trupa
to niech mu pali nawet 3 ale jak będzie się sypał to tysiące z paliwa będą
szły w naprawy.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-08-16 16:57:31
Autor: krzysiek82
Bugatti pisze:
[...]

ale to chyba według komputera?

Tutaj potwierdzenie znacznie niższego zużycia od twoich 8l ;-).
Średnia prędkość 39 km/h (a więc miastowa) i zużycie 5.8l (dla pierwszego
zapisu)
http://www.youtube.com/watch?v=9rFqfsHUENM

takiego spalanie nie da się osiągnąć, ja mnijszym autem punto II nie mogłem zejść poniżej 5.5 w cyklu mieszanym a co dopiero po samym mieście   (jazda ekonomiczna bez butowania)

Ważne są od spalania koszty całkowite...jak kupi ładnie wyglądającego trupa
to niech mu pali nawet 3 ale jak będzie się sypał to tysiące z paliwa będą
szły w naprawy.

Dlatego przy zakupie auta należy mieć oczy w koło głowy. Bez emocji i bez ciśnienia. Inaczej się kupi tak jak kiedyś kupowałem. Dopiero 3 auto mnie z tego wyleczyło, ale ile stresu nerwów i kasy poszło to już inna sprawa. Reasumując jak masz czas wybierz się do Niemiec pooglądaj prywatne oferty a na pewno coś wybierzesz.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-16 18:46:16
Autor: Bugatti

Bugatti pisze:
[...]

Tak. Ale co chcesz przez to powiedzieć - że komputer miałby zaniżac spalanie
o 2 litry ? (bzdurka ;-p)

[...]

Da się osiągnąć spalanie w mieście poniżej 6.5...tak ja mówie jeździłem ze
znajomym Doblo w Kraku (dystanse już na rozgrzanym silniku) i raz tylko
widziałem zużycie 7.1 ... a pozostałe to poniżej 6.5.

Więc jeśli twoje paliło 8 l to bezsprzecznie stwierdzam że coś z twoim Punto
było nie tak.

[...]

Do Niemiec juz się nie opłaca jechać...no chyba że znasz kogoś w tamtejszych
ubezpieczalniach to wtedy tak. Ale zwykłe oferty stoją na podobnych cenach
jak polskie.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-08-16 19:37:29
Autor: BM
[...]

Tu nie chodzi o cene, ale o stan... bo co z tego, ze w PL taka sama cena jak 90% walone i z kreconym przebiegiem.

--
Pozdrawiam, BM

Data: 2010-08-17 08:27:01
Autor: Bugatti
Użytkownik "BM"  napisał w wiadomości:

[...]

A Niemcy nie kręcą i u nich nie ma wypadków samochodowych, tak ?

Poza tym programy do korekcji liczników czyjej są najczęściej produkcji ?
;-)

--
Bugatti

Data: 2010-08-17 10:08:32
Autor: krzysiek82
BM pisze:
Tu nie chodzi o cene, ale o stan... bo co z tego, ze w PL taka sama cena jak 90% walone i z kreconym przebiegiem.

dokładnie, co oczywiście nie znaczy że Niemcy mają same super auta w super stanie, ale łatwiej trafić na rodzynka :)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-17 10:07:50
Autor: krzysiek82
Bugatti pisze:
Ale zwykłe oferty stoją na podobnych cenach
jak polskie.

przecież nie jedziesz do Niemiec żeby kupić tanio, a żeby kupić dobrze.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-17 10:49:15
Autor: to
dlaczego nie Stilo - doradzcie
begin Bugatti

Też tak myślę, 8 l w Warszawie to pali 16v 150@180 KM w Vectrze kombi. Wersja 8v pali sporo mniej, a już tym bardziej w lekkim lambdamobilu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-17 13:01:55
Autor: krzysiek82
to pisze:
Więc jeśli twoje paliło 8 l to bezsprzecznie stwierdzam że coś z twoim
Punto było nie tak.

spali tyle na zimnym silniku i krótkich trasach, ile mój na mieście palił nie wiem bo nie jeździłem na mieście 100% tylko mieszanki, natomiast stilo tyle wciąga i pisanie, że nie jest lekkim naciąganiem prawdy i potem ktoś kupuje i się rozczaruje :) W mrozy i na krótkich trasach tak jest nie ja to wymyśliłem :)

--
krzysiek82

Data: 2010-08-17 16:35:33
Autor: Bugatti
UĹźytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości:

[...]

Na zimnym silniku tak. Ale na naciągaj tak tego sposobu ukazywania zużycia
paliwka. Też mógłbym stwierdzić fakt że Croma jtd 150 po odpaleniu pokazuje
19.9....zaś po przejechaniu 5 km (czyli nadal zimny) ma  ~ 15 l.

Pozdr.

--
Bugatti

dlaczego nie Stilo - doradzcie