dlaczego nie Stilo - doradzcie

Data: 2010-08-16 15:35:27
Autor: Ramok
dlaczego nie Stilo - doradzcie
On 16.08.2010 15:05, MZ napisał(a)/has written:
>dlaczego nie Stilo - doradzcie

> Proszę o opinie, zwłaszcza posiadaczy takowego.
Nie doradzę, bo sam jeżdżę (m.in.) Stilem ;P Nie będę się też rozpisywał, bo w sieci i archiwum chyba też znajdziesz kilka opinii o tym aucie.

Zastanów się tylko, czy na pewno diesla. Nie zrozum mnie źle, JTD to jedne z lepszych (najlepsze?) diesle swego czasu (mam diesla i nie żałuję wyboru, ale ja po innej drodze i inne od Twoich założeń trasy pokonuję), bardziej chodzi mi o to, czy przebiegi/warunki pracy są "wystarczające"* na diesla.

* dłuższe rozgrzewanie (zwłaszcza w zimie; zarówno samego silnika/oleju, jak i wnętrza), mniej przyjemne ruszanie z miejsca (pisałeś o korkach), droższe "utrzymanie" (zwłaszcza, gdy coś się zepsuje) i ryzyko "wpadki" przy zakupie.

Pozdro!
/Ramok

Data: 2010-08-16 15:48:00
Autor: krzysiek82
Ramok pisze:
* dłuższe rozgrzewanie (zwłaszcza w zimie; zarówno samego silnika/oleju, jak i wnętrza)

ja jakoś tego nie odnotowałem, a mam porównanie z autami z silnikami benzynowymi.

, mniej przyjemne ruszanie z miejsca (pisałeś o korkach),

nie bardzo rozumiem co masz na myśli?

droższe "utrzymanie" (zwłaszcza, gdy coś się zepsuje) i ryzyko "wpadki" przy zakupie.

to prawda, wielu elementów newralgicznych które padają w dieslu w aucie z silnikiem benzynowym nie ma.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-16 14:57:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Aug 2010 15:48:00 +0200, krzysiek82 napisał(a):

to prawda, wielu elementów newralgicznych które padają w dieslu w aucie z silnikiem benzynowym nie ma.

świec, wariatorów, cewek wn, kabli wn, sond lambda, katalizatorów itp...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-16 16:01:15
Autor: MZ
W dniu 2010-08-16 15:57, Waldek Godel pisze:
[...]

:) No właśnie w 1.6 16v podobno cewka powinna być wymieniana razem z
olejem i filtrami :]. Stąd myślę o JTD.

MZ

Data: 2010-08-16 16:03:22
Autor: krzysiek82
Waldek Godel pisze:
[...]

kij ma dwa końce, ale kupując benzyne 1.2 16v nie masz wariatorów :) a reszta wychodzi taniej niż w silniku diesla.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-16 21:36:03
Autor: DoQ
Waldek Godel pisze:

świec, wariatorów, cewek wn, kabli wn, sond lambda, katalizatorów itp...

Padaja za to turbiny, wtryskiwacze, pompy (drogie:), fapy/dpfy itp cuda.
Nowe benzyny nie maja kabli WN, kopulek itp.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-08-16 20:45:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Aug 2010 21:36:03 +0200, DoQ napisał(a):

Padaja za to turbiny, wtryskiwacze, pompy (drogie:), fapy/dpfy itp cuda.

fiordy, zapomniałeś o fiordach...

PS ostatnio lansowane tu turbobenzyny zapewne nie będą mialy problemów ze
sprężarkami, zwłaszcza, że taki 1.4 TSI ma ich dwie..

Co do filtra cząsteczek - nie wiem jak można uszkodzić sitko, ale owszem,
są ludzie którzy dają sobie wmówić, że się da. Co do wtrysków - odkąd
udupiono sporo mafii paliwowej, jakoś uspokoiło się też z wtryskami, no
chyba że chodzi o typowy cudowny dziesięcio- lub piętnastoletni wytwór
faszystowskiej techniki, jeżdzony przez dziadka Helmuta tylko do kirche w
niedzielę (i to palmową), co zapewne spowodowało genialny przebieg 160 kkm
po 15 latach, a resztki kremowego lakieru pod gumami, to zabezpieczenie
antykorozyjne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-16 21:51:41
Autor: DoQ
Waldek Godel pisze:
Padaja za to turbiny, wtryskiwacze, pompy (drogie:), fapy/dpfy itp cuda.
fiordy, zapomniałeś o fiordach...

Pisze jak to wyglada z perspektywy serwisow PSA, obecnie urzeduje w VAGu wiec tez conieco widze - jak wiesz lepiej, to juz twoja sprawa...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-08-16 21:30:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 Aug 2010 21:51:41 +0200, DoQ napisał(a):

Pisze jak to wyglada z perspektywy serwisow PSA, obecnie urzeduje w VAGu wiec tez conieco widze - jak wiesz lepiej, to juz twoja sprawa...

taaa.. ja też "conieco" widzę, pasjami uwielbiam "serwisantów" piszących o
awariach FAP/DPF..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-16 22:51:02
Autor: DoQ
Waldek Godel pisze:

taaa.. ja też "conieco" widzę, pasjami uwielbiam "serwisantów" piszących o
awariach FAP/DPF..

Zglos sie koniecznie do konkursu na najlepszego doradce technicznego PSA (organizują takie) - masz szanse na 1 nagrodę, powaga. Najwazniejsze ze TY WIESZ!

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-08-16 21:41:37
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-16 21:36, DoQ pisze:
Waldek Godel pisze:

świec, wariatorów, cewek wn, kabli wn, sond lambda, katalizatorów itp...

Padaja za to turbiny, wtryskiwacze, pompy (drogie:), fapy/dpfy itp cuda.
Nowe benzyny nie maja kabli WN, kopulek itp.

Ale mają coraz częściej turbiny, są coraz mocniej wyżyłowane. A wszystko w imię jakże modnego downsizingu. Jeszcze trochę i benzynowe 2-3 litry, będą tylko w luksusowych autach pokroju s-klasy czy serii 7.
W kompaktach standardem będzie 1.0-1.2L i 100-150KM, w klasie średniej będzie zawrotne 1.4-1.6L i 200+ KM.
Zmienić to może tylko i wyłącznie, zdelegalizowanie działalności wszelkich organizacji ekofaszystowskich. A na to, żaden rząd nie pójdzie, sorry. :(

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-16 21:53:10
Autor: DoQ
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Zmienić to może tylko i wyłącznie, zdelegalizowanie działalności wszelkich organizacji ekofaszystowskich. A na to, żaden rząd nie pójdzie, sorry. :(

Dlatego uwielbiam moje nieekologiczne wolnossace 3.0, puszczajace 270gramowe bąki CO2 - i dobrze mi z tym ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-08-16 21:58:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-16 21:53, DoQ pisze:
[...]

Ale ono też się kiedyś zbiodegraduje. ;)

Data: 2010-08-16 22:26:10
Autor: DoQ
[...]

Nieprędko, prędzej zostanie youngtimerem:)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-08-17 13:24:21
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "krzysiek82" <other@cars.pl> napisał w wiadomości news:4c6941cf$0$20994$65785112news.neostrada.pl...

to prawda, wielu elementów newralgicznych które padają w dieslu w aucie z silnikiem benzynowym nie ma.

Ale za to są szalenie palne (wybuchowe) opary.

Data: 2010-08-16 15:59:04
Autor: MZ
W dniu 2010-08-16 15:35, Ramok pisze:
[...]

Rozumiem doskonale i trochę tez się waham (stąd pytanie tutaj) ale ... o
ile o JTD wszyscy piszą w samych superlatywach, to już silniki benzynowe
takich owacji nie zbierają. Jeśli miałaby być benzyna, to pod uwagę
biorę jeszcze Yaris 1.3 ..ale tam z kolei strefa zgniotu mnie przeraża.
No i dziś Toyota to już nie ta sama Toyota co kiedyś. Wydaje mi się, że
te 30 km w jedna stronę (zakładany czas przejazdu około 40-60 min)
powinno wystarczyć na nagrzanie. Po jakim czasie ten silnik się rozgrzewa ?

MZ

Data: 2010-08-16 16:07:20
Autor: krzysiek82
MZ pisze:
Po jakim czasie ten silnik się rozgrzewa ?

Moje JTD po 5-6km miało wskazówkę w połowie. Nawet w zimie, i bez znaczenia czy auto odpalałem pod firmą gdzie nie jest garażowane czy pod domem po nocy jak stało w garażu w którym temp jest lekko ponad zero w zimę.  Dobry termostat (znaczy się sprawny) i wszystko działa jak powinno.

--
krzysiek82

dlaczego nie Stilo - doradzcie